גדול-עין אינדו-פסיפי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קריאת טבלת מיוןגדול-עין אינדו-פסיפי
Megalops cyprinoides2.jpg
מיון מדעי
משפחה: גדולי עין
סוג: גדול-עין
מין: גדול-עין אינדו-פסיפי

גדול-עין אינדו-פסיפי (שם מדעי: Megalops cyprinoides) הוא מין של דג גרם מסדרת הטרפוניים וקרובו של המין גדול-עין אטלנטי. הוא מצוי לחופי האזור האינדו-פסיפי בין מזרח אפריקה וחצי האי ערב עד לדרום-מזרח אסיה, מזרח אוסטרליה, פולינזיה הצרפתית וצפונה עד יפן. לרוב הוא מצוי בימים הטרופיים.

אורך דג זה עולה לעיתים נדירות על מטר וקרוב יותר ל-50 ס"מ ומגיע למשקל 18 ק"ג. הוא בעל עיניים גדולות, זימים ועצמות לחיים ולסת בולטות ומוארכות, סנפירים רחבים לאורך הגוף וקשקשים כסופים עד ירוקים-בהירים והסנפירים אורים עד צהובים. דג זה יכול לחיות מעל 44 שנה והוא מתחיל את חייו כלרווה שקופה בדומה לצלופחים.

דג זה ידוע בכך שהוא יכול לחיות ולהתרבות הן במי הים והן במים מתוקים ובמים מליחים. הוא מצוי בין מנגרובים, ביצות, נהרות, אגמים ודלתאות וכן במימי הים והאוקיינוסים עד עומק 50 מטר ובעיקר בשוניות אלמוגים ולעיתים בין צמחי מים שונים.

גדול-העין הוא דג טורף בעל יכולת לא רגילה לנשום אוויר בעזרת שלפוחית האוויר שלו. הוא רודף אחרי דגים קטנים (בייחוד סרדינים), סרטנים, חסילונים ויצורי מים שונים וגם מצמחים. התזונה שלהם במים מתוקים דומה לזו שבים. דג זה איננו ניצוד בכמויות מסחריות אך לא ברור מה מצב השימור שלו בטבע.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0