שיחת משתמש:ספרא
ספרא הגיע!
שמחים שאתה מגיח לעיתים, אבל מחכים ומצפים לפעילות ברוכה, אנחנו מתגעגעים לזמנים... היה כל כך נפלא להתענג על העריכות, הניטורים, השבחת הטיוטות והעברם למרחב, רבינו:
~ תכליתי • שיחה • כ"ז בטבת ה'תשפ"ד 23:15 (IDT) 23:15, 7 בינואר 2024 (IST)
עיינת בספר? אני עיינתי וכמה אותיות שם בפרק הם ליקוט מכתביו (ויש שם עוד אותיות ממה שהוכ כתב ועיי"ש), וזה בהחלט משפט שהוא כתב. תחזיר בבקשה שלא אצטרך לשחזר ולהכינס למלחמת עריכה, תענה לי בהקדם. לאמיתה של תורה (שיחה) 19:57, 20 בינואר 2024 (IST)
- אני מחכה לתגובה. אין דבר כזה לבטל עריכות ואח"כ לא לענות כשפותחים דיון, זה ממש לא חוקי. לאמיתה של תורה (שיחה) 21:19, 20 בינואר 2024 (IST)
- נפעם מחוסר סבלנותך. אין כלל חובה להיות נוכח פה כשאתה פותח דיון. לגוש"ע, עיינתי בעבר. כרגע אינו לפני. כמה שזכור לי כל הספר - אוסף שמועות מתלמידיו. אם ראית אחרת - תוכל לבטל. אי"ה אבדוק זאת בפנים בהזדמנות הקרובה. ספרא - שיחה 21:23, 20 בינואר 2024 (IST)
- סבלנות לבטל עריכות יש בשפע... לענות ענינית בדף שיחה אין... מעניין למי נקבע הכלל לפתוח דיון בדף שיחה ולא להיכנס למלחמות עריכה. האם הכלל פוסח על מנטרים ומ"מ?? לגש"ע הספר מחולק לכמה קט'. יש מאמרים והספדים של תלמידים ויש ציטוטים בשמו של ר' גדליה. מה שהבאתי זה ציטוט ממה שכתב/אמר, אז לא שייך לכתוב "נטען כי". ספר של בני משפחה ותלמידים שמביאים מה שהוא אמר/כתב, לא שייך לכתוב "נטען", יש טוען אחרת? זה איזה שמועה בשמו?. לאמיתה של תורה (שיחה) 21:27, 20 בינואר 2024 (IST)
- פתיחת דיון זה מעולה. אך עדיין לא נקבע הכלל שיש חובה להיות זמין בדיונים ולהגיב. מחכים כמה ימים ורואים שאין תגובה - אפשר לפעול הלאה לפי כללי העריכה. לגוש"ע, ספר 'עליו' איננו באותה רמה של ספר 'שלו'. הוא לא הבע"ב על הנכתב בספר, ולא ניתן לאמת את הנכתב בו. ציטוט ממה שהוא כתב אמור להיות מגובה במקור, אחרת זו 'טענה' כמו ציטוט ממה שהוא אמר. (אפילו המו"ל אנונימי...) ספרא - שיחה 21:34, 20 בינואר 2024 (IST)
- מעניין שבדף שיחה על רבי גדליה נדל, המבטל (מקוה) לא טורח לענות. וזה הרגשה נוראית שמכלולאי רוצה להתנהל כדין ולא להכינס למלחמת עריכה, ורק שמים לו תבניות ותמרורי אזהרה, וכשהוא מגיב ענינית ורוצה לדעת מה רוצים ממנו, אף אחד לא טורח לענות. גישה זו דוחה הרבה משתמשים חדשים וישנים לערוך במכלול, אין לי ספק בזה. לגוש"ע, אין דבר כזה לערער על כל ספר שלא מוצא חן בעיניך. אם זה ספר רשמי שיצא על רבי גדליה נדל, אין שום ענין לערער עליו. אין חובה לאמת מה שכתוב בו, תרצה להאמין תאמין, לא תרצה אל תאמין, זה תלוי בבחירתך. לכן מביאים את המקור וידע הקורא וישפוט, הוא יחליט אם זה נאמן עליו או לא. לאמיתה של תורה (שיחה) 21:42, 20 בינואר 2024 (IST)
- אתעלם מההערות שלא לגוש"ע. 3 נקודות קצרות: א. אף אחד לא ערער על ספר. ב. ספר רשמי - אינו אנונימי. ג. הקונוטציה חשובה מאוד. חשוב מאוד לקורא לדעת האם הרב נדל באמת כתב כך, או שרק נכתב שהוא כתב כך. ההבדל הוא ענק! ספרא - שיחה 21:49, 20 בינואר 2024 (IST)
- בספר יש הרבה דברים כפי שכתבתי כבר, יש כמה פסקאות שהם ציטוטים מכתבי/אמרי הרב נדל. ואחד מהם זה זה. לא מבין מה לא מובן. לאמיתה של תורה (שיחה) 21:53, 20 בינואר 2024 (IST)
- לא מבין מה לא מובן בדבריי: נניח שאני מוציא ספר על רבי גדליה, מצטט כמה מדבריו מזכרוני, האם זה הופך לעובדות?! זה הופך לטענות. טענות של כותב הספר. ספרא - שיחה 21:56, 20 בינואר 2024 (IST)
- הבעיה היא שמדובר בספר שהוציאו תלמידיו ומקורביו, ואין זה חריג שלא כותבים שם בהוצאת ספר. הספר מקובל ומפורסם בקרב תלמידיו ומקורביו והספר אמין ואין ערעור על הספר, אז לספר יש תוקף של אמינות ומה שהוא כותב הופך לעובדה. אם הם כותבים שהרב נדל אמר כך, אז זה אמת, אין מה לעשות. תשאל את אנשיו ותלמידיו של הרב נדל, אם תשמע ערעורים על זה, אז זה סיפור אחר, כל זמן שאין, אז הספר אמין ומה שכתוב שם הופך לאמת. בגישה שלך אפשר להפריך כל ספר, אני יטען מחר על ספר זה שהוא לא אמין, ייצא לנו שבכל ערך ייכתב "בספר זה וזה טוען" "רב זה וזה טוען", "בספר על הרב שטיינמן כתוב שהוא לא נהנה מהעולם הזה" "בספר על הרב קניבסקי כתב שהוא למד תורה לשמה", "בספר על הבעל שם טוב כתב שהוא היה ציס"ע", "בספר על הרבי מסאטמר כתוב שהיה נגד ציונות", וכו' ועוד. כותבים הסתייגות רק כשיש משהו נגדי, אם תמצא ספר אחר שכותב שרב נדל אמר על רב קוק שהוא קודש קדשים, אז יכתבו ש"בספר זה וזה טוען כך וכך", כל זמן שאין התנגדות מספר אחר, לא כותבים הסתייגות. לאמיתה של תורה (שיחה) 22:05, 20 בינואר 2024 (IST)
- אין לי מושג מי הוציא את הספר, ואם היה תלמידו או מקורבו, או רק בן משפחתו. אין לי מושג איזה תוקף יש לספרו, ובקרב מי הוא מקובל כך. דברים כאלה אינם מדידים ואין מקומם באנציקלופדיה. אני מצפה ממך, להיצמד לנורמות אנציקלופדיות הוותיקות לפיהם כל דבר שאינה עובדה יצוקה, שאינה ניתנת לערעור, לכתוב בהסתייגות: נטען, מסופר וכד'. בפרט בדברים שאין תמימות דעים לגביהם. כפי הידוע לי אין תמימות דעים לגבי יחסו של החזון איש לרב קוק, ואין תמימות דעים כלל על אישיותו ועקרונותיו של הרב נדל. תלמידיו ובני משפחתיו חלוקים על הרבה מאוד דברים. ספרא - שיחה 22:10, 20 בינואר 2024 (IST)
- אין תמימות דעים על יחס החזו"א והרב קוק. אבל על מה שאמר הרב נדל אין שום חילויק דעות. ברגע שאין, ולא שמעת שיש, ואין לך מקור שטוען אחרת, למה לכתוב בהסתייגות? אני כותב שהרב נדל כתב ומביא מקור מספר פלוני והקורא שופט בעצמו אם להאמין לזה. לאמיתה של תורה (שיחה) 22:13, 20 בינואר 2024 (IST)
- טוב, נכנעתי. שינתי בערך. לאמיתה של תורה (שיחה) 22:23, 20 בינואר 2024 (IST)
- הבעיה היא שמדובר בספר שהוציאו תלמידיו ומקורביו, ואין זה חריג שלא כותבים שם בהוצאת ספר. הספר מקובל ומפורסם בקרב תלמידיו ומקורביו והספר אמין ואין ערעור על הספר, אז לספר יש תוקף של אמינות ומה שהוא כותב הופך לעובדה. אם הם כותבים שהרב נדל אמר כך, אז זה אמת, אין מה לעשות. תשאל את אנשיו ותלמידיו של הרב נדל, אם תשמע ערעורים על זה, אז זה סיפור אחר, כל זמן שאין, אז הספר אמין ומה שכתוב שם הופך לאמת. בגישה שלך אפשר להפריך כל ספר, אני יטען מחר על ספר זה שהוא לא אמין, ייצא לנו שבכל ערך ייכתב "בספר זה וזה טוען" "רב זה וזה טוען", "בספר על הרב שטיינמן כתוב שהוא לא נהנה מהעולם הזה" "בספר על הרב קניבסקי כתב שהוא למד תורה לשמה", "בספר על הבעל שם טוב כתב שהוא היה ציס"ע", "בספר על הרבי מסאטמר כתוב שהיה נגד ציונות", וכו' ועוד. כותבים הסתייגות רק כשיש משהו נגדי, אם תמצא ספר אחר שכותב שרב נדל אמר על רב קוק שהוא קודש קדשים, אז יכתבו ש"בספר זה וזה טוען כך וכך", כל זמן שאין התנגדות מספר אחר, לא כותבים הסתייגות. לאמיתה של תורה (שיחה) 22:05, 20 בינואר 2024 (IST)
- לא מבין מה לא מובן בדבריי: נניח שאני מוציא ספר על רבי גדליה, מצטט כמה מדבריו מזכרוני, האם זה הופך לעובדות?! זה הופך לטענות. טענות של כותב הספר. ספרא - שיחה 21:56, 20 בינואר 2024 (IST)
- בספר יש הרבה דברים כפי שכתבתי כבר, יש כמה פסקאות שהם ציטוטים מכתבי/אמרי הרב נדל. ואחד מהם זה זה. לא מבין מה לא מובן. לאמיתה של תורה (שיחה) 21:53, 20 בינואר 2024 (IST)
- אתעלם מההערות שלא לגוש"ע. 3 נקודות קצרות: א. אף אחד לא ערער על ספר. ב. ספר רשמי - אינו אנונימי. ג. הקונוטציה חשובה מאוד. חשוב מאוד לקורא לדעת האם הרב נדל באמת כתב כך, או שרק נכתב שהוא כתב כך. ההבדל הוא ענק! ספרא - שיחה 21:49, 20 בינואר 2024 (IST)
- מעניין שבדף שיחה על רבי גדליה נדל, המבטל (מקוה) לא טורח לענות. וזה הרגשה נוראית שמכלולאי רוצה להתנהל כדין ולא להכינס למלחמת עריכה, ורק שמים לו תבניות ותמרורי אזהרה, וכשהוא מגיב ענינית ורוצה לדעת מה רוצים ממנו, אף אחד לא טורח לענות. גישה זו דוחה הרבה משתמשים חדשים וישנים לערוך במכלול, אין לי ספק בזה. לגוש"ע, אין דבר כזה לערער על כל ספר שלא מוצא חן בעיניך. אם זה ספר רשמי שיצא על רבי גדליה נדל, אין שום ענין לערער עליו. אין חובה לאמת מה שכתוב בו, תרצה להאמין תאמין, לא תרצה אל תאמין, זה תלוי בבחירתך. לכן מביאים את המקור וידע הקורא וישפוט, הוא יחליט אם זה נאמן עליו או לא. לאמיתה של תורה (שיחה) 21:42, 20 בינואר 2024 (IST)
- פתיחת דיון זה מעולה. אך עדיין לא נקבע הכלל שיש חובה להיות זמין בדיונים ולהגיב. מחכים כמה ימים ורואים שאין תגובה - אפשר לפעול הלאה לפי כללי העריכה. לגוש"ע, ספר 'עליו' איננו באותה רמה של ספר 'שלו'. הוא לא הבע"ב על הנכתב בספר, ולא ניתן לאמת את הנכתב בו. ציטוט ממה שהוא כתב אמור להיות מגובה במקור, אחרת זו 'טענה' כמו ציטוט ממה שהוא אמר. (אפילו המו"ל אנונימי...) ספרא - שיחה 21:34, 20 בינואר 2024 (IST)
- סבלנות לבטל עריכות יש בשפע... לענות ענינית בדף שיחה אין... מעניין למי נקבע הכלל לפתוח דיון בדף שיחה ולא להיכנס למלחמות עריכה. האם הכלל פוסח על מנטרים ומ"מ?? לגש"ע הספר מחולק לכמה קט'. יש מאמרים והספדים של תלמידים ויש ציטוטים בשמו של ר' גדליה. מה שהבאתי זה ציטוט ממה שכתב/אמר, אז לא שייך לכתוב "נטען כי". ספר של בני משפחה ותלמידים שמביאים מה שהוא אמר/כתב, לא שייך לכתוב "נטען", יש טוען אחרת? זה איזה שמועה בשמו?. לאמיתה של תורה (שיחה) 21:27, 20 בינואר 2024 (IST)
- נפעם מחוסר סבלנותך. אין כלל חובה להיות נוכח פה כשאתה פותח דיון. לגוש"ע, עיינתי בעבר. כרגע אינו לפני. כמה שזכור לי כל הספר - אוסף שמועות מתלמידיו. אם ראית אחרת - תוכל לבטל. אי"ה אבדוק זאת בפנים בהזדמנות הקרובה. ספרא - שיחה 21:23, 20 בינואר 2024 (IST)
כוכב איכותי!
