OXO

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

OXO היה משחק מחשב המדמה משחק איקס עיגול, שפותח על ידי אלכסנדר סנדי דאגלס בשנת 1952 למחשבי ה-EDSAC. דאגלס כתב את המשחק כחלק מתזת הדוקטור לפילוסופיה (PhD) שלו, על אינטראקציית מחשב-אדם. OXO הוא המשחק הראשון הידוע, שהציג באופן חזותי עצמים על גבי מסך[1].

כדי לשחק ב-OXO היה על השחקן להכניס קלט באמצעות בקר טלפון חוגה, והפלט היה מופיע במחשב, על גבי שפופרת קרן קתודית בעלת 35×16 נקודות. המשחקים שוחקו כנגד המחשב שהיה בעל בינה מלאכותית.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא OXO בוויקישיתוף

הערות שוליים

P Games.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים ובנושא מדעי המחשב. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.