ארומה מיוזיק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ארומה מיוזיק Aroma Music
לוגו ארומה מיוזיק
לוגו ארומה מיוזיק
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים)
חברת אם הליקון ארומה מיוזיק
ענפי תעשייה חברת תקליטים, ייצוג אמנים והפצת מוזיקה
מנכ"ל מיכל וייסברג
 
אתר החברה
סמליל המותג "ארומה music בר"
סמליל החברה הראשון תחת השם "ארומה music"

ארומה מיוזיקאנגלית: Aroma Music) היא חברת תקליטים אשר הוקמה בשנת 2007 ונמצאת בבעלות ארומה ישראל, בני מנשה ומיכל וייסברג, המשמשת מנכ"ל החברה. החברה עוסקת בניהול אישי וקידום אמנים, בהפקת מוזיקה ובהפצת מוזיקה באמצעים דיגיטליים ופיזיים.

ארומה מיוזיק היא חלק מקבוצת חברות בבעלות חלקית של המפיק בני מנשה, שעוסקות בתחומים משיקים למוזיקה: פרה2פוסט (חברה להפקות טלוויזיה) בי קונקט, חברה להפקות מופעים (פופאפ מיוזיק, קניה וסט, לורד אוף דה דאנס, דיסני על הקרח), חברת הפצה דיגיטלית D MUSIC, חברת הפרסום לצעירים "FRESH" והערוץ הים תיכוני.

החל מ-2021 החברה הפכה להיות חלק מהליקון ארומה מיוזיק גרופ, לאחר שהתמזגה עם חברת התקליטים הליקון.

היסטוריה

בשנת 2007 השיקה רשת בתי הקפה ארומה אספרסו בר בהשקעה של 5 מיליון שקלים את מותג "ארומה מיוזיק בר", שהוקם על פי המודל של המותג HEAR MUSIC של רשת בתי הקפה סטארבקס. הרשת חתמה על הסכמי הפצה עם החברות NMC, הד ארצי והליקון להפצת תקליטורים בסניפי הרשת.[1]

האלבום הראשון שיצא במסגרת השותפות החדשה ב-2007 היה אוסף שירים של אביב גפן, שזכה למעמד אלבום זהב. באותה שנה הודיעה החברה על כניסתה לשוק ההפקות והקימה את "ארומה מיוזיק" בשותפות עם בני מנשה, לשעבר המנהל המסחרי בהד ארצי, כדי להתמקד בפיתוח מותג המוזיקה של הרשת, הפקות משותפות עם חברות התקליטים ועם אמנים ומכירת תוכן סלולרי. לאחר מכן יצא לאור אלבום של ארקדי דוכין, שביצע גרסאות לשירים של אמנים מוכרים. האלבום הופץ בשלב הראשון באופן בלעדי בסניפי ארומה. בשנת 2008 יצא לאור אוסף אקוסטי של מוקי.[2]

זמן קצר לאחר הקמת החברה הצטרפה מיכל וייסברג, מנהלת המחלקה הישראלית לשעבר בהד ארצי, לארומה מיוזיק כשותפה בחברה, ומאז משמשת וייסברג מנכ"ל החברה. עם הצטרפותה החלה ארומה מיוזיק לשמש גם כחברה לניהול אמנים והופעות חיות. שלומי שבת היה האמן הראשון להצטרף למיזם החדש: בשנת 2008 הוציא את האלבום "אני שר אלייך".[3]

בשנת 2009 הוציא לאור הראל סקעת בארומה מיוזיק את אלבומו השני, "דמויות", לאחר סכסוך מתוקשר עם הד ארצי.[4][5]

בהמשך הופק אלבום הופעה חיה לרמי קליינשטיין ולאמנים נוספים. בשנת 2012 הוחתמו גיא ויהל, שהקימו יחד עם החברה את אולפן ההקלטות שלהם במשרדי החברה בתל אביב ובו הם מפיקים מוזיקה עבור אמנים רבים. כמו כן הוחתם לירן דנינו מהתוכנית כוכב נולד, בהמשך הוחתם עידן עמדי, גם הוא בוגר כוכב נולד, ולאחר מכן יובל דיין מהתוכנית דה ווייס.[6]

בשנת 2013 בחרה חברת התקליטים "סייקו" מקבוצת סוני מיוזיק בארומה מיוזיק להיות חברת התקליטים של התוכנית אקס פקטור בישראל. שלושה משתתפים מהתוכנית הוחתמו בחברה: עדן בן זקן, ים רפאלי ועדן אלנה, שנבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2020 שנדחה ולפיכך תייצג את המדינה בשנת 2021.[7] עדן בן זקן חתומה בארומה מיוזיק בשיתוף עם שרית הפקות, וים רפאלי חתום ומנוהל במשותף עם רונית ארבל.

