ריינג' רובר איווק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
לנד רובר ריינג' רובר איווק
דור שני
דור שני
מאפיינים כלליים
יצרן לנד רובר
שנות ייצור 2011–הווה
הרכבה בריטניהבריטניה בריטניה
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין
ברזילברזיל ברזיל
הודוהודו הודו
מודל קודם לנד רובר פרילנדר ספורט
סיווג מכוניות שטח/פנאי
מרכב קופה, וקבריולה בעלת שלש דלתות וקרוסאובר בעלת חמש דלתות
פלטפורמה יגואר-לנד רובר D8 (דור ראשון)
יגואר-לנד רובר PTA (דור שני)
אורך 3 דלתות: 4,371 מ"מ (דור ראשון)
5 דלתות: 4,371 מ"מ (דור ראשון)
4,371 מ"מ (דור שני)
רוחב 1,900 מ"מ (דור ראשון)
1,904 מ"מ (דור שני)
גובה 3 דלתות: 1,605 מ"מ (דור ראשון)
5 דלתות: 1,635 מ"מ (דור ראשון)
1,649 מ"מ (דור שני)
משקל 1,595–1,700 ק"ג (דור ראשון)
1,787–1,955 ק"ג (דור שני)
בסיס גלגלים 2,660 מ"מ (דור ראשון)
2,681 מ"מ (דור שני)
מפרט טכני
קשר לנד רובר דיסקברי ספורט, יגואר E-Pace

לנד רובר ריינג' רובר איווק היא מכונית במרכב קופה (שלוש דלתות)[1] או קרוסאובר (חמש דלתות)[2] או קבריולה (שלוש דלתות גג נפתח) בעלת חמישה מקומות, שמיוצרת על ידי לנד רובר משנת 2011. היא הוצגה בתערוכת הרכב של פריז בספטמבר 2010[3] והגיעה לישראל בשנת 2011[4]. בדצמבר 2007 הציגה לנד רובר דגם קונספט מקדים בשם לנד רובר LRX[5].

דורות

דור ראשון (2011–2018)

הדור הראשון יוצר בין השנים 2011–2018. בספטמבר 2010 הציגה לנד רובר את האיווק קופה (הגרסה הבסיסית) ובתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בנובמבר 2010[6], הציגה את הגרסת החמש דלתות (קרוסאובר). גרסת החמש דלתות ארוכה ב-60 מ"מ מהגרסת הבסיסית (שלוש דלתות) וגבוהה ב-30 מ"מ מלפנים וב-40 מ"מ מאחור מהגרסה הבסיסית.

מנועי הדור הראשון

הדור הראשון כלל מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המספק כ-240 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה.

הדור הראשון כלל גם שני מנועי טורבו דיזל בנפחי 2.0 ו-2.2 ליטרים המספקים כ-180 כוחות סוס (בגרסת ה-2.0 ליטרים) ו-190 כוחות סוס (בגרסת ה-2.2 ליטרים). בכל גרסאות המנועים יש תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

מתיחת פנים שנת 2014

באוגוסט 2013 הציגה לנד רובר את מתיחת הפנים לאיווק[7], מתיחת הפנים כוללת עיצוב מחודש ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת תשעה הילוכים[8], האיווק הוא המכונית הראשונה שהשתמשה בתיבת הילוכים בעלת תשעה הילוכים. בתחום ההנעה אין כל שינוי למעט מערכת חדשה המסייעת למנוע.

ריינג' רובר איווק קבריולה

הריינג' רובר איווק קבריולה היא גרסה מוגבלת של האיווק בעלת מרכב קבריולה (גג נפתח) שהוצגה בנובמבר 2015[9][10]. היא כללה שינויים בעיצוב כדי להשיג התאמה למכונית ללא גג. היא כוללת גג רך הנפתח בתוך 18 שניות ונסגר בתוך 21 שניות עד מהירות של 50 קילומטרים לשעה.

הגג מתקפל אל תוך תא המטען ותוספת של קשת התהפכות אוטומטית המותקנת מאחורי זוג המושבים האחוריים מורידה את נפח תא המטען מ-575 ליטרים ל-252 ליטרים. הגג הנפתח יחד עם חיזוקי שלדה וקשת ההתהפכות, הוסיפו כ-270 קילוגרמים לעומת הגרסה הביסית של הדגם.

