פורטל השירותים הציבוריים של הפדרציה הרוסית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פורטל השירותים הציבוריים
Порта́л госуда́рственных и муниципа́льных услу́г Росси́йской Федера́ции
Gosuslugi.png
דף העלאת המסמכים בפורטל
דף העלאת המסמכים בפורטל
סוג פורטל ממשלתי
בשיתוף עם ממשלת רוסיה
תקופת הפעילות 15 בדצמבר 2009 – הווה (14 שנים)
מייסדים NVision Group
בעלות משרד התקשורת של רוסיה, רוסטלקום
שירותים עיקריים שירות ציבורי באמצעות האינטרנט
הרשמה נדרשת
https://gosuslugi.ru
סמליל הפורטל.
לוגו שירות הליווי המשפטי של הפורטל.

פורטל השירותים הציבוריים של הפדרציה הרוסיתרוסית: Порта́л госуда́рственных и муниципа́льных услу́г Росси́йской Федера́ции[1]) הוא פורטל עזר מקוון (אתר), שבאמצעותו ממשלת הפדרציה הרוסית מעניקה שירותים לאזרחיה.

הפורטל משמש על מנת לאפשר לציבור לצרוך שירותים ומידע ממשלתי באופן מקוון ובו גם מידע לאזרחים ולעסקים, לחיבור גופי הממשל לשירותי אינטרנט ולהבטחת איכות אבטחת המידע הרגיש המצוי בשרתים. האתר מאפשר גישה לפרטים ולגופים משפטיים למידע על שירותי המדינה והעירייה בפדרציה הרוסית - כולל תפקידי פיקוח על המדינה, על שירותי מוסדות המדינה והעירייה, על ארגונים המעורבים במתן שירותים ממלכתיים ועירוניים וכן מתן שירותי אלקטרוני. כל השירותים המפורסמים בפורטל קשורים לאזור ספציפי ברוסיה: מקום קבלת השירות קובע הן את זמינות השירות עצמו והן את התנאים לקבלתו.[2]

תפקוד הפורטל Gosuslugi.ru כאתר ממשלתי מתבצע על בסיס החוק הפדרלי של הפדרציה הרוסית מיום 27 ביולי 2010 "אודות ארגון מתן השירותים הממשלתיים והעירוניים" וצו ממשלת רוסיה מיום 24 באוקטובר 2011 מספר 861, שאישר את התקנה על מערכת המידע הפדרלית של המדינה "פורטל אחיד לשירותים עירוניים".[3]

נכון לדצמבר 2021, 93 מיליון אזרחי רוסיה היו רשומים באתר, המהווים יותר מ־75% מהאוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 14. ב־2021 לבדה נרשמו 11 משתמשים חדשים ומדי יום נכנסים לפורטל כ־10 מיליון איש.

היסטוריה

קודמו של פורטל השירותים הציבוריים Gosuslugi.ru היה האתר ogic.ru, שפותח על ידי מכון המחקר ווסחוד. לאחר חילופי ההנהגה במשרד התקשורת, הוחלט לפתח פורטל חדש.[4]

באוגוסט 2009, ממשלת רוסיה הגדירה את רוסטלקום כקבלן היחיד של תוכנית "רוסיה האלקטרונית" בכל הקשור לתכנון ובניית תשתית של ממשל אלקטרוני; אמצעים אלה כללו גם מתן שירותים ציבוריים בצורה אלקטרונית.[5] ב-17 באוקטובר 2009 אישרה הממשלה תוכנית למעבר למתן שירותים ציבוריים ולביצוע תפקידים ציבוריים בצורה אלקטרונית על ידי גופים פדרליים.[6] השירותים האזוריים והעירוניים היו כפופים להחלטה להמיר שירותים לצורה אלקטרונית על בסיס הסכמים שנערכו עם הרשויות המבצעות באזורי רוסיה והרשויות המקומיות.

הלקוח של הפרויקט ליצירת הפורטל Gosuslugi.ru היה רוסטלקום, כשהמנהל הישיר של הפרויקט היה חברת NVision Group.[7] ב-25 בנובמבר 2009 הושק פורטל האינטרנט של השירותים הציבוריים במצב מבחן.[8] הפתיחה הרשמית של הפורטל התקיימה ב-15 בדצמבר 2009 (בעוד שהשקת האתר לוותה בקשיים משמעותיים).[9][10] הפורטל פרסם מידע על 110 שירותים ברמה הפדרלית ולמעלה מ-200 שירותים אזוריים ועירוניים.[11]

ב-1 באפריל 2010, שירות ההרשאה ("חשבון אישי") החל לעבוד על הפורטל, אשר סיפק למשתמשים אפשרות להירשם באתר ולשלוח מסמכים לרישום לשירותים שונים (עד לאותה שעה, הפורטל יכול היה רק לספק מידע בלבד).[12] עד יולי 2010 נרשמו בפורטל למעלה מ-120 אלף משתמשים. משתמשים מורשים הצליחו לקבל מידע על הפניות של יותר מ-360 שירותים על ידי רשויות ציבוריות, לשלוח בקשות אלקטרוניות עבור 49 שירותים (כולל הגשת אישורי מס) הצהרות, רישיון לסוגים מסוימים של פעילויות.

