פסק זמן (ממתק)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
גרסאות שונות של חטיפי "פסק זמן"
פסק זמן קלאסי

פסק זמן הוא חטיף שוקולד או קרם אגוזים וופל מתוצרת עלית.

מראה החטיף

אורכו של החטיף בגרסתו השטוחה המקורית הוא כעשרים סנטימטרים, רוחבו כארבעה סנטימטרים, ועוביו כסנטימטר אחד. החטיף המקורי מורכב משתי שכבות: ופל וציפוי שוקולד, כאשר על הוופל מרוח קרם שוקולד. בשנת 2008 הוחלף קרם השוקולד בקרם אגוזים.

החטיף מסומן לחיתוך לחמישה ריבועים, ועל הריבועים מוטבעת דוגמה הנדסית של קוים מצטלבים.

גרסאות שונות

החטיף פותח על ידי יורם וולשטיין והוצג לראשונה ב-1982, מאז נוצרו לו גרסאות רבות ושונות.

גרסאות לחטיף המקורי

חטיפי שוקולד נוספים תחת המותג

  • ביג בייט - גרסה מעובה, הכוללת שכבה גדולה יותר של ופל, ו- 4 קוביות בלבד.
  • 4 פליי - גרסה מעובה במראה כדורסל, הכוללת ופל, נוגט, שוקולד וקרם חלב ואגוזים, מונה 4 קוביות בהטבעת כדורסל על כל אחת מהן.
  • פסק זמן רד - גרסת ופל מגולגל, הכוללת נוגט ושוקולד, עטופה באדום. גרסה זו קיימת גם בציפוי שוקולד לבן ושוקולד מריר.
  • Fingers - גרסה אשר איננה חטיף אלא טבלת שוקולד, מחולקת ל-7 "אצבעות" שוקולד מחוברות וממולאות קרם. קיימת גם בציפוי שוקולד לבן.
  • 2 Good - גרסה הכוללת שני חטיפי שוקולד חלב במילוי ופל מגולגל וקרם אגוזים, המצופים בפצפוצי שוקולד.

גרסאות עונתיות

במועדים שונים עלית הוציאה מהדורה מוגבלת של המוצר המקורי בתוספת טעמים או מרכיבים שונים במקצת, אך בפורמט דומה. הטעמים שהוצאו לשוק בעבר בגרסה מוגבלת מנו ריבת חלב, תפוז, חמאת בוטנים, לימונענע וחלבה.

פרסום

פסק זמן הוא מותג דגל של עלית, וככזה זכה לפרסומות רבות ומושקעות בתקציבים גדולים, כאשר הסלוגן המוביל הוא "קח פסק זמן - רגע מתוק בחיים". הפרסום מתמקד בעיקר בקונוטציות ספורטיביות.

במהלך פברואר 2012 עלה החטיף לכותרות: חודשים ספורים לאחר מחאה ציבורית נרחבת בשל יוקר המחיה בישראל התפרסם כי החטיף נמכר בארצות הברית במחיר נמוך משמעותית ממחירו בישראל. פרסום זה הצית גל מחאה כנגד חברת שטראוס גרופ ברשתות החברתיות באינטרנט.


קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פסק זמן בוויקישיתוף
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0