קרניבל קרוז ליין
נתונים כלליים | |
---|---|
מייסדים | תד אריסון |
תקופת הפעילות | 11 במרץ 1972 | – הווה
חברת אם | קבוצת קרניבל |
מיקום המטה | מיאמי, פלורידה |
בעלות | קבוצת קרניבל |
ענפי תעשייה | תברואה, תיירות וטיולים |
מוצרים עיקריים | שייט |
רווח | 10.9 ביליון דולר אמריקני (נכון ל-2011) |
אנשי מפתח | כריסטין דאפי, נשיא החברה |
עובדים |
3,900 - על יבשה 33,500 - בספינה |
קרניבל קרוז ליין (באנגלית: Carnival Cruise Line) היא אחת מ-10 מותגי השייט של קבוצת קרניבל, מפעילת הספינות הבריטית-אמריקאית הגדולה בעולם.
ב-2018 הוערך כי חברת קרניבל קרוז ליין מחזיקה בנתח שוק של 8.9% מרווחי תעשיית השייט ושל 22% מהנוסעים. לחברה מחזיקה בצי הספינות הגדול ביותר בקבוצת קרניבל - 25 ספינות. הספינות מניפות דגלי נוחות, דהיינו, המדינה בה הן רשומות שונה מן ההשתייכות הלאומית של החברה. מתוך צי הספינות, 17 מהספינות מניפות את דגל פנמה, 6 מניפות את דגל הבהאמס ו-2 מניפות את דגל מלטה. בסיס הצי נמצא במיאמי, פלורידה, ארצות הברית. השליטה המנהלית בחברה נעשית על ידי המחלקה הצפון אמריקאית של קבוצת קרניבל, הממוקמת בדורל שבפלורידה.
הפורמט של קרניבל הוא להציע קרוזים קצרים, וזולים יותר. הספינות שלהם ידועות בשל העיצוב והבידור בסגנון לאס וגאס. החברה קוראת לספינות שלה "הספינות הכיפיות", ויש מגוון רחב של אטרקציות על הסיפון. הסימן המסחרי של החברה, הוא ארובה אדומה, ובצבע לבן וכחול ומעוצבת כמו זנב לוויתן. הקמע של החברה הוא "פרדי הספינה הכיפית", שזה דמות בצורה של הארובה המיוחדת של קרניבל.
היסטוריה
קרניבל קרוז ליין נוסדה ב-1972 על ידי תד אריסון. כדי לממן את ההשקעה, אריסון פנה לחברו משולם ריקליס שהיה הבעלים של החברה האמריקאית "שירותי תיירות בינלאומיים" (American International Travel Service). אריסון וריקליס הקימו את החברה החדשה כחברת בת של "שירותי תיירות בינלאומיים", במטרה שזו תשווק ותקדם את היוזמה החדשה. ב-1974, בשל בעיות רגולטוריות, מכר ריקליס את אחוזי הבעלות של "שירותי תיירות בינלאומיים" בחברה לאריסון תמורת דולר אחד, בכפוף לכך שאריסון יישא באחריות לתשלום חובות החברה. הפיצול אפשר לאריסון לקשור קשרים עסקיים עם סוכני נסיעות עצמאיים. הוא קידם את מסלול נסיעות השייט לצעירים בליינים, אשר הצליח מאד מבחינה כספית. עד לשנת 1975 הייתה בבעלות החברה רק ספינה אחת, ה"מרדי גרא". בהמשך רכשה החברה ספינות נוספות.
בשנת 1996 אחת הספינות שבבעלות החברה, "גורל של קרניבל", הייתה לספינת הנוסעים הראשונה בעולם שמשקלה עלה על רף 100,000 טון.
ב-2001, רוברט ה. דיקינסון, בזמנו נשיא החברה, השתתף בסדרה הדוקומנטרית "חזרה לרצפה" (Back to the Floor) של ה-BBC. דיקינסון הגיע לעבוד בקומות הצוות הנמוכות ביותר על הספינה הכיפית: הדמיון של קרניבל באיים הקאריביים, הוא הוצג כמנקה רומנייה, אלינה.
ב-2004, קבוצת קרניבל הזמינה תוכנית פיתוח לספינות החדשות של קרניבל, פרויקט פינאכל, ששם הוצג אב טיפוס של 200,000, טון, שהיה יכול להיות הספינה הגדולה ביותר בעולם בזמנו. הספינה בוטלה ואחרי זה הם חשבו על פרויקט חדש שנקרא "הדור הבא".
