שאן דה מארס

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף פארק שאן-דה-מארס)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מבט על פארק שאן דה מארס ממגדל אייפל. ברקע ניתן לראות את מגדל מונפרנאס, ובקצה הפארק, בשליש העליון של התמונה - את מתחם בתי הספר הצבאיים האקול מיליטר.

שאן דה מארסצרפתית: Champ de Mars) הוא שמו של פארק ציבורי גדול ברובע השביעי של פריז. הפארק ממוקם בין נהר הסן ומתחם בתי הספר הצבאיים אקול מיליטר. בקצהו המערבי של הפארק נמצא מגדל אייפל. אורכו של הפארק 780 מטרים ורוחבו כ-200 מטרים.

הפארק נקרא על שם שדה מרס שברומא, וזאת בשל שימושו המקורי של השטח - מגרש מסדרים ואימונים של בית הספר הצבאי הסמוך (ה"אקול מיליטר").

ב-14 ביולי 1790 נערכו במתחם אירועי הפט דה לה פדרסיון במהלך המהפכה הצרפתית, וב-17 ביולי 1791 ביצעו במתחם טבח במתנגדי המלוכה הצרפתית שקראו להפלתו של לואי השישה עשר, מלך צרפת.

כבר ב-1798 נערכה במקום תערוכה גדולה להצגת הישגי התיעוש ועל מנת לשעשע את מעמד הפועלים[1]. בהמשך היה שאן דה מארס אתר התערוכות העולמיות של המחצית הראשונה של המאה ה-19 והמחצית הראשונה של המאה ה-20 והתקיימו בו התערוכה העולמית של פריז (1867), התערוכה העולמית של פריז (1889), התערוכה העולמית של פריז (1900) והתערוכה העולמית של פריז (1937) וכן התערוכות הקולוניאליות שנועדו להצגה של מושבות האימפריה הקולוניאלית הצרפתית.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שאן דה מארס בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ ולטר בנימין, "פריז: בירת המאה ה-19" בתוך: מבחר כתבים ב': הרהורים, הוצאת הקיבוץ המאוחד 1996 עמ' 38
Flag of France.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא צרפת. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.