וילאר-סור-דורון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
וילאר-סור-דורון
Villard-sur-Doron
מדינה צרפתצרפת צרפת
מחוז סבויה
חבל אוברן-רון-אלפאוברן-רון-אלפ אוברן-רון-אלפ
ראש העיר עמנואל הוגט (Emmanuel Huguet)
שפה רשמית צרפתית
תאריך ייסוד 1171
 ‑ הנקודה הגבוהה 2280
 ‑ הנקודה הנמוכה 627
אוכלוסייה
 ‑ בקומונה 679 (2013)
 ‑ צפיפות 31 נפש לקמ"ר (2013)
אזור זמן UTC +1
villardsurdoron.com

וילאר-סור-דורוןצרפתית: Villard-sur-Doron) היא קומונה (המקבילה למועצה מקומית בישראל) הממוקמת במחוז סבויה בצרפת, בחבל אוברן-רון-אלפ.

טקסונומיה

השם וילארד שנגזר מווילאר (Villare), הוא הרחבה של המילה הלטינית וילה (Villa) בתוספת הסיומת הם. ה-וילאר נועד להיות מקום בו יש לברא קרקעות, ליישב את תחום האדמה בה ולבסוף להקים בה כפר קטן. מקור המילה הוא באזורים כפריים בימי הביניים. דורון הוא שם של קבוצת נחלים במחוז סבויה. לפיכך, פירוש השם הוא האזור שצריך לברא על גדת הדורון.

היסטוריה

וילארד מוכרת כקהילה החל משנת 1171. בימי הביניים, אזור בופרטן (Beaufortain), כמו כל האזורים בסבויה, התאפיין בנדידה עונתית (נובמבר עד מאי). סוחרים ותכשיטנים מוילארד נעו בדרכים כדי לספק תכשיטים לז'נבה, ז'ורה וערים שונות בצרפת. בתקופה זו חיו באזור יותר מעשרה סוחרים שהפכו אותו למרכז חייהם. הם הקימו בית הספר מקומי בשנת 1752, על מנת שיקבלו "מחילת חטאים" ומימונו בנדיבות את השיפוץ של מבני דת (כנסיות, קפלות). ב-1774 אחד הסוחר העשירים הגיע וקנה נחלה מן הכתר וזכה במעמד ברון ב-9 ביוני 1777. לב הכפר ממוקם מסביב לכנסייה מהמאה ה-17. בבניין העירייה ממוקם בבניין שנבנה לראשונה ב-1606 ושופץ. באזור ישנם כפרים קטנים עם חוות בקתות, מרעה הנמצאות על הר גבוה בו יש אתרי סקי.

דמוגרפיה

מפקדי אוכלוסין נערכו בעיירה מאז 1793 אז התגוררו בה 905 תושבים. לשיא גודלה היא הגיעה ב-1848 אז חיו בעיר 1228 תושבים ומאז המספר שלהם פחת בהדרגה ועמד במפקד האחרון ב-2013 על 679 תושבים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וילאר-סור-דורון בוויקישיתוף
Flag of France.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא צרפת. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0