שיחת משתמש:שמש מרפא

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

כיבוד אב ואם

שלום הרב שמש. גיליתי שמחקת לי את הפרק של "כבוד אחיו הגדול" מהערך של כיבוד או"א, מהסיבה שיש על זה ערך נפרד.

האמת היא שאני יודע שיש על זה ערך נפרד - אני שיפצתי אותו מהיסוד - אבל אח"כ קיבלתי דוקא הוראה מרבי ספרא למזג אותו לתוך כיבוד או"א (בנוסף לעוד הרחבות שהכנסתי לשם, ושתכננתי להכניס עוד בבין הזמנים הנוכחי). לדעתו אדרבה הערך הראשי צריך להכיל הכל מכל כל עד כדי הפיכתו לערך מומלץ, או כמו שהוא כתב לי "תרחיב ותרחיב עד שזה יהיה כמו השהיה (שבת)"...

אז יש כאן איזה תיאום קטן שצריך לעשות, כי חבל שאני עובד לריק.

בברכה, --עזרא ט. (שיחה) 23:37, 4 באפריל 2022 (IDT)

שלום ר' עזרא, שמח לראותך שוב. כיוון שהערך כיבוד אח גדול כבר קיים כערך נפרד, בכדי למזג את השניים יש צורך בדיון מקדים (ראה המכלול:איחוד). מה שקרה זה שהמידע הופיע פעמיים, הן בערך האב והן בערך הנפרד, זה לא מצב תקין. גם לגופו של עניין אני לא בטוח שזה הצעד הנכון, כי מדובר בנושא נפרד, ולא לגמרי ברור שזה חלק ממצוות כאו"א או מצווה נפרדת. בכל מקרה עבודתך לא לריק... שמש מרפא (שיחה) 00:06, 5 באפריל 2022 (IDT)
שמח שיש מגוון דעות בנושא. ספרא - שיחה 01:52, 5 באפריל 2022 (IDT)
תכל'ס ידידי, להמשיך להרחיב את כיבוד או"א? ראיתי שהיו שם עוד קטעים שהורדת לי--עזרא ט. (שיחה) 15:41, 5 באפריל 2022 (IDT)
כמובן, כל הרחבה מבורכת. כמובן שצריך להיצמד לעיקרי הדברים ולא להתפזר יתר על המידה לפרטי פרטים. לא ראיתי שמחקתי, רק סידרתי שם קצת. יישר כחך. נ. ב. אין צורך לתייג אותי בדף שיחתי, התיוג נעשה מאליו. שמש מרפא (שיחה) 15:45, 5 באפריל 2022 (IDT)
אחר העיון, אני עדיין בדעה שצריך לכתוב כאן לפחות את תקציר הדברים הנוגעים לאח גדול, עם קישור של "ראה ערך מורחב וכו'" (אין לי מושג איך עושים את זה, אבל זה מה שצריך).--עזרא ט. (שיחה) 23:11, 27 ביוני 2022 (IDT)
זה אפשר. שמש מרפא (שיחה) 01:39, 28 ביוני 2022 (IDT)
עזרא ט., בוצע בוצע, ראה איך זה עכשיו. יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 09:42, 10 ביולי 2022 (IDT)
נראה לי מצויין. אני רוצה להוסיף עוד פרק על כיבוד או"א לאחר מיתה - אטפל בזה בל"נ בקרוב, מקסימום בבין הזמנים. חוצמזה, אולי יוסיף לצרף תמונה. חשבתי על תמונה של מדף שלם של ספרים על כיבוד או"א [יש כזה בישיבה שאני נמצא בה], ולכתוב משהו על זה שיש ספרות ענפה על מצוות כאו"א. מה דעתך, והאם תוכל להדריך אותי איך מצרפים תמונה כזאת?--עזרא ט. (שיחה) 20:20, 10 ביולי 2022 (IDT)
האמת שזה לא כ"כ מקובל, אבל אני לא מצליח לחשוב על רעיון יותר טוב, אז אולי זו אפשרות yucv... יש בסרגל הכלים בצד שמאל "העלאת קובץ לשרת". לחץ עליו, ופעל לפי ההוראות. שמש מרפא (שיחה) 18:57, 10 באוגוסט 2022 (IDT)

