זעירא דמן חבריא תודה!
למה מחקת את ההערה על רבי משה תקו?
לא ניתן לעריכה
חלק מתכני אתר זה מקורם בוויקיפדיה העברית. דף שמצויין בסופו ו/או בתחילת הגרסאות הקודמות שלו כי מקורו בוויקיפדיה העברית, הטקסט בדף מוגש באדיבות ויקיפדיה העברית בכפוף לרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0. (ניתן לעיין שם בדף המקורי, וברשימת התורמים).
תכנים אחרים שנוצרו באתר זה ומתפרסמים בו בלא שמצויין עליהם במפורש אחרת - כל הזכויות עליהם שמורות למכון חכמת התורה (בע"מ, חל"צ), המכון מעניק רשות לשימוש אישי (לא מסחרי ולא ציבורי) בתכנים אלו. יתכן וישנם תנאים נוספים, ראה הבהרה משפטית.
זעירא דמן חבריא, הניסוח החדש שלך "לא נתן אמון באופן ברור" יותר מדויק מ"טען שזה זיוף"?
בדקתי ושוב ראיתי שהוא לא נתן אמון כלל.
ר' משה תקו בספרו כתב תמים אוצר נחמד ג' דף סא כי יש ספרים שזיהו המינים להטעות את העולם כמו פרק שירה וכתיב בסופו כל מי שהוגה בו תמיד זוכה לכך ופלוני ופלוני ערבים.
ואילו בשיעור קומה נראה מלשונו שהסתפק וראה גם אוצה"ג ברכות ח"א 17.
יישר כח גדול! כדאי לסכם את זה לתוך הערך. תודה!
זעירא ממש מצויין!
אגב, אולי זה רק אני, אבל לא מובנים לי לגמרי דבריו של רבי משה תקו., אולי כדאי להסביא מה כוונתו.
הוא היה מתנגד מאוד למיסטיקה מכל סוג, משהו אחר לגמרי מכל מה שהכרת עד היום.
לא הבנתי את המשפט שצוטט בשמו.
שהמינים אמרו שכל מי שהוגה בספר שירה תמיד זוכה ל"כך" (היינו לכל מיני דברים)
והוסיפו המינים שפלוני ולפוני ערבים להבטחה הזאת?
כל זה מהטקסט בסוף פרק שירה, והוא מציין שבסוף כתוב וכו', והכל לראיה שאין זה מסגנון חז''ל