| כוכב איכותי | |
| על תורמתך בעבר ובהווה🙏🙏🙏 יהודה פיש (שיחה) 17:20, 29 בפברואר 2024 (IST) |
מאריכי ימים
מה דעתך בהערתי כאן? הגדה של פסח (שיחה) 14:36, 6 במרץ 2024 (IST)
- ענו לך כבר. ספרא - שיחה 01:04, 7 במרץ 2024 (IST)
קישו"ח
תודה על ההשקעה בערך (עדיף לא לכתוב כלום על מתנגדי פינסק?), עבודה מצוינת!
שמתי לב שהעברת את רשימת הספרים שקושרו לאוצר החכמה אל תחת 'קישורים חיצוניים' ולא תחת 'לקריאה נוספת', אני שואל בשביל להחכים- זאת המדיניות? כמובן זה נוגע לערכים רבים. הגדה של פסח (שיחה) 12:25, 8 במרץ 2024 (IST)
- כמובן, זאת המדיניות. אוצר החכמה הוא קישור חיצוני, וממילא שייך לפרק זה. לא הבנתי איפה עוד זה נוגע. כך נהוג בכל הערכים. (כל הקשור לפינסק בערך זה הוא מזוייף מתוכו). ספרא - שיחה 13:41, 8 במרץ 2024 (IST)
- לגבי פינסק, איני חושב שזה לא ראוי אפי' לאזכור, ניתן לכתוב בקצרה - וכמובן עם הסתייגות ברורה. כמו ברבי אביגדור בן חיים. בפרט שבפיסקת המקורות יש אזכור לעניין. הגדה של פסח (שיחה) 17:09, 14 במרץ 2024 (IST)
- הכנסתי בצורה שלדעתי היא ראויה, אם יש לך השגות תכתוב לי. תודה מראש. הגדה של פסח (שיחה) 21:05, 14 במרץ 2024 (IST)
- יש לי השגות גדולות על פינסק. מילא החב"דיים, שיערב להם. אבל איך אנו מכניסים סיפורים לאנצי' שלא ייתכן שהיו? אין מי שמתרץ את זה. וזה לא קשור לרבי אביגדור בן חיים, כי כאן יש ציון דרך "שנת תקל"ב". זה בדיוק, להבדיל, כמו "פגישת ההנחייה"... הסיפור לא קדוש, ואם יש שם דברים דמיוניים הם לא אמורים למצוא את עצמם באנציקלופדיה. מקווה שדבריי יפלו על אוזניים קשובות. ספרא - שיחה 02:05, 15 במרץ 2024 (IST)
- בסופו של דבר האנציקלופדיה באה להקיף את המידע הקיים, ואין טעם להתעלם מהמסורת. אני חושב שצריך לכתוב שיש מקורות בהם נכתב כך וכך, וכמובן להציג באופן ברור את הערעור החד - משמעי השולל את היתכנות הפרטים. מבחינת הצורך האנציקלופדי יש לתת לפני הקורא את כל הידוע בעניין. יש טעם לפגם בהעלמת מידע כה מרכזי רק מפני שאינו נכון, אני מאמין שהקורא הממוצע רוצה לדעת גם על אגדות מוטעות. קח לדוגמא את מלכה של פולין ליום אחד, גם אם יוכח מעל לכל ספק ובאופן פשוט לכל אחד שמדובר בדמיון פורה, עדיין ברור שיש להגיש את האגדה לפני הקורא.
- וכמובן, אין ספק שחובה להכחיש את הפרט המדובר באופן ברור שלא ייתן פתח לטעויות, וכנ"ל.
- יש ערכים נוספים בהם מובאות אגדות המוכחשות ללא ספק: רמ"א#שנת לידתו ופטירתו, נקניק דם, למינג#מיתוסים, הוריישו נלסון#מילים אחרונות, העורבים של מצודת לונדון, צליל חום, קז'ימייז' השלישי, מלך פולין#קז'ימייז' ויהדות פולין ראה שם בהע"ש, ועוד ועוד, אני חושב שזה מספיק. הגדה של פסח (שיחה) 02:51, 15 במרץ 2024 (IST)
- אם באגדה עסקינן, כל הדיון משתנה. אני אפתח דיון חשיבות חדש ואלחם על מחיקת הערך. כאגדה הערך ממש לא חשוב. כמאורע היסטורי - בטח ובטח! בצורה שאתה הצגת את זה - זה עיקר הערך. וכן לא ייעשה. ספרא - שיחה 02:54, 15 במרץ 2024 (IST)
- @הגדה של פסח, אתה מעוניין להוסיף פסקה העוסקת באי היתכנותו של סיפור זה? אפרון בוט (שיחה) 02:54, 15 במרץ 2024 (IST)
- @אפרון בוט, קראת את הערך?, ראה פסקת מקורות, וראה גם בהוספתי שנמחקה. @ספרא, הרבה מהמכלולאים הבהירו שלדעתם החשיבות היא מפני מרכזיות העניין בתרבות החסידית. ואגב - נא להנמיך את הלהבות. הגדה של פסח (שיחה) 02:59, 15 במרץ 2024 (IST)
- יש לי השגות גדולות על פינסק. מילא החב"דיים, שיערב להם. אבל איך אנו מכניסים סיפורים לאנצי' שלא ייתכן שהיו? אין מי שמתרץ את זה. וזה לא קשור לרבי אביגדור בן חיים, כי כאן יש ציון דרך "שנת תקל"ב". זה בדיוק, להבדיל, כמו "פגישת ההנחייה"... הסיפור לא קדוש, ואם יש שם דברים דמיוניים הם לא אמורים למצוא את עצמם באנציקלופדיה. מקווה שדבריי יפלו על אוזניים קשובות. ספרא - שיחה 02:05, 15 במרץ 2024 (IST)
- הכנסתי בצורה שלדעתי היא ראויה, אם יש לך השגות תכתוב לי. תודה מראש. הגדה של פסח (שיחה) 21:05, 14 במרץ 2024 (IST)
- לגבי פינסק, איני חושב שזה לא ראוי אפי' לאזכור, ניתן לכתוב בקצרה - וכמובן עם הסתייגות ברורה. כמו ברבי אביגדור בן חיים. בפרט שבפיסקת המקורות יש אזכור לעניין. הגדה של פסח (שיחה) 17:09, 14 במרץ 2024 (IST)
את הלהבות אתה הדלקת כעת, בהתעקשות תמוהה. ברשותך, אפרק וארכיב.
הערך בנוי על סיפור סביב המגיד ממזריטש. יש תאריך לסיפור הזה: תקל"ב, תאריך שלא יכול להשתנות, מחמת פטירת המגיד. הגיע "בית רבי" והכניסו שם את העובדה הידועה שרל"י סבל מהצקות, וערבבו את זה למיקס אחד. הם שכחו לבצע בדיקת עובדות, ולהבחין שאם מכלילים את שני הסיפורים ביחד, הסיפור נסתר מיניה וביה. עד כאן הכל מוסכם.
עכשיו אתה בא ואומר, נניח לבדיקת העובדות שלא נעשתה, בואו נכניס את הסיפור כפי שהם מספרים, במיקום מרכזי ובפירוט, רק נוסיף את העובדה הפשוטה והמוכחת שהקטע המרכזי בערך הוא דמיון פורח.
מה אומר המכלול על זה? שאם הערך נשען על מקורות שמזייפים סיפורים, דינו כחסר מקורות לחלוטין. שימו לב, לא מדובר בעיתון שלא בודק עובדות, כפי שיש לפעמים כאלו, אלא בערך הבנוי על סיפור, שמקורותיו מזוייפים מתוכם. לולא המקור הראשון ממש לסיפור, שלא ממש מזכיר את מתנגדי פינסק והסיפור עם הרב, היה מן הצורך למחוק את הערך מחמת היותו ערך מזוייף. סיפור שכל קורא יתמה על הצגתו כמאורע היסטורי. ולולא התמיכה החיצונית בסיפור גם לולא הסיפור המזויף הזה, היה מצבו של הערך בכי רע.
שכן לא ניתן לאחוז בחבל בשתי קצותיו: מצד אחד לטעון ל"מרכזיות העניין בתרבות החסידית", ומצד שני להשאיר בקטע כל כך מרכזי את הסיפור שלא היה יכול לקרות לכל הדעות. זהו זלזול באינטליגנציה. התרבות החסידית לא טוענת למרכזיות עניין שלא היה יכול לקרות.
ואל תשווה, במחילה, לאגדות מוכחשות בערכים אחרים. כאן אתה טוען לחשיבותו של סיפור בשל אמיתותו ההיסטורית של סיפור, בשעה שאתה מציג באותה נשימה קטעים המוכיחים את חוסר אמיתותו ההיסטורית, בטיעון של אגדה. לא, רבינו, אם אגדה היא זו, כל חשיבותו ממילא נופלת. החסידים לא טוענים שאגדה מופרכת זו היא המרכזית בתרבות החסידית... אנו אמנם חסידים, אך לא טיפשים! ספרא - שיחה 03:19, 15 במרץ 2024 (IST)
- זכאות הערך היא מחמת הסיפור עצמו, אך אין כל מניעה לצרף כנספח גם אגדות וכדו'.
