קרניבל קרוז ליין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome-colors-edit-find-replace.svg
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
Gnome-edit-clear.svg
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: מכלולזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: מכלולזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

קרניבל קרוז ליין
נתונים כלליים
מייסדים תד אריסון
תקופת הפעילות 11 במרץ 1972 (1972-03-11) – הווה
חברת אם קבוצת קרניבל
מיקום המטה מיאמי, פלורידה
בעלות קבוצת קרניבל
ענפי תעשייה תברואה, תיירות וטיולים
מוצרים עיקריים שייט
רווח 10.9 ביליון דולר אמריקני (נכון ל-2011)
אנשי מפתח כריסטין דאפי, נשיא החברה
עובדים 3,900 - על יבשה
33,500 - בספינה

קרניבל קרוז ליין (באנגלית: Carnival Cruise Line) היא אחת מ-10 מותגי השייט של קבוצת קרניבל, מפעילת הספינות הבריטית-אמריקאית הגדולה בעולם.

ב-2018 הוערך כי חברת קרניבל קרוז ליין מחזיקה בנתח שוק של 8.9% מרווחי תעשיית השייט ושל 22% מהנוסעים. לחברה מחזיקה בצי הספינות הגדול ביותר בקבוצת קרניבל - 25 ספינות. הספינות מניפות דגלי נוחות, דהיינו, המדינה בה הן רשומות שונה מן ההשתייכות הלאומית של החברה. מתוך צי הספינות, 17 מהספינות מניפות את דגל פנמה, 6 מניפות את דגל הבהאמס ו-2 מניפות את דגל מלטה. בסיס הצי נמצא במיאמי, פלורידה, ארצות הברית. השליטה המנהלית בחברה נעשית על ידי המחלקה הצפון אמריקאית של קבוצת קרניבל, הממוקמת בדורל שבפלורידה.

הפורמט של קרניבל הוא להציע קרוזים קצרים, וזולים יותר. הספינות שלהם ידועות בשל העיצוב והבידור בסגנון לאס וגאס. החברה קוראת לספינות שלה "הספינות הכיפיות", ויש מגוון רחב של אטרקציות על הסיפון. הסימן המסחרי של החברה, הוא ארובה אדומה, ובצבע לבן וכחול ומעוצבת כמו זנב לוויתן. הקמע של החברה הוא "פרדי הספינה הכיפית", שזה דמות בצורה של הארובה המיוחדת של קרניבל.

היסטוריה

קרניבל קרוז ליין נוסדה ב-1972 על ידי תד אריסון. כדי לממן את ההשקעה, אריסון פנה לחברו משולם ריקליס שהיה הבעלים של החברה האמריקאית "שירותי תיירות בינלאומיים" (American International Travel Service). אריסון וריקליס הקימו את החברה החדשה כחברת בת של "שירותי תיירות בינלאומיים", במטרה שזו תשווק ותקדם את היוזמה החדשה. ב-1974, בשל בעיות רגולטוריות, מכר ריקליס את אחוזי הבעלות של "שירותי תיירות בינלאומיים" בחברה לאריסון תמורת דולר אחד, בכפוף לכך שאריסון יישא באחריות לתשלום חובות החברה. הפיצול אפשר לאריסון לקשור קשרים עסקיים עם סוכני נסיעות עצמאיים. הוא קידם את מסלול נסיעות השייט לצעירים בליינים, אשר הצליח מאוד מבחינה כספית. עד לשנת 1975 הייתה בבעלות החברה רק ספינה אחת, ה"מרדי גרא". בהמשך רכשה החברה ספינות נוספות.

בשנת 1996 אחת הספינות שבבעלות החברה, "גורל של קרניבל", הייתה לספינת הנוסעים הראשונה בעולם שמשקלה עלה על רף 100,000 טון.

ב-2001, רוברט ה. דיקינסון, בזמנו נשיא החברה, השתתף בסדרה הדוקומנטרית "חזרה לרצפה" (Back to the Floor) של ה-BBC. דיקינסון הגיע לעבוד בקומות הצוות הנמוכות ביותר על הספינה הכיפית: הדמיון של קרניבל באיים הקאריביים, הוא הוצג כמנקה רומנייה, אלינה.

ב-2004, קבוצת קרניבל הזמינה תוכנית פיתוח לספינות החדשות של קרניבל, פרויקט פינאקל, ששם הוצג אב טיפוס של 200,000, טון, שהיה יכול להיות הספינה הגדולה ביותר בעולם בזמנו. הספינה בוטלה ואחרי זה הם חשבו על פרויקט חדש שנקרא "הדור הבא".

