שיחת משתמש:משך חכמה

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

שלום וברכה לכל העורכים

אפרון (שיחהתרומות)
משך חכמה (שיחהתרומות)

א. נראה לכ' שאתה צודק. וצ"ע. [כי זה דבר מאוד מתבקש לכתוב את זה והוא דבר קצר וגם המיקום שלו סמוך אליו].

ב. לא אני הבאתי את המידע על רחוב יעקובזון אלא מטורלל כך שאתה צריך לפנות אליו ולא אליי.

ג. גם אם אני הייתי מביא את המידע הזה היית צריך לכתוב את זה בדף השיחה שם של קרית אונסדורף ולא כאן.

אפרון (שיחהתרומות)

הוא בשכונה?

משך חכמה (שיחהתרומות)

כבר כתבתי שהוא רק סמוך אליו

משך חכמה (שיחהתרומות)

עוד

לאפרון

כבר כתבתי לך את הנושא היה לך לפתוח בערך אונסדורף

ואם אפשר תעבירו לשם

משך חכמה (שיחהתרומות)

אפרון

ראיתי ששינית את הערך בלי לפנות למטורלל.

וכבר כתבתי לך שהוא הביא את הידיעה הזו ואתה צריך לברר את הנושא אתו ולא איתי.

דבר שני עדיין לא העברת את השיחה למקומה כמו שביקשתי אע"פ ששינית את הערך.

חוות דעתכם \ מכלולאים פעילים

אפרון (שיחהתרומות)

אין מה תייג מכלולאים פעילים, אם זה לא בשכונה זה צריך להימחק וזהו.

משך חכמה (שיחהתרומות)

א. צריך את המכלולאים פעילים על סירובך הנוקשה להעביר את דף השיחה הזה למקומו לאונסדורף.

ב. ביאלא נמצאים בשכונה לערך 40 שנה וגם כעת רק השכירו את המקום לישיבה ויתכן שעדיין יש שם מנין בבית שני של ביאלא של חסידים המתגוררים בשכונה

תבין יש שם חסידי ביאלא ולכן אמרתי לך שאתה צריך לברר אצל מטורלל מה קורה שם היום בדיוק ולכן לבוא ולמחוק ללא בירור זה לא הגון ולא הוגן

אני רק כתבתי לך שהבית מדרש הגדול שהם בנו לאחרונה נמצא סמוך לשכונה אבל מה קורה עם בית מדרש של ביאלא בשכונת אונסדורף אינני יודע.

לכן חשוב מאוד חוות דעתם של מכלולאים פעילים

ואין לך רשות למחוק ערך עד שיהא ברור לך מה קורה שם היום.

אם אפשר גם חוות דעת של ידידנו דויד

אפרון (שיחהתרומות)

מכלולאים פעילים אינם יכולים להעביר דף שיחה, ואין לי צורך ברשות מאף אחד למחוק מערך משפט שמספר על עצמו שאינו קשור לגוף הערך, אם יש מידע שלא אופיע בערך וקשור לערך אפשר להוסיף אותו.

משך חכמה (שיחהתרומות)

אתה לא עונה לשאלה

האם אתה יודע שאין שם מנין של חסידי ביאלא

כל זמן שאין אתה יודע אין לך רשות למחוק את הערך.


דבר שני

למה פתחת את הנושא כאן ולא במקום שלו.

אפרון (שיחהתרומות)

המשפט *בית המדרש הוותיק של חסידי ביאלא עבר לרחוב יעקובזון. אינו שייך לערך על השכונה.

פתחתי את הנושא כאן כי זה לא הייתה יותר משאלה קטנה על עריכה שלך, זה לא היה אמור להיות דיון.

משך חכמה (שיחהתרומות)

לכן אמרתי לך כמה וכמה פעמים שתברר אצל מטורלל שהביא את המידע ואמר שהם השכירו את המקום והמקום עדיין בבעלותם . אבל הוא לא אמר שאין שם מנין של ביאלא בבית שני וכדומה הוא רק אמר שהבית מדרש עבר וזה בהחלט שייך לערך לדעת שאין הבית מדרש שם כמו שהיה תמיד 40 שנה ואולי יותר אבל עדיין מה קורה שם היום צריך לברר ואי אפשר למחוק ללא בירור. ובפרט שרחוב יעקובזון סמוך למקום

ומה זה כל כך משנה אם זה השכונה או לא השכונה וכי אם להבדיל אלף וכו' הכנסת תעבור משכונת גבעת רם למקום אחר לא תכתוב בערך של גבעת רם שהכנסת עברה משם. ושכנה שם קודם לכן.


