שיחת משתמש:איציק 1

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

סיכום מאת איציק 1

סוכם

לשמך. (שיחהתרומות)

איציק למה ביטלת עריכתי?

לשמך. (שיחהתרומות)

כן?

איציק 1 (שיחהתרומות)

חזרה על עריכה שבוטלה אסורה, יש לפתוח דיון בדף השיחה של הערך ולנמק.

לשמך. (שיחהתרומות)

לא ידעתי ועכשיו אני רומה להבין למה מאן דהו שחזר?

איציק 1 (שיחהתרומות)

כאשר עורך מוסיף תוכן מסוים לערך ועורך אחר חושב שהתוכן לא אמור להכלל בערך הוא מבטל את עריכתו, במידה ועורך אחר חולק עליו עליהם לגשת לדף השיחה של הערך ולדון, וכפועל יוצא גם בערכך מכיוון שעורך כל דהן חושב שהתוכן ראוי להשאר בערך עליכם לגשת לדף שיחה ולדון.

איציק 1 (שיחהתרומות)

?

לשמך. (שיחהתרומות)

אוקיי ואיך אני יודע מיהו הצדיק הזה שמחק ונבוא לדון איתו.?

איציק 1 (שיחהתרומות)

אין צורך לדעת מי הוא, לך לדף שיחה ופרוש את טענותיך. במידה ואתה כן מעונין תסתכל בגרסאות קודמות.

מיכי (שיחהתרומות)

אין הכרח, אבל מומלץ לברר מי הוא בכדי לדעת לקראו לדיון.

לשמך. (שיחהתרומות)

תודה לך ולילה טוב

איציק 1 (שיחהתרומות)

ליל"ט

יואל וויס (שיחהתרומות)
שלום איציק 1, וברוך שובך למכלול!


איציק 1 (שיחהתרומות)

בעז"ה.

דויד (שיחהתרומות)
שלום איציק,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"מעדכן". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "המכלול:מעדכן".

ההרשאה מעניקה לך את היכולות הבאות:

  • שימוש בסקריפטים המיועדים למעדכנים בלבד.
  • אפשרות לעדכן ערכים מויקיפדיה העברית.

חשוב מאוד להקפיד בעת עדכון ערכים על הכללים דלהלן:

  • להשתמש בהרשאת מעדכן בזהירות הנדרשת, כדי שלא יקרה חלילה שתמונות או תכנים בלתי ראויים יוחזרו או ייובאו למכלול.
  • ערך שנוצר במכלול ניתן לעדכן אך ורק עם תיאום מול יוצר הערך. (מלבד במקרים בהם הערך המקומי אינו ראוי למרחב הראשי)
  • על המעדכן לוודא שאין עריכות מקומיות משמעותיות, ואם כן עליו לשלבן עם העדכון.

שים לב כי ההרשאה נועדה למטרת תחזוקה שוטפת ועדכון ערכים, אי שימוש בהרשאה, או שימוש בה שלא למטרה לשמה היא מיועדת, תביא לשלילת ההרשאה, בברכה.

מקוה (שיחהתרומות)

הסרתי ההרשאה. כשתחזור לפעילות תעדכן אותי ואחזיר לך אותה.

פרחוני (שיחהתרומות)

אם תוכל להוסיפו אני לא הצלחתי

איציק 1 (שיחהתרומות)

אוקיי

איציק 1 (שיחהתרומות)

אינני יודע למה זה לא מופיע בערכו יש את הקטגוריה.

ערך הרב יעקב מאיר שכטר

8
Note roznblum (שיחהתרומות)

ל"איציק" היקר.

לא הבנתי מדוע הגדרת את כל מה שכתבתי כ"עיתון".

הוספתי פרטיים פשוטים שמתאימים בהחלט לאינציקלופדיה.

כמו לימודי הקבלה שלו אצל הרב מרגליות.

לימודיו בכולל הוראה של הרב הורביץ.

ולימודיו עם רבי מרדכי חיים סלאנים.

כמו"כ עיסוקו כמוהל והפרט שהוא מל למעלה מרבבה של ילדים.

זה בהחלט נתונים החסרים בביוגרפיה שלו.

אולי התיאור על השיחה של ר' מוטל אתו לא מתאימה, או אולי קצת שינויים בניסוח.