- נ. ב. דיון הוא לא הדלקת להבות, אני מתכוון לתרבות הדיון (אולי אני מדי חדש, ואתם כבר מחוספסים). הגדה של פסח (שיחה) 03:27, 15 במרץ 2024 (IST)
- מתנצל על הסטת הדיון. אין שום בעיה בתגובות חריפות, יש בעיה בתגובות שעוסקות במניעים נסתרים של עורכים אחרים או טיעונים לא אנציקלופדיים, ותל"מ. מוטי ~ שיחה • ה' באדר ב' ה'תשפ"ד • 10:47, 15 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, בהחלט יש בעיה בתגובות (ותקצירי עריכה) חריפות. הגדה של פסח (שיחה) 11:45, 15 במרץ 2024 (IST)
- אין שום בעיה שמפעיל/מנטר יזהיר משתמש שאם יבצע פעולה בעייתית לדעתו יינקטו נגדו צעדים. מוטי ~ שיחה • ז' באדר ב' ה'תשפ"ד • 23:19, 16 במרץ 2024 (IST)
- @מוטי, בהחלט יש בעיה בתגובות (ותקצירי עריכה) חריפות. הגדה של פסח (שיחה) 11:45, 15 במרץ 2024 (IST)
- מתנצל על הסטת הדיון. אין שום בעיה בתגובות חריפות, יש בעיה בתגובות שעוסקות במניעים נסתרים של עורכים אחרים או טיעונים לא אנציקלופדיים, ותל"מ. מוטי ~ שיחה • ה' באדר ב' ה'תשפ"ד • 10:47, 15 במרץ 2024 (IST)
- מצטרף להבהרתו של ספרא! מה שלא תואם אם המציאות - לא יכול להיכתב בערך. ~ תכליתי • שיחה • ה' באדר ב' ה'תשפ"ד 04:10 (IDT) 04:10, 15 במרץ 2024 (IST)
- א. "בית רבי" זה לא ספרות יפה. הוא עשה עבודת מחקר לפי החומר שהיה בידו. לכל היותר הוא נתן יותר מדי אמון בסיפורי חסידים (אגב, גם שור "חוטא" בזה; אבל יש לו יותר מידע היסטורי בכדי שיוכל לבור את התבן).
- ב. אין ספק שמדובר בסיפור ("אגדה" בלשון ספרא, ו"מסורת" בלשון הגש"פ), ולא בעובדה היסטורית מוצקה. כדרכם של סיפורים העוברים בעל פה, הם עוברים שינויים ופרטים נוספים ומושמטים. בפרט בנידון דידן, שהמקור הראשוני לסיפור ("שבחי הרב") לא דייק בסיפוריו, ושאר המקורות תלויים בו.
- ג. העירוב בין רבנות רלוי"צ בפינסק לבין אסיפת תלמידי המגיד מופיע כבר ב"שבחי הרב", ואין האשמה תלויה ב"בית רבי". עניין זה הוא חלק מהסיפור כפי שנמסר, ולא נוכל להתעלם מכך (כמובן, לצד הצגת ההשגות). עם זאת, אין ספק שיש לסיפור גם יסודות היסטוריים (כפי שהתגלה במכתב שהובא בעריכה שבוטלה ע"י הגש"פ), וגם מהם אין סיבה להתעלם.
- לדעתי, עלינו להביא את המקורות כפי שהם, תוך כדי הכרה בהבדל בין עובדות היסטוריות למסורות המופיעות במקורות מאוחרים, ובכך שבמקורות מאוחרים עורבו יסודות היסטוריים ואגדות שגויות, וטעות היא לצאת בהצהרה חד־משמעית על "מסורת מדויקת" או "מזויף מתוכו".
- כל זה בלי לגעת בשאלת החשיבות כערך עצמאי. איש הישראלי (שיחה) 13:36, 15 במרץ 2024 (IST)
- שבוע טוב ספרא, מקווה שלא חלה התיישנות על הדיון...
- ראשית מנקודת זמן מאוחרת יותר, אני חש צורך להתנצל, בין על החזרת העריכה ובין על ההתנהגות בדיון. נא קבל את התנצלותי.
- לעצם העניין, עי' בקדושת לוי מהדו' פאמ"ק (אמנם אתה משתמש בהוצאה של הדרת חן, אבל אני סומך עליך שתסתדר...😉), תולדות המחבר עמוד 45, שם הם מביאים בהערה שיש מכותבי תולדות הרל"י שכתבו (שלא כחיים ליברמן) כי עד תקל"א הוא שימש כרבה של זעליחוב, מתקמ"א בפינסק, בתקמ"ב הוא נושל מרבנותו על ידי רשעי פינסק וחזר לכהן כרבה של זעליחוב, ולאחר כמה שנים (כנראה בתקל"ו) הוא הצליח לחזור שוב לפינסק וכיהן בה כרב עד שעבר לברדיטשוב בתקמ"ה, ולפי"ז יש ליישב. מה דעתך? תודה, הגדה של פסח (שיחה) 23:44, 4 במאי 2024 (IDT)
- אני לא מונח כעת בפרטים, ולא ראיתי מה נעשה כאן במשך החודשיים האחרונים בערך זה. סבורני כ"איש הישראלי" שיש להביא את המקורות כפי שהם, וככל הצעתו הארוכה. לשאלתך, אני תוהה: "יש מכותבי תולדות" או יישוב עצמאי של עורכי התולדות? בכל אופן, כשננהג לפי הצעת איש הישראלי, לא נביא את ההשערות כעובדות, אלא בשורה בודדת מסוייגת. ספרא - שיחה 23:54, 4 במאי 2024 (IDT)
- (לשאלתך- הם כתבו שישנם כמה דעות בין כותבי התולדות). ok, אני צריך לזה זמן וסבלנות, אם יהיה לי זמן אטפל בערך, שבוע טוב. (תיוג: @איש הישראלי). הגדה של פסח (שיחה) 00:05, 5 במאי 2024 (IDT)
- שבוע טוב ספרא, מקווה שלא חלה התיישנות על הדיון...
קטגוריה 'תלמידי רבי יחזקאל משינובה'
תודה על ההכוונה המועילה שלך, כרגיל. אם בערך של רבי יחזקאל שרגא מופיע רבי אברהם יוסף איגרא כתלמיד. האם זה לא מספיק? ושוב תודה. פלאלמוני (שיחה) 08:00, 11 במרץ 2024 (IST)
- שאלה חשובה. כדאי לבדוק במקורות ולציין זאת בכל הערכים. ועוד משהו, לכאורה הקטגוריה אמורה להיות תחליף לכל הרשימה הזאת, לקשר לרשימת התלמידים. ספרא - שיחה 13:45, 11 במרץ 2024 (IST)
שאלה דחופה
ערך שערכתי בויקיפדיה האם אוכל להעתיקו למכלול? מרשל (שיחה) 01:57, 19 באפריל 2024 (IDT)
- @מרשל, אין לך אפשרות לייבא את הערך בעצמך, אתה יכול לבקש בהמכלול:בקשת ייבוא ערך שייבאו את הערך. (אגב, למה זה כ"כ דחוף?) אפרון (שיחה) 02:16, 19 באפריל 2024 (IDT)
כוכב המנטרים!
| כוכב המנטרים! | |
| בהערכה (מקווה שהשלמת את השינה...), הגדה של פסח (שיחה) 12:24, 5 במאי 2024 (IDT) |
כוכב למייבא!
| כוכב המייבאים | |
| תודה רבה ! כל הברכות כל הישועות ! טהרת הקודש (שיחה) 10:46, 20 במאי 2024 (IDT) |
הבהרה
לכבוד העורך, שמחתי לראותך כאחד מט"ז עורכי האתר, ברכות.
ההגדרה מתחת הרדאר, הייתה מטפורה ותו לא, המציאות וחיי היום יום תואמים במדויק לתיאור בגירסא שנמחקה,
במידה ותעיין בגירסא זו, תווכח בנכונות דבריי.
היינו, כל המצויין הינו עובדתי ברמה אקטואלית, המצוי מתחת הרדאר - הינו כל הרפש והסיכסוכים העקובים המתרחשים בחדרי חדרים, ומהם נמנעתי מלהזכיר.
שוב, חוזר אני על שאלתי, כיצד ביכולתי להוכיח מציאות קיומית... תודה. ישראל איסר (שיחה) 18:59, 21 במאי 2024 (IDT)
- כאנציקלופדיה שמתעדת את המציאות, אנו לא יכולים לסמוך על המציאות כפי שאתה כותב, אלא אך ורק על חומר כתוב. אתה יכול להוכיח מציאות רק על בסיס מקור שפורסם. ראה המכלול:מחקר מקורי והמכלול:יכולת אימות מידע. ספרא - שיחה 21:35, 21 במאי 2024 (IDT)
- האם חושב אתה, כי ישנה כתבה על פועלה של ישיבת וולפסון, באופן פרטני ומדוקדק החושף את התנהלותה וחיי הבחורים? לא ולא,
- האם זה אומר כי הם אינם?!
- האם טרחת לעיין בגירסא האבודה? ישראל איסר (שיחה) 22:50, 21 במאי 2024 (IDT)
- ערב טוב,
- פתחתי במקרה את הדף משתמש של ברטרנד ראסל, והגעתי לערך אודות ישיבת עטרת שלמה על שלל מוסדותיה, מיד הצצתי בתחתית הערך... כמובן, ע"מ למצוא את כל הקישורים והדפים המסייעים, הכתבות או ערכים
- אנציקלופדיים התואמים, מה מאד נפעמתי... תעיין בעצמך, כל התגיות הן הערות נקודתיות, היינו, אלמוני חתן של אברהם פלמוני חתן של יצחק ועל זו הדרך,
- איני משווה בין שתי הישיבות, אך בכוונתי לחשוף ולהראות כי כך בנוי ערך,
- ככלל תוכל לעיין המכלול: דלפק ייעוץ # מה הקריטריון ליצירת ערך על ישיבה, שם כתב שרגא 'יש כאן מלא טיוטות על שכאלה ואי אפשר לא למחוק ולא להכניס כי אין קריטריון מוגדר'...
- לתשומת ליבך. ישראל איסר (שיחה) 00:53, 23 במאי 2024 (IDT)
- שלום לך. אני מבין שאתה רוצה להכשיר את גרסתך ללא מקורות, בתואנה שיש עוד ערכים כאלה. אז לא, ידידי. זה לא עובד כך. כשאתה מדווח לנו על שינוי משמעותי במבנה הכח של ישיבת מיר, זה חייב להיות מגובה במקור. לא בשיחות מסדרון, ולא במקווה נייעס. היה שלום. ספרא - שיחה 01:00, 23 במאי 2024 (IDT)
- חלילה, ס"ה חפצתי לחשוף לך, כי רוב ככל הערכים העוסקים במוסדות חרדיים, מבוססים על 'שטעטל', לטוב ולמוטב, ישראל איסר (שיחה) 01:07, 23 במאי 2024 (IDT)
- דא עקא. ספרא - שיחה 01:08, 23 במאי 2024 (IDT)
- חלילה, ס"ה חפצתי לחשוף לך, כי רוב ככל הערכים העוסקים במוסדות חרדיים, מבוססים על 'שטעטל', לטוב ולמוטב, ישראל איסר (שיחה) 01:07, 23 במאי 2024 (IDT)
- שלום לך. אני מבין שאתה רוצה להכשיר את גרסתך ללא מקורות, בתואנה שיש עוד ערכים כאלה. אז לא, ידידי. זה לא עובד כך. כשאתה מדווח לנו על שינוי משמעותי במבנה הכח של ישיבת מיר, זה חייב להיות מגובה במקור. לא בשיחות מסדרון, ולא במקווה נייעס. היה שלום. ספרא - שיחה 01:00, 23 במאי 2024 (IDT)
כוכב לחרוץ!
| כוכב החריצות | |
| על עריכות רבות כ"כ, כאשר על אף רמתן לא נעדרת מהם האיכות והתיבול היהודי.
חיילך לאורייתא. ישראל איסר (שיחה) 05:37, 23 במאי 2024 (IDT) |
לתשומת לבך
שים לב כי ע"פ הנראה לי חשבון המשתמש המכונה 'גמל' נפתח בליל שבת,
זה אומר שיכול להיות שזה כנראה בוט/חילוני או אולי במקרה הדחק: תושב חו"ל.
