תמיכה טכנית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תמיכה טכניתאנגלית: Technical support) היא שירותים שארגונים מספקים ללקוחות המשתמשים במוצרים או בשירותים הטכנולוגיים שהם מספקים.

מרבית החברות מציעות תמיכה טכנית עבור השירותים או המוצרים שהם מוכרים, אשר לעיתים כלולים במחיר רכישת המוצר, ולעיתים נדרש תשלום נוסף על מנת לקבל תמיכה טכנית.

התמיכה הטכנית מבוצעת לרוב באמצעות הטלפון, הדואר האלקטרוני, תוכנת אינטרנט או כלי אחר דרכו המשתמשים יכולים לדווח על בעיות טכניות. לארגונים גדולים יותר לעיתים קרובות יש מחלקת תמיכה טכנית פנימית העומדת לרשות צוות העובדים שלהם לפתרון בעיות הקשורות לתפעול מערכת המחשבים של החברה.

בהווה משתמשים רבים מסוגלים למצוא פתרונות לבעיות טכניות בעצמם באמצעות האינטרנט, על ידי חיפוש במנוע החיפוש או ביוטיוב לדוגמה, כאשר לעיתים רבות ניתן אף למצוא משתמשים מנוסים המוכנים לסייע למשתמשים הלא מנוסים למצוא פתרונות טכניים לבעיות בהן הם נתקלו.

מיקור חוץ של מוקדי תמיכה טכנית

עם השימוש הגובר בטכנולוגיה בעידן המודרני ישנה גם דרישה גוברת לספק תמיכה טכנית לציבור. בשל כך, לאורך השנים ארגונים רבים העבירו את מחלקות התמיכה הטכנית שלהם ו/או המוקדים הטלפונים שלהם למדינות בהם המשכורות של העובדים נמוכים באופן מהותי. חברת דל הייתה בין החברות הראשונות שהעבירה את מחלקות התמיכה הטכנית ושירות הלקוחות שלהן להודו במהלך שנת 2001.[1]

עבור עסקים אשר נדרשים לספק תמיכה טכנית ללקוחותיהם, מיקור החוץ מאפשר להם לוודא שיש זמינות גבוהה יחסית של אנשי תמיכה טכנית שמסוגלים לסייע ללקוחות. צורך זה עשוי להיות ברור למדיי במהלך השעות ביום בהם מתקשרים הכי הרבה לקוחות למוקד, בתקופות של פעילות גבוהה במיוחד כתוצאה ממכירה של מוצרים חדשים, והמניע העיקרי למיקור החוץ הוא בדרך כלל הרצון של העסק לספק ללקוחות רמת שירות גבוהה בעלות נמוכה ככל הניתן עבור העסק.

הערות שוליים

Gorilla-thinclient.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0