אלפא רומיאו טונלה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אלפא רומיאו טונלה
Alfa Romeo Tonale
2022 Alfa Romeo Tonale Speciale in Verde Montreal, front left (NYIAS 2022).jpg
מאפיינים כלליים
יצרן אלפא רומיאו
שנות ייצור 2022 - הווה
הרכבה איטליהאיטליה איטליה
חברת אם סטלנטיס
סיווג מכונית קומפקטית
מרכב קרוסאובר
פלטפורמה SCCS Small Wide 4×4
אורך 4,520 מ"מ
רוחב 1,840 מ"מ
גובה 1,600 מ"מ
בסיס גלגלים 2,630 מ"מ
מפרט טכני
מנוע
  • מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המשווק בשתי גרסאות: אחת עם הספק של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ, והשנייה עם מגדש טורבו המספקת 160 כ"ס. לשני מנועים אלה מערכת סיוע היברידית קלה עם מנוע חשמלי קטן המספק 20 כ"ס.
  • במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו המספק 256 כ"ס. (לאמריקה)
  • מנוע דיזל בנפח 1.3 ליטר טורבו המספק 130 כ"ס.
הנעה היברידית מערכת ההנעה היברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר טורבו עם שני מנועים חשמליים, שלושת המנועים מספקים יחד 275 כ"ס.
הילוכים תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים (היברידי ודיזל)
תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים הילוכים (בנזין)
תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים (בנזין אמריקה).
תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות (הנעה היברידית)
סוללה סוללת ליתיום-יון בקיבולת 15.5 קוט"ש
טווח נסיעה 60 ק"מ
קשר אלפא רומיאו טונלה קונספט, אאודי Q3, מרצדס-בנץ GLA, ב.מ.וו X1, ב.מ.וו X2, קופרה פורמנטור, DS 4, יגואר אי-פייס, לקסוס UX, מרצדס-בנץ GLA, מרצדס-בנץ GLB, וולוו XC40
רמה אוטונומית רמה 2

אלפא רומיאו טונלהאיטלקית: Alfa Romeo Tonale) היא מכונית במרכב קרוסאובר, בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי אלפא רומיאו משנת 2022. היא נחשפה ב-8 בפברואר 2022[1], לאחר שהוצגה כמכונית קונספט בשנת 2019 תחת השם אלפא רומיאו טונלה קונספט[2]. היא הגיעה לישראל ב-18 ביולי 2022[3].

היא המתחרה הישירה של אלפא רומיאו לאאודי Q3, ב.מ.וו X1, ב.מ.וו X2, קופרה פורמנטור, DS 4, יגואר אי-פייס, לקסוס UX, מרצדס-בנץ GLA-קלאס, מרצדס-בנץ GLB-קלאס, וולוו XC40.

עיצוב

העיצוב החיצוני נותר זהה לקונספט המקדים אך עבר כמה שינויים לא משמעותיים על מנת להביא אותו לייצור. העיצוב החיצוני והפנימי מבוסס על האלפא רומיאו סטלביו.

מפרט טכני

הדגם משווק עם חמישה מערכות הנעה, אחת היברידית פלאג-אין ושלוש בנזין ואחד דיזל.

  • מערכת ההנעה היברידית כוללת מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר טורבו עם שני מנועים חשמליים, שלושת המנועים מספקים יחד 275 כ"ס[4], לפי אלפא רומיאו זה מספיק לנתון תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 15.5 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ[5]. מטען פנימי בקיבולת 7.4 קילוואט מאפשר הטענה מלאה של הסוללה בתוך שעתיים וחצי. למערכת ההנעה זאת תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים.
  • מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המשווק בשתי גרסאות[6]: אחת עם הספק של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ, והשנייה עם מגדש טורבו המספקת 160 כ"ס. לשני מנועים אלה מערכת סיוע היברידית קלה עם מנוע חשמלי קטן המספק 20 כ"ס. לשני המנועים תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.
  • באמריקה הדגם ישווק עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו המספק 256 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים[7].
  • מנוע דיזל בנפח 1.3 ליטר טורבו המספק 130 כ"ס עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים[8].

לטונלה מערכת אוטונומית ברמה 2.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלפא רומיאו טונלה בוויקישיתוף

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0