לטיפולך.
תודה על כל ההשקעה. ישראל איסר (שיחה) 22:17, 25 במאי 2024 (IDT)
- טופל,
- חבל, רציתי לזכות אותך... ישראל איסר (שיחה) 20:29, 27 במאי 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, ? למה לעבעדיג (שיחה) 04:26, 2 ביוני 2024 (IDT)
- כי זה קטלוג כפול. הגדה של פסח (שיחה) 04:29, 2 ביוני 2024 (IDT)
- רבני עיר כלשהי לא משמע שהיה "רב העיר". --לעבעדיג (שיחה) 04:30, 2 ביוני 2024 (IDT)
- כי הוא בכלל רב עיירה. הקטגוריה לא מיועדת לרבני עיירות. ורבני עיר כלשהי בהחלט משמע שהיה "רב העיר". ספרא - שיחה 12:14, 2 ביוני 2024 (IDT)
- רבני עיר כלשהי לא משמע שהיה "רב העיר". --לעבעדיג (שיחה) 04:30, 2 ביוני 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, וכל זה למה?? לעבעדיג (שיחה) 04:27, 2 ביוני 2024 (IDT)
- כי צריך לשכתב את הערך, גם כעת. ספרא - שיחה 12:12, 2 ביוני 2024 (IDT)
- לא שאלתי זאת כפגיעה אישית, רק תאמר לי מהם הנקודות, ומה נקרא מבחינתך "שכתוב". תודה! --לעבעדיג (שיחה) 20:55, 2 ביוני 2024 (IDT)
- אם היו אלו 2-3 נקודות - הייתי פשוט ומתקן וחסל. הסיבה ששמתי תבנית, כי זה משהו יותר רחב ואין לי את הזמן כעת. מקווה שתבין אותי. כשאשכתב, או מישהו אחר, תעקוב אחרי זה ותנסה ללמוד מה לא טוב במצב הקיים, ואיך זה משתפר לאחר השכתוב. ספרא - שיחה 22:10, 2 ביוני 2024 (IDT)
- לא שאלתי זאת כפגיעה אישית, רק תאמר לי מהם הנקודות, ומה נקרא מבחינתך "שכתוב". תודה! --לעבעדיג (שיחה) 20:55, 2 ביוני 2024 (IDT)
אמיתות עובדות
בענין זה אני לא נכנס לויכוחים, אני בסה"כ העליתי על בסיס מקור שמתבסס על התיק שלו בארכיון הנ.ק.ו.ד., מענין לדעת על איזה מקור מתבסס המקורות שציינת.
זה ידוע שכך היה ידוע, ובמאמר הנ"ל גם הובהר והוברר מעל כל ספק המקום למקור של הטעות, בשעה שלא היה עדויות ממשיות ואנושיות על המיקום שציינת והתאריך שהחזרת, זה התבסס על חוסר ידיעה ו'התלבשות' על כל בדל מידע, זה מתבסס על התיק המתועד דבר יום ביומו, שכמדומני נחשב מדויק ביותר אצל כל חוקרי ההיסטוריה. אסקופא הנדרסת (שיחה) 22:38, 5 ביוני 2024 (IDT)
- צריך לראות את זה כדי לראות איזה מקור להעדיף, הוותיק או החדש. בכל מקרה נציין את שני התאריכים, ואף נציג את הממצאים של המאמר בהמודיע בתמציתיות הראויה. ספרא - שיחה 00:26, 6 ביוני 2024 (IDT)
- יש לי אותו בפי די אף ובויקישיתוף לא ניתן להעלות פי די אף, ע"כ ציינתי שאין לי איך להעלותו.
- יש דרך אחרת? להעלות? אסקופא הנדרסת (שיחה) 12:32, 6 ביוני 2024 (IDT)
- אי אפשר כמובן להעלות מאמר בהמודיע לויקישיתוף. זה מוגן בזכויות יוצרים. לצורך כתיבת ערך, אין צורך שהמקורות יהיו זמינים ברשת, ואפשר שתתמצת משם את עיקרי הסימוכין. אם תרצה תוכל לשלוח אלי מייל ואראה כיצד לעשות את זה. ספרא - שיחה 14:25, 6 ביוני 2024 (IDT)
- חיפשתי מייל שלך ולא מצאתי. אסקופא הנדרסת (שיחה) 16:21, 6 ביוני 2024 (IDT)
- אי אפשר כמובן להעלות מאמר בהמודיע לויקישיתוף. זה מוגן בזכויות יוצרים. לצורך כתיבת ערך, אין צורך שהמקורות יהיו זמינים ברשת, ואפשר שתתמצת משם את עיקרי הסימוכין. אם תרצה תוכל לשלוח אלי מייל ואראה כיצד לעשות את זה. ספרא - שיחה 14:25, 6 ביוני 2024 (IDT)
בקשר לעריכה זו, אכן אין דומה מראה עיניים. תודה! לעבעדיג (שיחה) 03:22, 9 ביוני 2024 (IDT)
סוגי תה
שים לב @ספרא יקירי:
מתוך הערך תה:
- תה לבן - תה העובר עיבוד מינימלי. לאחר הקטיף מפזרים את ניצני עלי התה בלבד ליבוש תחת קרני השמש. תה זה נקרא תה לבן מכיוון שתהליך זה משמר את השערות הלבנות העדינות של ניצן הצמח.
- תה ירוק - עלים צעירים וניצנים העוברים חימום על מנת לעצור את תהליך החמצון באופן מלאכותי מיד לאחר הקטיף. השיטה הנפוצה לבצע פעולה זו היא השיטה הסינית, בה עלי התה נקלים במחבת ווק גדולה על אש חמה ביותר. ביפן נהוג לאדות את התה כדי לעצור את תהליך החמצון שלו, דבר המעניק לתה היפני ארומה ייחודית. תה ירוק הוא התה הנפוץ בעולם, ובפרט ביפן בה נהוג לשתות אותו באופן כמעט בלעדי.
- תה צהוב - עובר תהליך דומה מאוד לתה הירוק, אך עם עוד שלב- אידוי תחת בד לח. שלב זה מעניק לעלים גוון צהוב וריח שונה מהתה הירוק. סוג זה של תה אינו נפוץ, כמעט לא ניתן להשיגו מחוץ לסין ואינו נחשב טעים במיוחד. בסין העתיקה שימש תה זה כמנחה לקיסר מכיוון שצבעו הצהוב תאם את צבע הקיסרות. בסין העממית משמש תה זה כמנחה לפוליטיקאים וגדולי האומה.
- תה אולונג (בסינית מפושטת: 乌龙茶; פין-יין: wūlóngchá; מילולית: תה דרקון כהה)- תה העובר חימום לעצירת החימצון אך רק לאחר שהעלים התחמצנו חלקית. למעשה, סוגי תה האולונג נעים על מנעד החמצון מ-15% עד ל-85% חמצון. תה זה נחשב התה האנין והמגוון ביותר בסין. לפעמים מגלגלים את עלי התה לפני היבוש, תהליך המשפיע על טעמיו (עם כל חליטה חוזרת העלים נפתחים מעט ומשחררים טעמים שונים)וגם מאיץ את תהליך החימצון בגלל שהעלה נפצע בתהליך. בזכות תהליך הגלגול ניתן לחלוט עלי אולונג מספר פעמים ועם כל חליטה לקבל עלים פתוחים יותר פיזית עם פרופיל טעם אחר במקצת.
- תה שחור (紅茶, פין-יין: hóngchá, מסינית: "תה אדום") - תה מחומצן לחלוטין. בתהליך העיבוד עוברים על התה עם מכבש הפוצע את העלים ומאיץ את תהליך החמצון שהם עוברים. תה זה הוא התה הנפוץ בהודו ובמערב.
- תה מותסס (黑茶, פין-יין: hēichá, מסינית: "תה שחור") או פּוּ אֶר- תה המיושן בדומה ליין. העלים והניצנים עוברים תהליך עיבוד הדומה לתה הירוק, אך העלים מיובשים ללא חום בשביל לא לפגוע באנזימים החיונים ליישון. לאחר היבוש נדחסים לצורות שונות ונותרים בסביבה לחה על מנת שיתססו מפעילות של מיקרואורגניזמים החיים באוויר. התהליך יכול להסתיים כעבור מספר חודשים, ובדומה ליין, סוג זה של תה מתייקר עם הגיל. הסוג הנפוץ ביותר של תה מותסס הוא זה המגיע ממחוז יונאן אשר בסין ונקרא פו אר. ישנם שני סוגים מרכזיים של תה מותסס, פו אר בוסרי ופו אר בשל, הנקראים בסינית שֶנְג ׁ(סינית: 生, פין-יין: Shēng) ושוּ (סינית: 熟, פין-יין: shú) בהתאמה. הפו אר הבוסרי הוא השיטה העתיקה והארוכה יותר להפקת פו-אר, בה מיישנים את העלים באופן טבעי וללא התערבות, תהליך שלוקח שנים (ולמעשה, לא נעצר לעולם). פו-אר בשל הוא תה בו מאצים את תהליך התסיסה על ידי שמירת העלים בסביבה לחה וחשיפתם למיקרואורגניזמים האחראים על תהליך התסיסה, בדומה לדשונת. פו-אר בשל אינו דורש זמן רב להתיישנות, ובאופן כללי נחשב יציב ושטעמו אינו משתנה גם לאורך שנים, בניגוד לפו-אר בוסרי.
הווי אומר, תה אדום לא קיים בשפתנו, אלא בסינית. אצלנו הוא נקרא תה שחור.
כמו"כ מה שהסינים קוראים תה שחור, הוא אצלנו תה מותסס.קה
אגב, בדיקה באתר חברת ויסוצקי מעלה כי היא לא משווקת תה אדום כלל, אז אולי לא משנה מהו תה אדום. בערך הנ"ל הוא לא אמור להופיע!
האדמו"ר ממלבורן 09:46, 10 ביוני 2024 (IDT)
- אתה שוב טועה, רויבוש הוא תה אדום, וחברת ויסוצקי בהחלט משווקת אותו. ניתן לראות זאת באתר שלהם. ספרא - שיחה 12:53, 10 ביוני 2024 (IDT)
- ראיתי את הרויבוש כשערכתי את התגובה, אבל המונח תה אדום לא מופיע באף מקום נוסף מלבד ההתייחסות לתה שחור.
- אולי תרצה לערוך את כל האיזכרים לתה שחור כאדום ותה מותסס כשחור?
- ויסוצקי עצמם לא מתייחסים לזה כתה אדום, אז אולי השתרבבה טעות בדף על רויבוש?
- שווה לבדוק.
- https://www.hoyumtea.com/red-tea
- בקישור הזה המצב ממש מבלבל, אבל די ברור שגם הם קוראים לשחור אדום ולאדום שחור, אז אם השבח יתר על היציאה... האדמו"ר ממלבורן 13:09, 10 ביוני 2024 (IDT)
- תעשה חיפוש פשוט בגוגל "תה אדום", תמצא. ספרא - שיחה 13:26, 10 ביוני 2024 (IDT)
- צודק. אמחק את העריכה שלי.
- לדעתך כדאי לשנות את הערכים הנוגעים לתה, ולהוסיף את המידע הזה? כי הדיעות נראות לכאן ולכאן
- בהוקרה האדמו"ר ממלבורן 13:38, 10 ביוני 2024 (IDT)
העברת ערכים
אפשר לבקש שתעביר לי כמה ערכים שנמצאים במרחב העברת טיוטות למרחב הערכים? תודה לעבעדיג (שיחה) 03:11, 16 ביוני 2024 (IDT)
- בע"ה כשיהיו מוכנים. ספרא - שיחה 03:12, 16 ביוני 2024 (IDT)
סטוטשין
למה הורדת את התיאור של התמונה שהוא חבוש בקאלפיק של האדמור זצל ובהכנסת סת ? אמיתי חן (שיחה) 12:35, 16 ביוני 2024 (IDT)
- כי זהו מידע לא אנציקלופדי. כאן לא "העולם החרדי". ספרא - שיחה 12:43, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אני לא יודע מה זה העולם החרדי.
