שיחת משתמש:יחיד ורבים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

בהמשך לשאלתך באולם הדיונים אכן לא היית רשום בקבוצת בעלי זכות הצבעה, הוספתי אותך לשם כנדרש.

בו"ה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)
על שפת (שיחהתרומות)

"בעלי זכות ההצבעה - רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה"

סתם לשם עדכון, אל תשלה אותם שתהיה להם זכות הצבעה אם ירוצו לערוך עד תום ההצבעה. זה לא יעזור.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

על סמך מה אתה סבור שזה לא יעזור?

דויד (שיחהתרומות)

כוונתו שזכות הצבעה נמדדת במועד פתיחת ההצבעה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

החכמתני... תודה

דויד (שיחהתרומות)

אגב, לא יעבוד לך תיוג אלא אם כן חתמת באותה עריכה שבה תייגת.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

כנ"ל ("החכמתני... תודה")...

שלמה המלך (שיחהתרומות)

דויד בדפי זרימה לא צריך..

יחיד ורבים (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

לא מכיר כזה דבר, ואיני יודע מה פשר ההסבר הזה שכתוב שם.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אז צריך לתקן זאת שם, או לחילופין - אכן ליצור את הכתובת הזאת בתחתית כל דף

דויד (שיחהתרומות)

אבל בשורת הכתובת למעלה בדפדפן אמור להיות לך את הקישור כמו שצריך.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

נכון, אבל כשמעתיקים זאת הוא הופך לאותיות אנגליות וכו'

מישהו (שיחהתרומות)

אפשר להעתיק את שורת הכתובת בלי האות הראשונה (h) ואז זה לא הופך את האותיות העבריות לג'יבריש (וכמובן להוסיף ידנית את האות הזו)

דויד (שיחהתרומות)

חזק!

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

גיוואלדיג!

דויד (שיחהתרומות)

איך עכשיו?

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

מעולה. רק לא הבנתי מה פירוש "אפשר להחליף את שם הערך בסוף הקישור".

דויד (שיחהתרומות)

תעתיק את הקישור מלמעלה, כל מה שמשתבש זה שם הערך, הקידומת (hamichlol.org.il) נשארת בסדר.

אם זה לא מובן - תרשום פה ניסוח אחר ואתקן.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

עכשיו בסדר?

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

נפלא מאד

שלמה המלך (שיחהתרומות)

במקום להסתבךבךבךבך ככה, תכתבו רגיל, ופשוט תעשו אחר כך צ'קטי!!

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

מפעילי מערכת: ביום האחרון אני לא מצליח לערוך כרגיל בדפי זרימה.

לפעמים מופיע לי: [3f926fc6a8f704352b5566bf] Database query error.

ולפעמים אני פשוט לא רואה את העריכות לאחר השמירה.

האם זה קשור לתחזוקה שנערכה אמש?

מקוה (שיחהתרומות)

זה אצל כולם

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

צרת רבים נחמת...

האם ידוע לך סיבת התקלה?

והאם זה בטיפול?

מקוה (שיחהתרומות)

אינני מתכנת. כך שהסיבה לא ידועה לי. אולם היא בודאות בטיפול. אתמול למשל לא היה שייך כלל לערוך...

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אתמול היה קושי גם בדפים רגילים, אבל כעת עיקר הקושי מתמקד בדפי זרימה. אגב, אתמול הצלחתי לערוך גם בדפים הרגילים, למרות הקושי.

מקוה (שיחהתרומות)

אתמול היה אפשר בד"כ להתגבר באמצעות תצוגת ניידים...

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

לא יודע מה זה תצוגת ניידים. אתה כנראה מתכוון לעריכה דרך הטלפון הנייד (אייפון/סמארטפון וכו'), אבל אני ב"ה מתנזר מדברים אלו, ועדיין עורך בשיטה המיושנת והפאנטית - המחשב..