אך למה מחקת הכל???

ספרא (שיחהתרומות)

זה אמנם פרטים שנחוצים לאנציקלופדיה, אבל זה היה כתוב כמו עיתון.

החזרתי את מה שנחוץ. שים לב איך הכל נכנס בשתי שורות.

תוסיף לשם את העובדה שהוא מוהל. את הפרט שהוא מל למעלה מרבבה של ילדים לא ניתן להכניס ללא מקור מסודר.

איציק 1 (שיחהתרומות)

לימודי חברותא לדעתי אינם משמעותים, אך מומלץ שתפתח ע"כ דיון.

Note roznblum (שיחהתרומות)

איני יודע בדיוק איך פותחים דיון, אני חדש כאן.

אבל שמתי לב בערכים רבים של גדולי ישראל נוספים שמוזכר שם לימודי חברותא שלהם עם אישים גדולים אחרים.

ספרא (שיחהתרומות)

תכלס', חסר משהו בערך עכשיו?

Note roznblum (שיחהתרומות)

קודם כל תודה גדולה לך ספרא היקר על העזרה וההכוונה.


שנית, אכן חסרים שם דברים נוספים, קודם כל תיקנתי את תאריך הלידה.

אח"כ יש בעיה עם התיאור שלו כמשפיע ומנהיג רק בברסלב, בעוד שהוא מקובל בכל שכבות הציבור כאחד מצדיקי הדור,

בפרט בעולם החסידות, תסתכל ברשימת רבותיו ותבין. (זה משהו שלא היה מעודכן עד עכשיו).


לדוגמא משנתו בחינוך, אותה הוא יישם גם בברסלב וגם בספריו ובשיעוריו מחוץ לברסלב הוא קנה אצל רבו בעל הנתיבות שלום.

השיטה של עידוד וחיזוק לחניך, והדרך להוכיח לכל חניך את ערכו ואת יכולותיו.


לשיעורים שלו לפני ארבעים שנה הגיע ציבור גדול מאוד מכל שכבות הציבור אפילו שזה היה בבית המדרש של ברסלב

למשל רבי צבי מאיר זילברברג היה מגיע איליו לכל השיעורים, ובהמשך גם היה יושב אצלו בסעודה שלישית תקופה ארוכה,

כאשר הרב שכטר חשש שהוא הופך לכעין אדמו"ר, דבר שלא מקובל בברסלב, הוא הפסיק את הסעודה ג', ואז ר' צבי מאיר התחיל לנהל את הסעודות

מה שהיה אח"כ הבסיס לחבורות שלו ולפתיחת "נחלת יעקב".


הספרים של הרב שכטר הם נכסי צאן ברזל שנמצאים כמעט בכל הספריות התורניות.


המוני הפונים איליו הם לעצה ולברכה, הם בעיקר מזרמים אחרים ולא מברסלב דווקא.


הוא פורסם בעולם בגדלותו בעיקר בגלל אישים מחוץ לברסלב שהרבו לדבר בשבחו, כמו רבו ר' יידלע הורביץ שהפליג מאוד בשבחו.

וכמו רבי משה אריה פריינד זצ"ל שהיה מזכיר את עצמו אצלו לכל ישועה והיה אתו בקשר חם וקורב ביותר.

לפני מספר שנים הזמינו אותו אפילו לאירוע במוסדות סיקווירא בירושלים שם כיבדו אותו מאוד ואף בקשו ממנו לדבר שם, מה שמראה על היחס איליו גם בחסידויות המתנגדות לברסלב.


בקיצור יש עוד כמה נקודות להרחיב עליהם, כגון "משנתו בחינוך" או "עמדותיו" או "הנהגתו" או משהו דומה לזה.

רציתי גם לכתוב על זה שהיה בעל תוקע שנים רבות, שהבריסקער היו באים לשמוע אותו בגלל ההידור בתקיעות, ועוד דברים דומים.


רק שאני עדין לא מכיר טוב את הכללים מה ראוי לכתוב ומה לא. אני מנסה ללמוד יותר ביוגרפיות על גדולים אחרים


אשמח לשמוע ממך גם כן.


תודה וכל טוב.