ב-2009, הספינה החדישה והגדולה ביותר של קרניבל היה "החלום של קרניבל", ספינה חדשה ששוקלת 128,000 טון. החלום של קרניבל נכנסה לשירות ב-21 בספטמבר 2009. אחרי כמה מסעות בים התיכון היא נקבעה לשרת קרוזים שבועיים באיים הקאריביים מ-5 בדצמבר 2009. ספינת אחות, "הקסם של קרניבל", הוצגה ב-1 במאי 2011. בראשון בדצמבר הוכרז שקרניבל הזמינה ספינה שלישית מסדרת הקסם. והיא נכנסה לשירות ביוני 2012 ונמל הבית שלה הוא בגלווסטון. ב-10 במאי,2010 קרניבל בחרה את השם לספינה החדשה "הבריזה של קרניבל".

ב-26 באוקטובר 2012, הוכרז שקרניבל הזמינו ספינה חדשה בשביל קרניבל קרוז ליין. הספינה נבנתה על ידי מספנת פינסאנטיירי, שזאת הייתה הספינה הגדולה ביותר שהם בנו. הפלגת הבכורה של הספינה הייתה ב-1 במאי 2016. הספינה החדשה נקראת "קרניבל וויסטה".

בנובמבר 2016, קרניבל הודיעו שהחברה הולכת להגדיל את הטרמינל בלונג ביץ', קליפורניה מ-66,000 רגל מרובע ל-142,000 רגל מרובע.

בינואר 2017, מיכאל תמם התמנה להיות המנכ"ל של קרניבל אסיה, כדי לפקח על הפעילויות בסין ובאזור. הקריירה של תמם מתפרשת על יותר מ30 שנים בתעשייה השייט וההובלות. תמם משרת כמנכ"ל של קבוצת קוסטה בנוסף לתפקידו בקרניבל אסיה.

"אופק של קרניבל" וה"קרניבל פנורמה" מתוכננות להצטרף לצי הנוכחי ב-2018 וב-2019. הסנדקית של "האופק של קרניבל" תהיה המלכה לפיטה.

בפברואר 2018, הפקידים של החברה חשפו את התפתחות הפרויקט הראשי של החברה באנסנדה, מקסיקו.

השכרה בעקבות הוריקן קתרינה

"טירוף החושים של קרניבל" עוגנת בניו אורלינס. (הספינה שעוגנת מעליה היא USS איוו ג'ימה של הצי האמריקני)

באסון של הוריקן קתרינה, 3 מהספינות של קרניבל הושכרו על ידי ממשלת ארצות הברית לשישה חודשים כדי לשמש בית מגורים זמני עד שהמגורים המקוריים ייבנו מחדש. אחרי שהושכרו לשישה חודשים, המסעות המתוכננים להן בוטלו, וכל הנוסעים קיבלו את הכסף בחזרה. "הולידיי" במקור עגנה במוביל, אלבמה, ולאחר מכן בפסקאגולה, מיסיסיפי, וה"אקסטזי" וה"סנסציה" עגנו בניו אורלינס, לואיזיאנה. הסכם זה עלה 236 מיליון דולרים. על החוזה נמתחה ביקורת רבה, בגלל שהספינות אף פעם לא היו מלאות, וקרניבל קיבלה בעבור ההשכרה יותר כסף מסכום הרווחים המופק מהפעלתן במשך שישה חודשים במסלול הקבוע שלהן.

סכסוכים

החברה כפי שנמסר, שילמה משכורות של פחות מ-1.5$ לשעה לעובדים עם רווח קטן "כלא קיים", כמו חופשות או ימי מחלה מינימליים. המשכורות החודשיות הגבוהות ביותר הגיעו ל-1,300$. לשכר של העובדים נוסף טיפ, ועובד לשעבר של קרניבל ציין שעובד קיבל עד 95% מהמשכורת שלו מהטיפים. העובדים דיווחו שתנאי עבודה היו כל כך מאומצים כמו משמרות של 14 שעות ללא ימי חופשה. באוקטובר 2013 קצבת הגמלאות נשללה.

