שיחת משתמש:בקשת חכמה

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

המבקר (שיחהתרומות)

ראיתי שכת"ר נרגש לקרא לרבי יוסף אבן כספי "אבן כספי" רק רציתי להעיר לכת"ר, שעל אף שיש שפיחתו בכבודו, זו אינה ראיה, בל נשכח את אבן עזרא, אברבנאל, אבן תיבון, אבן גבירול, מאירי ועוד עשרות מראשוני ספרד.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

אמת.

לא כל הרבי נקרא "רבי".

אבל ראוי שמי שאינו רבי לא יכונה כך.

"תחביב מחיקת עריכות"

3
אפרון (שיחהתרומות)

כאן אכתוב לגוש"ע בל"נ.

שמש מרפא כמו עוד אחרים תפידו הוא לנטר, מכיוון שהוא אחד מהמנטרים הכי יעילים והכי טובים של המכלול מטבע הדברים הוא מוחק יותר עריכות מאחרים, חלק עיקרי מתפקידו של מנטר הוא למנוע השחתות, לשמור על רמה אנציקלופדית גבוהה וכל כיו"ב, בכל מקרה בו אתה לא מסכים אם מנטר/מכלולאי אחר על עריכה ספציפית שלו אתה מוזמן לפנות אליו בדפ"ש של הערך, או אם זה יותר כללי בדפ"ש הפרטי שלו.

תאמין לי שאלמלי שמש ושכמותו המכלול היה נראה הרבה יותר גרוע ממה שאתה חושב, מה שכמובן לא אומר שהוא ואחרים לא יכולים לשגות לפעמים, בתקוה להבנה.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

שמש מרפא הוא תותח.

רגזתי על המקרה הזה בלבד.

אפרון (שיחהתרומות)

מעולה, אשמח אם פעם הבאה זה יהיה יותר ברור...😉

מקוה (שיחהתרומות)

להבא לא לחזור בשו"א על עריכה גם אם הינך בטוח שאתה צודק. חזרה על עריכה עלולה לגרור דברים לא נעימים. להרחבה ראה המכלול:מלחמת עריכה

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

או קיי.

אפרון (שיחהתרומות)

בקשר לעריכה זו לא ברור לי מה ניסית לעשות, בכל מקרה זה לא נעשה, אם אתה מעוניין להסתיר פיסקה לדעתי זה טעות אין כאן משהו נוראי (בטח עברת על זה כבר המון פעמים...) עדיף לתייג עורכי אספקלריה בדף השיחה, לדעתי.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

זה מה שהתכוונתי לערוך.

חלוק עליך. וזו לא פעם ראשונה, דעתי היא שכל העורכים מחויבים לערונות המכלול.

ברור לך שבשום במה חרדית, בשום עיתון/ קובץ/ ספר חרדי, הדבר לא היה מופיע.

ואלא מאי? לדעתך זה כן היה צריך להופיע. אבל למעשה, המדיניות החרדית היא שלא להזכיר השקפות בעייתיות בענייני אמונה.

אפרון (שיחהתרומות)

א- לא, דעתי שיש הבדל בין עיתון/קובץ/ספר חרדי, לבין אנציקלופדיה.

ב- לא אמרתי שלא תערוך ולא הערתי לך בעבר על עריכותיך, רק כתבתי שאין כאן משהו קריטי או בלתי נסבל המצריך הסתרה, אתה בעצמך כמדומני עברת עליו כמה פעמים, בקשר לסמכותך להסתיר מידע שלדעתך לא אמור להופיע, אני לא יודע מה המדיניות, אני מניח שאם שום עורך אספקרלריה לא כתב שלדעתו זה בסדר אין מניעה מכל משתמש מלמחוק, במקום שיש התנגדות אני מניח שהסמכות בידי עורכי אספקלריה אבל אני לא בטוח, נתייג את מפעילי מערכת אולי הם יוכלו להנחות אותנו.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

מקבל את ההבדל. ועדיין במקרה זה אני עומד על דעתי.