- בכל אופן בהעלאת תמונות להמכלול מבקשים תיאור, זה מיועד בדיוק בשביל דברים אלו. אמיתי חן (שיחה) 12:53, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אתה טועה. לא זו מטרת התיאור. את התיאור נשאיר למגזיני התמונות. ספרא - שיחה 13:02, 16 ביוני 2024 (IDT)
- מגזיני התמונות כבודם במקומם מונח, ולא זה הנושא כרגע.
- בקשת התיאור היא בקשה במכלול לא בשום מגזין, וזה מה שפורסם. אמיתי חן (שיחה) 13:08, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אתה מתעקש על טעותך. בקשת התיאור נועדה לכתוב מי או מה נמצא בתמונה. לא מעבר לכך. לא מרכיבי הגארטל, צבע הגרביים או עתיקות הקאלפיק. בערך החסידות זה הרבה יותר רלוונטי, שכן שם אנו מכניסים רק תמונה בודדת של אדמו"רי החסידות ולא גלריה, כך שהתיאור המתבקש בערך זה הוא רק מי נמצא בתמונה. ספרא - שיחה 13:15, 16 ביוני 2024 (IDT)
- ודאי שלא צריך להכניס את צבע הגרביים או את המידה בנעליים,
- אך זה אינו דומה לתיאור שהוסף שחובש קאלפיק מסביו שכיהן כאדמור בערך המדובר [וכוונת המשורר היא לא לספר את גיל הקאלפיק]
- וגם לא דומה למקום בו התמונה צולמה אמיתי חן (שיחה) 13:19, 16 ביוני 2024 (IDT)
- זה כן דומה. המשותף לכולם שזה ממש לא מידע אנצי'. ספרא - שיחה 13:31, 16 ביוני 2024 (IDT)
- שים לב
- שבמאד הרבה ערכים [הרבה יותר מפורסמים, העוברים סינון ונמצאים ג"כ כערך מגן]
- מופיעים פרטי התמונה
- לדוג' ראה
- בנימין נתניהו
- אריאל שרון
- הרב ישכר דב רוקח (השני)
- הרב יעקב אריה אלתר אמיתי חן (שיחה) 14:51, 16 ביוני 2024 (IDT)
- א. גם שם זה לא נצרך תמיד. ב. מדובר בערך אישי ולא בערך החסידות. ג. לא מדובר בתיאור דומה. ספרא - שיחה 15:11, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אענה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון
- א. אם זה נצרך או לא, זה לא רלוונטי זה רק מראה שזה מקובל וזה אנציקלופדי.
- ב. זה לא משנה אם מדובר בערך אישי או חסידות אם זה אנצי' לכתוב מקום זה לא משנה אדרבה פה זה הרבה יותר נכנס.
- ג. מדובר באותם סוגי תיאור לדוג' (בהרבה מהם מפורסם איפה ואיך היה המקרה כמו במקרה שלנו בהכנסת ספר תורה, ועוד פרטים שונים כמו במקרה שלנו בקאלפיק זקינו)
- נתניהו (מימין), אז ציר ישראל בוושינגטון, בארוחת ערב בבית הלבן,
- נתניהו עם יוסי בן אהרון, לאחר חזרה משיחות משא ומתן בוושינגטון שהתייקמו לאחר ועידת מדריד, 1992
- נתניהו עם נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון, בחדר הסגלגל,
- נתניהו מתארח בסוכתו של ראש ישיבת מרכז הרב, הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא, אוקטובר 1997
- 4 בספטמבר 1996, בנימין נתניהו נפגש עם יאסר ערפאת במחסום ארז
- נתניהו עם ולדימיר פוטין במוסקבה, 2000
- מפקדי צה"ל עם לוחמי חטיבת הצנחנים, לאחר מבצע אגד, 29 באוקטובר 1955. עומדים, מימין לשמאל: אל"ם אסף שמחוני, סגן משה עפרון, סרן דני מט, רא"ל משה דיין, סא"ל אריאל שרון, סגן מאיר הר-ציון. כורעים, מימין לשמאל: סרן רפאל איתן, סגן יעקב יעקב, סרן אהרן דוידי
- אריאל שרון בשנות ה-70 במועדון המסחרי והתעשייתי
- שרון כאלוף במלחמת יום הכיפורים עם התחבושת המפורסמת
- שר הביטחון אריאל שרון מסביר ליצחק רבין, אז חבר הכנסת באופוזיציה, על מהלך הלחימה
- האדמו"ר בשנת תשס"ז, בתפילה על קברי אבותיו בעיירה בלז עם מאות מחסידיו
- שיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ה'תשע"ג. הרב אלתר יושב בראש, חמישי מימין
- אמיתי חן (שיחה) 16:14, 16 ביוני 2024 (IDT)
- זה ממש לא אותו סוג תיאור (קולפיק של סבו), וממש לא נצרך כשלא מדובר בערך האישי, וזה בהחלט משנה. ספרא - שיחה 16:19, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אם זה נצרך או לא, זה לא רלוונטי זה רק מראה שזה מקובל וזה אנציקלופדי.
- זה יותר אנצי' מתיאור התחבושת של שרון.
- אלו רק דוגמות מני ים .
- יש אלפי תמונות כאלו
- לא יתכן למחוק דברים רק בגלל דברים אישיים. אמיתי חן (שיחה) 16:22, 16 ביוני 2024 (IDT)
- זה לא מקובל בערך החסידות. לא יותר אנצי' מתיאור תחבושת מפורסמת. זהות הקולפיק רלוונטי אך ורק למגזיני התמונות. ומגוחך לייחס לי דברים אישיים בערך הזה... ספרא - שיחה 16:30, 16 ביוני 2024 (IDT)
- מה לא אנצי' בתיאור מקום התמונה ? אמיתי חן (שיחה) 16:31, 16 ביוני 2024 (IDT)
- בפעם השלישית: זה לא נצרך. זה רלוונטי בערך אישי, במיוחד כשיש כמה תמונות. זה לא רלוונטי בערך החסידות, כשבסך הכל רוצים להציג תמונה של האדמו"רים, שיידעו על מי מדובר. ספרא - שיחה 16:34, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אפילו אם לשיטתך זה לא נצרך זאת לא תואנה מספקת להוריד את זה
- הצגת התמונות מיועדיןם גם בשביל שידעו מי המדובר ולא רק
- אם כן למה יש בהרבה מאד ערכים יותר מתמונה אחת ושתים
- ראה ערך
- אמיתי חן (שיחה) 16:36, 16 ביוני 2024 (IDT)
- כי אתה לא מקשיב: כאן לא מדובר בערך אישי... ספרא - שיחה 16:37, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אם זה נצרך או לא, זה לא רלוונטי זה רק מראה שזה מקובל וזה אנציקלופדי. אמיתי חן (שיחה) 16:38, 16 ביוני 2024 (IDT)
- כי אתה לא מקשיב: כאן לא מדובר בערך אישי... ספרא - שיחה 16:37, 16 ביוני 2024 (IDT)
- ושוב לא ענית מה הבעיה מתיאור המאורע בו צולמה התמונה אמיתי חן (שיחה) 16:37, 16 ביוני 2024 (IDT)
- @אמיתי חן, אולי תעשה עצירה של כמה דקות ותקרא בנחת מה שהגיבו לך בדף זה ובשאר הדיונים שפתחת? נראה שאתה חוזר על אותה טענה שוב ושוב במקום לקרוא את התגובה. אפרון (שיחה) 16:39, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אתה סתם מתחמק
- אולי תנסו להסביר באמת פעם אחת מה הבעיה בתיאור המדובר ויקי פדיה (שיחה) 19:16, 16 ביוני 2024 (IDT)
- @אמיתי חן, אולי תעשה עצירה של כמה דקות ותקרא בנחת מה שהגיבו לך בדף זה ובשאר הדיונים שפתחת? נראה שאתה חוזר על אותה טענה שוב ושוב במקום לקרוא את התגובה. אפרון (שיחה) 16:39, 16 ביוני 2024 (IDT)
- בפעם השלישית: זה לא נצרך. זה רלוונטי בערך אישי, במיוחד כשיש כמה תמונות. זה לא רלוונטי בערך החסידות, כשבסך הכל רוצים להציג תמונה של האדמו"רים, שיידעו על מי מדובר. ספרא - שיחה 16:34, 16 ביוני 2024 (IDT)
- מה לא אנצי' בתיאור מקום התמונה ? אמיתי חן (שיחה) 16:31, 16 ביוני 2024 (IDT)
- זה לא מקובל בערך החסידות. לא יותר אנצי' מתיאור תחבושת מפורסמת. זהות הקולפיק רלוונטי אך ורק למגזיני התמונות. ומגוחך לייחס לי דברים אישיים בערך הזה... ספרא - שיחה 16:30, 16 ביוני 2024 (IDT)
- זה ממש לא אותו סוג תיאור (קולפיק של סבו), וממש לא נצרך כשלא מדובר בערך האישי, וזה בהחלט משנה. ספרא - שיחה 16:19, 16 ביוני 2024 (IDT)
- א. גם שם זה לא נצרך תמיד. ב. מדובר בערך אישי ולא בערך החסידות. ג. לא מדובר בתיאור דומה. ספרא - שיחה 15:11, 16 ביוני 2024 (IDT)
- זה כן דומה. המשותף לכולם שזה ממש לא מידע אנצי'. ספרא - שיחה 13:31, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אתה מתעקש על טעותך. בקשת התיאור נועדה לכתוב מי או מה נמצא בתמונה. לא מעבר לכך. לא מרכיבי הגארטל, צבע הגרביים או עתיקות הקאלפיק. בערך החסידות זה הרבה יותר רלוונטי, שכן שם אנו מכניסים רק תמונה בודדת של אדמו"רי החסידות ולא גלריה, כך שהתיאור המתבקש בערך זה הוא רק מי נמצא בתמונה. ספרא - שיחה 13:15, 16 ביוני 2024 (IDT)
- אתה טועה. לא זו מטרת התיאור. את התיאור נשאיר למגזיני התמונות. ספרא - שיחה 13:02, 16 ביוני 2024 (IDT)
כוכב לכימאי!
| כוכב כימי | |
| תודה על העריכות העברת הערכים. רואים ש"ספרא חזר". נ.ב. רציתי לתת לך כוכב ש'עדיין' לא קיבלת... |
עוגייה בשבילך!
| מרגישים שאתה איתנו! למאי נ"מ • שיחה • י"א בסיוון ה'תשפ"ד (IDT) 14:17, 17 ביוני 2024 (IDT) |
- אכן - כל רגע אתך, חוויה. איך • שיחה • י"א בסיוון ה'תשפ"ד. למנינם 14:18, 17 ביוני 2024 (IDT)
- שכוייח! ספרא - שיחה 14:20, 17 ביוני 2024 (IDT)
כוכב ניטור!
| כוכב המנטרים | |
| בין שאר הכוכבים המגיעים לך!!