שכתוב הפיסקה על הפולמוס בערך רש"י כפשוטו

שמש מרפא שכתבתי עוד, ראה שם.בקשת חכמה (שיחה) 22:08, 4 במאי 2022 (IDT)

הערך על ר' יונה זלושינסקי

שמש מרפא הואיל ואתה מנטר, והואיל ומנטר הוא המורשה להעביר טיוטות לערכים, והואיל וראיתי שעיניך שזפו את הטיוטה: הרב יונה זלושינסקי.בקשת חכמה (שיחה) 19:29, 5 במאי 2022 (IDT)

שינטו

בקשר לעריכתך הזו, בפסקה זו לצד זו משך 1500 שנה האם הקטע לא מיותר?, גם כך כל הקישורים לא פעילים... מאיר (שיחה) • ט' באייר ה'תשפ"ב • 18:36, 10 במאי 2022 (IDT)

הקטע לא מיותר, משום שהוא מיכיל מידע הסטורי. באופן כללי הערך נערך בצורה חפוזה ולא מיטבית, כפי שניתן לראות שהוא נקטע באמצע. מקווה למצוא זמן לטפל בזה. שמש מרפא (שיחה) 08:43, 11 במאי 2022 (IDT)

קצת באיחור

בנוגע לעריכה זו, לפי המופיע בכללים מדובר בהצבעה לכל דבר, גם אם (אולי) היא לא מחייבת. מיכי ~ שיחה • 23:24 ט' באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

במעלה הדף זה מכונה "דיון", וזכות הצבעה אינה כה חשובה כאן. בכל מקרה, אין כל כך נפק"מ. שמש מרפא (שיחה) 08:41, 11 במאי 2022 (IDT)

מדליית זהב עבורך!

מדליית זהב המכלול.png ראיתי את הערך שחיברת בענין חידושי הרמבן והוא ממש תענוג לקריאה ומוסיף הרבה ידיעות חשובות ונחוצות וערוך בטוב טעם ודעת, וכפי שראיתי מצויין שם בראש הדף שהערך עדיין לא הושלם אבל בכל זאת כבר רואים את האור הגדול שהוא מפיץ אשריך שזכית לערוך זה, וכן תודה על כל הערכים הרבים שהנך משקיע וטורח להאיר ולזכות את הרבים בכח כשרונותיך הברוכים. יישר כוחו. ויזכה הלאה לזכות הרבים משך חכמה (שיחה) 08:26, 11 במאי 2022 (IDT)

הערה מרכזית

יש לך מסירות רבה למכלול ועל כך צריך באמת לשלוח הרבה יותר כוכבים מכל מה שקיבלת יחד. עם זאת אני רואה אצלך דפוס פעולה מסויים שלדעתי אינו ראוי. ואקדים:

כידוע אספסיינוס טען לריב"ז: "אילו חבית של דבש ודרקון כרוך עליה לא היו שוברין את החבית בשביל דרקון"? ואמרו חז"ל שהיה לו להשיב: "שקלינן צבתא ושקלינן ליה לדרקון וקטלינן ליה וחביתא שבקינן לה".

