רנו ויוואסיקס

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רנו ויוואסיקס
Renault Vivasix
Renault Vivasix
Renault Vivasix
מאפיינים כלליים
נקרא גם
  • Renault Type RA
  • Renault Type PG
יצרן רנוצרפתית: Renault)
שנות ייצור 1931 - 1927
הרכבה צרפתצרפת צרפת
מודל קודם
  • Renault Type JT
  • Renault Type KR
מודל אחריו Renault Vivastella (אנ')
סיווג מכונית סלון
מרכב מנוע קדמי, הנעה אחורית
אורך 4,500 מ"מ
רוחב 1,700 מ"מ
משקל 1,700 ק"ג
בסיס גלגלים
  • 3,260-3,110 מ"מ
  • 3,107 מ"מ (דגם "PG3", תצורה 5 מושבים)
  • 3,347 מ"מ (דגם "PG3", תצורה 7 מושבים)
מפרט טכני
מנוע 6 צילינדרים, 3,180 סמ"ק המפיק 60 כ"ס ב-3,000 סל"ד
הילוכים תמסורת ידנית - 3 מהירויות
מהירות מרבית 110 קמ"ש
מעצב לואי רנו
רנו ויוואסיקס

רנו ויוואסיקסצרפתית: Renault Vivasix) היו מספר גרסאות של מכונית סלון מתוצרת יצרנית הרכב רנו בין השנים 19311927 בצרפת[1]

בשנת 1927 רנו יצרה שני דגמים חדשים, אחד יוקרתי ויקר בשם "Type RA" ודגם שני ופשוט יותר בשם "Type PG". שני הדגמים יחד היו ידועים בשם Vivasix. דגם ה- Vivasix היה אחת המכוניות הגדולות יותר שיצרה "רנו" באותה תקופה.

ממאפייני "רנו ויוואסיקס"

  • דגמי "רנו ויוואסיקס" עוצבו על ידי לואי רנו. ה- Vivasix הייתה לימוזינה גדולה, אלגנטית למדי. למרות היחסים הטכניים עם "סוג PG", ה- Vivasix הביאה עמה גם כמה חידושים, כולל המתלים האחוריים עם שני קפיצי עלים שלוחה אלכסוניים בתוספת רוחבי, פתרון שהושאל ישירות מדגם ה- "Type NM" הגדול והיוקרתי בהרבה, השייך ל- משפחת רנו "40CV" (אנ')[2].
  • תצורות: 4 דלתות - סדאן, 2 דלתות - קופה
  • מנוע קדמי-אורכי, 6 צילינדרים, 3,180 סמ"ק
  • "ויוואסיקס" זכתה במרוץ גרנד פרי במרוקו בשנת 1928 בקטגוריית 3 ליטר ספורט

דגמים

  • "RA" - דגם יוקרתי
  • "PG1" - בסיס הגלגלים היה 3,260 מ"מ. הייתה התאמה של דגם רנו 15CV (אנ') מסוג PG, פתחי קירור אנכיים על מכסה המנוע. בחזית הרכב היה מעוין, סימן המסחר של רנו. הפגוש הקדמי כלל שני צינורות[3].
  • "PG2" - ניתן לזהות גרסה זו, שהופיעה בסוף שנת 1928 על ידי היעדר תאי אחסון מתחת לדלתות. דגם היוקרה Vivastella היה זמין לראשונה. בדגם "PG2" נוספו: שני מגבי שמשה, כיסי דלתות, כיפות רכזות מצופות כרום וכוכב בקדמת הרכב כתכונה מובהקת מכל גרסאות ה-"PG". דגם "PG2" היה התפתחות של דגם PG1, שאופיין במסגרת מונמכת, פתחי קירור אנכיים על מכסה המנוע.
  • "PG3" - הדגם היה התפתחות דגם ה- PG2, הרדיאטור הוצב בקדמת המנוע, סורג עם סנפירים אופקיים. עדיין לא היו פתחי אוורור בצד על מצנפת מכסה המנוע. חיצונית גם שונה גריל העיצוב המקובל יותר. שינויים אלה העניקו ל- Vivasix החדש קוד עיצוב חדש, שהיה קרוי "Type PG3"[4] דגם זה הופיע בשנת 1929 כדגם 1930. בין השינויים הבולטים בדגם 5 המושבים, חלה ירידה בבסיס הגלגלים. בסיס הגלגלים של גופי החמישה מושבים היה 310.7 ס"מ ושל גופי השבעה מושבים 334.7 ס"מ.
  • "PG4" - רנו הציגה דגם זה בתערוכת הרכב של פריז באוקטובר שנת 1930. בצדדי מכסה המנוע היו פתחי אוורור אנכיים. הדגם היה התפתחות דגם ה- PG3 משנת 1930.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רנו ויוואסיקס בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ רנו ויוואקס tourer שנת 1930 - תמונות rmsothebys.com/en/auctions/al12/aalholm-automobile-collection/lots/r237-1930-renault-vivasix-tourer
  2. ^ René Bellu: Toutes les Renault. Des origines à nos jours. Éditions Jean-Pierre Delville, Paris 1979, ISBN 2-85922-023-2, S. 87–103
  3. ^ רנו "PG1" / רנו "PG2" histomobile.com/m4/l2/renault-vivasix-vivastella/37049115
  4. ^ רנו "PG3" / רנו "PG4" histomobile.com/m4/l2/renault-vivasix-vivastella
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0