Charlie Bit My Finger

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
צילום מסך מתוך הסרטון

Charlie Bit My Finger – Again!‎ (בעברית: "צ'ארלי נשך לי את האצבע – שוב!") הוא סרטון וידאו ביתי, בן 56 שניות, שפורסם באתר YouTube, ובתקופות מסוימות נחשב לסרטון הנצפה ביותר אי פעם,[1] עם קרוב למיליארד צפיות (מעל 870 מיליון צפיות נכון לאפריל 2020). לפי אחת המדידות, היה סרטון זה הנצפה ביותר במשך יותר משנתיים, עד אפריל 2010.[2]

רקע

הסרטון מתאר סיטואציה קצרה בין שני אחים בריטים, בגיל שלוש ובגיל שנה, היושבים בכורסה. בסרטון מגיש האח הגדול יותר, הארי, את אצבעו לפיו של האח הצעיר, צ'ארלי. צ'ארלי נושך את אצבע אחיו, בעוד האח הגדול מייבב וצועק מכאבים, עד שלבסוף מצליח לשחרר את אצבעו מפיו של צ'ארלי. אורכו של הסרטון הוא 56 שניות, והוא הועלה לרשת על ידי אביהם של הילדים, הווארד דייוויד קאר, בחודש מאי 2007. לפי דבריו של קאר ברֵאיונות, הוא העלה את הסרטון לאתר YouTube באופן תמים למדי, על מנת שקרובי משפחה בארצות הברית יוכלו לראות את הילדים, מאחר שקובץ הווידאו היה גדול מדי למשלוח בדואר אלקטרוני.

התפשטות הסרטון

הסרטון הפך תוך זמן קצר לסרטון ויראלי. פחות משנה לאחר העלאתו לרשת, במרץ 2008, הוא נצפה ב-12 מיליון צפיות.[3] בדצמבר 2008 כבר היה הסרטון אחד מ-12 הסרטים הנצפים ביותר ב-YouTube עם 65 מיליון צפיות.[4] עד אפריל 2009 נצפה הסרטון 92 מיליון פעמים, ובחודש אוגוסט 2009 הפך לסרטון הנצפה ביותר אי פעם לאותה תקופה, והכניס לגוגל לא מעט כסף מפרסום.[5]

השפעות

כתוצאה מהתפשטות הסרטון הפכו שני הילדים לכוכבים. הארי וצ'ארלי זכו לבלוג וידאו משלהם, ואף הודפסו חולצות טי-שירט ולוחות שנה עם תמונותיהם ועם הלוגו "Charlie Bit My Finger". החל מיולי 2010 הועלו ל-YouTube למעלה מ-30 סרטונים נוספים של הארי וצ'ארלי, על ידי אביהם, בהם נראים הילדים מתבגרים, ומלווים באמם ובאחיהם הקטן. גם סרטונים אלה זכו לצפייה על ידי מיליונים. ברחבי העולם הוקמו אף מועדוני מעריצים.

4 שנים לאחר שהועלה לראשונה לרשת קיבל האב המחאה על סך 120 אלף פאונד ישירות מגוגל, שמייצגים את חלקו של בעל הסרטון מכלל ההכנסות בעקבות פרסומות באתר.[6] בסך הכל, הרוויחה משפחתם כמיליון ליש"ט מהסרטון.[7]

הבמאי ג'ף צ'אן ערך את הסרטון ויצר לו גרסה חדשה ומפחידה בה זומבים מסתערים ומנסים לנשוך את האצבע. הסרטון הוצג בפסטיבל CFC Worldwide Short Film Festival בשנת 2011 בטורונטו, קנדה.[8]

באחד הראיונות עמו הגיב אביהם של הבנים ואמר: ”כל מה שעשיתי היה לצלם את הילדים כל מספר שבועות ולהעלות את הסרטון לרשת. מעולם לא התכוונתי לשנות כך את חייהם”.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0