משרדי קרניבל קרוז ליין בדורל, פלורידה

תאונות ותקריות

ב-19 בספטמבר 1999, בדרך מקוזומל, מקסיקו לטמפה, פלורידה, פרצה שרפה בחדר המנועים של "קרניבל טרופיקל". בעודה מושבתת במפרץ מקסיקו, הספינה נפגעה מהסופה הטרופית הארווי, אף אחד מהצוות ומהנוסעים לא נפגע. הספינה נמכרה מאוחר יותר ושמה שונה ל"אושן דרים".

ב-8 בנובמבר 2010, פרצה אש בחדר הגנרטורים של הספינה "קרנבל ספלנדר" והיא אבדה את רוב מקורות האנגיה. הספינה נסחפה לחוף המערבי של מקסיקו. אחרי כן, הספינה נגררה לסן דייגו.

ב-10 בפברואר 2013, פרצה שרפה בחדר המנועים של ה"קרנבל טריומף", בעת שעל סיפונה שהו 3143 נוסעים, הספינה נסחפה 4 ימים במפרץ מקסיקו. האש בחדר המנועים הובילה להפסקת חשמל על הספינה הנסחפת, וגרמה לביוב לצוף בספינה. התקשורת כינתה את החוויה הקשה "שייט הקקי". הספינה נגררה למוביל, אלבמה, שם עגנה ב-14 בפברואר. בבירור משפטי שנערך לאחר מכן, המסמכים של קרניבל גילו שבעיות תחזוקה מרובות בגנרטורים, היו הגורם שהוביל להתרחשות השרפה.

ב-14 במרץ 2013, התרחשה תקלה בגנרטור החירום של ה"קרניבל דרים" בעת שעגנה בפילסבורג, סן מרטן. הספינה הייתה אמורה לעזוב את הנמל ב5 אחר הצהריים ביום האתמול. משמר החופים של ארצות הברית מסר שהם ידעו שהספינה חוותה בעיות בגנרטור. חברת קרניבל הכריזה שהנוסעים יוטסו בחזרה לפלורידה.

בבוקר של ה-15 במרץ 2013 ה"קרניבל לגנד" סבלה מבעיה מכנית עם אחד מהמדחפים בזמן השייט. החברה ביטלה את העצירות המתוכננות של הספינה בבליז וגראנד קיימן, והספינה חזרה לטמפה, פלורידה במהירות נמוכהשל 19 קשר, (המהירות הרגילה של הספינה היא 24 קשר).

ב־27 בדצמבר 2015, חשמלאי שעבד על "אקסטזי קרנבל" נמחץ למוות בזמן שעבד במעלית. התאונה זכתה לפרסום רב לאחר שפורסם סרטון תיעוד ברשת.

בפברואר 2018, פרצה סדרת קטטות על ה"קרנבל לגנד" . הצוות ספג ביקורת על כך שהם לא הכילו את הקטטות והפעילו כוח כבד נגד הנוסעים.

ב -3 במאי 2018, התפוצץ צינור במערכת כיבוי האש של "דרים אוף קרניבל" והציף 50 חדרים.

בנובמבר 2018, ה"קרנבל סאנשיין" חוותה בעיה טכנית שגרמה לספינה לנטות במשך כדקה אחת.

ב־29 בדצמבר 2018, סירת הצלה מספר 28 בספינת ה"קרנבל דרים" השתחררה מסיבות לא ידועות ונפגעה. החברה החליטה לנטוש את סירת ההצלה בים ולרכוש אחרת במקומה. איש לא היה אז על סיפון ההצלה ולא דווח על נפגעים.

ב-20 בספטמבר 2019, בעת שעברה בתעלת פנמה, ה"פנטזיה קרניבל", התנגשה בקיר התעלה וספגה נזק בגשר הפיקוד האחורי. לא דווח על נפגעים. ההתנגשות אירעה בעת הורדת מפלס המים בתעלה. הספינה לא נעה אז בכחות עצמה אלא נעזרה בספינות גרר ​​של תעלת פנמה. התאונה התרחשה במהלך 10 ימי השייט בתעלת פנמה.

ב -20 בדצמבר 2019, ה"גלורי קרנבל" התנגשה עם ה"קרנבל לגנד" בתוך נמל קוזומל, מקסיקו; אדם אחד על סיפון ה"קרנבל גלורי" ספג פציעה קלה.

