אנטונוב An-24
שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס 
פרמטרים [ משתמש ראשי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית 
|  | |||||||||||
| המטוס בשירות פולט איירליינס | |||||||||||
| מאפיינים כלליים | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| סוג | מטוס נוסעים | ||||||||||
| קוד נאט"ו | coke | ||||||||||
| מדינת מקור | ברית המועצות | ||||||||||
| יצרן | אנטונוב | ||||||||||
| טיסת בכורה | 20 באוקטובר 1959 | ||||||||||
| תקופת שירות | 1962–הווה (כ־63 שנים) | ||||||||||
| צוות | 4 | ||||||||||
| נוסעים | 50 | ||||||||||
| יחידות שיוצרו | 1,367 | ||||||||||
| 
 | |||||||||||
| 
 | |||||||||||
| תרשים | |||||||||||
|  | |||||||||||
אנטונוב An-24 (באוקראינית / רוסית: Антонов Ан-24) הוא מטוס נוסעים צר-גוף מתוצרת יצרנית המטוסים אנטונוב, המסוגל לשאת כ-44 נוסעים. המטוס מצויד בשני מדחפים המונעים במנועי טורבו-פרופ (Turboprop). טיסת הבכורה התקיימה ב-20 באוקטובר 1959.



פיתוח המטוס
מטיסת הבכורה ב-1959 ועד הפסקת ייצורו ב-1979 נבנו כ-1284 יחידות מכל הדגמים[1], נכון ל-2014 133 מטוסים מדגם זה עדיין בשירות בחברות תעופה מסוימות בעיקר במדינות חבר העמים ובאפריקה. הוא נועד להחליף את האיליושין Il-14 לטיסות קצרות ובינוניות, עם כושר נחיתה במסלולים קצרים ואף משובשים. בשל השלדה החזקה וכן כושר הביצוע שלו, ה AN-24 מותאם לביצוע הרבה משימות משניות בנוסף להטסת נוסעים, כגון צילום-מיפוי. עיקר הייצור הסדרתי של המטוס התבצע בקייב במפעל Aviant של חברת אנטונוב, שם יוצרו כ-895 מטוסים, הייצור הופסק ב-1979. הייצור המשיך בסין, שם גורמים מורשים בונים את ה-Xian [Yunshuji] Y7 (אנ') והדגם Xian MA60 (אנ') אשר מהווים דגם משופר של ה-An-24.
| 10 20 30 40 50 60 70 80 90 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 | 
ראו גם
קישורים חיצוניים
- על המטוס והמפרט הטכני.
 ז'פרוזיה - קייב עם המטוס, סרטון  באתר יוטיוב ז'פרוזיה - קייב עם המטוס, סרטון  באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ↑ ✈ russianplanes.net ✈ наша авиация, russianplanes.net
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה 
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] אנטונוב An-2422080743
 
	 
		 
	