כך גם כאשר יש בערך בעיה מסויימת, אין מן הראוי לבטל את כל העריכות הטובות שיש בו משום הבעיות שישנם בו, אלא צריך לבררו ולתקנו כראוי. אם אין לך סבלנות, תוכל להציב תבנית בראש הערך, אבל חלילה להשליך לפח האשפה עבודה של שעות ע"ג שעות של מכלולאים שעשו עריכות טובות. מלבד ההפסד של העריכות, זה גורם לעיתים למכלולאים טובים לפרוש לגמרי מהמכלול, כשהם רואים איך שכל השקעתם אינה שווה כלום. הערתי זאת באה כעת כשראיתי את עריכתך כאן, אבל איני מתכוון דווקא לעריכה זו, אלא לדפוס פעולה מסויים שלך שראיתי אותו שוב ושוב. אע"פ שאני אישית נפגעתי ממך בערך ויואל משה כשדרסת עריכות טובות שלי [ושל אחרים] משום דפוס פעולה זה (וב"ה שחלק כבר החזרת בעצמך אחרי דיון ארוך, ונקוה שבסוף תראה איך שגם בשאר העריכות טעית כשמחקת), מ"מ קבל את האמת ממי שאומרו.
בכל הכבוד וההערכה על שאר פעולותיך והמסירות שלך למען המכלול. וחי בהם (שיחה) 01:21, 12 במאי 2022 (IDT)