דויד (שיחהתרומות)

לא זכורים לי הרבה דיונים עם עורכים ענייניים כ"כ - תענוג!

דויד (שיחהתרומות)

לא יודע מה זה מדיניות חרדית, מי קובע אותה ואיפה היא מפורסמת? המדיניות בזה נקבעת ע"י עורכי אספקלריה והועדה הרוחנית - השאלה הופנתה אליהם ונמתין לתשובה. אם רוצים להסתיר בינתיים יש לעשות זאת בצורה תקינה על ידי תבנית סינון. עורכי אספקלריה צריכים להכריע מה לעשות בינתיים עד התשובה - לא עברתי על הפסקה אבל לא מפריע לי שהיא תוסתר בינתיים (תבנית סינון).

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

איך עושים תבנית סינון?

אם אפשר בלי קישורים, אלא להסביר לי צעד צעד על אופנו.

ככה אני, קשה הבנה. מצטער.

מיכי (שיחהתרומות)
בקשת חכמה (שיחהתרומות)

ובכן, תיארתי לעצמי שזה לא ילך...

ההוראה הראשונה של "דף ההדרכה" היא: בסרגל שבראש תיבת העריכה בקוד מקור יש לחצן "אשף תבנית סינון" () (ראו תמונה) הערה: אם אתם לא רואים את הלחצן יש לרענן את הדף.

את הלחצן הזה לא מצאתי [בעריכת קוד מקור] בכלל אין אפשרות של "קוד ויקי". רעננתי את הדף, וגם לא הלך.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

זה קישור, לא?

מיכי (שיחהתרומות)

אני לא רואה דרך להסביר יותר ברור מהדף ההוא. תנסה לצאת מעריכה להכנס שוב ואז להמתין כמה שניות ולראות האם זה עולה לך.

דויד (שיחהתרומות)

החלפתי חלק מהתמונות שם בתמונות מעודכנות יותר, כי אכן כבר לא כתוב "קוד ויקי" בתוכנת מדיה-ויקי היום. חלקם כבר התעדכנו. וסידרתי את ההסבר על הסקריפט למקרה שעדיין אינך רואה את הכפתור.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

עדיין לא רואה את הכפתור.

לך יש את זה?

דויד (שיחהתרומות)

התקנת את הסקריפט שמוסיף את הכפתור של "אשף סינון" למעלה מצד שמאל?

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

איך מתקינים?

דויד (שיחהתרומות)

כתוב בסוף הדף ההוא

פלניא (שיחהתרומות)

אולי זה לא מסומן אצלך בהעדפות

{{לשכתב/אספקלריה}}

9
מיכי (שיחהתרומות)

אבקשך לא לשים תבנית זו במקרים שלא ברור לך שיסכימו לכך שאר המכלולאים, התבנית חוסמת את הערך לעריכה למי שאינו עורך אספקלריה. ספציפית בערך שהוספת היום ישנה הסתייגות ברורה מדעתו.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

אל דאגה.

אני שם את זה במקומות ברורים.

מקווה שדעתי מספיק חשובה כדי לעורר "ספק" לכל הפחות, עד שיכריעו עורכי אספקלריא.

מיכי (שיחהתרומות)

הספק היחיד שאני רואה בערך ההוא האם ההסתייגות מנוסחת מספיק אנציקלופדית. וכהונתו ברבנות היא עובדה לא תואר.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

באיזה עיירה היה רב בבקשה?

עובדה אמרת, נא לפרט.

מיכי (שיחהתרומות)

צודק, תקנתי (היה זכור לי שבערך כתוב).

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

אויש.

היתה לי טעות בהבנת התבנית.

אני חשבתי שהיא מיועד להיות קבועה לנצח, כתמרור - "זהירות, כאן יש בעיות של כפירה".