בין אם זה אמור להיות דיון או לא אמור להיות דיון זה לא שייך לדף השיחה של משך חכמה אלא לדף השיחה של ק. אונסדורף.

מיושב (שיחהתרומות)

אין לביאלה כיום שום פעילות בבית המדרש הישן שלהם, הם משכירים אותו למוסד אחר,

רח' יעקובזון אמנם סמוך, אבל איננו משכונת אונסדורף.

מקוה (שיחהתרומות)

רחוב יעקבזון סמוך לאונסדורף כמו שרחוב עזרא סמוך לרבי עקיבא (בבני ברק)...

נ.ב. לא כל ויכוח שטותי צריך להזמין את כל העולם ואמא שלו ולנהל עליו מלחמות עולם.

מקוה (שיחהתרומות)

ואגב ביאלא עברו כבר ליעקבזון לפני כ-15 שנה טז הם כנראה לא היו באונסדורף 40 שנה.

משך חכמה (שיחהתרומות)

מקוה

כיון שאתה חושב שהחשיבה שלי שטותית וזכותך המלאה לחשוב כן

שוב אני לא יכול לדבר אתך

כי אין בזה שום תועלת

תועלת יכולה לבוא רק כאשר החברים מבינים וחושבים שהבר פלוגתא שלהם הוא בר דעה.


אני יגלה לך סוד

יש כאן סטיגמה על משך חכמה למחוק לו עריכות

ולהתעלל בו פשוטו כמשמעו,

אין לך מושג כמה עריכות עשיתי כאן ממחשב אחר תחת שם אחר

ולא העירו לי כלום ואף שיבחו אותי.

אפרון (שיחהתרומות)

רק מעדכן, גם ממחשב אחר אתה יכול להכנס למשתמש שלך ולערוך דרכו כרצונך.

אני לא עוקב אחרי כל העריכות שלך אבל דווקא יש לי תחושה שאתה מקבל יחס די הוגן וטענותיך לא נשמעות כשלא מסכימים איתך על גופם של דברים

משך חכמה (שיחהתרומות)

אני מסכים אתך בזה שאני מקבל יחס די הוגן אבל לא תמיד.

אפרון (שיחהתרומות)

נשמע די אנושי, במיוחד שאתה די מנסה לשנות דברים במכלול אם לא את המכלול, להרגשתי.

משך חכמה (שיחהתרומות)

קראתי את דף המשתמש שלך כעת שוב ואני ממליץ לכל אחד לקרוא אותו בעיון,

ידידנו אפרון הוא אדם ובאידיש מענעטש במלוא מובן המילה מי שלא חושב כך שירים את היד.

גאון הירדן (שיחהתרומות)

ואם מישהו ירים את היד, איך תדע מזה?

דויד (שיחהתרומות)

אגב אכן הדיון הזה היה צריך להיות בדף השיחה של הערך אבל אי אפשר להעביר דיון מסוג כזה (זרימה) לאחר שנפתח.

ניטראלי (שיחהתרומות)

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!

אני רוצה "לדבר" אתך. נא להגדיר כתובת דוא"ל בהעדפות. תודה רבה!

ניטראלי (שיחהתרומות)

או לחלופין: שלח לי המייל שלך כאן (אתה יכול לפתוח דוא"ל חדש ואנונימי לצורך ההתכתבות במכלול).
אתה לא חושב שאני יכול להיפגע מההתעלמות שלך??

אפרון (שיחהתרומות)

אתה כמובן לא חייב לקבל את דעתי אבל נקודה למחשבה.