תודה. בעיני מה שחשוב זה השורה התחתונה שהיא איכות התוכן שאנו מגישים לעורכים. הערך שלש שבועות כמשל, הושחת לחלוטין אי אז בטרם היה ניטור ראוי לשמו במכלול, הפכו אותו למאמר או לספר או יותר נכון לאתר מראה... עריכה של ערך כזה דורשת שעות רבות. הוא לא זקוק לתבניות (שכבר היו בו) כי אם לישועה. ואם הבחירה היא להשאיר את הפסולת המרובה על האוכל עד ביאת גואל או לשחזר לגרסה סבירה, אני בוחר באפשרות השנייה. לגבי הערך ויואל משה זו דוגמה לא טובה, משום שאני סבור שהגרסה שלי עדיפה (אם כי לא מושלמת). למעשה בשנה וחצי שאני מנטר במכלול לא ראיתי מכלולאים תורמים פורשים בעקבות פעולותי, ולהיפך. שמירה על הרמה הגבוהה במכלול צריכה להיות בראש מעייננו, וזו הדרך הטובה ביותר למשוך עורכים חדשים. שמש מרפא (שיחה) 01:49, 12 במאי 2022 (IDT)
בעצם בתשובתך אתה אומר כך: היות שאני לא מסוגל לסלק את הדרקון מהחבית, אבחר לשבור את החבית או את חלקה. וא"כ בעצם לא השבת כלום, שכן בדיוק על זה כתבתי לך שזה דפוס פעולה שאינו ראוי. גם מה שכתבתי לך שזה מרחיק מכלולאים, לי ברור שזה כך (לי אישית זה גרם לשקול מחשבה כזו!), גם אם לא יצא לך להבחין בזה (מכלולאי עדין נפש קולט את התמונה ופורש בשקט). ככלל כבר כתבתי שלא התכוונתי דווקא לערך ויואל משה או לשלשת השבועות, אלא לדפוס פעולה קבוע שלך בהרבה מקומות (וכפי שכבר פעם הערתי לך בדף שיחה של הרב יצחק טוביה וייס). אדגיש שנוכחתי בזה בלי שום מעקב אחריך, אלא רק ע"י כמה דפים שבמקרה היו אצלי ברשימת המעקב. ושוב אדגיש שאיני בא כלל למעט מערכך, אלא רק להסב תשומת לבך לכך, שבכל עריכה שיש בה לשבור את החבית, תחשוב שוב ואולי תמנע מזה או אפילו פתאום תראה שאם מעט רצון טוב וטיפת סבלנות נוספת אתה יכול בקלות לברור את הפסולת מבלי לשבור כלום מן החבית. בברכה! וחי בהם (שיחה) 08:49, 12 במאי 2022 (IDT)
אני פועל מתוך ידיעה שאחרת הדרקון ישאר לעולמי עד. אני לא מדבר באוויר אלא מתוך נסיון ארוך, ואני לא חושב שהמקרה שלך קשור לעניין. בהצלחה. שמש מרפא (שיחה) 09:30, 12 במאי 2022 (IDT)
אני בהלם! עד עכשיו חשבתי שאינך מודע לכך שאתה שובר את החבית. כעת אני מבין מדבריך שאתה יודע זאת אלא שלדעתך אכן ראוי לעשות כדברי אספסיינוס ולשבור את החבית ע"מ לסלק את הדרקון. זה דבר חמור מאוד שאתה מחליט על מדיניות חדשה בעצמך. ללא ספק עליך לחדול מכך עד שלא תקבע שישנה כזו מדיניות. [ואגב העריכה שלך בערך של ויואל משה ממש קשורה לכאן, שהרי בס"ה יש 4 הבדלים מרכזיים בין הגירסא שלך לגירסא הישנה (למטיבי לכת: מדובר באותיות ג' ד' ו' ז'. שכן ההבדלים הנוספים הם הבדלים בין עריכתי לעריכתך) ואתה באת בהינף יד לתקן את הערך, והנה למעשה בשלשה כבר יש הסכמה מוחלטת שטעית, הרי שגם שם היה דפוס פעולה שכאשר אתה בא לתקן דבר מסויים אתה מוחק מהר גם עריכות טובות ושובר את החבית (וכל זה כתבתי גם לתשומת לב מקוה ואפרון שסברו שהיה 'אסור' לי אפילו לפתוח דיון. אקוה שמעתה זה יגרום להם שיפסיקו להתקיף מכלולאים מבלי להכנס לענין)]. ושוב אסיים מתוך הערכה על שאר פעליך. וחי בהם (שיחה) 14:44, 12 במאי 2022 (IDT)
אני מודע היטב, ואני לא כותב את דברי באוויר אלא מתוך הרבה מאד נסיון (שנה וחצי בניטור, עשרות אלפי סימוני עריכות, והיו תקופות שביצעתי 90% מהניטור). וזו לא מדיניות ולא חדשה. ויאול משה לא קשור לכאן, הוא נידון בארוכה (הרבה מדי בארוכה) במקום אחר, ואל תנסה לערב את זה איפה שזה לא קשור. שמש מרפא (שיחה) 14:50, 12 במאי 2022 (IDT)
מבלי להיכנס לגופו של דיון ולגופם של מתדיינים ועריכות, מומלץ לעורך שעריכותיו שוחזרו במקרים דומים, לברר נקודות בודדות של עריכותיו ולהכניסם אחד אחד לערך. הרב וחי בהם, שים לב שעריכות שמכילות תוכן ראוי אולם העריכה בכללה "בשורה התחתונה" הזיקה לקורא יותר מאשר שהועילה, לא מוגדרת כחבית ועליה דרקון, אלא כדבורה בעלת דבש ועוקץ. כלומר זה אותו המוצר עצמו שיש בו טוב ורע. בירור הרע והשארת הטוב זו יצירה של מוצר חדש שפעמים רבות בלתי אפשרי למנטר לעשות זאת. בהוקרה רבה מישהו (שיחה) 16:18, 12 במאי 2022 (IDT)