תודה! אפרון (שיחה) 02:50, 21 ביוני 2024 (IDT) |
קטגוריה:שמות משפחה שנכתבו בראשי תיבות
@ספרא מה זה שונה מקטגוריה:שמות משפחה שמבוססים על השם יעקב ועל שם אברהם? יהודה פיש (שיחה) 13:24, 23 ביוני 2024 (IDT)
- יש 3 אבות קטגוריה בתחום הזה, עם מקורות במחקר: שמות משפחה מבוססי שמות פרטיים גברים, נשים, ומבוססי מקומות גיאוגרפיים. אין טעם ליצור עוד ועוד חיתוכים שצירופם הוא מקרי בהחלט. אציין גם ששם הקטגוריה היה שגוי, שכן היה צ"ל "שנכתבים". ספרא - שיחה 13:37, 23 ביוני 2024 (IDT)
סקרנות
בקשר לעריכה זו, מה התכוונת? ומה זה סינתזה? (מתנצל על הבורות...) יואל נאמן • שיחה • א' בתמוז ה'תשפ"ד 16:14 (IDT) 16:14, 7 ביולי 2024 (IDT)
- המסקנה מכך שאדמו"ר כלשהו רקד עם אדם כלשהו שהוא ידידו, היא מחקר מקורי של הכותב. ראה סינתזה. מוטי ~ שיחה • א' בתמוז ה'תשפ"ד • 16:34, 7 ביולי 2024 (IDT)
- נכון. ראה גם המכלול:מחקר מקורי#סינתזה של חומר שפורסם. ספרא - שיחה 18:48, 7 ביולי 2024 (IDT)
- תודה לכם על ההסברים. צודק לחלוטין. יואל נאמן • שיחה • ב' בתמוז ה'תשפ"ד 22:51 (IDT) 22:51, 7 ביולי 2024 (IDT)
- נכון. ראה גם המכלול:מחקר מקורי#סינתזה של חומר שפורסם. ספרא - שיחה 18:48, 7 ביולי 2024 (IDT)
מחיקת הרב שמואל
מדוע נמחק הדף?. אני מאזין קבוע ברדיו לרב, לצד עשרות אלפים. רבים שומעים את הרב עידן בהרצאות ובאתרים ועוקבים אחריו וגם מעריצים שמעון בש (שיחה) 00:56, 10 ביולי 2024 (IDT)
- הדף לא היה אנציקלופדי בשום צורה, ולא עמד בסטנדרטים המינימליים לערכים אצלנו. אם תרצה אוכל לשחזר לך את הדף בדף משנה שלך. ספרא - שיחה 23:07, 10 ביולי 2024 (IDT)
- עם קצת שיפוץ, הוא יעמוד בכל סטנדרט. ראיתי שעוד מישהו כבר כתב וגם הוא מושהה, יש שמה הרבה פרטים שלא היו ידועים לי. צריך לחבר את שניהם. רק תכתוב לי בקצרה מה לעשות? שמעון בש (שיחה) 11:33, 11 ביולי 2024 (IDT)
- עזור לי בבבקשה בסידור הערך הרב שמואל עידאן והכנסתו בהקדם להמכלול.
- ישר כח ממתין לתשובתך שמעון בש (שיחה) 23:34, 30 בספטמבר 2024 (IDT)
- ממתין עדיין לתשובה
- אשמח שהערך ייכנס שמעון בש (שיחה) 14:23, 22 באוקטובר 2024 (IDT)
- עם קצת שיפוץ, הוא יעמוד בכל סטנדרט. ראיתי שעוד מישהו כבר כתב וגם הוא מושהה, יש שמה הרבה פרטים שלא היו ידועים לי. צריך לחבר את שניהם. רק תכתוב לי בקצרה מה לעשות? שמעון בש (שיחה) 11:33, 11 ביולי 2024 (IDT)
@ספרא אם תוכל בבקשה להיכנס לעובי הקורה, על חשיבות/קידום הערך, כי לדעתי הוא חשוב כערך בפני עצמו, אף שמוזכר מלמעלה בערכים אחרים, ומוזכר גם כערך בפני עצמו באנציקלופדיה התלמודית תודה רבה יהודה פיש (שיחה) 13:03, 11 ביולי 2024 (IDT)
- זה אמור לכלול את רוב הנושאים השייכים לערך. ספרא - שיחה 16:00, 11 ביולי 2024 (IDT)
- @ספרא, תפרט לא הבנתי, ב חסום לי הקישור.
- יהודה פיש (שיחה) 18:28, 11 ביולי 2024 (IDT)
- זה ערך מויקישיבה, אם אתה רוצה PDF, אני יכול לשלוח לך באישי. (אז לא תוכל להעתיק, רק לקרוא את התוכן ולכתוב מחדש אצלך) איך • שיחה • ה' בתמוז ה'תשפ"ד למנינם 19:15, 11 ביולי 2024 (IDT)
- @יהודה פיש תיוג איך • שיחה • ה' בתמוז ה'תשפ"ד למנינם 19:15, 11 ביולי 2024 (IDT)
- להעתיק אסור בכל מקרה, יש למיקרופדיה ז"י. זה יכול רק לשמש כמקור ובסיס לתוכן לא לטקסט. מוטי ~ שיחה • ה' בתמוז ה'תשפ"ד • 19:20, 11 ביולי 2024 (IDT)
- יהודה פיש (שיחה) 20:24, 11 ביולי 2024 (IDT)
- חושב ש'ביטול בששים' הוא נושא מספיק רחב לערך מורחב, תת ערך של 'ביטול ברוב'. אבל כאמור, שהערך יהיה יסודי ומקיף, ולא כשיטתך בערך נוגע בעדות . ספרא - שיחה 20:50, 11 ביולי 2024 (IDT)
- 🤣🙏 יהודה פיש (שיחה) 21:47, 11 ביולי 2024 (IDT)
- @ספרא שיפרתי, הערך בשל?
- יהודה פיש (שיחה) 17:44, 15 ביולי 2024 (IDT)
- 🤣🙏 יהודה פיש (שיחה) 21:47, 11 ביולי 2024 (IDT)
- חושב ש'ביטול בששים' הוא נושא מספיק רחב לערך מורחב, תת ערך של 'ביטול ברוב'. אבל כאמור, שהערך יהיה יסודי ומקיף, ולא כשיטתך בערך נוגע בעדות . ספרא - שיחה 20:50, 11 ביולי 2024 (IDT)
- זה ערך מויקישיבה, אם אתה רוצה PDF, אני יכול לשלוח לך באישי. (אז לא תוכל להעתיק, רק לקרוא את התוכן ולכתוב מחדש אצלך) איך • שיחה • ה' בתמוז ה'תשפ"ד למנינם 19:15, 11 ביולי 2024 (IDT)
@ספרא ?? יהודה פיש (שיחה) 14:57, 23 ביולי 2024 (IDT)
- אל תקפיד עלי. זהו נושא שאני צריך להיכנס עם המון סבלנות כדי לבחון אותו. מקווה בהקדם. ספרא - שיחה 22:59, 23 ביולי 2024 (IDT)
- @ספרא, כן אני מבין, תודה על כל ההשקעה
- יהודה פיש (שיחה) 23:05, 23 ביולי 2024 (IDT)
- @יהודה פיש ערכתי קצת בערך, השארתי תבנית מקור בהערה ותבנית להלשלים בתחילת פסקה אם תוכל לשפר בהן ובאופן כללי לנסות לעבוד בכיוון שהתחלתי. מוטי ~ שיחה • י"ט בתמוז ה'תשפ"ד • 23:06, 24 ביולי 2024 (IDT)
חוות דעת
@ספרא רציתי לדעת עם המונח הלכתי 'כל דפריש מרובא פריש' ראוי לערך בפני עצמו? יהודה פיש (שיחה) 22:53, 23 ביולי 2024 (IDT)
- כן. זה המונח המקביל לכל קבוע כמחצה על מחצה דמי. ספרא - שיחה 22:58, 23 ביולי 2024 (IDT)
תותח על!!
תודה ענקית על הטיפול בגירוש אוסטריה, "פנים חדשות באו לכאן" (וגם שם חדש😉) אפרון (שיחה) 07:22, 24 ביולי 2024 (IDT)
מדליית זהב עבורך!
| על העבודה על הערך שלוחי מצווה אינם ניזוקים ועל העברתו הסופית רעואל • שיחה • י"ט בתמוז ה'תשפ"ד • 17:23, 25 ביולי 2024 (IDT) |
- @ספרא גם אני מצטרף להענקת המדליה, ולדעתי צריך לתת לך אותה כל יום.
- יהודה פיש (שיחה) 17:49, 25 ביולי 2024 (IDT) יהודה פיש (שיחה) 17:49, 25 ביולי 2024 (IDT)
יעוץ
- @ספרא נראה לך המשפט והלכה של חז"ל 'חמין במוצאי שבת מלוגמא' זכאי לערך?
יהודה פיש (שיחה) 13:25, 5 באוגוסט 2024 (IDT)
- לא נראה לי. ספרא - שיחה 13:46, 5 באוגוסט 2024 (IDT)
מכלוליזציה בתרי"ג מצוות
אני רוצה לערוך את ה'תרי"ג מצוות' כך שיוכלו לנווט - לדפדף ממצוות פריה ורביה שהיא הראשונה (בספר החינוך) למצות ברית מילה שהיא אחריה וכן הלאה. האם וכיצד ניתן לעשות זאת? תודה פלאלמוני (שיחה) 16:49, 9 בספטמבר 2024 (IDT)
- צריך לערוך בשביל זה את התבנית וכמובן להוסיף את המידע. לגוף הרעיון, לא ברור לי כיוון שאין מניין מובהק, הרמב"ם למשל מסדר אחרת. מוטי ~ שיחה • ו' באלול ה'תשפ"ד • 16:56, 9 בספטמבר 2024 (IDT)
- האם אני יכול בעצמי לערוך תבנית, או שצריך 'גדולים' ממנו? ולענין מניין אפשר ללכת עם הרמב"ם ואפשר לעשות גם וגם ואפי' להוסיף גם מנין לאווין ומנין עשיין. פלאלמוני (שיחה) 09:13, 10 בספטמבר 2024 (IDT)
- לא עניין של גדלות אלא של היכרות עם התחום. למעשה אני רואה שאין כרגע תבנית מידע ייחודית למצוות והן משתמשות בתבנית סוגיה, ממליץ שתפתח דיון על הוספת התבנית באולם הדיונים לתבניות. מוטי ~ שיחה • ז' באלול ה'תשפ"ד • 12:11, 10 בספטמבר 2024 (IDT)
- האם אני יכול בעצמי לערוך תבנית, או שצריך 'גדולים' ממנו? ולענין מניין אפשר ללכת עם הרמב"ם ואפשר לעשות גם וגם ואפי' להוסיף גם מנין לאווין ומנין עשיין. פלאלמוני (שיחה) 09:13, 10 בספטמבר 2024 (IDT)
שאלה
יש חשיבות לערך על רבי מרדכי אהרן שיינברגר? המלקט • שיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ה 23:41 (IDT) 23:41, 28 באוקטובר 2024 (IST)
- אני לא יודע. ספרא - שיחה 10:00, 30 באוקטובר 2024 (IST)
ברוף שובך
שמחים שחזרת אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ו בכסלו ה'תשפ"ה ~ 00:51, 27 בדצמבר 2024 (IST)
- עם המון מרץ אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ו בכסלו ה'תשפ"ה ~ 00:56, 27 בדצמבר 2024 (IST)
אין זכות הצבעה
- שלום לך ספרא,

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "המכלול:מפעיל נולד". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שעליך לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה:
ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, דבריך לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.
באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).
אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אלי כדי שאבדוק את הנושא שנית. בברכה.
חבר, אתה ממש ממש חסר, מחכים לשובך.... אפר (שיחה) 01:03, 27 בדצמבר 2024 (IST)
- לגמרי. מוטי ~ שיחה • כ"ו בכסלו ה'תשפ"ה • 10:56, 27 בדצמבר 2024 (IST)
- ברוך שובך, יש זכות הצבעה... אפר (שיחה) 00:06, 9 במאי 2025 (IDT)
תודה
רציתי להגיד לך תודה מיוחדת על השנים בהן שימשת מפעיל מערכת. כמו גם על תרומתך האדירה לקידומו של המיזם כולו. כולי תקווה כי תמצא זמן להמשיך לתרום למכלול.