בשנת 2019 הוחתמה הזמרת נרקיס, המנוהלת על ידי רונית ארבל וחתומה בלייבל של ארומה מיוזיק.

בדצמבר 2019 השיקה החברה פרויקט הנצחה לזמר יגאל בשן, בהפקה מוזיקלית של גיא ויהל, בשם "אם הייתי שר לך". בפרויקט השתתפו אמנים שונים, בהם שלומי שבת, עידן עמדי, יובל דיין, איתי לוי, נועה קירל, ג'ין בורדו ופיטר רוט.[8]

באוגוסט 2021 פורסם כי חברות הליקון וארומה מיוזיק, שתי החברות הגדולות בשוק המוזיקה הישראלי לצד NMC, מנהלות משא ומתן למיזוג, הכולל מיזוג במניות החברות, כשחברת הליקון מחזיקה ברובן.[9] החברה הממוזגת, הליקון ארומה מיוזיק הוקמה כחודש לאחר מכן.[10]

האמנים החתומים בחברה

נכון לשנת 2020 חתומים בחברה שלומי שבת, עדן בן זקן, עידן עמדי, יובל דיין, לירן דנינו, גיא ויהל, נרקיס, עדן אלנה, הזמרת ספיר סבן, שמנוהלת על ידי רוברטו בן שושן (בשיתוף עם חברת הליקון), אליה גבאי ואודיה אזולאי.

בעבר הוחתמו בחברה אמנים צעירים כמו אביאור מלסה, טליסמאן ועוד.[11]

שיתופי פעולה בולטים

השותפות עם ארומה אספרסו בר הביאה פלטפורמה חדשה לשיווק האמנים: שימוש בנקודות המכירה של הרשת המונה 153 סניפים. המוזיקה שלהם מושמעת בסניפי הרשת, והקליפים מוקרנים על מסכי הווידאו בסניפים יחד עם מועדי ההופעות שלהם.

"ארומה מיוזיק לייב" היה מיזם של אמנים צעירים שהחל בשנת 2013. הוקמו במות מחוץ לסניפים בערי פיתוח ואורגנו הופעות לקהל הרחב, כולל במהלך מבצע צוק איתן באזור הדרום ועוטף עזה.

בכל שנה החל מ-2017 מפיקה ארומה מיוזיק פסטיבל שבו מופיעים כל אמניה, ולפעמים גם אמנים אורחים, עבור עובדי ארומה אספרסו בר מכל רחבי הארץ.

ארומה מיוזיק שיתפה פעולה עם המכללה לעיצוב בצלאל, בתחרות של עיצוב מודעות; בשנת 2009 פורסם שיתוף פעולה עם ידיעות אחרונות בהפצת מוזיקה לראשונה בארץ באמצעות ברקוד בעיתון, באלבום של הראל סקעת.

בתחילת 2020 הקימה ארומה מיוזיק, בשותפות עם חברת NMC יוניטד והזמר עומר אדם ואביו יניב אדם, חברה להפצת תוכני מוזיקה וגביית תמלוגים מפלטפורמות דיגיטליות.[12]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ אורנה יפת, רוצה להיות סטארבקס: ארומה ישראל נכנסת לתחום המוזיקה, באתר ynet, 6 בפברואר 2007
  2. ^ אורנה יפת, ארומה ישראל נכנסת לתחום הפקת התקליטים, באתר ynet, 2 בספטמבר 2007
  3. ^ הכרטיסים נחטפים: תעשיית המוזיקה הישראלית בפריחה מחודשת, באתר גלובס, 27 באוגוסט 2016
  4. ^ עינב שיף‏, שלומי שבת, הראל סקעת והתעשייה: ריאיון עם מנכ"לית ארומה מיוזיק, באתר וואלה!‏, 27 בינואר 2012
  5. ^ רון גרנות, לנצח את גוש היורו, באתר כלכליסט, 15 במרץ 2010
  6. ^ אסף נבו, ‏מוזיקה, באתר ישראל היום, 18 בינואר 2018
  7. ^ רן בוקר, עדן אלנה: "הרווחתי ביושר את הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון", באתר ynet, 22 במרץ 2020
  8. ^ ערן סויסה, ‏מוזיקה, באתר ישראל היום, 9 בדצמבר 2019
  9. ^ גולן חזני, הליקון וארומה מיוזיק בדרך למיזוג, באתר כלכליסט, 22 באוגוסט 2021
  10. ^ הליקון ארומה מיוזיק בע"מ - 516461852, באתר datacheck.co.il
  11. ^ ערן סויסה, ‏מוזיקה, באתר ישראל היום, 20 ביולי 2016
  12. ^ אביאור אבו, עומר אדם ו־NMC רוצים ביס מספוטיפיי, באתר כלכליסט, 2 בינואר 2020
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0