אוסיף גם אני נקודה חשובה נוספת. ההנחה שהמכלול הוא אתר המיועד עבור העורכים ומשכך כל דבר שעלול להרחיק עורכים מוגדר שבירת החבית היא טעות ממש נפוצה. במכלול יש בסביבות 15 (אולי פחות) עורכים קבועים שעורכים מדי יום. לעומת זאת יש למכלול בסביבות 20,000 מבקרים מדי יום. פי אלף יותר קוראים מאשר עורכים. המנטר והעורך וכל מכלולאי אמור לראות מול עיניו בעיקר את הקורא. מכלולאי שהשקיע שעות רבות ביצירת חומר שלא יסייע לקורא או יתר על כך יזיק לקורא, מוזמן ברוחב לב לפתוח אתר אינטרנט בו יפרוס את הגיגיו, וישמיע אותן ל-15 מאזיניו. אם יש בכך צורך אני מוכן לסייע לו בכך מבחינה טכנית, הדבר אינו מסובך כלל וניתן לפיתוח במספר דקות בודדות... מקוהשיחה • י"א באייר ה'תשפ"ב 16:52 (IDT)
מעניין מאוד לשמוע דיעות רבות ומגוונות, ויש לי מה להעיר על חלק מהדברים ולא כאן ועתה המקום לזה. אולם ברור לי שכל עוד לא נקבעה מדיניות רשמית כזו, אסור בשום אופן לנהוג בשיטת אספסיינוס הנ"ל. זה מפריע למכלואי שהשקיע ועשה עריכה טובה, ואין סיבה שעריכתו תימחק בשיטת אספסיינוס משום שהיו אחריו שנים או שלשה שלא ערכו טוב. וזה גם הפסד לקוראים ולגולשים, שלא פעם מעניין אותם דווקא עריכה מקומית שמביאה חומר חרדי שחשוב לגולשים כאן, והם מפסידים זאת בהינף מקלדת. מי שסבור שיש לנהוג בשיטת אספסיינוס הנ"ל, צריך מקודם לקבוע כללים חדשים ורשמיים תוך כדי שמיעת כל הדיעות ולקיים הצבעה אם יהיה צורך וכו'. בברכה וחי בהם (שיחה) 21:58, 12 במאי 2022 (IDT)
שים לב מה אתה טוען, ישנן X עריכות ליום שעל המנטר לבדוק, מתוכם נניח 5% בעייתיות (תלוי בתקופות), יקדיש המנטר כנגד הזמן שהקדיש כל אחד מאותם עורכים (ואולי קצת יותר כיון שחלקם כתבו ללא מחשבה נוספת והוא צריך לאמת ולנסח), התוצאה תהיה כילוי זמנו בכלל וזמן התרומה למכלול בפרט. הבעיה גוברת בהתחשב שהמנטרים בד"כ יכולים לתרום תרומות משמעותיות לערכים קיימים וליצור את שאינם. הפתרון שנותר הוא, שקלול של תועלת-נזק בעריכה ובהתאם לכך שחזור/אישור, ונסיון להדריך את המכלולאי המזדמן בכתיבה איכותית יותר.
בקיצור, אם יצטרכו המנטרים לברור מכל עריכה (משמעותית) את הטוב שבה + ניסוחה, אבדנו את התועלת בניטור. מיכי ~ שיחה • 22:09 י"א באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
בכגון זה אתה צודק. אני מדבר על דוגמאות אחרות, כגון כשעורך עשה עריכה שקרובה להיות מושלמת, ואפשר לתקנה בלחיצת מקלדת, ואז מגיע המנטר ומעדיף בלי שום סיבה לבטלה (על זה למשל הערתי בדף שיחה של הרב יצחק טוביה וייס). או כאשר עורך ערך בצורה מעולה, אלא שאחריו באו מספר עורכים שלא ערכו כראוי, ואז המנטר מגיע בחוסר סבלנות ומחזיר את הגירסה הויקיפדית תוך כדי שהוא דורס עריכות משובחות במקום לסלק רק את הדרקון (זה הדוגמא לכאורה בערך שלש שבועות ובערך ויואל משה). מכיון שראיתי כמה דוגמאות כאלו, חששתי שמדובר ביד קלה על המקלדת בשיטה אספסיינוס הנ"ל, ועד עתה אני בהלם לשמוע שאכן זו היא ההתנהלות. וחי בהם (שיחה) 22:23, 12 במאי 2022 (IDT)
בכגון דא, אני מניח שבד"כ המנטר ילחץ על המקלדת לתקן ולא לשחזר, אם הוא משחזר ז"א שלדעתו הנזק רב על התועלת. ואל תשכח שאם הוא הוגדר כמנטר, ז"א שחברי הקהילה מצאו לנכון להפקיד בידו את ההרשאה. כמובן שתלוי גם בעומס שיש עליו, למשל, אם הוא המנטר הכמעט יחיד בביה"ז ויש עומס גדול על מערך הניטור, גם עריכות קלות לא בטוח שיש פנאי ופניות לבצע. כמובן יכול להיות פה ושם פספוסים, כולנו בנ"א. מיכי ~ שיחה • 22:31 י"א באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
יפה, הגענו להסכמה. הייתי שמח מאוד אילו לימוד הזכות שלך היה נכון, אבל הרושם שלי היה כאן שמדובר בדפוס פעולה קבוע ולא בפספוסים וכדו'. ועובדה שכאשר העירו למנטר (לגבי שלשת הערכים שבהם ראיתי דפוס זה, ואדגיש ששנים מהם לא היה במסגרת הניטור השותף שהוא דבר הכרחי ודחוף ואינו ניתן לדחייה, אלא סתם עבודה שאינה הכרחית ואינה דחופה) הוא לא חזר בו אלא טען שכך צריך להיות וכפי שהוא כתב גם בשיחה זו. וחי בהם (שיחה) 22:48, 12 במאי 2022 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אני לא רואה טענה אחרת מלבד הדברים שכתבתי בניסוח שונה, והלכתי לבדוק בדף שיחה של הגרי"ט ובהחלט מתאים לנימוקים שציינתי. מיכי ~ שיחה • 23:07 י"א באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