החל מדצמבר 2010, החלו להתקין מסופי מידע ותקשורת ("אינפומטים") במוסקבה וביישובים אחרים כדי לתקשר עם פורטל השירותים הממשלתי.[13][14] המסוף מאפשר לקבל שירותים ממשלתיים ועירוניים הזמינים אלקטרונית לאנשים שאין להם גישה לאינטרנט.[15]

בספטמבר 2011 מספר המשתמשים המורשים בפורטל עלה על מיליון איש.[16] בסוף 2011 אירח פורטל השירותים הממלכתי 34,319 שירותים, כולל 945 פדרליים, 11,739 אזוריים, 21,608 עירוניים ו-27 נוספים. 511 שירותים ניתנו אלקטרונית, מתוכם 371 אזוריים ו-140 פדרליים. מספר המשתמשים המורשים היה 1,316,139 אנשים.

בפברואר 2012 הוצגה גרסה חדשה לפורטל.[17] ב־13 באפריל 2012 מספר המשתמשים בפורטל עלה על 2 מיליון.[18] ב-16 באוקטובר 2012 מספר המשתמשים באפליקציה הסלולרית של הפורטל היה כ-400 אלף איש.[19]

משנת 2012 עד 2017, על פי משרד התקשורת, מספר הרוסים הרשומים בפורטל עלה מ-3.6 מיליון ל-65 מיליון.[20] כך, במשך 5 שנים, גדל מספר משתמשי הפורטל פי 15.

במאי 2013 הייתה לאזרחים הזדמנות להיכנס לפורטל באמצעות כרטיס אלקטרוני אוניברסלי שהושק. ב-6 ביוני 2014 הנוהל לרישום משתמשים השתנה. ב-15 ביולי 2014 הושקה גרסת בטא לפורטל השירותים הציבוריים.[21] גרסת הבטא זמינה באתר beta.gosuslugi.ru. בשלב זה הגרסה היא תוספת לפורטל הנוכחי. בגרסת הבטא מוצגים שלושה שירותים: בדיקת קנסות תעבורה (עם אפשרות לתשלום מקוון), בדיקת מס וחובות משפטיים. לאימות חובות המס מתווסף שירות לעדכון מספר הזיהוי של משלם המיסים.

ב-15 ביולי 2016 הושלמה בדיקת בטא והממשק החדש הפך לברירת המחדל .[22] בסוף 2018 עלה מספר משתמשי הפורטל ל-86 מיליון איש. כל יום 1.6 מיליון משתמשים מבקרים באתר בממוצע.[23] ב-26 בנובמבר 2019 הוכרז על רישום 100 מיליון משתמשים, מתוכם 62 מיליון איש עם חשבון מאומת.[24]

בשנת 2019, על רקע משבר פוליטי הקשור בסירוב קבלת מועמדים עצמאיים לבחירות לדומה העירונית של מוסקבה, הציעה הפוליטיקאית ליובוב סובול להשתמש באתר השירותים הציבוריים כדי לאסוף חתימות בבחירות עתידיות. דבר שאושר גם בחקיקה ממאי 2020 ואפשר לאסוף חתימות באמצעות הפורטל.[25]

בשנת 2020 הפורטל שימש לרישום תורים של תושבים שביקשו להתחסן בחיסון נגד קורונה וב-2021 שימש הפורטל את התושבים במסגרת מפקד האוכלוסין.

מבנה

המידע בפורטל Gosuslugi.ru מקובץ לשתי קטגוריות - ליחידים ולגופים משפטיים.

ליחידים
  • אזרחות, רישום, ויזות
  • המשפחה
  • ביטוח לאומי
  • יחסי קרקעות ורכוש
  • מיסים ואגרות
  • אכיפת החוק
  • עבודה ותעסוקה
  • ניהול סביבתי ואקולוגיה
  • חקלאות וטרינרית
  • תרבות, אמנות
  • חינוך ומדע
  • שירותי דיור וקהילה
  • פעילויות עסקיות
  • שירותי בריאות
  • ביטוח
  • טכנולוגיית מידע ותקשורת
  • מתקני תחבורה וכבישים
  • מכס
  • כלכלה, מימון, סטטיסטיקה
  • אנרגיה
לגורמים משפטיים

בנוסף לסעיפים המפורטים לעיל, ישנם סעיפים קטנים נוספים:

  • עמותות
  • ייצור, בניה וסחר

ניתן גם לקבץ נתונים לפי מחלקות המספקות שירות מסוים וכן על פי מצבי חיים. האתר מכיל חדשות עדכניות ומדור העזרה "שאלות ותשובות".

