מהנדס מירוצים

מהנדס מרוצים הוא חבר בצוות ספורט מוטורי שתפקידו לנתח נתונים במטרה להשיג את הביצועים הטובים ביותר מהרכב ומהנהג. מהנדס המרוצים מתקשר עם אנליסט הנתונים, המכונאים והנהג של הקבוצה, הן בין המרוצים והן במהלכם.
מחוץ למסלול, מהנדס המרוצים מנתח נתונים היסטוריים כדי ל קבוע את הכוונון הראשוני (set-up) למרוץ או למבחן הבא. תפקידיו של מהנדס המרוצים כוללים גם ניהול מעשי
של מכונאי הרכב, ארגון לוח הזמנים של המבחנים, והבטחת עמידה בתקנות. מטרתו של המהנדס היא להקל כמה שיותר על פעילויות אלו עבור הנהג. למהנדסי מרוצים כמעט תמיד יש תואר אקדמי בהנדסה או בתחום קשור.[1]
מהנדס מרוצים טוב חייב להיות בעל כישורים חברתיים טובים. כדי להיות יעיל, על מהנדס המרוצים לקיים יחסי עבודה טובים לא רק עם הנהג, אלא גם עם שאר חברי הצוות, הן על המסלול והן מחוצה לו. פעמים רבות מהנדס המרוצים הוא גם "הפנים" של הקבוצה עבור התקשורת; הדבר נכון במיוחד במהלך המרוץ, כאשר הנהג אינו זמין. עובדה זו הופכת את כישורי התקשורת של מהנדס המרוצים לעדיפות עליונה.[2]
היסטוריה
תפקידו של מהנדס המרוצים בקבוצות מרוצים גדל בחשיבותו מאז אימוצם של החיישנים המותקנים על הרכב ואוספים נתוני ביצועים. תפקידו של מהנדס המרוצים הוא להעריך את ביצועי הרכב, הנאספים הן מטלמטריה והן מהמשוב של הנהג. לאחר מכן, מהנדס המרוצים שואף לשפר את הביצועים בהתאם לרצונותיו של הנהג, על ידי התאמת המתלים, כיול המנוע, שיפור האווירודינמיקה, ומשתנים אחרים המשפיעים על ביצועי הרכב על מסלול המרוצים.
נסיעות
מהנדסי מרוצים נוטים לנסוע רבות, במיוחד במהלך עונת המרוצים של קבוצות הספורט המוטורי שלהם.[3] ברמות הגבוהות ביותר של הספורט המוטורי המקצועי, נסיעות בין-לאומיות הן דבר שבשגרה. נסיעות של במהלך העונה עבור מהנדסי מרוצים הן בדרך כלל לצורך מבחנים, הדרכות וביקורים אצל ספקים.
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ↑ Meet Andrea Stella, Fake Ferrari News
- ↑ The role of the F1 race engineer, F1Technical.net, August 2006
- ↑ Jason Bush, intheworkforce.com
מהנדס מירוצים41849136Q2144081