וכעת אני מבין שהיא עשויה כחסימה זמנית, להעביר לטיפול עריכה של עורכי אספקלריא. ושהיא גם חוסמת עורכים אחרים.

טעות היא בידי.

הכל לטובה (שיחהתרומות)
בקשת חכמה (שיחהתרומות)

נכון.

אבל אני חיפשתי תבנית חריפה יותר.

יש ערך שיש בו רוח "חול", וזו בעיה.

ויש ערך שיש בו כפירה, וזו בעיה יותר קשה.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

אם אני לא טועה אפשר להוסיף טקסט חופשי

מיכי (שיחהתרומות)

בשביל לא לסטות מהנושא. לא ידוע לי על כלל שמספר השחזורים משפיע על קבלת הרשאת בדוק, ההרשאה ניתנת על פי התרשמות של המנטרים מהעריכות ותוכנן.

גם עריכה שמבוטלת ידנית מקבלת תגית שחזור.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

ככה הבנתי. לא זוכר על סמך מה.

לא שאני "מומחה" בזה או מה.


נ.ב. - אתה מנטר?

מיכי (שיחהתרומות)

כן. תוכל לבדוק על כל משתמש מה הן הרשאותיו לאחר כניסה לדף משתמש ולחיצה בסרגל הצד על צפייה בהרשאות המשתמש.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

מרדכי עציון

אין כמעט ערכים שיש מקור לגיל.

צא ובדוק, ותראה.


ההסבר לכך כפי הנראה, שזה כמו כמו בעובדות ניכרות לעין - שלא צריך מקור. למשל לא צריך מקור שישיבת פוניבז' היא בבני ברק, כי כולם יכולים לראות את את זה. ובנוסח אחר: המקור הוא הדבר בעצמו.

אותו דבר בעניין גיל. כי תוכנת אגרון נפוצה מאוד.

בעיקרון היה אפשר לכתוב "מקור: אגרון", אך היות שזה לא חוקי אף אחד לא יכתוב.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

לא זכור לי שביקשתי מקור לגיל. ביקשתי שתכתוב את תאריך הלידה כולל יום וחודש ולא רק שנה.

מלבד זאת ביקשתי מקור לכך שהוא חבר בועדת הביקורת שזה בהחלט דורש מקור ואני מטיל ספק אם זה נכון.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

דף גמרא אתה יכול לעזור בעניין?


ולגבי ועדת הרבנים של יתד - העתקתי מהערך על יתד נאמן.

מטעמים (שיחהתרומות)

מתייג את שמש מרפא,

זכור לי שהוא כתב כעין זה היכן שהוא.

הרב יונה זלושינסקי

4
סיכום מאת בקשת חכמה

בא לידי מעשה

דף גמרא (שיחהתרומות)

משאלותיך התקיימו.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

???

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

בסוף הבנתי.

מאיר (שיחהתרומות)

גילו, הוריו, בת זוג עי' כאן

אפרון (שיחהתרומות)

בקשר לעריכתך הזו, לא הבנתי למה מחקת, אם בגלל שיש פירוט בהמשך, נראה לי שזה לא ברור בהמשך הערך כמו כאן ובוודאי שלא נחשב כפילות (אולי חלקים מהקטע אבל לא כולו.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

לא הבנת.

מה שצוין כאן כתובנה מוסכמת, מובאת כנתונה במחלוקת בהמשך, לכן מחקתי.

אפרון (שיחהתרומות)

מה מחלוקת? שרש"י נצמד למדרש? שהרמב"ן יותר לפשט? שהאבן עזרא עוד יותר לפשט?

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

על הרציונליות

המבקר (שיחהתרומות)

ראשית זו כבר פעם שנייה שהנך שוגה בכתיבת המילה, כותבים "רציונליות" ולא רנציונוליות.

ואם לכותבה אינך יודע אז כנראה שגם אין לך בה השגה.

