תעלת סואץ החדשה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־11:56, 15 בדצמבר 2017 מאת בוט ייבוא (שיחה | תרומות) (גרסה אחת של הדף wikipedia:he:תעלת_סואץ_החדשה יובאה: ייבוא כמותי אוטומטי)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:מבנה הנדסי

פרמטרים ריקים [ ניצבים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תעלת סואץ החדשה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מאפיינים כלליים
שימוש תעלת מים מלאכותית
מידע על ההקמה
עלות כ-8 מיליארד דולר
חברת בנייה צבא מצרים (פיקוח) ועוד 49 חברות[1]
שיטת כרייה 37 ק"מ כרייה יבשה
35 ק"מ הרחבה והעמקה בתעלה הקיימת
תקופת הבנייה 5 באוגוסט 20146 באוגוסט 2015 (שנה)
מידות
אורך 72 ק"מ
מאפיינים תפעוליים
מפעיל רשות תעלת סואץ

תעלת סואץ החדשהערבית: قناة السويس الجديدة) היא מיזם מצרי להרחבת תעלת סואץ הקיימת בין הים התיכון והים האדום בנתיב נוסף, במטרה להפוך אותה לדו-סטרית. המיזם הושק בו זמנית עם תוכניות לבניית שש מנהרות חדשות מתחת לתעלה ולהפוך אזור של 76,000 קילומטר רבוע על שתי גדות התעלה למרכז לוגיסטי, מסחרי ותעשייתי מבחינה בינלאומית, בתקווה, מצד המצרים, "ליצור מיליון מקומות עבודה".

לאחר שנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיע לראשונה על הפרויקט, מדדי המניות בבורסה המצרית עלו לרמה הגבוהה ביותר בשש השנים האחרונות, אך ירדו בחדות במהלך חודש ספטמבר.[2]

ב-25 ביולי 2015 חצו ספינות ראשונות את התעלה החדשה במסגרת ניסוי.[3] הפתיחה הרשמית של תעלת סואץ החדשה הייתה ב-6 באוגוסט 2015, בטקס שבו נחנכה על ידי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה

פרמטרי חובה [ שם ] חסרים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תעלת סואץ החדשה בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. companies to work on Suez Canal axis
  2. הבורסה המצרית
  3. רועי קייס וסוכנויות הידיעות, ספינות ראשונות בתעלת סואץ החדשה, באתר ynet, 25 ביולי 2015
ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה ובנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.