תודה רבה! מקוה • שיחה • י"ד בטבת ה'תשפ"ה 21:24 (IDT)
- גם אני הקטן מצטרף לתקווה, העשייה המוברכת שהשארת מהווה חומר לקנאת סופרים. גם אם לא תרצה לחזור למפעילות, אולי תחזור פעם לעריכת ערכים - כל ערך שלך הוא איכותי ברמה שאינה מקובלת באתר, תודה! איך • שיחה • י"ג בטבת ה'תשפ"ה, למנינם: 21:34, 13 בינואר 2025 (IST)
- מחכים לשובך אפר (שיחה) 21:35, 13 בינואר 2025 (IST)
- לגמרי. אחד התורמים המשמעותיים בהיסטוריית המכלול. מוטי ~ שיחה • י"ד בטבת ה'תשפ"ה • 23:22, 13 בינואר 2025 (IST)
- לחלוטין, בכמות באיכות ובכלל... אפר (שיחה) 23:29, 13 בינואר 2025 (IST)
- אף אני מתגעגע לימים פנויים יותר. ♥ ספרא - שיחה 02:17, 28 בינואר 2025 (IST)
- לחלוטין, בכמות באיכות ובכלל... אפר (שיחה) 23:29, 13 בינואר 2025 (IST)
- לגמרי. אחד התורמים המשמעותיים בהיסטוריית המכלול. מוטי ~ שיחה • י"ד בטבת ה'תשפ"ה • 23:22, 13 בינואר 2025 (IST)
אשווע ואזעק חמס אנא הושיעה לגבי החמס שנעשה כאן בערך קיבוץ גלויות
אנא ספרא נקוט ספרא וסייפא למען נתונה למכים אצל סרבים וסלונים
אנא עיין בעוול ובחמס וברשע שנעשה בערך קיבוץ גלויות אשר מוחקים ומעלימים בו לגמרי כל קרן אורה
ומחקו אפילו את כבשת הרש שהייתה שם הלא הם דברי הרמב"ן בשיר השירים ח' י"ב אשר הביא הנצי"ב בהעמק דבר דברים ל' ג'
אל תתעלם 318 (שיחה) 10:38, 10 בפברואר 2025 (IST)
בבל התלמודית
כיוון שאתה ה"בקיא" כאן בנושאים אלה, יש לך מושג היכן נמצא המידע על בבל התלמודית? חיפשתי, בבל עיראק, הממלכה הפרתית, ופרס, איפה זה? תודה ממי • שיחה - בס"ד • ז' באדר ה'תשפ"ה
אייכה?
מי יתן לנו תמורתו
אני הקטן יחד עם כל חברי המכלול, מצרים ודואבים על האובדן הגדול, של המשתמש היקר העורך הנפלא ספרא, אשר לא בא לבקר אותנו כבר יותר משלושים יום, ואנחנו לא נדע מה נעשה, מי יורה דעה ומי יבין שמועה מי ישאל לימים ראשונים ומי יורה דעה לאחרונים? אייכה?
ממי • שיחה - בס"ד • ט"ז באדר ה'תשפ"ה
זה אמין?
מצאתי אתר בשם תולדוט תולדוט הוא אמין? או שזה סתם בזבוז זמן? ממי • שיחה - בס"ד • ט"ז באייר ה'תשפ"ה 22:29, 13 במאי 2025 (IDT)
- אמין, כן. אבל לגמרי בגישה המדעית. יש להפעיל פילטר. ספרא - שיחה 23:45, 13 במאי 2025 (IDT)
הערך אמוראים
כתבת בדף שיחה שברצונך לשכתב את הערך. זה אמור לצאת לפועל? והאם יש לך טיוטה לזה בשלבים שונים של עריכה? (וכן אשמח להכוונה בערך אמוראי בבל מה דרוש להשלים. חד מבתראי (ממי) • שיחה - בואו לעזור! • ל' בסיוון ה'תשפ"ה 22:24, 25 ביוני 2025 (IDT)
- מה שהלב חושק הזמן עושק. אני עוד לא בכיוון. ערך אמוראי בבל הוא בעיקרו רשימה. אין שם יותר מידי תוכן. ספרא - שיחה 01:59, 26 ביוני 2025 (IDT)
- כוונת איזה תוכן להוסיף - פירוט הרקע ליהדות בבל? בנושא האמוראים? בנושא ההיסטוריה? וכו'. ושאלה נוספת- לדעתך צריך לכלול את דור המעבר בתוך האמוראים?. בכל אופן - תודה על הסבלנות והאורך רוח. חד מבתראי (ממי) • שיחה - בואו לעזור! • א' בתמוז ה'תשפ"ה 22:54, 26 ביוני 2025 (IDT)
- כל מה שערך אנציקלופדי אמור להכיל. אם כל המידע קיים כבר בערכים אחרים - אפשר לבטל אותו. ערך רשימתי לכשלעצמו איננו ערך, לשם כך יש קטגוריות. ספרא - שיחה 22:28, 28 ביוני 2025 (IDT)
- יש מספיק ערכים - אמוראים תלמוד בבלי יהדות בבל והערך הנפלא שכתבת - ישיבות בבל בזמן התלמוד, כל המידע כבר קיים בהם - הערך רק אמור לאגד את המידע הרלוונטי והספציפי בתוכו. חד מבתראי (ממי) • שיחה - בואו לעזור! • ג' בתמוז ה'תשפ"ה 22:30, 28 ביוני 2025 (IDT)
- כאמור אם אין בערך תוכן נוסף שאין בערכים אחרים, אין הצדקה לקיומו. ראה המכלול:מדיניות איחוד ערכים#"איחוד מהיר". כדי שהוא יהיה זכאי לערך, יש לכתוב אותו לכאורה מחדש. אני מאמין שאיגרת רב שרירא גאון, דורות הראשונים, ספריו של צורי, והמבוא לתלמוד של ארטסקרול יכולים לספק תוכן לערך כזה. ספרא - שיחה 22:36, 28 ביוני 2025 (IDT)
- פותח ערך משתמש:חד מבתראי/אמוראי בבל אם תוכל לעזור אשמח מאוד חד מבתראי (ממי) • שיחה - בואו לעזור! • ג' בתמוז ה'תשפ"ה 22:42, 28 ביוני 2025 (IDT)
- התקדמתי מאוד. אשמח שתעבור על זה אם יהיה לך זמן (לא סביר..
) מצפה לביקורת. חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • י"ב באב ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 19:16, 6 באוגוסט 2025 (IDT)
- (קודם כל התנצלותי שלוחה על זה שאני נודניק) כרגע סיימית עם הדורות עצמם, אשמח שתבהיר לי מה ההמשך אמור לכלול. חד מבתראי • שיחה - אולי תעזור? • ט"ז באב ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 14:23, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
- התקדמתי מאוד. אשמח שתעבור על זה אם יהיה לך זמן (לא סביר..
- פותח ערך משתמש:חד מבתראי/אמוראי בבל אם תוכל לעזור אשמח מאוד חד מבתראי (ממי) • שיחה - בואו לעזור! • ג' בתמוז ה'תשפ"ה 22:42, 28 ביוני 2025 (IDT)
- כאמור אם אין בערך תוכן נוסף שאין בערכים אחרים, אין הצדקה לקיומו. ראה המכלול:מדיניות איחוד ערכים#"איחוד מהיר". כדי שהוא יהיה זכאי לערך, יש לכתוב אותו לכאורה מחדש. אני מאמין שאיגרת רב שרירא גאון, דורות הראשונים, ספריו של צורי, והמבוא לתלמוד של ארטסקרול יכולים לספק תוכן לערך כזה. ספרא - שיחה 22:36, 28 ביוני 2025 (IDT)
- יש מספיק ערכים - אמוראים תלמוד בבלי יהדות בבל והערך הנפלא שכתבת - ישיבות בבל בזמן התלמוד, כל המידע כבר קיים בהם - הערך רק אמור לאגד את המידע הרלוונטי והספציפי בתוכו. חד מבתראי (ממי) • שיחה - בואו לעזור! • ג' בתמוז ה'תשפ"ה 22:30, 28 ביוני 2025 (IDT)
- כל מה שערך אנציקלופדי אמור להכיל. אם כל המידע קיים כבר בערכים אחרים - אפשר לבטל אותו. ערך רשימתי לכשלעצמו איננו ערך, לשם כך יש קטגוריות. ספרא - שיחה 22:28, 28 ביוני 2025 (IDT)
- כוונת איזה תוכן להוסיף - פירוט הרקע ליהדות בבל? בנושא האמוראים? בנושא ההיסטוריה? וכו'. ושאלה נוספת- לדעתך צריך לכלול את דור המעבר בתוך האמוראים?. בכל אופן - תודה על הסבלנות והאורך רוח. חד מבתראי (ממי) • שיחה - בואו לעזור! • א' בתמוז ה'תשפ"ה 22:54, 26 ביוני 2025 (IDT)
שלום לך
שלחתי לך מייל. גאון הירדן (שיחה) 02:34, 7 ביולי 2025 (IDT)
- אין לי כעת גישה לשם. ספרא - שיחה 02:35, 7 ביולי 2025 (IDT)
בכל המרץ
ייבוא מטורף של מאות ערכים!! חד גדיא (שיחה) 02:00, 8 באוקטובר 2025 (IDT)
תודה!!!
על ניטור מאסיבי!!! איך • שיחה • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ו, למנינם: 04:34, 20 בנובמבר 2025 (IST)
למאי נ"מ • שיחה • כ"ט בחשוון ה'תשפ"ו 11:07, 20 בנובמבר 2025 (IST)
שאלה
האם תוכל להסביר לי מה מצב הטיוטה שכתבתי רבי ישראל סג''ל לנדא אני לא כזה וותיק יישר כוח הנביא (שיחה) 15:47, 30 בנובמבר 2025 (IST)
- שלום וברוכים הבאים. הטיוטה לא נראית לי ערך ככל הערכים המצויים במכלול. תבדוק ותיווכח. זאת ועוד, הערך לא ממש עומד בקריטריונים שנקבע לערכי אדמו"רים. בנוסף, רוב התוכן מופיע כבר בערך חסידות דרוהוביץ', ומה שלא - ייתכן שיכול להיכנס לשם. ספרא - שיחה 20:40, 30 בנובמבר 2025 (IST)
- לגבי התוכן שמופיע בחסידות דרוהוביץ' זהו שני גזעים שונים. שם זה גזע מרוז'ין וזה מגזע סטרעליסק,
- לגבי הערכים המקבילים בדקתי ולא ראיתי שוני אם אתה יכול להצביע על משהו ספציפי אתקן אותו
- ולגבי הקרטריונים באיזה ענין זה לא עומד ? הנביא (שיחה) 01:12, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- א. תודה על הסבת תשומת ליבי. אכן טעות. ב. חסר שם הרבה ניסוח אנצי' ועיצוב אנצי'. ג. ראה את המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים#אדמו"רים. לא נראה לי שהוא עומד בהם. ספרא - שיחה 01:55, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- א לגבי ענין הניסוח והעיצוב אשתדל לשדרג ולתקן
- ואדרבה אם תוכל לכוון אותי בענין זה.