דור שני (2018–הווה)

בנובמבר 2018 הציגה לנד רובר את הדור השני לאיווק[11]. הדור השני כלל את אותו עיצוב חיצוני אך במראה מודרני יותר ועיצוב פנים חדש עם שני מסכי מגע או שלושה מסכי מגע בחבילת ה-SE המוספיה לוח מחוונים דיגיטלי.

הדור השני כולל שלושה מנועי טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים המספקים בין 200 ל-300 כוחות סוס. ושלושה מנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המספקים בין 150 ל-240 כוחות סוס. לשני סוגי המנועים תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה הילוכים[12].

איווק פלאג-אין P300e

בשנת 2020 הציגה לנד רובר גרסה בעלת מערכת הנעה היברידית פלאג-אין[13], הכוללת מנוע טורבו בנזין I3 צילנדרים בנפח 1.5 ליטרים המספק כ-200 כוחות סוס, מנוע זה מניע את הגלגלים הקידמיים ומנוע חשמלי המספק כ-109 כוחות סוס, מנוע זה מניע את הגלגלים האחוריים. סוללת הליתיום-יון בקיבולת 15 קילוואט שעה מספקת טווח נסיעה חשמלי של 66 קילומטרים. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.

את הסוללה ניתן לטעון באמצעות מטען ציבורי בהספק של 32 קילוואט המאפשר טעינה מ-0 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בתוך 30 דקות. טעינה באמצעות משקע ביתי בהספק של 7 קילוואט בתוך שעה ו-24 דקות לטעינה מלאה. טעינה אפשרית גם באמצעות שקע ביתי רגיל (מוד 2) אך רק בתוך 6 שעות ו-42 דקות לטעינה מלאה.

מערכת TOUCH DUO PRO מאפשרת לנהג שליטה מלאה על מערכת הפלאג-אין דרך מערכת המולטימדיה של הרכב. לנהג ישנה אפשרות לניהול הטעינה וכן שליטה מרחוק על הרכב כגון הפעלה מרחוק של מערכת בקרת האקלים באמצעות אפליקציה.

גלריה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריינג' רובר איווק בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ טל שביט, ריינג'-רובר אווק: טעימה ראשונה, באתר אוטו (מגזין), ‏2 ביולי 2010
  2. ^ לנד רובר חושפת את הריינג רובר איווק 5 דלתות, באתר קארטיוב, ‏10 בנובמבר 2010
  3. ^ ריינג' רובר איווק 2011 בחשיפה רשמית, באתר קארטיוב, ‏22 בספטמבר 2010
  4. ^ ריינג' רובר איווק - החל מ-368 אלף שקל בישראל, באתר קארטיוב, ‏13 ביולי 2011
  5. ^ טל שביט, לנד רובר LRX: קונספט לדטרויט, באתר אוטו (מגזין), ‏17 בדצמבר 2007
  6. ^ רועי צוקרמן, בדרך ללוס אנג'לס: ריינג' רובר אווק עם חמש דלתות, באתר אוטו (מגזין), ‏10 בנובמבר 2010
  7. ^ שלומי פרידמן, מתעדכן: ריינג' רובר אווק, באתר אוטו (מגזין), ‏21 באוגוסט 2013
  8. ^ ריינג' רובר איווק 2013: תיבת 9 הילוכים אוטו', באתר קארטיוב, ‏28 בפברואר 2013
  9. ^ איתי שטיינברג, ריינג' רובר אווק קבריו - פתוח לרווחה, באתר אוטו (מגזין), ‏9 בנובמבר 2015
  10. ^ לנד רובר מציגה: איווק קבריולט 2016, באתר קארטיוב, ‏9 בנובמבר 2015
  11. ^ נחשף: ריינג׳ רובר איווק החדש 2019, באתר קארטיוב, ‏23 בנובמבר 2018
  12. ^ ריינג׳ רובר איווק דור שני - מפרט טכני, באתר מאת לנד רובר קארטיוב
  13. ^ לנד רובר מציגה: איווק ודיסקברי ספורט פלאג-אין P300e, באתר קארטיוב, ‏22 באפריל 2020
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0