פרוגרס D-18T
![]() | |
המנוע D-18T מותקן על אב טיפוס של אנטונוב An-124 רוסלן | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
סוג | טורבופרופ |
מדינת מקור |
בעבר: ![]() |
יצרן | מעצב: Ivchenko-Progress |
תקופת שירות | 1980–הווה (כ־45 שנים) |
יחידות שיוצרו | 188[1] |
משתמש ראשי | אנטונוב An-225 מרייה |
פרוגרס D-18T (או לוטרב D-18T) הוא מנוע טורבו פאן 229 קילו-ניוטון ששומש להנעת מטוסי התובלה הצבאיים הגדולים בהיסטוריה אנטונוב An-124 רוסלן ואנטונוב An-225 מרייה.
עיצוב ופיתוח
המנוע פותח במחצית השנייה של שנות ה-70 על ידי משרד העיצוב הסובייטי איבצ'נקו-פרוגרס.[2] הוא מיוצר במפעל מוטור סיץ' בזפוריז'יה, אוקראינה. היה זה המנוע הראשון בברית המועצות שיכול היה להפיק יותר מ-20,000 קג"מ (196 קילו-ניוטון או 44,000 ליברות כוח) של דחף.[3] ההפעלה הראשונה של מנוע בקנה מידה מלא התרחשה ב-19 בספטמבר 1980, טיסת הבכורה של האנטונוב An-124 הייתה ב-24 בדצמבר 1982, והמנוע עבר את מבחני המאמץ הרשמיים ב-19 בדצמבר 1985.
גרסה משודרגת 3M פותחה כדי להפחית פליטות ולשפר את חיי החלקים החמים ל-14,000 שעות טיסה, והוצגה במטוסי אנטונוב An-124 של אנטונוב איירליינס.[2] נכון לעכשיו, 188 מנועי D-18T נמצאים בשימוש עם סך של למעלה מ-1 מיליון שעות טיסה.
תאונות
במרץ 2020, רשויות אוקראינה הורו על בדיקה חד-פעמית של כל הדיסקים של מדחס הלחץ הבינוני במנועי D-18T בעקבות כשל מנוע. הבדיקות נדרשו להתבצע בתוך שישה חודשים.[4] ב-13 בנובמבר 2020, מטוס של וולגה-דנייפר איירליינס מדגם אנטונוב An-124 חווה כשל מנוע במנוע ה-D-18T השמאלי הפנימי (מנוע מספר 2).[5]
שימושו בכלי טיס

מפרט (D-18T)

המידע לגבי המנוע מהאתר forecastinternational.com:[6]
מאפיינים כלליים:
- סוג: מנוע טורבו-פאן בעל שלושה שלבים עם מאוורר חד-שלבי
- אורך: 5.4 מטרים
- רוחב: 2.93 מטרים
- גובה: 2.79 מטרים
- קוטר מאוורר: 2.33 מטרים
- משקל יבש: 4,100 קילוגרם
רכיבים:
- קומפרסור: קומפרסור IP עם שבעה שלבים, קומפרסור HP צירי עם שבעה שלבים
- מערכת בעירה: מערכת בעירה טבעתית
- טורבינה: טורבינה HP חד-שלבית, טורבינה IP חד-שלבית, טורבינה LP עם ארבעה שלבים
ביצועים:
- דחף מקסימלי:
- המראה: 229.8 קילו-ניוטון
- שיוט: 47.7 קילו-ניוטון
- יחס דחיסה כולל: 27.5
- יחס היפוך (Bypass ratio): 5.7
- טמפרטורת כניסת טורבינה: 1,600K (1,327 °C)
- צריכת דלק ספציפית:
- המראה: 9.8 גרם/(קילו-ניוטון לשנייה)
- שיוט: 15.5 גרם/(קילו-ניוטון לשנייה)
- שיעור דחף/משקל: 5.72
הערות שוליים
- ↑ D18T at deagel.com
- ^ 2.0 2.1 Guy Norris (10 אוק' 2018). "Freighter Growth And Possible An-124 Reengining Boost CF6 Prospects". Aviation Week & Space Technology.
{{cite news}}
: (עזרה) - ↑ Progress, Ivchenko (2020). "Engines of the third millennium" (PDF). Ukraine Defence industry leaflet. נבדק ב-19 בדצמבר 2020.
{{cite web}}
: (עזרה) - ↑ Kaminski-Morrow, David (23 במרץ 2020). "An-124 disk inspection ordered after uncontained failure". Aircargo News. נבדק ב-13 בנובמבר 2020.
{{cite web}}
: (עזרה) - ↑ "An124 runway excursion". Aviation Safety Network. 13 בנובמבר 2020. נבדק ב-13 בנובמבר 2020.
{{cite web}}
: (עזרה) - ↑ D-18 by Lotarev, web.archive.org, 2016-12-27
קישורים חיצוניים
פרוגרס D-18T40668102Q287488