מקוה (שיחהתרומות)

אני רואה שהקדימוני כבר. אתה יכול לראות שאתמול כמעט בכל העריכות מופיע תגית:עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד. זה לא כי רוב המכלולאים החליטו אתמול לעבור לשימוש בסמארטפון...

הנחה (שיחהתרומות)

במסך למטה מופיעה לך האפשרות להפוך את תצוגת המחשב לתצוגת נייד

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

צודקים במאה אחוז.

אכן טעיתי, ובזכותכם למדתי כעת עוד משהו על המכלול.

רק אבקש להבין - מה פשר התצוגה הזאת? מה זה מוסיף, ומדוע זה הקל אתמול על העריכות?

מקוה (שיחהתרומות)

זה בעצם נוצר בשביל סמארט פון שיש בו מסך קטן. אתמול התקלה בעיקר השפיעה על תצוגת מחשבים. למה? זאת שאלה למתכנתים.

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

אולי תסבירו לי איך עוברים לתצוגת נייד?

עלה ירוק (שיחהתרומות)

תצוגה לנייד שיותר נוחה לשימוש למרות שאני מעדיף יותר תצוגת מחשבים.

עלה ירוק (שיחהתרומות)

למטה,בכל דף,כתוב"תצוגה למכשירים ניידים"למרות שגם תצוגת המחשבים עובדת בסדר כרגע.

מקוה (שיחהתרומות)

בדפי זרימה חצי מההודעות לא מופיעות. ולזה לא עוזר תצוגת ניידים.

מקוה (שיחהתרומות)
איציק ברגמן (שיחהתרומות)

ניסיתי את זה וזה הלך לי זה לא הכי נוח אבל טוב לדעת.

עלה ירוק (שיחהתרומות)

אתה צריך להיכנס שוב ולפעמים זה מראה,לי עכשיו יש בעייה שאני לא יכול לחפש ערך. זה מראה לי הודעה שא"א בגלל תקלה בחיבור וכו'.

נ.ב. גם לי יש את אותה הבעייה.

יש נולד לשאינו אביו?!

2
ספרא (שיחהתרומות)

מגוחך מאוד בעיני ל'תקן' בערכים 'נולד לאביו'. לא מכיר מישהו שנולד למישהו שאינו אביו. זהו תחביר לא תקין.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

דוגמאות בבקשה (אני לא זוכר כעת עריכות כאלו).

כדי לתקן זאת, עלי לראות איך היה כתוב לפני עריכה זו, ואח"כ אחשוב על ניסוח אחר.

בכל אופן, תודה על הפניית תשומת הלב.

אגב, הבחנתי כעת בכמה ערכים שמופיע בהם ניסוח זה, עוד מויקפדיה (ראה למשל כאן, כאן וכאן)

טעות בתיבת משתמש

2
יחיד ורבים (שיחהתרומות)
משתמש זה הוא אחד מבין 4 משתמשים פעילים במכלול.

מפעילי מערכת: שמתי לב כי בתיבת משתמש זה:

קיימת טעות, ומופיע שיש רק 4 משתמשים פעילים.

כמו כן, כשאני נכנס להעדפות#פרטי המשתמש, מופיע לי בדוקי עריכות אוטומטית, בדוקי עריכות, משתמשים. רציתי להבין: א' מה ההבדל בין 'בדוקי עריכות אוטומטית' ל'בדוקי עריכות'? ב', מדוע לא מופיע שאני נמנה על קבוצת "משתמשים פעילים?

נראה שיש כאן איזו-שהיא תקלה במערכת.

מוטיאל (שיחהתרומות)

1. זו לא טעות אלא בעיה טכנית ישנה שעדיין לא מצאו לה פתרון.

2. אין הבדל ביניהם בהגדרה, אבל בפועל בדוקי עריכות לא פועלת ולא קיימת ברשימת ההרשאות הנוכחית.

3. משתמשים פעילים זו רשימה אוטומטית ולא הרשאה ולכן אתה לא תראה אותה בהעדפות. אתה יכול למצוא אותה ואת עצמך בתוכה במיוחד:משתמשים פעילים.

