הרכבת התחתית של חרקיב
שגיאות פרמטריות בתבנית:קו רכבת
'סוג: רכבת תחתית' אינו ערך חוקי
![]() | |
![]() | |
מידע כללי | |
---|---|
מדינה |
![]() |
עיר | חרקוב |
מידע על ההקמה | |
פתיחת הרכבת תחתית | 23 באוגוסט 1975 |
מידע על הרכבת תחתית | |
אורך הרכבת תחתית | 38,45 ק"מ |
רוחב המסילה | 1,520 מ"מ |
מספר נוסעים בשנה | 218.9 מליון |
מספר התחנות | 30 |
תרשים הרכבת תחתית | |
![]() |
הרכבת התחתית של חרקוב (באוקראינית: Харківський метрополітен - "חרקיבסקיי מטרופוליטן") היא מערכת הסעת המונים הפועלת בעיר מאז 23 באוגוסט 1975.
נכון לשנת 2016 כוללת המערכת 3 קווים פעילים עם 30 תחנות באורך כולל של כ-38.5 ק"מ. המערכת כולה תת-קרקעית, פרט לגשר עילי מעל הנהר חרקוב בקו מס'1.
לכל אחד מהקווים נקבעו שלושה אמצעי זיהוי: שם, מספר וצבע.
הרכבת התחתית פועלת בין השעות 6:00 בבוקר עד 00:45 בלילה (שערי כניסה לתחנות ננעלים בחצות ושערי יציאה פתוחים עד 00:45)
תדירות תנועת הרכבות ברוב שעות היום היא 4 – 6 דקות, בשעות שיא עולה התדירות ל 2 -3 דקות. אחרי שעה 21:00 יורדת התדירות ל10-15 דקות.
במשך שנה נוסעים ברכבת כ 207 מיליון איש ( כ-600 אלף ביממה).
עד לשנת 2011 היו כל השלטים ברכבת כתובים אך ורק בשפה האוקראינית. בתחילת 2011 הוספו גם שלטים באנגלית לקראת יורו 2012.
שם הקו | מספר וצבע הקו |
שם באוקראינית | נפתח | אורך | מספר תחנות |
---|---|---|---|---|---|
חולודנוהירסקה-זאוודסקה | 1 | Холодногірсько-Заводська | 1975 | 17.3 ק"מ | 13 |
סאלטיבסקה | 2 | Салтівська | 1984 | 10.2 ק"מ | 8 |
אולקסייבסקה | 3 | Олексіївська | 1995 | 11.0 ק"מ | 9 |
בסך הכל: | 38.5 ק"מ | 30 |
כרטיסי נסיעה
הרכבת התחתית של חרקוב אינה מחולקת לאזורים, כך שתעריף הנסיעה הוא אחיד לכל הקווים. לאחר שאדם נכנס לתחומי התחנה הוא חופשי לנסוע בכל קו ולהחליף לכל קו ללא תשלום נוסף עד שהוא יוצא מתחומי הרכבת.
תשלום על נסיעה בודדת מתבצע בעזרת כרטיס נסיעה עם ברקוד. הם נמכרים במכונות אוטומטיות בכל התחנות. עלות נסיעה בודדת 3 הריבניה.
עד לאוקטובר 2012 בוצע התשלום בעזרת אסימונים. עד ל-1 בינואר 2010 היה ניתן לרכוש את האסימונים גם בקופות, אך בשנת 2009 החליטה הנהלת הרכבת לבטל לגמרי את הקופות בתחנות.
חלופה אחרת לתשלום היא כרטיס למספר נסיעות. זהו כרטיס מסוג RFID, שניתן להטעינו בסכום מסוים (עד 400 הריבניה). הטעינה מתבצעת בעמדות טעינה ממוחשבות בכל אחת מהתחנות.
שמות התחנות

מגמת החלפת שמות התחנות לאחר התפרקות ברית המועצות לא פסחה גם על הרכבת התחתית של חרקוב. חלק מהשמות שהיו מזוהים עם המשטר הקומוניסטי הוחלפו. כך למשל תחנת "רחוב סברדלוב" (על שמו של המהפכן וראש ממשלה הראשון של רוסיה הסובייטית) הוחלף בשם "חולודנה הורה" (בתרגום לעברית - ההר הקר), "תחנה סובייטית" הוחלפה ב"כיכר החוקה", "תחנה על שם הצבא הסובייטי" הוחלפה ב"התחנה הצבאית" ו"תחנת הפרולטריון" התחילה להיקרא "התחנה התעשייתית".
אירועים ותקריות ברכבת התחתית
- ב-14 במאי 2006 אירעה התנגשות בין שתי הרכבות בקו מס' 1 כתוצאה מכך נפצעו 6 נוסעים.
- ב-29 ביולי 2009 בקו מס' 1 נתקעה רכבת בתוך המנהרה, עקב תקלה בקו חשמל. תנועת הרכבות בקו זה הופסקה למשך כשעתיים. הנוסעים שהיו ברכבת התקועה פונו רגלית לתחנה הקרובה.
- בלילה שבין 19 ל-20 באפריל 2009 בין השעות 00:30 ו 2:00 נערכה בתחנת "האוניברסיטה" הופעה של התזמורת הסימפונית של חרקוב. כ 5000 צופים נאספו בתחנה כדי לראות את ההופעה. כל מהלך ההופעה עמדו ברציפי התחנה שתי רכבות, אשר בסיומה הסיעו את הצופים אל יעדם.
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] הרכבת התחתית של חרקוב22102701