ריי סלואן ברדין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית אמן ריקה. ריי סלואן ברדיןאנגלית: Rae Sloan Bredin‏; 9 בספטמבר 1880 - 16 ביולי 1933) היה צייר אמריקאי. הוא היה חבר במושבת הציירים בניו הופ, פנסילבניה. הוא ידוע בנופי האביב והקיץ השלווים שלו עם דמויות של נשים וילדים.

ביוגרפיה

ריי סלואן ברדין נולד ב-9 בספטמבר 1880 בבאטלר, פנסילבניה, בנם של סטיבן לורי קולינס ברדין וקתרין סלואן. אביו היה רופא.

את לימודיו הראשוניים קיבל בפרנקלין שבפנסילבניה. הוא למד במכון פראט בברוקלין, סיים את לימודיו בשנת 1899.[1]

הוא למד בבית הספר לאמנות בניו יורק (בית הספר פרסונס לעיצוב) בשנים 1900 עד 1903 אצל ג'יימס קרול בקוויט, ויליאם מריט צ'ייס ופרנק דומונד. ברדין המשיך לאקדמיה לאמנויות היפות בפנסילבניה (PAFA), שם למד אצל תומאס פולוק אנשוץ ורוברט אנרי. הוא הופיע לראשונה בתערוכת האקדמיה בשנת 1907, והיה מיוצג שם באופן קבוע עד סוף חייו.[2]

בשנת 1914 זכה ברדין בפרס יוליוס הולגטן בתערוכה השנתית של האקדמיה הלאומית לעיצוב (NA). באותה שנה הוא התחתן עם אליס פרייס, אחותה של הציירת מרי אליזבת פרייס ושל מבקר וסוחר האמנות פרדריק ניולין פרייס. הם נישאו ב-14 במאי 1914.

הם נסעו לצרפת ואיטליה בירח הדבש, ואז התיישבו בניו הופ, פנסילבניה. היו להם שתי בנות ובן אחד.

הסופר ג'יימס א. מיצ'נר בא לראשונה במגע עם משפחת ברדין כאשר לימד את אחד מבני משפחתם הצעירים, סיליה פרייס, בבית ספר התיכון במחוז באקס. הנערה הצעירה העניקה ככל הנראה למיצ'נר את ההיכרות הראשונה שלו עם אמנות, ומאוחר יותר הוא הכיר את יצירותיהם של שאר אמני ניו הופ. מיצ'נר מתייחס לאמנים אלה ברגישות רבה בהקדמה לספר הראשון על האימפרסיוניסטים בפנסילבניה.[3]

בשנת 1916 הקימו ברדין, צ'ארלס רוזן, מורגן קולט, דניאל גרבר, ויליאם לנגסון לאטרופ ורוברט ספנסר את מושבת האמנים ניו הופ כדי לתאם תערוכות של עבודותיהם. בשנים 1916–1917 נדדה התערוכה של קבוצת ניו הופ לתשעה מקומות לפחות, כולל מוזיאון האמנות בסינסינטי, מוזיאון האמנות של דטרויט וגלריית קורקורן בוושינגטון.

יחד עם אדוארד רדפילד אמנים אלה מהווים את הגרעין המוקדם של האימפרסיוניסטים בפנסילבניה. המשמעות של קבוצה זו נעוצה בעובדה שהם הציגו את עבודותיהם יחד והם מייצגים אסכולה אחת לציור נוף.

בשנת 1917 הקים ברדין ואדמונד גריסאן את בית הספר לאמנויות יפות בניו יורק בסטודיו לשעבר של צ'ייס, אך שניהם נטשו את הפרויקט הזה כדי לנסוע לצרפת שנה לאחר מכן.

ברדין לימד בבית הספר לאמנות קיץ בשינקוק הילס, ניו יורק, וכן באוניברסיטת וירג'יניה, שארלוטסוויל, ובבית הספר לעיצוב לנשים בפילדלפיה. כמה מתלמידיו בבית הספר לעיצוב לנשים הקימו את קבוצת "העשרה מפילדלפיה" לצורך הצגת עבודותיהם, 1917–1945.

ברדין נפטר לאחר ניתוח סרטן ב-17 ביולי 1933 כשהיה בן חמישים ושתיים.[4] הוא היה פרופסור בבית הספר לעיצוב לנשים בזמן מותו.

יצירה

אשתו וילדיו של ברדין היו הנושא העיקרי לציוריו. הידוע והאהוב שבהם הוא "ספסל הגן" שלו, בסביבות 1920 המתאר את בנותיו הצעירות ז'אן וברברה, יושבות עם אמם, אליס, מוקפת פרחים. זוהי אחת מיצירותיו הגדולות ביותר של ברדין, והייתה נושא לפוסטר אמנות הנמכר ביותר במהלך שני העשורים האחרונים.

בדרך כלל צייר סצנות של אחר הצהריים בחלק האחורי של אחוזת האמן, עם עצים חינניים ופרחים פורחים, כשנהר דלאוור משמש כרקע. הם תמיד כוללים צעירות יפות בשמלות בצבעי פסטל, ולעיתים קרובות כוללות ילדים ולעיתים אפילו משרתת מטופחת.

בשנת 1928 קיבל על עצמו עבודה לצייר ציורי קיר של ארבע העונות ואת נהר דלאוור למבואה של מוזיאון מדינת ניו ג'רזי. אלה מוצגים כעת בבניין הממשל של מדינת ניו ג'רזי.

הוא הציג במוזיאון קרנגי לאמנות בפיטסבורג (CMOA), פנסילבניה, במכון האמנות של שיקגו (AIC), אילינוי ובאקדמיה הלאומית לעיצוב, ניו יורק.


קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריי סלואן ברדין בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Peterson, Brian H.; Gerdts, William H. (2002). Pennsylvania Impressionism. University of Pennsylvania Press, P. 98
  2. ^ Peterson, Brian H.; Gerdts, William H. (2002). Pennsylvania Impressionism. University of Pennsylvania Press P.65
  3. ^ Folk, Thomas (1984). The Pennsylvania School of Landscape Painting: An Original American Impressionism. Allentown Art Museum.
  4. ^ Peterson, Brian H.; Gerdts, William H. (2002). Pennsylvania Impressionism. University of Pennsylvania Press, P. 100
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0