שלמה המלך (שיחהתרומות)
כוכב הנחמדים
כוכב למכלולאי הנחמד שמקבל כל אדם בסבר פנים יפות, וגם בזמן הקשים נשאר עם חיוך.
מקוה (שיחהתרומות)

יחיד בכח הרבים. גא"מ. ובמיוחד על השכתובים שאתה עושה בימים האחרונים, לעריכות לא אינציקלופדיות שנעשו כאן. חיילך למכלולייתא!.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

כן, לאחרונה הגיח משתמש חדש (ייב"י) לחיי המכלול. עושה רושם של תמים גדול, קצת מרחף ועם נגיעות של מוזרות, והוא משגע טיפה את הראש עם העריכות המקסימות שלו. נקוה אחד מהשניים: או שיימאס לו ויפסיק, או שילמד את הסגנון.

מקוה (שיחהתרומות)

אני רואה שהבנת אותי טוב.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

וואו, איזו התרגשות..

יושב פלשת (שיחהתרומות)

גא"מ לברכות!

מקוה (שיחהתרומות)
כוכב המנטרים
על הניטור של השינויים בערכי גדולי החסידות, ועל שמירה על רמה אנציקלופדית ראויה בהם. חיילך למכלולייתא!
יחיד ורבים (שיחהתרומות)

תודה על ההכרה בכך.. ועל המילים הנותנות כח להמשיך. תודה גם לך על הניטור ועבודת הקודש, במגוון ערכים ותחומים.

מקוה (שיחהתרומות)

שלחתי לך מייל, קיבלת אותו?

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

עוד לא ראיתי (זה אינו המייל הרגיל שלי, ואני לא פותח אותו בתדירות). עוד מעט אציץ בעז"ה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

מקוה היקר, אמש החזרתי מייל (מצטער על האיחור..). קבלת?

מקוה (שיחהתרומות)

כן. לא היה לי זמן עדיין לענות. אבל בעז"ה עוד חזון למועד.

מדליית ברונזה עבורך!

2
SB05041 (שיחהתרומות)
צל"ש על הגנתך על כבוד תלמידי חכמים

נכרים דברי אמת

יחיד ורבים הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
קאצק (שיחהתרומות)
הכוכב המקורי
שכויח קאצק (שיחה) 15:18, 19 בינואר 2020 (IST)
יחיד ורבים (שיחהתרומות)

תודה!

קאצק (שיחהתרומות)

יחיד ורבים

שלום, באם אני רוצה להוסיף ההערה על הכתוב, איך עושים זאת ?

וכן איך אני מכניס מקור.

תודה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

ראשית, בדף השיחה שלי אין צורך לתייג אותי.

שנית, אשמח אם תוכל להסביר יותר את שאלותיך (אני מסוג האנשים שמבינים מהר כשמסבירים להם לאט..).

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אגב, שמתי לב לעריכותיך האחרונות בערך של הרה"ק מקאצק. חשוב לזכור כי מדובר באנציקלופדיה ולא במאמר ביוגרפי בהמודיע.. ראה את התיקונים שלי, ובטוחני כי עם הזמן תלמד איך לכתוב בצורה אנציקלופדית. בהצלחה!

קאצק (שיחהתרומות)

ראשית תודה רבה.

בעבר ראיתי היה כתוב שערך זה ערוך בעריכה לא מכובדת ולכן אני כותב.

נראה לי שגם באנציקלופדיה צריך להיות כתוב כמה שיותר מדויק (רק אם תכתוב שלא).

לא יודע אם נכון לכתוב שהרר"ב היה מ"מ של היוד הק', הלא היה לו בן שהמשיך, רק חלק גדול המשיכו לרר"ב.

פשיסחא כותבים פרשיסחא ולא כפי הכתוב כאן.

המילה תלמיד בולט לדעתי לא מספיק מכובדת.