ומשם כך אבקשך לשחזר את עריכתך.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

מי שמתקלד מילה אינו מבין את משמעותה. היסק מעניין במיוחד, מוכרח לציין.

למעשה, אני לא מחבב בדרך כלל הסרות תוכן כאלה, אבל במקרה הזה אני לא חושב שמדובר בהפסד כה גדול מפני שהקטע לא כתוב טוב. תפקידו של המכלול הוא לא לציין מי היטב להגדיר זאת, וגם דעתי קצרה מלהבין מה הקשר בין קרבה לפשט לרציונליות (רציונליזם?).

אחודה חידה (שיחהתרומות)

לא הבנתי, אם מוסכם שהרמב"ן קרוב יותר לפשט אז למה למחוק את כל הקטע ניתן למחוק את המילה רציונליזם וההבדל בין רש"י לרמב"ן במקומו עומד.


אחת הבעיות הגדולות של המכלול שהרבה דברים נאלצים למחוק אבל אין להם תחליף ממקורות שנכתבו באספקלריה תורנית ונמצינו חסרים, על ההבדל בין רמב"ן לאב"ע זכור לי שכתב הרב יהודה קופרמן בספריו ומאמריו וניתן לקחת משם חומר, ואולי גם על ההבדל בין רש"י לרמב"ן.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

קריינא דאיגרתא וכו'.


נ.ב. - הדוגמא עצמה בעייתית. יש במשמעה לפיה רק הרמב"ן סבור שהזדמן לשם האדם בהשגחה, וכאילו חלילה האבן עזרא נ"ע - מניח את הופעתו ליד המקרה. ה"י.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

1+1 שווה 3.

המבקר (שיחהתרומות)

זה לא תקלדה זה אי ידיעה.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

ואת זה אתה מבסס על סמך תקלדה.

ואני מבקש רק לדון "גם" על גופם של דברים.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

חזרה על טענה אינה מחזקת אותה, וגם זלזול בבני שיחך אינו הופך אותך לצודק יותר.

אם אתה נאחז בנימוקים הזויים שכאלה, לא בטוח שאתה יכול להיאחז בגרסה יציבה.

המבקר (שיחהתרומות)

אתה פשוט חמוד, שנאתך עליי ידועה ואני סומך עליך שאתה מבין על מה מדובר.

ראה למשל בערך המוטה רש"י כפשוטו.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

אנחנו עדיין לא יודעים מה רצונך מהערך רש"י כפשוטו.

אולם כדאי לציין המאו"ר לא ביצע אף עריכה אחת בערך זה, מה ששולל ממנו כל זכות טענה להטייה וכדו'.

אפרון (שיחהתרומות)

אין צורך להגיב, יש להשתמש בדפי שיחה בשביל לדון על התוכן בלבד ולא על המכלולאים הפעילים בו, המאו"ר מתבקש לנהוג בדרך זו ולא להטיח האשמות (לא רלוונטיות) במכלולאים אחרים.י

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא ברור לי על סמך מה אתה חושב שאני שונא עליך, וגם לא הבנתי מה הקשר לערך רש"י כפשוטו.

בכל אופן, תצטרך בסוף בסוף גם לענות עניינית.

אפרון (שיחהתרומות)

המאו"ר נא לדון אך ורק בגופם של דברים.

המבקר (שיחהתרומות)

עניינית - גירסה יציבה שמוסיפה פרטים רלוונטיים לערך.

אם ההסרה היא מפני חשש של הדגשת הפשט אז שמש כבר אמר שהוא לא רואה בעיה וכך גם אפרון, כמדומני שיש פה רוב.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

ההסרה היא מפני שיש כאן ערבוב לא ברור בין רציונליות וקרבה לפשט. יחסו של הרמב"ן לאבו עזרא מבואר בהמשך, וגם המיקום של הרמב"ן על סקאלת הפשט-דרש מבוארת בהמשך (אם כי לא מספיק, אבל זה לא יעזור).בסופו של הקטע יש ציטוט די מיותר, אגב מתן ציון למצוטט.

