נמל התעופה סואקרנו-האטה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־09:21, 17 בדצמבר 2017 מאת Davidnead (שיחה | תרומות) (גרסה אחת של הדף wikipedia:he:נמל_התעופה_סואקרנו-האטה יובאה: ייבוא כמותי אוטומטי)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נמל התעופה סואקרנו-האטה
Bandar Udara Internasional Soekarno–Hatta
תצלום אוויר של נמל התעופה
תצלום אוויר של נמל התעופה
נתוני השדה
קוד IATA
‏CGK‏
קוד ICAO
‏WIII‏
סוג השדה ציבורי
מפעיל Angkasa Pura
עיר סמוכה ג'קרטה
משרת את מטרופולין ג'קרטה
בסיס לחברות גארודה אינדונזיה
קואורדינטות 06°07′32″S 106°39′21″E / 6.12556°S 106.65583°E / -6.12556; 106.65583
גובה מעל פני הים 10 מטר (32 רגל)
מסלולי טיסה
כיוון
מגנטי
אורך סוג
מסלול
רגל מטר
07R/25L 12,008 3,660 אספלט
07L/25R 11,811 3,600 אספלט
סטטיסטיקה (2016)
מספר הנוסעים 54,145,000
תנועות מטוסים 369,740
מטען 342,473 (טון)

נמל התעופה סואקרנו-האטה (אינדונזית: Bandar Udara Internasional Soekarno–Hatta) הוא נמל תעופה השוכן 20 ק"מ צפון-מערבית ל ג'קרטה שבאי ג'אווה, בירת אינדונזיה, מדינה בדרום מזרח אסיה. נמל התעופה הוא העמוס ביותר באינדונזיה ואחד העמוסים בחצי הכדור הדרומי. הנמל נפתח לפעילות ב-1985 ומהווה את בסיס הפעולה המרכזי של חברת גארודה אינדונזיה.

היסטוריה

מתחילת שנות ה-70 החלה הממשלה האינדוניזת בקיום סקרי שטח על מנת לאתר מקום לנמל תעופה חדש שיחליף את הנמל הקודם שהיה נחשב למיושן ולא יכול היה לעמוד בקצב גידול הנוסעים. ב-12 מבנובמבר 1976 זכתה החברה הצרפתית Aeroport de Paris במכרז לבניית נמל התעופה. במאי 1977 הוסכם על העיצוב הסופי. ב-1 בדצמבר 1984 הושלמה בנייתו של נמל התעופה, והוא נפתח לפעילות ב-1 במאי 1985 תחילה לטיסות פנים בלבד. טרמינל שני, לטיסות בינלאומיות נפתח ב-1 במאי 1991.

למבני הטרמינלים בנמל התעופה עיצוב ייחודי בסגנון אדריכלות הפנדופו (Pendopo) של האי ג'אווה, כאשר גנים טרופיים ממלאים את המרווחים שבין המבנים.

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה

פרמטרי חובה [ שם ] חסרים

  • אתר האינטרנט הרשמי של נמל התעופה סואקרנו-האטה (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא תעופה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.