ספינות

הצי הנוכחי

ספינה סדרה משרתת בקרניבל טון קיבולת נוסעים נמל בית דגל הערות תמונה
האופק של קרניבל וויסטה 2018-עדיין משרתת 133,500 טון 3,934 ברצלונה, ספרד

עד 9 במאי 2018
ניו יורק סיטי, ניו יורק
עד 17 בספטמבר 2018

מיאמי, פלורידה
ממיאמי ב-20 בספטמבר 2018

אחותה של הקרניבל וויסטה.[1]
קרניבל וויסטה וויסטה 2016–עדיין משרתת 133,500 טון 3,934 מיאמי, פלורידה

עד 6 בספטמבר 2018

גלווסטון, טקסס

מ-23 בספטמבר 2018

הספינה הגדולה ביותר שנבנתה במספנת פינסנטיירי עבור קרניבל קרוז ליין.
הבריזה של קרניבל חלום 2012–עדיין משרתת 128,000 טון 3,690 גלווסטון, טקסס

עד 16 בספטמבר 2018

פורט קנאברל, פלורידה

מ-30 בספטמבר 2018

הספינה הגדולה ביותר שנבנתה על ידי פינסנטיירי עבור קרניבל קרוז ליין אחרי הוויסטה. Carnival Breeze (ship, 2011) 001 (cropped).jpg
הקסם של קרניבל חלום 2011–עדיין משרתת 128,000 טון 3,690

פורט קנאברל, פלורידה

עד 29 בספטמבר 2018

מיאמי, פלורידה

מ-30 בספטמבר 2018

פורט לודרדייל, פלורידה

מ-5 במאי 2019

הספינה הגדולה ביותר שנבנתה על ידי פינסנטיירי אחרי הבריזה של קרניבל". Carnival Magic in Venedig.JPG
החלום של קרניבל חלום עדיין משרתת 128,000 טון 3,646 ניו אורלינס, לואיזיאנה

עד 12 במאי 2018

גלווסטון, טקסס

מ-17 במאי 2019

הספינה הגדולה ביותר שנבנתה על ידי פינסנטיירי אחרי הקסם של קרניבל". Carnival Dream Bow.png
הפאר של קרניבל פאר 2008–עדיין משרתת 113,300 טון 3,012

לונג ביץ', קליפורניה

עד 9 בדצמבר 2019

סידני, אוסטרליה

מ-11 בדצמבר 2019

הספינה היחידה מסוגה מכיוון שבמקור הייתה אמורה להימסר ל"קוסטה" ולא לקרניבל. Carnival Splendor 2009.jpg
החופש של קרניבל כיבוש 2007– עדיין משרתת 110,000 טון 2,980 גלווסטון, טקסס George Town - Carnival Freedom (5756470231).jpg
העצמאות של קרניבל כיבוש 2005–עדיין משרתת 110,000 טון 2,980

פורט קנאברל, פלורידה

Carnival Liberty George Town, Grand Cayman (4401394568).jpg
הגבורה של קרניבל כיבוש 2004– עדיין משרתת 110,000 טון 2,980

גלווסטון, טקסס

עד 10 במאי 2019

ניו אורלינס, לואיזיאנה

מ-11 במאי 2019

קובץ:Carnival Valor Cruise Ship (3) (21009123989).jpg
התהילה של קרניבל כיבוש 2003–עדיין משרתת 110,000 טון 2,980 מיאמי, פלורידה

עד 29 בפברואר 2019

ניו אורלינס, לואיזיאנה

מ-2 במרץ 2019

קובץ:Carnival Glory in Belize, 12-2014 (recropped).JPG
הכיבוש של קרניבל כיבוש 2002–עדיין משרתת 110,000 טון 2,980 פורט לודרדייל, פלורידה

עד 5 במאי 2019

מיאמי, פלורידה

מ-5 במאי 2019

קובץ:Carnival Conquest 3.jpg
הנס של קרניבל רוח 2004– עדיין משרתת 88,500 טון 2,124

טמפה, פלורידה

נבנתה במקור לקרוזים בפנמה. Carnival Miracle July 2011.jpg
האגדה של קרניבל רוח 2002–עדיין משרתת 88,500 טון 2,124 (מאפריל עד ספטמבר)