יש כמה רעיונות שאולי יעזרו לדבריך להתקבל יותר על לב ברי-פלוגתתך:

  • בעריכותיך כדאי לנסות לשנות כמה שפחות מהמשמעות הקיימת, הערך של באין כאחד הוא דוגמא טובה, היה אפשר לשנות ולכתוב שבאים כאחד הוא מושג הלכתי הפותר פרדוקס, בצורה כזאת המשמעות כמעט ולא הייתה משתנה, והבעיה שלך עם הכתוב הייתה יכלה להיפתר, (הרי זה בדיוק הדרך בא הגיעו חז"ל לדין זה, היה פרדוקס וחז"ל מכוחו הגיעו להגדרה שיכולה להתמודד עם הפרדוקס).
  • כשיש לך ויכוח עם מכלולאים אחרים תנסה כמה שיותר מהר לקרב את דעתך לדעתם (כלומר לחתור לכיוון משהו באמצע שאתה יכול "לחיות איתו"), בפרויקט שמבוסס על שיתוף כדאי לנסות לרתום את אחרים לטובתך ולא לנסות לשנות את דעתם בכח, וכמה שזה יעשה בשלב יותר מוקדם ברי פלוגתתך פחות יקבעו את דעתם שלא כדעתך.
  • כשאתה מגיב בדף השיחה תנסה שהתגובה תהיה כמה שיותר מתומצתת וקולעת למטרה, זה יקל על אחרים להבין ולקבל את דבריך.
  • כדאי לנסות לרתום את ברי פלוגתתך לעזרתך, (לדוגמא לשאול אותם איך לדעתם אפשר לנסח כדי שלא יובן כו"כ, ואם לא עדיף לנסח כו"כ כדי שלא ישתמע כו"כ וכדו')

כמובן ש"כשם שפרצופיהם שונים..." אבל אפשר תמיד לגשר על חלק גדול מהפערים ולבלוע את השאר, כולנו לפעמים מבטלים את דעתינו, זה לא נורא בחיים וכ"ש לא במכלול.

בקשר לשמש שים לב שכמו שכתבו לך הוא באמת ת"ח ומומחה למכלול, כך שכדאי לכבד את דעתו (לא חייבים להסכים אבל מומלץ לכבד).

שוב, האמור הוא נקודה למחשבה, תעשה כרצונך, בהצלחה.

משך חכמה (שיחהתרומות)

לכבוד העורך החשוב

הרב אפרון

כל דבריך נכונים וישרים.

ויישר כח לך שטרחת לעשות זאת למעני

לבאר לי דרכי ההתנהלות בבירור הנושאים והדיונים

וכיצד להגיע לעמק השווה באופן היותר יעיל ובאופן היותר מהיר

תודה לך זה באמת מראה על הגישה המיוחדת שלך אל הזולת

אשריך ואשרי חלקך ותמשיך עוד ועוד לפאר ולרומם.

בענין ידידנו הרב שמש מרפא וודאי שהוא ת"ח ומומחה למכלול ואני יודע את זה לא מהיום והוא לא צריך את האישורים שלי וגם כולם מכירים אותו כאן ואת מעלותיו הברוכות ויכולותיו הכשרוניים.

ואני משתדל לכבד כל אחד [אני חושב שאתה מסכים...אתה לא חייב...]

בנושא האחרון הפריע לי שידידנו הרב שמש מרפא אמר בתחילה שהוא לא נכנס ממש לנושא והוא לא ראה את הנידון ובכל זאת הוא מוחק את העריכה,

אבל כמובן שאני מכבד את שמש מרפא ולא עלה על דעתי כלל לחשוב לבזות אותו או לפגוע בכבודו חס ושלום וכל העריכות והכתיבות היו אך ורק משום שראיתי לנכון להעיר את תשומת לבו לדבר יותר ויותר, אולי ייכנס לענין יותר לפי דעתי

ובהחלט יתכן שהרב שמש מרפא ברוב נסיונו ועוצם כשרונו מבין ברגע אחד מה שלי לוקח יותר זמן אלא שרציתי לברר לעצמי את הדבר


ומה גם שהגעתי כבר עם הרב מישהו ועם הרב טישיו להסכמה על נוסח מסוים

והרב מישהו הנ"ל כבר תיקן בגוף הערך לשביעות רצוני המלאה ובכל זאת בא הרב שמש מרפא ומחק את העריכה.

והדרך הזאת היתה תמוהה בעיני. ומותר לאדם להודיע ולהדגיש את תמיהתו אבל אין כאן שום כוונה לא לכבד את הרב שמש מרפא כי גם אחרי שאני תמה זה לא אומר שאני צודק ויתכן בהחלט שהרב שמש מרפא צודק.


וברור הדבר כי הרב שמש מרפא מכובד בעיני ודעתו מכובדת בעיני.