ב-2009, הספינה החדישה והגדולה ביותר של קרניבל היה "החלום של קרניבל", ספינה חדשה ששוקלת 128,000 טון. החלום של קרניבל נכנסה לשירות ב-21 בספטמבר 2009. אחרי כמה מסעות בים התיכון היא נקבעה לשרת קרוזים שבועיים באיים הקאריביים מה-5 בדצמבר 2009. ספינת אחות, "הקסם של קרניבל", הוצגה ב-1 במאי 2011. בראשון בדצמבר הוכרז שקרניבל הזמינה ספינה שלישית מסדרת הקסם. והיא נכנסה לשירות ביוני 2012 ונמל הבית שלה הוא בגלווסטון. ב-10 במאי,2010 קרניבל בחרה את השם לספינה החדשה "הבריזה של קרניבל".
ב-26 באוקטובר 2012, הוכרז שקרניבל הזמינו ספינה חדשה בשביל קרניבל קרוז ליין. הספינה נבנתה על ידי מספנת פינסאנטיירי, שזאת הייתה הספינה הגדולה ביותר שהם בנו. הפלגת הבכורה של הספינה הייתה ב-1 במאי 2016. הספינה החדשה נקראת "קרניבל וויסטה".
בנובמבר 2016, קרניבל הודיעו שהחברה הולכת להגדיל את הטרמינל בלונג ביץ', קליפורניה מ-66,000 רגל מרובע ל-142,000 רגל מרובע.
בינואר 2017, מיכאל תמם התמנה להיות המנכ"ל של קרניבל אסיה, כדי לפקח על הפעילויות בסין ובאזור. הקריירה של תמם מתפרשת על יותר מ30 שנים בתעשייה השייט וההובלות. תמם משרת כמנכ"ל של קבוצת קוסטה בנוסף לתפקידו בקרניבל אסיה.
"אופק של קרניבל" וה"קרניבל פנורמה" מתוכננות להצטרף לצי הנוכחי ב-2018 וב-2019. הסנדקית של "האופק של קרניבל" תהיה המלכה לפיטה.
בפברואר 2018, הפקידים של החברה חשפו את התפתחות הפרויקט הראשי של החברה באנסנדה, מקסיקו.
השכר של הוריקן קתרינה

באסון של הוריקן קתרינה, 3 מהספינות של קרניבל הושכרו על ידי ממשלת ארצות הברית לשישה חודשים כדי לשמש בית מגורים זמני עד שהמגורים המקוריים ייבנו מחדש. אחרי שהושכרו לשישה חודשים, המסעות המתוכננים להן בוטלו, וכול הנוסעים קיבלו את הכסף בחזרה. "הולידיי" במקור עגנה במוביל, אלאבמה, ולאחר מכן בפסקאגולה, מיסיסיפי, וה"אקסטזי" וה"סנסציה" עגנו בניו אורלינס, לואיזיאנה. הסכם זה עלה 236 מיליון דולרים. על החוזה נמתחה ביקורת רבה, בגלל שהספינות אף פעם לא היו מלאות, וקרניבל קיבלה יותר כסף מלהשיט את הספינות שישה חודשים במסלול הקבוע שלהן.
סכסוכים
החברה כפי שנמסר, שילמה משכורות של פחות מ-1.5$ לשעה לעובדים עם רווח קטן "כלא קיים", כמו חופשות או ימי מחלה מינימליים. המשכורות החודשיות הגבוהות ביותר הגיעו ל-1,300$. לשכר של העובדים נוסף טיפ, ועובד לשעבר של קרניבל ציין שעובד קיבל עד 95% מהמשכורת שלו מהטיפים. העובדים דיווחו שתנאי עבודה היו כל כך מאומצים כמו משמרות של 14 שעות ללא ימי חופשה. באוקטובר 2013 קצבת הגמלאות נשללה.

תאונות ותקריות
ב-19 בספטמבר,1999 בחדר המנועים של "קרניבל טרופיקל" פרצה שריפה בדרך מקוזומל, מקסיקו לטמפה, פלורידה. הספינה נפגעה מהסופה הטרופית הארווי. אף אחד מהצוות ומהנוסעים לא נפגע ביומיים שבהם קרניבל טרופיקל העבירה את הזמן ללא הנעה. הספינה נמכרה מאוחר יותר ושמה שונה ל"אושן דרים".
ב-8 בנובמבר 2010, פרצה אש בחדר הגנרטורים של "הפאר של קרניבל" והספינה אבדה את רוב כוחה. הספינה נסחפה לחוף המערבי של מקסיקו. הספינה נגררה לסן דייגו.
ב-10 בפברואר 2013 ה"קרניבל ניצחון", עם 3143 נוסעים על הסיפון, סבלה מאש בחדר המנועים, הספינה נסחפה 4 ימים במפרץ של מקסיקו. האש בחדר המנועים הובילה להפסקת חשמל על הספינה שבסיבוב, גרמה לביוב טרי לחזור לספינה. וזה הוביל לתקשורת לקרוא לשייט הספציפי הזה השייט המחורבן הספינה נגררה למוביל, אלבמה, שם נעגנה בערב של ה-14 בפברואר. בליטיגציה העוקבת, המסמכים של קרניבל גילו שעבודות בגנרטורים גורמות לאסון שמחכה לקרות.