מה שכתוב במקורות לא מדויק 10

  1. הודה ליב לוין, הרבי מקאצק ושישים גיבורים (שני חלקים).
  2. ליבל לוין הוציא את בית קוצק ששים גבורים זה גליקסמן

תודה רבה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)
  • התבנית שהזכרת כבר הוסרה לפני כמה ימים, ראה כאן.
  • מדוייק - כן, ניסוח אנציקלופדי - גם כן.
  • ממלא מקומו - כך מקובל. הוא המשיך את השיטה, עליו המשיכה ההתנגדות, רוב ה"תלמידים" הגדולים פנו אליו, וכו' וכו'.
  • באנציקלופדיה כותבים פשיסחא, כפי המקובל.
  • תלמיד בולט - לא מבין למה לא מכובד. עכ"פ - זו השפה האנציקלופדית (תבין שהערך יובא מויקיפדיה, והכלל הוא שאין משנים את התוכן שלהם ללא צורך מובהק).
  • אודות המקורות - תיקנתי.
קאצק (שיחהתרומות)

מה שאתה כותב שהסתגר 20 שנה והפסיק את הקשר עם חסידיו יש עשרות הוכחות ברורות שזה השמצות של המשכלים וכל הרודפים את דרכה של קאצק.

נכון, כמעט לא יצא מהבית, אבל שהפסיק את הקשר זה לא אמת.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אני כתבתי? היכן?

אם זה מופיע בערך - לא אני זה שכתבתי זאת. לא הוספתי שם כלום, רק סגננתי מילה פה ומילה שם.

אם יש לך מראי מקומות לעשרות ההוכחות שהזכרת - אתה מוזמן ברוב כבוד להביא את הדעה הזאת בערך ולציין מקורות.

קאצק (שיחהתרומות)

בקרוב אי"ה יצא הספר על קאצק עם עשרות הוכחות ברורות שנחקרו ונבדקו במשך שנים, ע"י נכדים של הרבי מקאצק. רק אח"כ אי"ה נוכל להכניס לכאן.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

מחכה בקוצר רוח (אגב, כבר שמעתי בעבר על הוכחות כאלה ואחרות, אך מאידך גם קיימות הוכחות שכן הסתגר. טוב, "נזכה נחיה ונראה").

יושב פלשת (שיחהתרומות)

גא"מ.

נושא מרתק שעניין אותי רבות בשנים.

קאצק (שיחהתרומות)

בוקר טוב,

אין שום הוכחה שהב"י אמר את הדברים האלו, זה רק שמועות.

כאשר לי יש בכת"י מר' חיים מנדל מה אמר לו הב"י בענין הספר.

כל הספר נבדק ונחקר על ידי במשך 12שנה, וכן לפני ע"י הגאון החסיד רבי צבי אברמוביץ, שיש לי בכת"י את מחקרו, ואי"ה....

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

שלום לך חסיד קאצק יקר. לא ביקרתי כאן כשבוע, ורק כעת שמתי לב לדבריך.

ובכן:

א) אודות הסיפור עם הבית ישראל - כתבתי שם 'מסופר'. זה לא אומר שכך אכן היה, אלא כך רק מסופר, ואשרי המאמין (הרי "חציו אמונה"...). את הסיפור שמעתי לפני שנים רבות, מפי חסיד אמשינוב שהוא חבר קרוב של מהדירי הספר.

ב) אשמח אם תשתף אותי במחקרים המרתקים שלך [בסרגל הכלים שבדף המשתמש שלי יש לחצן "שלח דוא"ל למשתמש זה". זה פועל רק אם גם אתה הגדרת דוא"ל]. לפני שנים אחדות עסקתי רבות במסגרת עבודתי ב"פולישע תורות" וב"פולישע רעבע'ס", ובכלל - הנושא קרוב לליבי מאז ומתמיד.

בהצלחה ובידידות

קאצק (שיחהתרומות)

בוקר טוב.

אני לא מוצא אצלי היכן לשלוח לך דוא"ל, תן לי יותר הסבר ואשלח לך אי"ה.

