REDengine

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
REDengine
לוגו המנוע
מפתח CD Projekt RED
מחזור חיים 17 במאי 2011 – הווה (13 שנים)
גרסה אחרונה REDengine 3 (19 במאי 2015)
מערכת הפעלה Microsoft Windows
macOS
לינוקס
Xbox 360
Xbox One
PlayStation 4
נכתבה בשפותC++
סוג רישיון קנייני
קטגוריה מנוע גרפי
cdprojektred.com

REDengine הוא מנוע גרפי למשחקי וידאו שפותח בידי חברת CD Projekt RED הפולנית,[1] שמיועד במיוחד למשחקי התפקידים הלא ליניאריים של החברה.

מאפיינים

REDengine הוא חוצה-פלטפורמות על מערכות 32 ביט ו־64 ביט אשר רץ תחת מערכת ההפעלה Microsoft Windows.[1] המנוע שימש לראשונה במשחק The Witcher 2: Assassins of Kings.[2] ‏REDengine 2, עדכון למנוע הגרפי שגם כן שימש במשחק The Witcher 2,[1] גם כן הביא איתו תמיכה במערכות ההפעלה macOS[3] ולינוקס ואף בקונסולת המשחקים Xbox 360,[4] אך הפורטים למערכות הללו התבססו על שכבת תאימות לאחור הנקראת eON, בדומה ליישום Wine. הגרסה השלישית למנוע, REDengine 3, תוכננה כך שתעבוד באופן בלעדי במערכות של 64 ביט בלבד, וגם הביא איתה תמיכה בקונסולות PlayStation 4[5] ו־Xbox One.

גרסאות

REDengine 2

REDengine 2 השתמש בתוכנות צד שלישי כדוגמת מנוע Havok לפיזיקה, Scaleform GFx לממשק המשתמש ו־FMOD לשמע.[6] המנוע שימש להסבתו של המשחק The Witcher 2 לקונסולת ה-Xbox 360.[7]

REDengine 3

REDengine 3 תוכנן כך שהוא ירוץ באופן בלעדי במערכות של 64 ביט, חברת CD Projekt RED תכננה את המנוע כך שיותאם במיוחד למשחקי עולם פתוח,[1] כמו המשחק The Witcher 3: Wild Hunt.

המנוע הציג הנפשות פנים והנפשות אחרות אשר נראות מציאותיות.[1] אפקטים של אור כבר לא "סובלים" מירידה ביחס הניגודיות ובכך נותנים מראה יותר טבעי וריאליסטי.[1] כמו כן, REDengine 3 תומך באפקטים של נפח, מה שמאפשר רינדור מתקדם ומציאותי של עננים, אובך, ערפל, עשן ואפקטים של חלקיקים אחרים. בנוסף לכך המנוע תומך גם בטקסטורות ברזולוציה גבוהה ובמיפוי וכן בפיזיקה דינאמית ובמערכת ליפ סינק מתקדמת. למרות זאת, בעקבות מגבלות על זרימת טקסטורה (Texture Streaming), השימוש בטקסטורות ברזולוציה גבוהה לא תמיד מתאפשר.

למנוע ישנה גם מערכת רינדור גמישה אשר מוכנה לעבודה עם הצללה נדחית[8] או עם צינור גרפיקה[9] מסוג +forward.[1] בעקבות כך, התוצאה המתקבלת היא מגוון רחב של אפקטים קולנועיים, כמו בוקה בעומק שדה, דירוג צבע וכן אפקטי אור של קרני השמש.[1]

מערכת פני השטח ב-REDengine 3 משתמשת במערכת פסיפס ובשכבות של חומרים מגוונים, שבקלות יכולים להשתלב.[1]

REDengine 4

ב-2017, חברת CD Projekt חשפה כי היו לה ארבעה פרויקטים בפיתוח שהחלו בינואר של שנת 2016 ושנת 2017, עד ליוני 2019. כל ארבעת הפרויקטים יעבדו תחת המנוע הגרפי REDengine 4, הגרסה הרביעית והבאה של המנוע. מבין הפרויקטים ניתן למנות את המשחק Cyberpunk 2077.[10]

רשימת כותרים המשתמשים במנוע

כותר שנה פלטפורמה (ות)
REDengine 1
The Witcher 2: Assassins of Kings 2011 Microsoft Windows, macOS
REDengine 2
The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition 2012 Microsoft Windows, Xbox 360, macOS, לינוקס
REDengine 3
The Witcher 3: Wild Hunt 2015 Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
REDengine 4
Cyberpunk 2077 TBA Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 CDPRED: "RED Engine 3 is a revolution in RPGs", ‏IGN Entertainment, ‏1 בפברואר 2013 (באנגלית)
  2. ^ אליס אוקונור, The Witcher 2 Dev Diary Introduces New Engine, ‏Shacknews, ‏10 בנובמבר 2010 (באנגלית)
  3. ^ אריק קיין, 'The Witcher 2' Is Coming To Mac, Sold 1.7 Million Copies On PC And Xbox 360, ‏Forbes, ‏30 במרץ 2012 (באנגלית)
  4. ^ מט' פקהאם, The Witcher 2 Announced, 'Non-Linear' with 'Smoother' Combat, ‏PCWorld, ‏25 במרץ 2010 (באנגלית)
  5. ^ וויסלי יין פול, The Witcher 3: Wild Hunt confirmed for PlayStation 4 in 2014, ‏Eurogamer, ‏21 בפברואר 2013 (באנגלית)
  6. ^ ריצ'ראד לידברט, The Making of The Witcher 2, ‏Eurogamer, ‏24 בינואר 2016 (באנגלית)
  7. ^ דוד הינק, CD Projekt Red introduces REDengine 3, latest iteration of in-house tech, ‏, ‏1 בפברואר 2013 (באנגלית)
  8. ^ סוג של טכניקת הצללה ברינדור תלת ממדי.
  9. ^ הדרך שבה המנוע מתאר כיצד לעבד ולרנדר את המידע לתמונה תלת ממדית.
  10. ^ טטיאנה מוריס, New Cyberpunk 2077 details suggest mid-2019 release, ‏GameZone, ‏22 במרץ 2017 (באנגלית)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0