סיטי טרנספורמר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

סיטי טרנספורמר
לוגו סיטי טרנספורמר.jpg
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים ד"ר אסף פורמוזה
תקופת הפעילות 2014–הווה (כ־10 שנים)
מיקום המטה ישראלישראל תל אביב-יפו, ישראל
ענפי תעשייה תעשיית הרכב
מוצרים עיקריים מכוניות חשמליות
מנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה
אנשי מפתח אייל קרמר - מנהל העיצוב
אודי מרידור - סמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה

סיטי טרנספורמר היא יצרנית מכוניות עירניות, ישראלית שבסיסה בתל אביב. היא הוקמה בשנת 2014 על ידי ד"ר אסף פורמוזה יחד עם פרופסור יוהאן טומפורדה[1], שהעלה את הרעיון לפתוח את חברת סמארט.

היסטוריה

רכבה הראשון, סיטי טרנספורמר CT1[2], נועד לסייע בפתרון בעיית החניה בישראל, על ידי קיפול המרכב החיצוני שלו לתפיסת מקום חניה קטן יותר[3], ארבעה רכבים כאלו נמשלים לתפיסת חניה אחת של מכונית רגילה. החברה מעוניית בפחות זיהום אוויר ולכן רכבה הוא חשמלי. המכונית הראשונה שלה מיועדת להובלת משלוחים בעיר, רכב שיתופי, והתניידות קלה בעיר.

ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל סיטי טרנספורמר, מסר כי: "כלי הרכב שאנו מפתחים בסיטי טרנספורמר, יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע"[4].

לקראת הנפקת הרכב בתל אביב גייסה החברה 15 מיליון שקל[5]. המכונית הוצגה לאחר כמעט שמונה שנים של ניסיונות בפיתוח אבות טיפוס[6].

בסוף ספטמבר 2021 הודיעה קבוצת לובינסקי כי תשקיע בסיטי טרנספורמר וגם קנתה 2.5% ממניותיה של סיטי טרנספורמר[7].

מנכ"ל קבוצת לובינסקי, דני שביט אמר כי: "אנו רואים בסיטי טרנספורמר את הדבר הבא בתחום התחבורה העירונית החשמלית הבינלאומית ומאמינים שהמוצר יכול בהחלט להשתלב גם בארסנל המכוניות שלנו בישראל".

מפי מנכ"ל סיטי טרנספורמר, ד"ר אסף פורמוזה נמסר כי: "אני נרגש מהאמון שנתנה בנו אחת מיבואניות הרכב המובילות בישראל. מדובר בעוד אבן דרך משמעותית עבורנו. לאחר חשיפת הדור החדש של הרכבים שלנו, רכב כחול לבן ישראלי ראשון מסוגו בעולם, אשר מתאים את מימדיו כדי להתמודד עם אתגרי החניה והתנועה העירוניים, מצטרף האמון של קבוצת לובינסקי במוצר שלנו".

הספקה לאיחוד הצלה

ב-11 באוקטובר הודיעה סיטי טרנספורמר כי תספק במהלך 5 שנים כ-1,000 דגמי CT-1 לאיחוד הצלה[8]. שווי העסקה נאמד בכ- 22 מיליון ש"ח. בשלב הראשון יסופקו 50 דגמים. הדגמים יצויידו בציוד רפואי וחלקם יחנו באופו קבוע ליד מקומות מגורים או בניני משרדים, וכאשר יהוו צורך החובש יוכל לפתוח אותם בעזרת אפליקציה.

מנכ"ל סיטי טרנספורמר, מסר כי: "אנו שמחים על חתימת העסקה הראשונה עם איחוד הצלה. אין לנו ספק כי זו רק תחילת הדרך. חברות דוגמת איחוד הצלה שחייבות להגיע במהירות ממקום למקום יוכלו לעשות זאת עם ה-CT-1, הדבר יכול להבטיח הצלת חיים".

דובי מייזל, סמנכ"ל מבצעים באיחוד הצלה, מסר כי: "צי הרכבים השיתופיים להצלת חיים מתוצרת סיטי טרנספורמר מציג תפיסת הפעלה חדשנית ופורצת דרך לשירותי הצלת חיים בערים הגדולות".

דגמים

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיטי טרנספורמר בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ סיטי טרנספורמר בדרך לייצור - אוטו, באתר www.auto.co.il
  2. ^ קטן, חשמלי, זול ומהפכני: הכירו את הסיטי טרנספורמר - וואלה! רכב, באתר וואלה!, ‏2021-08-15
  3. ^ cartube, CT1: רכב חשמלי עירוני מתקפל וישראלי - cartube, באתר www.cartube.co.il
  4. ^ חזי גורן, חברת סיטי טרנספורמר הישראלית חושפת רכב עירוני חשמלי מתקפל, באתר פורטל הרכב גיר, ‏15 באוגוסט 2021
  5. ^ "סיטי טרנספורמר גייסה 15 מיליון שקל לקראת ההנפקה בתל אביב". TheMarker. נבדק ב-2021-08-16.
  6. ^ סיטי טרנספורמר: מרעיון פרוע לניסויים בגרמניה ב-8 שנים, באתר ynet, ‏15 באוגוסט 2021
  7. ^ חזי גורן, קבוצת לובינסקי משקיעה בסיטי טרנספורמר - יצרנית הרכב המתקפל, באתר פוטל הרכב גיר, ‏29 בספטמבר 2021
  8. ^ חזי גורן, איחוד הצלה תרכוש רכבים חשמליים של סיטי טרנספורמר, באתר פורטל הרכב גיר, ‏11 באוקטובר 2021
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0