כרגע ראיתי שערכת תיקון בנושא הב"י ורבינוביץ, כפי שכתוב כרגע נראה לי שזה לא מכובד להעמיד את הב"י כחולק על רבינוביץ.

הא"א הגיע את הספר, נראה לך שהב"י דיבר כנגד אביו??, לי הדברים ברורים, ואשלח לך בפרטי.

תודה רבה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

1) האם הגדרת דוא"ל בהעדפות? במידה וכן - אשלח לך מייל. במידה ולא - אין לך אפשרות לשלוח לי דוא"ל, עד שתגדיר.

2) אכן לא מכובד להעמיד את ה'בית ישראל' כבר פלוגתא של רבינוביץ, אבל היות שהזכרת את רבינוביץ בגוף הערך - הורדתי אותו להערות, כפי המתבקש, וכך הוא הצליח 'להתחכך' בשולי אדרתו של הבית ישראל... לדעתי - מי שראוי למחיקה הוא דוקא רבינוביץ, שכן לאחר שיש הסכמה מהאמרי אמת - מה לנו לעדותו של רבינוביץ, אפילו כיהודה ועוד לקרא.

ובכלל, נבצר ממני להבין כל העסק סביב מידת הסימוכין של הספר. הרי כפי שציינתי - רובו שאוב מספרים קודמים, ומיעוטו המקובל אצל המחבר רק מפי השמועה - הרי בזה צודק הבית ישראל כי לגביו צריך אמונה. זה לא בא לזלזל או להוריד מהסימוכין, אלא לציין (בסגנון פולני אופייני...) כי הוא תושבע"פ גרידא (כך אני מפרשן את זה).

קאצק (שיחהתרומות)

שאלה איך אני מגדיר. דוא"ל כאן.

נכון,לגבי רבינוביץ לדעתי זה טעות וצריך למחוק, אבל אומרים לי שזה אנציקלופדיה, וצריך לשמוע דעת החוקרים ! . הב"י לדעתי (אם אפשר כך לכתוב) היה אחד החוקרים הגדולים של קאצק ((קאצק))

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

1) למעלה בצד שמאל - היכנס לכפתור 'העדפות'. שם תוכל להגדיר.

2) ודאי צריך להביא את דעת החוקרים, אבל רק במקום שצריך אותם, ולא במקום שהם מיותרים.

הגע בעצמך: האם בכל נושא צריך להביא כל ציוץ של חוקר רק בגלל העובדא שהוא בחר להתהדר בתואר חוקר? במקום שהוא מחדש/מוסיף משהו - בכבוד, אבל סתם כך - למה ומדוע?

קאצק (שיחהתרומות)

שלום, באם הכנסת את 'מנקה ארובות', היה אפשר גם להכניס גם את , עס איז דא צווי י שמים'ס' . שש"ק ח"ד עמוד לה אות כט. תודה רבה קאצק

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

תכניס מה שנראה לך לנכון. רק תשתדל להיצמד ככל הניתן לניסוח וסגנון אנציקלופדי, לתועלת כולנו. בהצלחה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אגב, האם יש לך עקרון לציין למהדורה הישנה של 'שיח שרפי קודש'? הרי הספר אינו בנמצא (מלבד ווירטואלית), ומדוע לנו להכביד על הקורא? לדעתי טוב תעשה באם תציין למהדורה הנפוצה.

תמשיך להאיר את העולם

קאצק (שיחהתרומות)

שאלה נכונה. בספר שש"ק שהוציאו מחדש לא תמיד הם דייקו , מספיק מילה אחת לא מדויקת וזה משבש את כל הווארט, גדולים ביותר שלקחו את הציטוט מהספר החדש טעו, וזה לא פשוט.

