סקופר
![]() | |
לוגו של חברת סקופר | |
נתונים כלליים | |
---|---|
מייסדים | טל אינבינדר וערן מיוחס |
מנכ"ל | יונתן חסידים |
סקופר (Scooper) היא חברת היי-טק ישראלית המתמחה בניטור, ניתוח וייעוץ בתחום השיח הציבורי הדיגיטלי. החברה מפעילה מערכת מתקדמת לאיסוף וניתוח נתונים מרשתות חברתיות ואתרי אינטרנט, ביותר מ-187 שפות ומעל ל-190 מדינות. המערכת סורקת למעלה מ-500 מיליון מקורות תוכן, כולל כלל הרשתות החברתיות המרכזיות בעולם.
החל מ־2017 מנכ"ל החברה הוא יונתן חסידים.[1]
היסטוריה
החברה נוסדה בשנת 2009 בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקל על ידי טל אינבינדר וערן מיוחס בשיתוף עם חברת בינת מערכות תוכנה. עם הקמתה, פעלה סקופר כאתר אינטרנט מקצועי שנועד לשמש אנשי יחסי ציבור, דוברים, עיתונאים, משרדי פרסום וגופי תקשורת. האתר נועד לספק גישה למאגרי מידע וכלים לחיפוש ממוקד המאפשר לקבל מידע עדכני ובזמן אמת על גופים או אישים בעולמות בתחום התקשורת, כמו עיתונאים, דוברים ויועצי תקשורת.[2][1] בשנת 2015 נרכשה החברה על ידי חברת אם.דבליו.סי.אם בע"מ.
פעילות
עיקר הפעילות של סקופר היא פיתוח והפעלה של מערכת חכמה שמנטרת ומנתחת פעילות של גולשים ברשתות החברתיות ובערוצים דיגיטליים. המערכת של החברה נחשבת לאחת המתקדמות בעולם, והיא סורקת מעל 150 מיליון אתרים, ב-192 מדינות וב-187 שפות – כולל רשתות באסיה ובמזרח אירופה. בנוסף החברה פעילה גם בתחומי מחקר ביטחוני, מודיעין אזרחי ו-OSINT, ועובדת בשיתוף פעולה עם גופי ביטחון, ממשל ומודיעין. כחלק מהעשייה שלה היא ביצעה ניתוחי שיח ציבורי בזירות רגישות ברחבי העולם. בשנת 2023 נוספו למערכת יכולות AI מתקדמות, שמאפשרות תמצות אוטומטי של מידע, ניתוח סנטימנט חכם יותר, זיהוי ישויות, איתור חריגות בשיח והפקת התרעות בזמן אמת.[1]
מיד לאחר טבח שבעה באוקטובר, השיקה החברה מערכת חינמית לדיווח על תכנים מסיתים נגד מדינת ישראל ולקידום תוכן פרו-ישראלי ברשתות החברתיות. המערכת נועדה לסייע בהתמודדות עם שיח שנאה ודיסאינפורמציה בזירה הדיגיטלית הבין־לאומית. בנוסף, החברה סייעה למטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים במאבק ההסברתי ברשתות החברתיות.[3][4]
במהלך מלחמת חרבות ברזל, בחנה החברה את הסיקור העולמי בתקשורת ובמדיה החברתית, במטרה לבחון את רמת הלגיטימציה של ישראל בזירה הבין־לאומית בזמן אמת תוך שימוש בכלי ניטור וניתוח מגמות בהיקפים רחבים[5] במהלך מבצע עם כלביא, ניתחה החברה את השיח של הציבור האיראני ברשתות החברתיות.[6][7]
בשנת 2024 הקימה סקופר, בשיתוף עם חברות מדיה פורסט וקבוצת מלם תים, את חברת MIG AI – העוסקת בניטור וניתוח של מידע תקשורתי בישראל ובעולם. החברה מספקת פתרונות מקיפים המשלבים מידע ממקורות תקשורת מגוונים, בהם תקשורת משודרת (רדיו וטלוויזיה), עיתונות כתובה, אתרי חדשות, פלטפורמות דיגיטליות ורשתות חברתיות. המערכת שפיתחה MIG AI מבוססת טכנולוגיות מתקדמות, כולל בינה מלאכותית, תמלול אוטומטי, עיבוד שפה טבעית ויכולת ניתוח סנטימנט, ומאפשרת למשתמשים לקבל תמונת מצב תקשורתית עדכנית בזמן אמת.[5][8][9]
קישורים חיצוניים
אתר האינטרנט הרשמי של סקופר
יונתן חסידים מנכ"ל Scooper - ניתוח השיח ברשתות החברתיות באיראן בזמן המתקפה הישראלית, סרטון באתר יוטיוב, 7 ביולי 2025
- סקופר בתוכנית אולפן שישי של דני קושמרו, 16 באוגוסט 2025
ראו גם
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 1.2 רועי צור, שיווק בעידן החדש: "נדרשים פתרונות שיתמודדו עם עודף המידע", באתר גלובס, 1 במרץ 2023
- ↑ נועה פרג, אתר חדש לקהיליית התקשורת: Scooper, באתר גלובס, 27 באוקטובר 2009
- ↑ שי רינגל, ההייטק מתגייס לסיוע למשפחות הנעדרים ולכוחות הלוחמים, באתר מאקו, 17 באוקטובר 2023
- ↑ הקרב על ההסברה: הרשתות החברתיות סוערות בעקבות המלחמה, באתר אייס, 13 באוקטובר 2023
- ^ 5.0 5.1 תומר אלמגור, המערכה ברשתות: פי 2 יותר כתבות נגד ישראל - מבעד ישראל, באתר מאקו, 17 בדצמבר 2023
- ↑
רפאלה גויכמן, מאחורי הקלעים של מכונת רעל זרה: קמפיין הפחדה ענק שוטף את הרשת הישראלית, באתר TheMarker, 2 בינואר 2024
- ↑ רפאל קאהאן, האם באמת היתה תקיפת סייבר על הבנקים באיראן?, באתר ynet, 15 באוגוסט 2024
- ↑ ארץ, עידן (2024-06-24). "מה חושבים הגולשים ברשתות החברתיות על המותגים". Globes. נבדק ב-2025-08-23.
- ↑ שלוש חברות ותיקות התחברו לשחקן חדש בתחום איסוף וניתוח מידע תקשורתי, באתר ynet, 4 באפריל 2024
סקופר41869035Q135933294