שיחה:רבי דוד טברסקי מרחמסטריווקה (הראשון)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני יומיים מאת ספרא בנושא מיקומו בשושלת
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מיקומו בשושלת

בעיניי לא נכון להעמידו כאדמו"ר החמישי, אלא כאדמו"ר בדור השלישי, שכן הוא כיהן כבר לצד אחיו, ולא רק לאחר פטירתו. ספרא - שיחה 02:08, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

@ספרא: רבי יוחנן טברסקירבי מרדכי טברסקירבי מנחם נחום טברסקירבי זאב טברסקי, היו לפניו ולכן הוא ואחיו החמישיים. הגדה של פסח (שיחה) 02:28, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
3 בני ר' יוחנן היו אדמו"רים ביחד, כמו ששת בני הינוקא מקרלין, ושני בני הדברי שמואל מסלונים, ולכן נכון להחשיב את שלושתם: בתבנית כאדמו"ר השני, ובפתיח כאדמו"ר בדור השני. ספרא - שיחה 02:34, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@ספרא, זה לגביהם, וכפי שאכן מופיע בתבניות. אנחנו דנים על הירידה לדור שאחרי. הגדה של פסח (שיחה) 02:37, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
לא ייתכן שהם ייחשבו כאדמו"ר השני, והדור הבא כאדמו"ר החמישי. ספרא - שיחה 02:39, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@ספרא, אנחנו דנים על התבנית? לכאורה אין בעיה. (אגב, אני הוספתי בטקסט מוקטן את שני דודיו כקודמים לתפקיד כפתרון לבעיית הנראות שאתה מעלה, אלא שלצערי עריכתי שוחזרה). הגדה של פסח (שיחה) 02:43, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
דנים רק על התבנית. ההצגה כאילו הוא האדמו"ר החמישי שגויה, שכן מספיקה העובדה שהוא המשיך את אביו - השני - כדי שייחשב כשלישי. ספרא - שיחה 03:02, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@ספרא, הוא חמישי בדור השלישי. אם התבנית באה לייצג את הדור בו הוא היה אדמו"ר, הצדק איתך, כדאי שתגדיר את העניין הזה, זה משליך על הרבה ערכים. הגדה של פסח (שיחה) 03:07, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
התבנית באה לייצג את מספר האדמו"רים, ולא רק את הדור. אבל אם יש 3 אדמו"רים המוגדרים "שני", שכן הם ממלאים מקום אביהם, ולא את מקום אחיהם, על כרחך הדור הבא נחשב כ"שלישי" למספר האדמו"רים, שכן לעניין זה מתעלמים מהדודים ומתייחסים רק לאב. למשל התפארת שמואל מילא את מקום אחיו הישמח ישראל, ולכן נחשב כאדמו"ר אחריו ולא לצידו. ספרא - שיחה 03:15, 5 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]