גימיק
![]() |
ערך מחפש מקורות
| |
ערך מחפש מקורות | |

תחבולה או פעלול. מושג בשפה האנגלית.
בתחום השיווק, גימיק (באנגלית: Gimmick) הוא תכונה מיוחדת ושונה שמבליטה תכונה מסוימת המוצר או שירות על פני המתחרים שלהם, אך בדרך כלל איננה רלוונטית במיוחד למוצר, והשינוי נעשה על מנת לעורר בולטות בקרב הצרכנים. גימיקים של מוצרים נחשבים לחידושים לא שימושיים, שאינם קשורים למטרה של המוצר. מסיבה זו גימיק נחשב למילה שלילית לפעמים, אך בעבר רעיונות שהחלו כגימיקים התפתחו לחידושים קבועים ושימושיים.
היסטוריה
המילה החלה כמונח סלנג המתאר נוכל או קוסם שגורם לדברים להיראות שונה ממה שהם באמת.
מציאת גימיק מוצלח ומבדל היא בדרך כלל חלק חשוב בתהליך השיווק של מוצר יום-יומי או משעמם. לדוגמה מברשות שיניים, להם ניתנים גימיקים כמו צבעים בולטים, או משתנים, כדי שייראו אטרקטיביים יותר ללקוחות. גימיקים פונים בעיקר לילדים אך לפעמים גם למבוגרים שמתלהבים בקלות, וקונים את המוצר בשביל הגימיק ולא בשל השימושיות שלו.
ישנם תוכניות שמוסיפות גימיקים לשעשועונים, לדוגמה נפילות מרהיבות של מתמודד שנפסל.
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] גימיק22832691