מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
↓ מעבר לתחתית הדף↓ מעבר לתחתית הדף
דלפק הייעוץ מיועד לשאלות הקשורות לכתיבה במכלול כמו בקשת סיוע בבעיות טכניות ועריכת דפים.
- שאלות בנושאים אחרים ניתן לשאול בדפי הייעוץ בהם תוכלו לקבל מענה מעורכים ותיקים.
- אם נתקלתם בבעיה שאינכם מוצאים לה פתרון בדפי העזרה שלנו או בשאלות ותשובות נפוצות, שאלו כאן!
- לצורך נוחות הטיפול, אנא פתחו פניות באמצעות התיבה ולא באמצעות כפתור "פסקה חדשה" או עריכת פסקה קיימת.
- יש לתת לשאלה כותרת עניינית וממוקדת המתארת את נושא השאלה ולא כותרת גנרית כמו "שאלה" או "צריך עזרה".
- אם אינך מוצא שאלה שכתבת כאן, היא כנראה הועברה לדף המתאים או שהכותרת שלה נערכה.
- לדיווח על תקלה, נסו לבודד את מקור הבעיה ולתת כמה שיותר פרטים-ראו דף השאלות הנפוצות על תקלות.
- לדיווח על טעות בערך מסוים, השתמשו ב"דיווח על טעות" מהתפריט הימני בדף הערך.
הנחיות טיפול בפניות וארכוב הדף
|
להלן המלצות לטיפול בפניות:
- אם הפנייה אינה מיועדת לדלפק הייעוץ יש להפנות את פותח הפנייה למקום המתאים ואף להעביר את הפנייה – ראו סעיף "העברת הפנייה". במקרה של משתמשים חדשים, ניתן להשתמש גם בתבנית {{לא כאן}} בדף השיחה של השואל
- עדיף לתת חכה וללמד לדוג במקום לתת דג:
- לפני כתיבת תשובה מפורטת, בדקו בדפי העזרה אם התשובה מכוסה, ואם כן, הפנו לדף העזרה המתאים – כך ילמד השואל על קיום דף העזרה, וכנראה ימצא שם תשובות נוספות לשאלות שטרם שאל (למשל, בשאלות על הוספת תמונה, קשרו לעזרה:תמונות, בשאלות על מרחבי שם קשרו לעזרה:מרחב שם, עזרה:טבלאות וכן הלאה)
- במקום לתת קישור, אם הקישור מופיע במקום קבוע, עדיף להסביר איך להגיע אליו (דוגמת התפריט הימני, ראש דף היסטוריה, תחתית דף התרומות וכן הלאה)
- מומלץ לתייג את פותח הפנייה כדי להסב את תשומת ליבו להודעתכם (לדוגמה, תבנית {{א}}). אם פותח הפנייה לא מגיב (לדוגמה, במקרה של אנונימי) במשך שבועיים, ניתן להתייחס לפנייה כפנייה סגורה ולארכב אותה (בהתאם להנחיות בהמשך)
- עדכון הסטטוס: למידע נוסף, ראו המכלול:דלפק ייעוץ/מצב/תיעוד
- במקרה של שאלות חוזרות על אותו נושא – מומלץ לבדוק, ואם צריך – לשפר את התיעוד בדפי העזרה ולהפנות אליו מדפים רלוונטיים.
- העברת הסעיף – כשיש צורך להעביר את הסעיף לדף אחר (הפנייה לא מיועדת לדלפק הייעוץ), יש לעשות כן תוך השארת מראי מקום באמצעות {{הועבר}}. יש למחוק את שורת הסטטוס כדי שלא יוצג קישור שבור ביעד אליו הועבר התוכן.
- ארכוב
- פנייה שקיבלה מענה יש להשאיר זמן נוסף לפני הארכוב כדי לוודא שפותח הפנייה ראה את התשובה ולתת הזדמנות למשתמשים נוספים לראות את המענה.
- פנייה שנענתה יש להשתדל לארכב במקום המתאים ביותר (באמצעות העברה, כדי להשאיר מראה מקום)-רצוי בדפי עזרה, דפי שאלות ותשובות, דף השיחה של הערך או דף השיחה של פותח הפנייה.
- פניות שלא נענו וכן הפניות לתוכן שהועבר יש לארכב בארכיון דלפק הייעוץ לפי סדר פתיחת הפנייה.
|
|
דפי עזרה
|
|
ארכיונים
|
רשימת הארכיונים
|
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
|
|
הטיפ השבועי – לרשימת הטיפים המלאה...
|
הוראות תנאי מיועדות ליוצרי תבניות מתקדמות חדשות או עורכים תבניות מתקדמות קיימות. הוראות אלו הם למעשה פונקציות שמאפשרות להתנות את התוצאה במספר גורמים. הוראות התנאי הן:
- "#חשב" מאפשרת לחשב את ערכו של ביטוי מתמטי באמצעות פעולות חשבון ולוגיקה בסיסיות (לדוגמה, 5 + 1).
- "#תנאי" מאפשרת לבדוק האם פרמטר כלשהו קיים (לדוגמה, אם הפרמטר "רוחב" קיים, השתמש בו, אחרת, השתמש ברוחב 500px).
- "#שווה" מאפשרת לבדוק האם ערכם של שני פרמטרים שווה (לדוגמה, אם הפרמטר "נקבה" שווה למילה "כן", הצג משפט ספציפי בלשון נקבה.
- "#חשב תנאי" מאפשרת לחשב ערכו של ביטוי ולהתנות את התוצאה בערך הביטוי (לדוגמה, אם 5 + 1 > 10, הצג את התוצאה, אחרת הצג משפט ספציפי כלשהו).
- "#בחר" מאפשרת להחזיר פלט שונה בהתבסס על הפרמטר שהוזן (לדוגמה, החזר "1" אם הפרמטר הוא "ינואר", "2" אם הפרמטר הוא "פברואר" וכדומה).
- "#קיים" מאפשרת לבדוק האם שם הדף שהועבר לה קיים, או לא (לדוגמה, אם הדף קיים הצג אותו כקישור, אם לאו, הצג אותו כטקסט רגיל).
- "#iferror" מאפשרת לבדוק אם הייתה שגיאה בביצוע פעולה, ואם כן - מה לעשות במקרה כזה במקום הדפסת הודאת שגיאה.
השימוש הנפוץ ביותר בתבניות אלו הוא בדיקת פרמטר לתבנית: אם הפרמטר מכיל מידע כלשהו, רשום את מידע, אחרת רשום "אין מידע". דוגמה זו תכתב בצורה הבאה:
{{#תנאי:{{{מידע|}}}|{{{מידע}}}|אין מידע}}
את הדוגמה הספציפית הזו, "אם יש מידע - רשום אותו, אחרת - כתוב משהו אחר", ניתן גם לרשום בדרך שונה, מקוצרת וקלה יותר:
- {{{מידע|אין מידע}}}
|