SIAI S.8
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
SIAI S.8 | |||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ארץ ייצור | ממלכת איטליה | ||||||||||||
יצרן | סבויה-מרקטי (שם החברה היה: Società Idrovolanti Alta Italia) | ||||||||||||
טיסת בכורה | 1917 | ||||||||||||
תקופת שירות | 1917–הווה (כ־107 שנים) | ||||||||||||
צוות | 2 | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 172 | ||||||||||||
משתמש ראשי | ממלכת איטליה | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
SIAI S.8 היה מטוס ימי דו-כנפי וחד-מנועי שהוגדר כמטוס סיור וצייד צוללות מתוצרת יצרנית המטוסים האיטלקית סבויה-מרקטי (שם החברה היה: Società Idrovolanti Alta Italia), אשר הושק בשנת 1917.[1][2]
מנהל התכנון והייצור היה המהנדס האווירונאוטי "Raffaele Conflenti" (אנ').
"SIAI S.8"
- יוצרו 172 יחידות עד סוף שנת 1918.[3]
- מטוס "SIAI S.8" היה בשירות הצי המלכותי האיטלקי, המטוס צייד 5 טייסות של הצי האיטלקי המלכותי. * קליפת האווירון בצורת הסירה עשויה מעץ, כמו הכנפיים אשר מכוסות בבד.
- הטייס ואיש צוות אוויר (מטיל פצצות) ישבו זה ליד זה.
- דגם ה-"SIAI S.8" נטל חלק פעיל בסוף מלחמת העולם הראשונה. עד שנת 1920 נותרו 63 מטוסים בלבד.
הנעה
- מדחפים: מדחף דוחף קבוע בעל 2 להבים.
- 6 צילינדרים בטור, 14.3 ליטר, המפיק 160 כ"ס, מנוע מסוג "Isotta Fraschini V.4" (אנ'), מנוע קירור מים, (משקל יבש של המנוע: 264 ק"ג).
- מנוע "Colombo F-150" המפיק 120 כ"ס.
- מנוע "Hispano-Suiza-44" המפיק 220 כ"ס, מתוצרת "Hispano-Suiza" (אנ').[4]
שירות
- הצי המלכותי האיטלקי - שימש את השירות האווירי של הצי.
- הצבא המלכותי האיטלקי - סיוע ליחידות השדה.
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ מטוס "SIAI S.8" aviastar.org/air/italy/siai_s-8
- ^ The Illustrated Encyclopedia of Aircraft (Part Work 1982-1985). Orbis Publishing
- ^ C. G. Gray, Jane's All the World's Aircraft 1919, Facsimile ed., London, David & Charles (Publishers) Limited, novembre 1969 [1919], מסת"ב 0-7153-4647-4.
- ^ יצרנית כלי הרכב, מנועי מטוסים ומטוסים "Hispano-Suiza" aeha.cat/hispano-suiza