תחנת הרכבת שינג'וקו

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף תחנת שינג'וקו)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תחנת הרכבת שינג'וקו
新宿駅
JR Shinjuku Miraina TowerB.JPG
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 1885
אדריכל קנסבורו קונדו
מיקום
תחנות סמוכות תחנת הרכבת טוקיו
מידע על התחנה
סוג התחנה תחנת נוסעים
שירות רכבות
JR logo (east).svg
ג'פאן ריילוויז
KeioRailway logo.svg
קאיו קורפרטיון
OdakyuGroup logo2.svg
אודקיו גרופ
Tokyo Metro logo.svg
טוקיו מטרו
PrefSymbol-Tokyo.svg
רכבת תחתית טואי
רציפים 53

תחנת הרכבת שינג'וקויפנית: 新宿 駅) היא תחנת רכבת גדולה ברובע שינג'וקו שבטוקיו, יפן. התחנה משמשת את כאמצעי התחבורה במטרופולין טוקיו ואף מחוץ לעיר בתחנה פעילים: רכבות בין עירוניות, רכבות פרווריות, וקווי רכבת תחתית. על פי ספר השיאים של גינס התחנה היא מרכז התחבורה הגדול והעמוס ביותר בעולם, עם ממוצע של 3.64 מיליון איש ליום. בתחנה עצמה יש 36 רציפים כולל רציפי הרכבת התחתית של טוקיו, ועוד 17 רציפים אליהם ניתן לגשת דרך מעברים תת-קרקעיים המקשרים ל 5 מבנים נוספים ללא פתח כניסה נפרד. בבניין התחנה הראשי יש מעל 200 יציאות אל הרחובות סביב התחנה.

היסטוריה

תחנת הרכבת שינג'וקו נפתחה בשנת 1885 על ידי חברת "Akabane-Shinagawa", באותה העת שינג'וקו הייתה עיר קטנה וגודל התחנה היה בהתאם. מה שהוביל להגברת התנועה בתחנה היה פתיחתם של הקווים: קו צ'ו (1889), קו קיו (1915) וקו אודאקיו (1923). בשנת 1993, בעקבות הצורך בהרחבת התחנה התקשרה הממשלה עם המהנדס העירוני היפני, קנסבורו קונדו על מנת לתכנן את המבנה. תוכניותיו שכללו בניית חזית חדשה ומפוארת בצד המערבי הושלמו ב -1941. תוכניתו של קונדו הייתה גם להאריך את קו טוקיו טוהקו למסוף תת-קרקעי חדש בצד המערבי של התחנה ובניית מבנה תת-קרקעי בצד מזרח-מערב של התחנה שישרת את קו סיבו ואת הקווים של חברת טוקיו קוסוקו (כיום: מטרו טוקיו), ואילו קווי קיו ואודאקו ישתמשו במסופי קרקע שממערב לתחנת ג'יי אר. תוכניות אלה הושעו עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, אך השפיעו על הבנייה הנוכחית של אזור התחנה. שירות הרכבת התחתית החל בסופו של דבר בשנת 1959 במפלס התת-קרקעי של התחנה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תחנת הרכבת שינג'וקו בוויקישיתוף
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0