קומק C-919

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־10:05, 17 ביולי 2018 מאת מוטיאל (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס

פרמטרים ריקים [ משתמש ראשי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ ארץ ייצור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קומק C-919
דגם המטוס
דגם המטוס
דגם המטוס
מאפיינים כלליים
סוג מטוס נוסעים צר-גוף
יצרן קומק
טיסת בכורה 5 במאי 2017
תקופת שירות מתוכננת ל-2018 – הווה
צוות 2
נוסעים 168-190
ממדים 
רוחב 3.96
מוטת כנפיים 33.6
ביצועים 
מהירות שיוט 0.785 מאך
טווח טיסה מרבי

לגרסה הראשונה: 4,075 ק"מ

לגרסה מגודלת הטווח: 5.555 ק"מ
סייג רום 12,100
הנעה 
שני מנועי LEAP-X

קומק C-919 (באנגלית: COMAC C-919) הוא מטוס נוסעים צר-גוף מסחרי שעתיד לשאת בין 168-190 נוסעים. המטוס מתוכנן על ידי חברת קומק הסינית והוא המטוס המסחרי הגדול ביותר שייוצר ברפובליקה העממית של סין מאז המטוס המסחרי שלא צלח שנגחאי Y-10. טיסת הבכורה של המטוס נערכה ב-5 במאי 2017,[1] ותחילת ייצורו המסחרי צפויה בשנת 2018.

מטוס זה מהווה חלק מן המאמצים של הסינים לשבור את הדואופול של החברות בואינג ואיירבוס בשוק המטוסים האזרחיים הגדולים. מטוס זה מתוכנן להתחרות כנגד הבואינג 737 והאיירבוס 320.

רכישות ומסירות המטוס

בסלון האווירי זוהיי אשר התקיים בסין ב-2010 דיווחה חברת קומק כי שש חברות תעופה שונות הזמינו את מטוסה - סך הכל 66 מטוסים ועוד 45 אפשריים. בנובמבר 2016 הגיע מספר ההזמנות ל-570 מטוסים מ-23 חברות, מרביתן חברות סיניות.[2]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קומק C-919 בוויקישיתוף

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה

שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ]
קומק C-91923363542