נקוה שאתה צודק והמנטר בעצמו יאמר שזה האמת ולא דפוס פעולה קבוע ושיטתי. וחי בהם (שיחה) 23:09, 12 במאי 2022 (IDT)
כאמור, זה דפוס פעולה של מנטר שרוב מוחלט של הקהילה מביע בו אמון. מיכי ~ שיחה • 23:13 י"א באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
הסברתי כאן את דפוס הפעולה שלי שהוא המצוי והרצוי מבחינת המכלול (תרתי משמע), ועיקרו שמירה חסרת פשרות על הרמה הגבוהה של מרחב הערכים במכלול. אני משקיע זמן גם בעריכות שטעונות תיקון, כאשר בהתאם ליחס בין חשיבותן ובין המאמץ שצריך להשקיע (אגב, מספר העריכות שדורשות תיקון הוא הרבה יותר מ-5%). תיקון הערך על שלוש שבועות זה מאמץ אדיר שסביר להניח שאיש לא היה משקיע בעתיד הנראה לעין (כפי שאיש לא השקיע כלל בתיקון הערך ב-3 שנים שהוא שוכב כך). לגבי הגרי"ט וייס הסברתי גם למה מחקתי בערך של הרי"ט ווייס - תבנית מידע תפקידה לכלול מידע שמופיע בערך, והוא לא יכול לשמש כעלה תאנה למידע לא ברור. שמש מרפא (שיחה) 02:02, 13 במאי 2022 (IDT)