ב-14 במרץ 2013, "החלום של קרניבל" חוותה שגנרטור חרום נקלע לשגיאה בזמן שעגנה בפילסבורג, סן מרטן. הספינה נקבעה לעזוב את הנמל בסביבות 5 אחר הצהריים ביום שלפני. משמר החופים של ארצות הברית מסר שהם ידעו שה"חלום של קרניבל" חוותה בעיות בגנרטור. קרניבל הכריזה שהנוסעים יוטסו בחזרה לפלורידה.
בבוקר של ה-15 במרץ 2013 ה"אגדה של קרניבל" סבלה מבעיה מכנית עם אחד מהפרופלורים בזמן השייט. חברת הקרוזים ביטלה את העצירות המתוכננות של הספינה בבליז וגראנד קיימן, והספינה חזרה לטמפה, פלורידה במהירות ירודה של 19 קשר בזמן שהמהירות הרגילה של הספינה היא 24 קשר.
ספינות
הצי הנוכחי
ספינה | סדרה | משרתת בקרניבל | טון | קיבולת נוסעים | נמל בית | דגל | הערות | תמונה |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
האופק של קרניבל | וויסטה | 2018-עדיין משרתת | 133,500 טון | 3,934 | ברצלונה, ספרד
עד ה-9 במאי 2018 |
אחותה של הקרניבל וויסטה.[1] | ||
קרניבל וויסטה | וויסטה | 2016–עדיין משרתת | 133,500 טון | 3,934 | מיאמי, פלורידה
עד ה-6 בספטמבר 2018 מה-23 בספטמבר 2018 |
הספינה הגדולה ביותר שנבנתה במספנת פינסנטיירי עבור קרניבל קרוז ליין. | ![]() | |
הבריזה של קרניבל | חלום | 2012–עדיין משרתת | 128,000 טון | 3,690 | גלווסטון, טקסס
עד ה-16 בספטמבר 2018 פורט קנאברל, פלורידה מה-30 בספטמבר 2018 |
הספינה הגדולה ביותר שנבנתה על ידי פינסנטיירי עבור קרניבל קרוז ליין אחרי הוויסטה. | ![]() | |
הקסם של קרניבל | חלום | 2011–עדיין משרתת | 128,000 טון | 3,690 | פורט קנאברל, פלורידה עד ה-29 בספטמבר 2018 מה-30 בספטמבר 2018 מה-5 במאי 2019 |
הספינה הגדולה ביותר שנבנתה על ידי פינסנטיירי אחרי הבריזה של קרניבל". | ||
החלום של קרניבל | חלום | עדיין משרתת | 128,000 טון | 3,646 | ניו אורלינס, לואיזיאנה
עד ה-12 במאי 2018 גלווסטון, טקסס מה-17 במאי 2019 |
הספינה הגדולה ביותר שנבנתה על ידי פינסנטיירי אחרי הקסם של קרניבל". | ![]() | |
הפאר של קרניבל | פאר | 2008–עדיין משרתת | 113,300 טון | 3,012 |
עד ה-9 בדצמבר 2019 מה-11 בדצמבר 2019 |
הספינה היחידה מסוגה מכיוון שבמקור הייתה אמורה להימסר ל"קוסטה" ולא לקרניבל. | ![]() | |
החופש של קרניבל | כיבוש | 2007– עדיין משרתת | 110,000 טון | 2,980 | גלווסטון, טקסס | ![]() | ||
העצמאות של קרניבל | כיבוש | 2005–עדיין משרתת | 110,000 טון | 2,980 |
פורט קנאברל, פלורידה |
![]() | ||
הגבורה של קרניבל | כיבוש | 2004– עדיין משרתת | 110,000 טון | 2,980 |
גלווסטון, טקסס עד ה-10 במאי 2019 מה-11 במאי 2019 |
![]() | ||
התהילה של קרניבל | כיבוש | 2003–עדיין משרתת | 110,000 טון | 2,980 | מיאמי, פלורידה
עד ה-29 בפברואר 2019 מה-2 במרץ 2019 |
|||
הכיבוש של קרניבל | כיבוש | 2002–עדיין משרתת | 110,000 טון | 2,980 | פורט לודרדייל, פלורידה
עד ה-5 במאי 2019 מה-5 במאי 2019 |
![]() | ||
הנס של קרניבל | רוח | 2004– עדיין משרתת | 88,500 טון | 2,124 | נבנתה במקור לקרוזים בפנמה. | ![]() | ||
האגדה של קרניבל | רוח | 2002–עדיין משרתת | 88,500 טון | 2,124 | (מאפריל עד ספטמבר) |
נבנתה במקור לקרוזים בפנמה. | ||