סיאטל, וושינגטון, הונולולו, סידני, מלבורן

נבנתה במקור לקרוזים בפנמה. CarnivalLegendCoz.JPG
הגאווה של קרניבל רוח 2002–עדיין משרתת 88,500 טון 2,124 בולטימור, מרילנד נבנתה במקור לקרוזים בפנמה ובעבר היוותה כספינת הדגל של החברה. US-port-canav-carnival-pride (recropped).jpg
הרוח של קרניבל רוח 2001- עדיין משרתת 88,500 טון 2,124 סידני, אוסטרליה נבנתה במקור לקרוזים בפנמה. Carnival Spirit 2.jpg
הניצחון של קרניבל גורל/ כיבוש 2000–עדיין משרתת 101,509 טון 2,754 מיאמי, פלורידה ספינה מסדרת גורל משופצת. Carnival Victory2.jpg
הניצחון של קרניבל גורל / ניצחון 1999–עדיין משרתת 101,509 טון 2,754 ניו אורלינס, לואיזיאנה ספינה מסדרת גורל משופצת.
קובץ:Carnival Triumph Half Moon Cay.jpg
הזריחה של קרניבל גורל / זריחה 2013–עדיין משרתת 102,853 טון 3,002 פורט קנאברל, פלורידה

עד 17 במאי 2019

צ'ארלסטון, דרום קרוליינה

מ-18 במאי 2019

במקור שירתי כ"גורל של קרניבל" בין 1993 עד 2013 Carnival Sunshine 02.JPG
הגן עדן של קרניבל פנטזיה 1998–עדיין משרתת 70,376 טון 2,056 טמפה, פלורידה במקור, גן עדן Carnival Paradise docked in Havana, Cuba (cropped).jpg
ההתעלות של קרניבל פנטזיה 1998–עדיין משרתת 71,909 טון 2,130 ג'קסונוייל, פלורידה

עד 11 במאי 2019

פורט קנאברל, פלורידה

מ-12 במאי 2019

במקור, התעלות Carnival Elation In Jacksonville 2.jpg
ההשראה של קרניבל פנטזיה 1996–עדיין משרתת 70,367 טון 2,056 לונג ביץ', קליפורניה במקור, השראה Carnival Inspiration 01 (recropped).jpg
הדמיון של קרניבל פנטזיה 1995–עדיין משרתת 70,367 טון 2,056 לונג ביץ', קליפורניה במקור, דמיון קובץ:Post0103 - Flickr - NOAA Photo Library (cropped) (2).jpg
המשיכה של קרניבל פנטזיה 1994–עדיין משרתת 70,367 טון 2,056 סן ג'ואן, פוארטו ריקו וברבדוס
במקור, משיכה Carnival Fascination.JPG
הסנסציה של קרניבל פנטזיה 1993–עדיין משרתת 70,367 טון 2,056 מיאמי, פלורידה במקור, סנסציה Carnival Sensation Nassau 12-23-11.jpg
טירוף החושים של קרניבל פנטזיה 1991–עדיין משרתת 70,367 טון 2,056 צ'ארלסטון, דרום קרוליינה

עד 15 במאי 2019

מ-16 במאי 2019 בג'קסונוויל

במקור, אקסטזי Carnival Ecstasy docked in Port Canaveral, Florida.jpg
הפנטזיה של קרניבל פנטזיה 1990–עדיין משרתת 70,367 טון 2,056 מוביל, אלאבמה במקור, פנטזיה 'Carnival Fantasy' Docked at Charleston (SC) July 2012.jpg

הערות

  • האופק של קרניבל יישלח במרץ 2018
  • עוד שתי ספינות מסדרת הגורל משייטות בשביל חברת האחות של קרניבל קוסטה והן קוסטה "פורטונה" וקוסטה "מגיקה"
  • ה"ניצחון ואחותה משופצות ולכן להם יש 2 קומות מכול ספינה אחרת מסדרת הגורל.
  • עוד 2 ספינות מסדרת הרוח משרתות לקוסטה האטלנטיקה וה"מדיטרנה".
  • עוד ספינה אחת מסדרת החלום משרתת בקוסטה ה"דיאדמה".

מסעדות

המסעדות שקרניבל מציעה על כל ספינותיה הם: ג'י ג'י מטבח אסייתי, הסטייקהאוס של קרניבל, המטבח האיטלקי, המטבח המונגולי, מסעדת המבורגרים בסגנון אמריקאי, תחנות פיצה, טנדור קיצ'ן, בר טעימות, המטבח של השף, חדרי אוכל, רד פרוג רום פאב, הקנטינה של האיגואנה, קרניבל דלי, ג'אווה בלו, שייק ספוט, פיש & צ'יפס.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרניבל קרוז ליין בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "Carnival Horizon Cruise Ship: Review & Photos on Cruise Critic". www.cruisecritic.com (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-11-08.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0