- ב, ולגבי העקרונות וקווים ,קראתי את העקרונות, וגם עברתי על הרבה ערכים, ואיני רואה במה נופל ערך זה ממקביליו ואף עולה הוא עליהם,מלבד הנהגת הקהילה שירש מאביו רבי מאיר מדראהביטש בתל אביב, שאף בחיים חיותו היה יד ימינו בהכל ולא רק בענייני הקהילה אלא אף בעניינים ציבוריים כמו ביד לאחים בתלמוד תורה סיני, ובקופת רבי מאיר בעל הנס בהם עמד בנשיאות, כמו''כ משנות הנהגתו אף הרחיב את הקהילה ביתר שאת לערים נוספות, בקהילתו המרכזית בבני ברק יש בנוסף שלשה כוללים לאברכים, קהילה נוספת יסד באזור לבעלי תשובה שהולכים לאורו,עם ישיבה גדולה,שלאחר הסתלקותו אף נושאת את שמו ''מאור ישראל'', קהילה נוספת לאברכים בגבעת שאול בירושלים, ומלבד השפעתו בקהילותיו ,אף השיב רבים לאביהם שבשמים בערי הפריפריה בדרשותיו המעוררות שהיה נותן, גם עמד בראשות והכוונת ארגון רפואה וחיים, בנוסף אף פעל בשנות אברכותו והעמיד בכמות ובאיכות את קהילת חותנו רבי ישראל דן ממודז'יץ בארץ ובגולה,וכל אלו הם פעולותיו, מלבד גדלותו רבת האנפין שאינה צריכה הרחבה, הנביא (שיחה) 15:49, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- ייתכן שאתה צודק ומדובר באישיות חשובה מאוד. לא שמעתי עליה עד כה, וקשה לי להתרשם ללא הצגת סימוכין מספקים לחשיבותו האנצי'. קשה להשוותו לאביו, שהיה אב"ד באירופה ובלט בפעילותו כאן. בנו כנראה כבר ירש קהילה קיימת וביסס אותה. אין לי מושג מה גודל הקהילה, או הקהילות שציינת. ספרא - שיחה 16:09, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- בקהילה בבני ברק נמנים לערך כמאה
- בקהילה ב-אזור-שבעים
- ובגבעת שאול-כארבעים הנביא (שיחה) 19:08, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- ??? הנביא (שיחה) 14:57, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- כאמור, קשה להתרשם ללא הצגת סימוכין מספקים לחשיבותו האנצי'. ספרא - שיחה 17:27, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- למה אתה מתכוון סימוכין תמונות אלפונים או מה? הנביא (שיחה) 19:31, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- כל מה שיכול להיות סימוכין המקובלים באנציקלופדיה. אם אין - לא נורא, לא כל דבר חייב להיות באנציקלופדיה. בדרך כלל אם זה באמת חשוב מבחינה אנצי' - יהיו גם סימוכין. ספרא - שיחה 21:36, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- לא הבנתי את התשובה, מה זה סימוכין המקובלים באנציקלופדיה?אם תוכל להסביר בבקשה ברור? הנביא (שיחה) 23:10, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- ראה: המכלול:מחקר מקורי, וכן המכלול:יכולת אימות מידע, ואולי גם המכלול:מקורות מהימנים. ספרא - שיחה 23:43, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- לא הבנתי את התשובה, מה זה סימוכין המקובלים באנציקלופדיה?אם תוכל להסביר בבקשה ברור? הנביא (שיחה) 23:10, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- כל מה שיכול להיות סימוכין המקובלים באנציקלופדיה. אם אין - לא נורא, לא כל דבר חייב להיות באנציקלופדיה. בדרך כלל אם זה באמת חשוב מבחינה אנצי' - יהיו גם סימוכין. ספרא - שיחה 21:36, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- למה אתה מתכוון סימוכין תמונות אלפונים או מה? הנביא (שיחה) 19:31, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- כאמור, קשה להתרשם ללא הצגת סימוכין מספקים לחשיבותו האנצי'. ספרא - שיחה 17:27, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- ??? הנביא (שיחה) 14:57, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- ייתכן שאתה צודק ומדובר באישיות חשובה מאוד. לא שמעתי עליה עד כה, וקשה לי להתרשם ללא הצגת סימוכין מספקים לחשיבותו האנצי'. קשה להשוותו לאביו, שהיה אב"ד באירופה ובלט בפעילותו כאן. בנו כנראה כבר ירש קהילה קיימת וביסס אותה. אין לי מושג מה גודל הקהילה, או הקהילות שציינת. ספרא - שיחה 16:09, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- א. תודה על הסבת תשומת ליבי. אכן טעות. ב. חסר שם הרבה ניסוח אנצי' ועיצוב אנצי'. ג. ראה את המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים#אדמו"רים. לא נראה לי שהוא עומד בהם. ספרא - שיחה 01:55, 1 בדצמבר 2025 (IST)
כוס קפה בשבילך!
| כיף לראות אותך פעיל על מלא, עולם אחר! מוטי ~ שיחה • י"ד בכסלו ה'תשפ"ו • 22:01, 3 בדצמבר 2025 (IST) |
- זה זמני. אבל כיף גם לי. תודה. ספרא - שיחה 22:04, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- גא"מ... אפר (שיחה) 22:28, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- @ספרא יישר כוח עצום על העברת הערך איסור גרושה לכהן למרחב!!! ליש ~ שיחה 23:58, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- גא"מ... אפר (שיחה) 22:28, 3 בדצמבר 2025 (IST)
מדליית זהב עבורך!
אנו מתכבדים להגיש בזאת מראש צורים (שיחה) 12:19, 8 בינואר 2026 (IST)
את מדליית הזהב הנדירה לבולדוזר[1] של המכלול. אין מילים! בהערכה רבה רבה על המאמצים |
בקשת עזרה
אשמח אם תעבור על משתמש:עבד ד'/מועצת גדולי התורה בארצות הברית ועל משתמש:שטינמן/רבי הלל קליין ותשפר מה שצריך לשפר דולה ומשקה • שיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו • 18:27, 13 בינואר 2026 (IST)
- אנסה לנסח בעצמי את הערך על רבי הלל כפי שכתבתי לך. מה לגבי הערך השני? דולה ומשקה • שיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 20:25, 13 בינואר 2026 (IST)
- מועצת גדולי התורה - כפי שהוא עכשיו הוא כמעט מילוני. ללא כמעט תוכן ממשי. אם הוא לא השפיע מעולם על יהודי ארה"ב - הוא לא שווה ערך אנצי'. אם הוא כן השפיע - חשוב שזה יבוא לידי ביטוי בערך. ספרא - שיחה 20:26, 13 בינואר 2026 (IST)
משפחת מרגליות
כל המשפחות בשם מרגליות צאצאים של רבי משה מרדכי, ולכן לדעתי כן צריכים להשאיר משפחת מרגליות, לאט לאט נגיע לכולם. שלש שבועות • שיחה • א' בשבט ה'תשפ"ו • 09:50, 19 בינואר 2026 (IST)
- מאיפה הבאת את זה??? ומדוע בחרת בו לראש המשפחה?
- משפחת מרגליות מתחילה בר' משה מרמונדא, אבי רבי יעקב מרגליות (נירנברג). ראה בהרחבה בספרו של מאיר וונדר "אלף מרגליות". ספרא - שיחה 10:52, 19 בינואר 2026 (IST)
- אדרבה, אולי תביא לי מישהו שהוא נכד של רבי משה ושל רבי יעקב ולא של רבי משה מרדכי. שלש שבועות • שיחה • א' בשבט ה'תשפ"ו • 10:56, 19 בינואר 2026 (IST)
- וראה גם אצל הרב שלמה יוסף אנגלרד, צפונות - טו, עמ' פג, שיבושים נפוצים במגליות יוחסין (ד). ספרא - שיחה 11:14, 19 בינואר 2026 (IST)
קטגוריה סגורה
קטגוריה:גאונים היא נחשבת קטגוריה סגורה? שבלי הלקט • שיחה • ב' בשבט ה'תשפ"ו 14:33, 20 בינואר 2026 (IST)
- לכאורה. ספרא - שיחה 14:39, 20 בינואר 2026 (IST)
רבי יעקב ווילנא
בקשר לעריכה זו: כשיצרתי את הערך חשבתי שראוי לכלול את ההפניה למאמרו של בניהו, המציע מידע על רבי יעקב ווילנא. עם זאת, אני חושש מהפניה זו מכיוון שהמאמר מכיל טענות של חוקר קבלה שמייחס תכונות שבתאיות לרבים מהמקובלים, ומביא לכך עדויות בעייתיות, כגון עדות של מסיונר נוצרי על רב שבתאי לא מזוהה, כדי לטעון שמדובר ברבי יעקב ווילנא וכי היה שבתאי. חוששני משום הוצאת לעז על מת, וכל שכן על תלמיד חכם.
את המידע הרלוונטי מן המאמר כבר כללתי בגוף הערך.
ח ש (שיחה) 14:49, 21 בינואר 2026 (IST)
- חושב שכדאי להשאיר את ההחלטה בנושא לקורא. ובכל מקרה, החלטה כזאת מבחינתנו אמורה להתקבל באופן רוחבי על כל הקישורים למקומות שאין רוח נוחה מהם. ספרא - שיחה 15:37, 21 בינואר 2026 (IST)
שאלה
מה שיואל וייס עשה כאן זה חוקי? אפשר לעשות את זה גם? שבלי הלקט • שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 08:47, 25 בינואר 2026 (IST)
- ואגב, אם אתה מוכן אשמח לטיפול באלו, ייש"כ שבלי הלקט • שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 17:02, 25 בינואר 2026 (IST)
- לא הבנתי את השאלה. ספרא - שיחה 18:15, 25 בינואר 2026 (IST)
- האם אני יכול לפתוח דף ובו אכלול את כל הטיוטות שלי (כמו זה) ואח"כ אעביר ידנית למרחב? שבלי הלקט • שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 18:18, 25 בינואר 2026 (IST)
- בדרך כלל לא, כי היסטוריית העריכות לא תישמר, וזה עניין חשוב. ספרא - שיחה 18:21, 25 בינואר 2026 (IST)
- האם אני יכול לפתוח דף ובו אכלול את כל הטיוטות שלי (כמו זה) ואח"כ אעביר ידנית למרחב? שבלי הלקט • שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 18:18, 25 בינואר 2026 (IST)
- לא הבנתי את השאלה. ספרא - שיחה 18:15, 25 בינואר 2026 (IST)
כוכב תורני!
| כוכב תורני | |
| שאפו על ההשקעה בערך החשוב, והבאתו לכדי בשלות יהודית ואנציקלופדית! מוטי ~ שיחה • י"ז בשבט ה'תשפ"ו • 14:16, 4 בפברואר 2026 (IST) |
גא"מ שבלי הלקט • שיחה • י"ז בשבט ה'תשפ"ו 15:17, 4 בפברואר 2026 (IST)
- ייש"כ. ברוכים תהיו. ספרא - שיחה 01:12, 5 בפברואר 2026 (IST)
- אכן. אין, אין, אין על ספרא! למאי נ"מ • שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ו 02:09, 5 בפברואר 2026 (IST)
- אכן, תודה על שעות העבודה שהשקעת, כבר לא האמנתי שאי פעם זה יתוקן. תודה! איך • שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ו, למנינם: 02:48, 5 בפברואר 2026 (IST)
- אכן. אין, אין, אין על ספרא! למאי נ"מ • שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ו 02:09, 5 בפברואר 2026 (IST)
- ייש"כ. ברוכים תהיו. ספרא - שיחה 01:12, 5 בפברואר 2026 (IST)
לאן נעלמת?
| שלום ספרא!
ראשית, רציתי בהזדמנות זו להודות לך על כל התרומות בעבר. הן ניכרות היטב לטובה. לצערנו ולהפסד כולנו, מזה זמן רב שהוקפאו תרומותיך ולא זכינו להופעתך בשורותינו. אשמח לשמוע אם יש סיבה מכוונת לדבר, וכיצד נוכל לחזות בשובך. אני משוכנע שחזרתך לעריכה הפורה במכלול תקדם אותנו למקום טוב יותר. שיתוף הידע שלך נחוץ לנו. אקווה ואשמח מאוד כי תקבל את הקריאה לשוב ולחדש את פעילותך כאן. בהוקרה ובהערכה, |
שבלי הלקט (שיחה) 19:20, 26 במרץ 2026 (IST)
כוכב למייבא המוצלח!!!
| כוכב המייבאים | |
| על ייבוא הערכים האינטנסיבי. המשך כך! |
אני ואתה (שיחה) "עם ישראל חי" כ"ו בניסן ה'תשפ"ו 02:11, 13 באפריל 2026 (IDT)