מראה כהן

שמש מרפא ראה נא המכלול:העברת דפי טיוטה בקשה להעביר למרחב הערכים, את הטיוטה על הספר מראה כהן - נדה. תסכים איתי שזה שווה ערך. בקשת חכמה (שיחה) 20:09, 17 במאי 2022 (IDT)

אני מבין שאתה מסכים לטענה שהוא זכאי בשל פופולריות? מיכי ~ שיחה • 21:07 ט"ז באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
אכן, אחד הספרים הפופולריים ביותר בהלכות נדה. זה אמנם לא ארחות שבת אבל לא הרבה פחות ממנו. בכל מקרה הרשות נתונה ביד כל אחד לפתוח דיון חשיבות. שמש מרפא (שיחה) 21:15, 17 במאי 2022 (IDT)
100%, לי לא היה ידוע היקף התפוצה שלו, אם זה לא הרבה פחות מארח"ש, מצוין. מיכי ~ שיחה • 21:18 ט"ז באייר, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
לא ראיתי הרבה בתים בלי הספר הזה-- הכל לטובה 😊 שיחה י"ט באייר ה'תשפ"ב • 00:43, 20 במאי 2022 (IDT)

כוכב תורני!

Feather Barnstar Hires.png כוכב תורני
ישר כוח על ההרחבות בערך תקנות יהושע בן נון, ועל פעילותך בכללי במכלול, המשך והצלח! חידוד (שיחה) 21:20, 16 במאי 2022 (IDT)
תודה לך על כל העבודה החשובה. שמש מרפא (שיחה) 16:02, 20 במאי 2022 (IDT)

הרב יהושע אייכנשטיין

שמש מרפא בעצם הערך בשל, לא? אם כן ניתן להעבירו למרחב. בקשת חכמה (שיחה) 13:28, 18 במאי 2022 (IDT)

הקישור לגיב צאק לא ברור, כך גם משנתו החינוכית שנאמרה בכנס, שהוא לא היה הדובר המשמעותי בו נראה לי מיותר.מאיר (שיחה) • י"ז באייר ה'תשפ"ב • 13:32, 18 במאי 2022 (IDT)

כוכב איכותי!

SVG Barnstar Hires.png כוכב איכותי
כבר הגעת עד ח'קריצה. מיכי ~ שיחה • 19:26 י"ז באייר שמיטה תשפ"ב, 18 במאי 2022 (IDT)
תודה, יפה ששמת לב (: שמש מרפא (שיחה) 16:02, 20 במאי 2022 (IDT)

דוא"ל

שמש מרפא. שלחתי, אשמח לתשובתך מנחם הירשזון (שיחה) 21:49, 19 במאי 2022 (IDT)

הרב שמואל מרדכי פורטוגל

ביטלת את עריכתי (חודש אב < אב) בדף מסיבה לא מוצדקת. לידיעתך בערך מופיע המילים "שגיאת לואה בשורה 54 תאריך עברי" לאחר השינוי שלי, ההתראה נעלמה. ולאחר הביטול שלך, היא שבה.

אבקשך לחזור בך מהביטול.

בברכה על החסידים (שיחה) 23:52, 23 במאי 2022 (IDT)

לא ראיתי שגיאת לואה לא לפני ולא אחרי, אבל חשבתי שהעריכה שלך הפוכה משהייתה, שיחזרתי. עמך הסליחה. שמש מרפא (שיחה) 23:57, 23 במאי 2022 (IDT)

הפרת זכויות יוצרים חמורה בויקיפדיה

ראיתי שכתבת באיזה מקום שאתה עורך בויקיפדיה, אז רציתי להעיר לך כי ראיתי שם אתמול את הערך שכתבתי על רבי ישעיה שנייבאלג מועתק כמעט מילה במילה כולל הטעויות שלי (שכאן הם כבר תוקנו)!, כתבתי א"ז שם בדף השיחה אבל לא תייגתי אף אחד אז אני לא יודע אם מישהו ראה את זה. ץדיק (שיחה) 12:30, 24 במאי 2022 (IDT)

@ץדיק, אין לי שום ספק שהכותב התבסס על הערך, (הטענה שהיה ראב"ד, הקישורים מכל רגע שבסה"כ מעתיק מאתרים אחרים, ועוד) אבל זו לא הפרת זכויות יוצרים כי הערך רק מבוסס על הערך המכלולאי (כפי שהמכלול מתבסס על מקורות) ולא מועתק ממנו. מה שכן, זו כנראה הפרה של כללי ויקיפדיה, אבל זה לא מענייננו. שמש מרפא (שיחה) 00:56, 25 במאי 2022 (IDT)

כוכב ניטור!

