הגבלת תדירות

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

בפרסום מקוון, הגבלת תדירות (frequency capping) היא הגבלה של מספר הפעמים שבהן מוצגת למשתמש פרסומת מסוימת במהלך פרק זמן מוגדר. כאשר מקור הפרסומת הוא ברשת פרסום, ההגבלה יכולה לחול על כל האתרים שבהם מוצגות פרסומות מאותה הרשת.

הגבלת תדירות נועדה למנוע ירידה של באפקטיביות של הפרסומת כאשר המשתמש מתרגל לראותה פרסומת מסוימת ובעקבות כך מתעלם ממנה יותר מאשר מפרסומת בלתי מוכרת. תופעה זו יכולה להתרחש במיוחד כשמדובר בבאנרים המשדלים את המשתמש ללחוץ עליהם. אך הגבלת תדירות עשויה שלא להתאים לקמפיינים שמטרתם אינה לשדל את המשתמש ללחוץ על פרסומת אלא להעלות את המודעות למותג על ידי חשיפה חוזרת ונשנית למסרי הקמפיין.

הצורך בהגבלת תדירות תלוי בהקשר הפרסום. לדוגמה, ידוע שפרסומות וידאו הנלוות לסרטונים ביוטיוב יכולות לגרום למשתמשים להשאיר תגובות שליליות אשר פוגעות במותג במקום לשרת אותו.

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0