קבוצת הארץ

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קבוצת הארץ היא מפעלי הוצאה לאור בתחום העיתונות הנמצאים בשליטתה של משפחת שוקן. בקבוצה נכללים עיתון "הארץ", הוצאת שוקן, מקומוני "רשת שוקן", אתר TheMarker, המגזין לילדים "עיניים" ובית דפוס המדפיס את עיתוני הקבוצה.

לאחר שנים רבות שבהן הייתה הקבוצה בבעלותה המלאה של משפחת שוקן, נכנס לקבוצה באוגוסט 2006 משקיע זר, המו"ל הגרמני דומון-שאוברג, שרכש 25% מהקבוצה תמורת 25 מיליון אירו. ביוני 2011 רכש לאוניד נבזלין 20% ממניות עיתון "הארץ" בדרך של הקצאה פרטית, שבעקבותיה דוללו אחזקותיה של משפחת שוקן ל-60%.

באפריל 2001 רכשה קבוצת הארץ את האתר אי אונליין. ב-2008 רכשה קבוצת "הארץ" את האתר "פוליטיקו", שפעל רק בתקופת הבחירות לכנסת השמונה עשרה, ועסק בסיקור פוליטי בהשראת האתר "פוליטיקו" האמריקאי. ב-2010 מכרה הקבוצה את אחזוקתיה באתר "וואלה!" תמורת 88 מיליון שקל.

מנכ"ל הקבוצה הוא רמי גז.[1]

קישורים חיצוניים

  • רוני קורן-דינר, המו"ל דומונט רכש 25% מקבוצת הארץ לפי שווי של 128 מיליון דולר, באתר הארץ

הערות שוליים

  1. ^ יעל גאוני, ‏רמי גז מונה למנכ"ל קבוצת "הארץ" במקום עמוס שוקן, באתר גלובס, 7 באוגוסט 2008
Telecom-icon.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת ובנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.