הגאווה של קרניבל | רוח | 2002–עדיין משרתת | 88,500 טון | 2,124 | בולטימור, מרילנד | נבנתה במקור לקרוזים בפנמה ובעבר היוותה כספינת הדגל של החברה. | ![]() | |
הרוח של קרניבל | רוח | 2001- עדיין משרתת | 88,500 טון | 2,124 | סידני, אוסטרליה | נבנתה במקור לקרוזים בפנמה. | ![]() | |
הניצחון של קרניבל | גורל/ כיבוש | 2000–עדיין משרתת | 101,509 טון | 2,754 | מיאמי, פלורידה | ספינה מסדרת גורל משופצת. | ![]() | |
הניצחון של קרניבל | גורל / ניצחון | 1999–עדיין משרתת | 101,509 טון | 2,754 | ניו אורלינס, לואיזיאנה | ספינה מסדרת גורל משופצת. |
![]() | |
הזריחה של קרניבל | גורל / זריחה | 2013–עדיין משרתת | 102,853 טון | 3,002 | פורט קנאברל, פלורידה עד ה-17 במאי 2019 מה-18 במאי 2019 |
במקור שירתי כ"גורל של קרניבל" בין 1993 עד 2013 | ||
הגן עדן של קרניבל | פנטזיה | 1998–עדיין משרתת | 70,376 טון | 2,056 | טמפה, פלורידה | במקור, גן עדן | ![]() | |
ההתעלות של קרניבל | פנטזיה | 1998–עדיין משרתת | 71,909 טון | 2,130 | ג'קסונוייל, פלורידה עד ה-11 במאי 2019 פורט קנאברל, פלורידה מה-12 במאי 2019 |
במקור, התעלות | ![]() | |
ההשראה של קרניבל | פנטזיה | 1996–עדיין משרתת | 70,367 טון | 2,056 | לונג ביץ', קליפורניה | במקור, השראה | ![]() | |
הדמיון של קרניבל | פנטזיה | 1995–עדיין משרתת | 70,367 טון | 2,056 | לונג ביץ', קליפורניה | במקור, דמיון | ![]() | |
המשיכה של קרניבל | פנטזיה | 1994–עדיין משרתת | 70,367 טון | 2,056 | סן ג'ואן, פוארטו ריקו וברבדוס |
במקור, משיכה | ||
הסנסציה של קרניבל | פנטזיה | 1993–עדיין משרתת | 70,367 טון | 2,056 | מיאמי, פלורידה | במקור, סנסציה | ![]() | |
האקסטזי של קרניבל | פנטזיה | 1991–עדיין משרתת | 70,367 טון | 2,056 | צ'ארלסטון, דרום קרוליינה עד ה-15 במאי 2019 מה-16 במאי 2019 בג'קסונוויל |
במקור, אקסטזי | ![]() | |
הפנטזיה של קרניבל | פנטזיה | 1990–עדיין משרתת | 70,367 טון | 2,056 | מוביל, אלאבמה | במקור, פנטזיה | ![]() |
הערות
- האופק של קרניבל יישלח במרץ 2018
- עוד שתי ספינות מסדרת הגורל משייטות בשביל חברת האחות של קרניבל קוסטה והן קוסטה "פורטונה" וקוסטה "מגיקה"
- ה"ניצחון ואחותה משופצות ולכן להם יש 2 קומות מכול ספינה אחרת מסדרת הגורל.
- עוד 2 ספינות מסדרת הרוח משרתות לקוסטה האטלנטיקה וה"מדיטרנה".
- עוד ספינה אחת מסדרת החלום משרתת בקוסטה ה"דיאדמה".
מסעדות
המסעדות שקרניבל מציעה על כול ספינותיה הם ג'י ג'י מטבח אסייתי, הסטייקהאוס של קרניבל, המטבח האיטלקי, המטבח המונגולי, מסעדת המבורגרים בסגנון אמריקאי, תחנות פיצה, טנדור קיצ'ן, בר טעימות, המטבח של השף, חדרי אוכל, רד פרוג רום פאב, הקנטינה של האיגואנה, קרניבל דלי, ג'אווה בלו, שייק ספוט, פיש & צ'יפס.
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
אתר האינטרנט הרשמי של קרניבל קרוז ליין
- Carnival Cruise Lines fleet location- המיקום של הצי של קרניבל בגוגל מפות
הערות שוליים
- ↑ "Carnival Horizon Cruise Ship: Review & Photos on Cruise Critic". www.cruisecritic.com (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-11-08.