המבקר (שיחהתרומות)

ניתן להסיר את המילים "רציונלית" אם זה עושה לו רע.

בכל מקרה אני מתכנן לשפץ את הערך בויקי (כבר הצבתי תב' בעבודה לפני חודש...)

לגבי הציטוט אני חושב שהוא מגדיר את החילוק בצורה מעולה, הציטוט הזה הוא גם די פופלרי, הוא צוטט על ידי מרים סקלרץ ועוד.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

זה לא רק המילה, כל המשפט שמה פותח בכד ממשיך בקנקן ומסיים בחבית.

אפרון (שיחהתרומות)

בקשר לעריכתך הזו, תקציר ערכיה מטעה, צנזור ש חומר תחת התקציר מלוליזציה, הינו מוטעה ומטעה, שחזרתי ד להסבר סביר,.
נ.ב. לא החזרת את תארי "רבי" שהורדת...

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

חשבתי שאתה מחזיר.


אני כשלעצמי בהוספות שלי, לא מזכיר אותו בתואר רביץ.

אקווה שזה מקובל עליך, גם האברבנאל לרוב מזכיר אותו בלי תואר.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

ובאשר לעריכתי ושחזורך.

הקטע המובא שם, בא כדוגמא לכך שכספי לא מחויב לחז"ל.

אין טעם להביא את כל הקטע, על ראיותיו והגיגיו.

אם אתה רואה צורך להביא את מלוא הקטע מאיזה טעם, הרי עליך לעדכן את הפתיח ואת ההקשר.

נ.ב. - המעקב שלך אחריי ראוי לכל ברכה. אולם כל "מוצא טעויות" מוכרח לקבל גם שהוא טועה בעצמו לפרקים. למשל זה.

אפרון (שיחהתרומות)

אני ללא ספק טועה, אני בן אדם כמו כולם, פשוט יש לי הרשאת מנטר והמטרה היא לנטר עריכות של משתמשים אחרים,.

לגופו של עניין אשמח אם תוכל לשחזר בעצמך, מקובל עלי שלא תכניס בהוספות חדשות שלך (אבל לא למנוע ממישהו אחר להוסיף), הביקורת לא הייתה על תוכן עריכתך האחרונה אלא על תקציר העריכה שלה, אתה לא אמור למחוק תוכן שלדעתך מיותר ולכתוב בתקציר עריכה "מכלוליזציה", זה פשוט תקציר עריכה מוטעה ומטעה.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

תכוון אותי היכן מחקתי ואשחזר, כפי שסיכמנו.

איני זוכר.

[בשעתו הבנתי שבדעתך לשחזר בעצמך, ומילתא דלא רמי עליה דאיניש לאו אדעתיה].

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

הסברתי את עצמי, ואסביר שוב.

היות והקטע הובא כדוגמא להקשר של אי-הכנעה לחז"ל, ממילא קיצור הקטע ותמצותו לעניין הרלוונטי - עונה בהחלט על "מכלוליזציה".

אקווה שהובנתי.

אפרון (שיחהתרומות)

מכלוליזציה היא עריכה של פרמטרים ועניינים טכניים, אולי עריכה יהודית, עדיף הסבר קצר כדרכך.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

אבל זו לא עריכה יהודית, אלא עריכה עניינית.

הקטע הארוך אינו רלוונטי כולו להקשר, רק תחילתו, ולזה ערכתי.

הבנת אותי?

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

טוב אשחזר את שחזורך, ואסביר יותר בתקציר.

מחכה להסכמתך.

אפרון (שיחהתרומות)

מעולה, אם יהיה לי טענות על גוף העריכה אשתדל לעדכן...😉

מיכי (שיחהתרומות)

הערה קטנה. חריגות = לא מקובלות.

בקשת חכמה (שיחהתרומות)

עניין של טרמינולוגיה.