ספרא (שיחהתרומות)

חלק מהדברים ניתן לכתוב, אלא שצריך לכך מקורות ברורים, לא כמו המקור שהוספת לכך שהוא מוהל מעל רבבת ילדים.

את המשך הדיון אשמח את נהל בשיחה:הרב יעקב מאיר שכטר

Note roznblum (שיחהתרומות)

אני יעלה את זה באחד מאתרי הנייעס, ואז יהיה מקור אמין ומוסמך (:

ודרך אגב איך מעבירים את הדיון לערך אחר?

מיכי (שיחהתרומות)

בהעברתך את דף בית הוראה שבה"ל ציינת לא בשל + לא רואה חשיבות. לא הבנתי את הצורך בהערה זו, נמתין לעורך הנכבד אם יצליח לאסוף חומר מספק. בכ"א ייש"כ על התרומות והניטור היסודי

איציק 1 (שיחהתרומות)

שהעורך יקח לשיקול דעתו, האם להרחיב את הערך.

שמחה וששון (שיחהתרומות)

לא הבנתי את פשר הביטול שעשית לעריכה שלי. אנא הסבר את כוונתך.

איציק 1 (שיחהתרומות)

מהותה של אנצי' היא להות אבן שואבת שנים רבות, כתבת בשנה האחרונה, מה יקרה עוד שנתיים

יש לך טעות!

4
סיכום מאת איציק 1

אוקיי

מאסף (שיחהתרומות)

הרב אלתר כבר אינו נקרא בפי מעריציו בשם 'ראש ישיבה', אלא רבינו ומרן.

בנוסף, בבחירות המוניציפליות לעיריית י-ם, הוקלט כשתומך במשה ליאון. ואל לך להתחמק מכך!

A (שיחהתרומות)

הוא תמך במשה ליאון הדתי מול ברקוביץ האוכל נו"ט

ולא כפי שכתבת

מאסף (שיחהתרומות)

הוא תמך בו גם בבחירות קודם לכן, כשמועצת גדולי התורה הורתה שלא לבחור בו. ומה בקשר לראש ישיבה?

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

ליתר דיוק: כשמועצות גדולי התורה היו חלוקים בינהם לגבי התמיכה בו [אגב, יש לכך מקור מוסמך?].

בפרסומים החצי רשמיים הוא אכן מכונה מרן/רבינו ראש הישיבה, אבל בפי קהל עדתו מכונה בד"כ 'הראש ישיבה' [אף אחד לא אומר מרן יגיע בשעה...].

רבי דודיע מראחמיסטריווקא

1
משה ב. (שיחהתרומות)

עברתי שוב על הערך ושיכתבתי מעט

אולי תעבור עליו ותגמור אותו עוד היום לרגל היא"צ שחל היום בלילה כך שיוכלו לראות תולדותיו

תוכל?

העברת ערכים לטיוטות ללא סמכות

2
מקור האמת (שיחהתרומות)

שלום רב. היום העברת לטיוטה את הערך הרב יעקב יוסף טברסקי (לייקווד), למרות שהערך כתוב יפה ומקיף בגדול את פועלו. מידי קצרמר לא נפיק.

זה מצטרף לכמה העברות שלך של ערכים שלדעתך לא עמדו בכללים מדומיינים כל שהם, ועל דעת עצמך בלבד העברת אותם לטיוטה, כביכול לית דין ולית דיין. זה מצטרף לאיום שלך היום שאתה מתכוון להעביר לטיוטה את הערך הרב נפתלי צבי ווייס, למרות שהוא כתוב בצורה מפורטת ומכיל יותר חומר מאשר הערך רבי יוסף מאיר טברסקי למשל, שיובא מוויקיפדיה.

נראה שהצבת לעצמך מטרה, להפחית ולהקטין ככל האפשר את הקטגוריה "ערכים שנוצרו במכלול".

בקשתינו: אנא סלק ידיך מערכי המכלול!

איציק 1 (שיחהתרומות)

מטרתי האחת והיחידה, ליצור ערכי איכות מבית היוצר של המכלול, ניתן לראות את זה בדף המשתמש שלי, ניתן לקחת דוג' מערכי האדמורים שיצרתי, ובאמת חולם אני על מכלול שעורכיו רואים לנגד עיניהם את טובת המכלול בלבד. וזה כולל הכל, נניח יחס מכבד לעורכים.