שירותים פופולריים

על פי משרד התקשורת, השירותים האלקטרוניים הפדרליים הפופולריים ביותר בפורטל הם[26]:

נכון לחודש מאי 2012
# שם השירות תאריך התחלה מספר הבקשות שהוגשו
1 מתן מידע על עבירות מנהליות בתחום התעבורה, עם אפשרות להזמין מידע בהודעות SMS על קנסות שהונפקו [27] אוגוסט 2010 1,629,251
2 רישום והנפקת דרכונים אפריל 2010 1,544,974
3 יידוע למבוטחים על מצב חשבונותיהם האישיים במערכת ביטוח הפנסיה אפריל 2010 1,193,215
4 מתן מידע על חוב מס של אדם מאי 2011 602,328
5 רישום כלי רכב ונגררים עבורם אוקטובר 2010 191,532
6 קבלת החזר מס על מס הכנסה אישי אפריל 2010 103,675
7 קבלת בחינות הסמכה והנפקת רישיונות נהיגה נובמבר 2010 101,763
8 יידוע אזרחים על מתן סיוע סוציאלי ממלכתי כמערך שירותים חברתיים אפריל 2010 93,338
9 מתן מידע על הליכי אכיפה ביחס לאדם ולישות משפטית נובמבר 2011 86,837
10 בדיקה טכנית של כלי רכב יולי 2010 63,752
11 הזמנת תור לרופא 1 בדצמבר 2012

כדי להעריך את איכות השירותים הציבוריים, נוצרה מערכת מידע אוטומטית "השליטה שלך" (https://vashkontrol.ru), באמצעותה אזרחים יכולים להשאיר ביקורת וציון. במהלך התפרצות נגיף הקורונה ברוסיה, שימש הפורטל לאספקת שירותי ממשל ברמה דיגיטלית, בין השאר לקבלת קצבאות לילדים (posobie16.gosuslugi.ru) ולהצבעה אינטרנטית במהלך משאל העם על התיקונים לחוקת רוסיה (2020).

ראו גם

קישורים חיצוניים

  • Green globe.svg אתר האינטרנט הרשמי של פורטל השירותים הציבוריים של הפדרציה הרוסית (ברוסית)

הערות שוליים

  1. ^ На Едином портале госуслуг можно оплатить начисления одним платежом // Статья о ресурсе на официальном сайте Министерства цифрового развития, связи и массовых коммуникаций Российской Федерации.
  2. ^ О проекте
  3. ^ Постановление Правительства России от 24.10.2011 года № 861 «О федеральных государственных информационных системах, обеспечивающих предоставление в электронной форме государственных и муниципальных услуг (осуществление функций)»
  4. ^ Безответный клик // Коммерсантъ Деньги, № 7 (764), 22.02.2010
  5. ^ "Распоряжение Правительства России от 26.08.2009 г. № 1231-р". אורכב מ-המקור ב-2017-11-14. נבדק ב-2012-04-15.
  6. ^ Распоряжение Правительства России от 17.10.2009 № 1555-р
  7. ^ "Автоматизация государственных услуг". אורכב מ-המקור ב-2012-05-14. נבדק ב-2012-05-03.
  8. ^ Интернет-портал госуслуг заработал в тестовом режиме // РИА Новости, 25.11.2009
  9. ^ Грабли 2.0. Российский портал госуслуг стартовал очень неудачно // Lenta.ru, 17.12.2009
  10. ^ «Госуслуги» в тестовом режиме // Компьютерра, 17.12.2009
  11. ^ Минкомсвязи и «Ростелеком» запустили «госуслуги» // ComNews, 16.12.2009
  12. ^ Госуслуги перешли на личности // ComNews, 02.04.2010
  13. ^ В Москве открыли первый «инфомат» // Lenta.ru, 10.12.2010
  14. ^ «Ростелеком» установил первые многофункциональные информационные терминалы — инфоматы в Санкт-Петербурге // spbIT, 27.06.2011
  15. ^ «Ростелеком» показал Инфомат 2.0 — терминал для работы с электронными госуслугами // NEWSru.com, 12.05.2011
  16. ^ В «Пушкинском» вручили «Премию Рунета»
  17. ^ Версия 2.0: Портал госуслуг стал более доступным // Деловой Квартал, 16.02.2012
  18. ^ Число пользователей Единого портала госуслуг превысило 2 млн // Lenizdat.ru, 13.04.2012
  19. ^ Официальная страница портала в сети Facebook // Facebook.com, 16.10.2012
  20. ^ Сухова С. Открытое закончилось // Огонек. - 2018. - № 22 (5518). - С. 14.
  21. ^ ЕПГУ-2015: 35+1 госуслуга и новый интерфейс к старому электронному правительству // D-Russia.ru, 10.10.2014
  22. ^ https://www.gosuslugi.ru/help/news/novyy_portal_po_staromu_adresu Новый портал по старому адресу
  23. ^ Подведены итоги работы портала госуслуг за 2018 год
  24. ^ https://www.gosuslugi.ru/help/news/2019_11_26_100_million
  25. ^ Госдума приняла законопроект о "почтовом" голосовании‏, Vesti.ru
  26. ^ Топ-10 самых популярных электронных госуслуг России // CNews, 03.05.2012
  27. ^ "Водители могут вовремя узнавать о наложенных штрафах через портал госуслуг - Эксклюзив - Интерфакс". אורכב מ-המקור ב-2013-04-06. נבדק ב-2013-04-07.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0