הרבי מקאצק דיבר 'פארצייטיש אידיש' , ולתרגם את הדברים לשפת הקודש, ללא פרשנות, ולא לסטות ולאבד את המשמעות הנכונה, היא אחד העבודות הקשות ביותר, שרק הזקנים שינקו מקוצק עשו זאת.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אני יודע שהם השמיטו דברים, אבל לא ידעתי שהם גם שינו (הם דוקא כותבים שהם לא שינו).

אבל בכל זאת, יש לי פתרון פשוט מאד עבורך: כל מובאה שאתה מצטט/מציין משם - תשווה בין המהדורות (לא קשה במיוחד..), ואם לא תמצא שינויים משמעותיים - ציין למהדורה החדשה.

קאצק (שיחהתרומות)

אני לא יכול לכתוב כאן, אבל הם גרמו נזק.

המהדורה החדשה כבר גמורה, אין ענין להתחיל מחדש.

דרך אגב, המכונים שאני מכיר עובדים עם הישן.

תודה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

לא אתעמק כעת בדברים, אבל בכל אופן - אחזור על דעתי כי מומלץ לציין למהדורות הנפוצות, ואם יש לך בעיה איתם - תשווה בין הגירסאות, וכאמור.

קאצק (שיחהתרומות)

תודה רבה, זה צריך לקחת זמן, אולי במהדורה הבאה אי"ה. בדוא"ל אוכל יותר לפרט.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אתה מוציא לאור שש"ק חדש? אני רואה שאתה עובד קשה בכל החזיתות. גם מחקרים בנוגע לקוצק, גם ההדרת ספרים ישנים, ועוד היד נטויה..

רק תגלה לי מתי נשאר לך זמן להמכלול? ..

קאצק (שיחהתרומות)

לגבי הדברים שנכנסו כאן לערך. רק סוסים הולכים באמצע הרחוב, בני אדם הולכים בקצוות"[דרוש מקור. בדקתי עכשיו עם הסופר אהרן פרלוב, הוא גם בדק במאגר שלו, ולא נמצאו הדברים משום מקור מוסמך. אם רוצים שהערך כאן יהיה מכובד, לא כמו בויקפדיה היה רצוי למחוק או להוסיף כמה מילים. תודה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

חסיד קאצק יקר: הערה כגון זו מומלץ לכתוב בדף השיחה של הערך, ולא בדף השיחה הפרטית שלי. במיוחד שלא אני זה שכתבתי את המשפט, ולא אני זה שהוספתי 'דרוש מקור'...

אגב, לא ידוע לי שפרלוב הוא "סופר". הוא "מלקט" פורה ומוכשר.

ולעצם הענין - יש כמה ספרים המלקטים את תורותיו ואמרותיו של הרה"ק מקוצק. תנסה לחפש שם (להבות אש; אמת מקאצק תצמח, וכדומה).

הצלחה

קאצק (שיחהתרומות)

תודה, נכון פרלוב מלקט ולא סופר,

כל הספרים האלו נבדקו הלוך וחזור, תבין אני עברתי במשך השנים ללא הגזמה על עשרות אלפים עמודים של דפים בספרים, ורק עם סייעתא דשמייא מצליחם לעבור את הים.

באם אני רוצה להכניס ההערה בהערות שולים, איך אני עושה זאת. תודה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

הוספת הערה: לאחר המשפט שעליו אתה רוצה להעיר - אתה מוסיף {{הערה| }}[1]. כשרוצים לערוך הערה קיימת, לוחצים על החץ הצמוד למיספור ההערה, רואים באיזו פיסקא מופיעה ההערה, לוחצים על עריכת קוד מקור באותה פיסקא, ועורכים.

הצלחה

  1. עצה טובה: כשרוצים להתלמד איך לעבוד עם קוד מקור, כלומר - איך לעבוד בהמכלול, לוחצים על 'עריכת קוד מקור' בערך אקראי ועוברים על הקוד מקור, וכשאתה מבחין במשהו חריג אתה לוחץ על 'תצוגה מקדימה' ובוחן את התוצאה, וכך אתה לומד על דברים חדשים
קאצק (שיחהתרומות)

תודה רבה