פאבלישר (פרסום)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome-colors-edit-find-replace.svg
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.

פאבלישר הוא מונח בתחום השיווק הדיגיטלי המתייחס לאתר אינטרנט או אפליקציה בה ניתן להטמיע פרסומות שיוצגו לצרכני תוכן שלו[דרוש מקור]. המפרסם יכול להתאים אצל הפאבלישר את החשיפה לקהל היעד הרצוי לו. ספקיות פרסום[דרושה הבהרה] שונות מאפשרות הוספת פרסומות במספר רב של פאבלישרים.

מקור השם

בתעשיית השיווק המודרני המילה "Publish" מצביעה על גופים ה"מארחים" מבקרים רבים, ומאפשרים לעסקים ולמותגים להציג דרכם מסרים שיווקיים. גופים אלו הם אתרי התוכן המקוונים הגדולים, אך גם גופי תוכן ומדיה כדוגמת זכייניות טלוויזיה, ואף יישומים מקוונים. לעיתים נעשה שימוש במילה "מדיה" כאשר מתכוונים לפאבלישרים, המשמשים כבמה לחשיפת תוכן פרסומי עבור עסקים וארגונים.[1]

היסטוריה

עם התרחבות השימוש באינטרנט בשנות התשעים, הופיעו אתרי התוכן הראשונים אשר ריכזו תכנים בתחומים שונים והפכו למעין עיתון מקוון. עם הזמן התפתחו אלו לאתרים המציעים גם הפניות לאתרים ויישומים שונים ברשת, תחת ההגדרה פורטלים,[2] לצד יכולות חיפוש ואינדקסים. בין האתרים הבולטים הראשונים ניתן למנות את Yahoo!, AOL ו-AltaVista.

ב-2005 החלה פייסבוק לצבור משתמשים, ולבסוף הפכה לאתר התוכן הגדול בעולם, אף כי מדובר בתוכן המיוצר על-ידי המשתמשים ולא על ידי פייסבוק עצמה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Glossary, What is a publisher?, Adjust
  2. ^ הדר בוחבוט, גולשים בזמן: כך נראה האינטרנט הישראלי בשנת 2000, באתר ynet, ‏5 ביוני 2020
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0