וגם היום כתבתי בשבחו וגם בעבר וגם עכשיו אני אומר שהוא עושה עבודה גדולה ומבורכת כאן במכלול וכל המכלול מתפאר ומתרומם מעריכותיו ומשיקול דעתו ויהי רצון שימשיך לרומם ולהפריח את המכלול.

מוטי (שיחהתרומות)

אני מנחש שהוא ראה עריכה שלדעתו לא הייתה נכונה והוא תיקן, אח"כ הוא גילה שמתנהל דיון שלא הוסכם שם אחרת ממה שתיקן ולכן השאיר כפי דעתו.

משך חכמה (שיחהתרומות)

לכבוד מוטי

תעיין בדף השיחה [בהודעות הראשונות] ותראה שהוא הרב שמש מרפא כותב במפורש ומודיע שמוחק אף על פי שהוא רואה שמתנהל כאן דיון.

המבקר (שיחהתרומות)

אני רק מנסה לחשוה מה הוא חושב על כמות התיוגים שהוא קיבל...

טישיו (שיחהתרומות)

בטעות התבלבלתי בינך לבין אחר הנושא שם משתמש דומה לשלך ועסוק גם כן בערכים תורניים.

מוטי (שיחהתרומות)

בקשר לעריכה זו, תודה על ההערה (והוספתה כמקובל), להבא הגדר עריכה כזו כבקשת הבהרה או מכלולזציה.

מוטי (שיחהתרומות)

בקשר לעריכה זו, לא אמורים להדגיש בהערה אלא לכתוב את מה שצריך להדגיש, במקרה דנן עדיף לשנות בגוף הערך.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אודה לך אם תוכל להשתמש בחשבון אחד בלבד, ריבוי החשבונות מקשה על ההתנהלות. תודה.

אפרון (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

על תקציר העריכה שלך:

"יש בזה מחלוקת תנאים ואדרבה הרמב"ם פסק שאין תגלחת מעכבת" - ?רמב"ם יד החזקה הלכות נזירות פרק ד

(יב) נזיר ששלמו ימי נזירותו ולא גלח תגלחת טהרה הרי זה אסור לגלח ולשתות יין ולהטמא למתים כשהיה מקודם וכל דקדוקי נזירות עליו ואם גלח או שתה יין או נטמא לוקה:

"וגם לפני הקרבת השלמים הנזיר מותר להטמא למתים ולשתות יין והרמב"ם פסק שאין השלמים מעכבין" וכן פסק בברטנורא ב{{משנה|נזיר|ו|ט}}.?

קרית ספר על הלכות נזירות פרק ח הלכה ב

מה איל נזיר אם הביאו יחיד בלא חטאת ועולה יצא דכתיב ואחר ישתה הנזיר יין ואמר מר אחר מעשה יחיד והיינו שלמים שעיקר תגלחתו של נזיר תלויה בשלמיו שהרי הזקיקו לו לשלח שערו תחת הדוד כדכתיב על האש אשר תחת זבח השלמים ותנא וגלח הנזיר פתח אהל מועד בשלמים הכתוב מדבר כלומר גילוחו של נזיר על ידי דבר שנאמר בו ושחט פתח אהל מועד דהיינו שלמים

משך חכמה (שיחהתרומות)

התוספות יום טוב על המשנה שם מדבר בענין הזה וכותב שיש לכאורה סתירה בדברי הרמב"ם בענין הזה כפי הזכור לי מדברי הרמב"ם שהבאת ויש עוד רמב"ם כמו שהבאנו אך מביא יישוב לדבר שאין סתירה בדברי הרמב"ם ומסקנתו ששיטת הרמב"ם כמו שכתבנו.

בכבוד רב.

מוטי (שיחהתרומות)

בקשר לעריכה זו למרות שהנימוק שכתבת לא מדויק, כפי המובא בערך על ימי המילואים שיש הסבורים שהחלו בר"ח ניסן, עם זאת אני מסכים שזה לא רלוונטי בערך הזה.

טישיו (שיחהתרומות)

תבנית:בבלי - כאן תוכל ללמוד איך התבנית פועלת וכיצד משלבים אותה בקלות בערכים.

חשוב להדגיש כי לא ניתן לשלב שני מראי מקומות יחדיו, וכדי לקשר לשני דפים אפילו במסכת אחת חייבים לכתוב את התבנית פעמיים.

כמו כן להזכיר שאי אפשר לשלב בה ראשי תיבות כלל ובטח לא סימנים כאלו '