Cleanup Barnstar Hires.png כוכב המנטרים
צריך שיופיע קישור קבוע. מיכי ~ שיחה • 15:06, כ"ג באייר שמיטה תשפ"ב (IDT)‏, 24 במאי 2022 (IDT)
בהחלט, אולי משהו אוטומטי על בסיס שעתי/יומי? :-) .אפרון (שיחה) 15:19, 24 במאי 2022 (IDT)
על כל 500 סימונים, לא פחות כדי לא להספים את הדף. מיכי ~ שיחה • 15:24, כ"ג באייר שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
יספים לו את הדף, אולי כדאי ליצור דף שמש מרפא/כוכבים. אפרון (שיחה) 15:27, 24 במאי 2022 (IDT)
וודאי, גם לו וגם לעוד כמה, תבקש מגאון שייצר לזה סקריפטקריצה. מיכי ~ שיחה • 15:30, כ"ג באייר שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
אני מוחה על הכוכב. עומד לו תלמיד חכם ומנטר ספאם? תנו זאת למנטרים אחרים (לא חושב שחסר). תנו לו להתרכז בערכים תורניים, אין לנו הרבה כותבים כאלו תלמידי חכמים. טישיו (שיחה) 15:38, 24 במאי 2022 (IDT)
צודק לגמרי. הבעיה שאין (הרבה?) מנטרים כאלו ובמכלול הקדימה ניתנת לניטור וזו הסיבה שהוא מבקש לא לכתוב ערכי ספאם. מיכי ~ שיחה • 22:44, כ"ג באייר שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

קידוש מזבח

לכבוד הרב שמש מרפא ברצוני לדעת את חוות דעתך בענין הערך קידוש מזבח, שהעלתי שם שאלה על שם הערך ואולי יוכל לחוות דעתו בענין ולהודיעני.משך חכמה (שיחה) 12:48, 29 במאי 2022 (IDT)

שלחת לי דוא"ל

והגיע רצף גיבובים לא מובן מנחם הירשזון (שיחה) 17:07, 1 ביוני 2022 (IDT)

השיבותי לך מנחם הירשזון (שיחה)

מדליית זהב עבורך!

מדליית זהב המכלול.png על מה לא?! הכל לטובה 😊 שיחה ג' בסיוון ה'תשפ"ב • 03:15, 2 ביוני 2022 (IDT)

שטיחת עשבים

אחרי שקישרת לשיעור של רבי אשר וייס אני לא מבין את העריכה הזו שלך. עמוס חדד (שיחה) 01:35, 6 ביוני 2022 (IDT)

תמיהה דווקא בגלל הקישור הנ"ל. אפשר גם לציין כמקור. שמש מרפא (שיחה) 01:37, 6 ביוני 2022 (IDT)
בדיוק להיפך, הוא טוען שהגר"א דיבר על העמדת אילנות ולא על שטיחת עשבים והמנהג הנוצרי עוסק בפיזור ורדים שדומה לשטיחה ולא להעמדת אילנות. עמוס חדד (שיחה) 01:47, 6 ביוני 2022 (IDT)
אקדים, שראוי היה לנהל דיון זה בדף השיחה, ואקדים עוד, שלא עיינתי כדבעי בשיעורו של הרה"ג אשר וויס שליט"א אלא רפרפתי בעלמא. לאחר ההקדמות, עמוס חדד משמע מדבריו שמנהג זה הוא ג"כ העמדת אילנות ולא פיזור פרחים. שמש מרפא לא נראה לי שעל פי שיעורו של הרב הנ"ל ניתן לשנות כך את הערך ללא מקור, חילוק או הסבר (במיוחד שבתחילת הערך מופיע ההסבר הראשון). לדעתי יש לציין את שתי האפשרויות, ואולי להוסיף מקורות אם יש בידך. הכל לטובה 😊 שיחה ח' בסיוון ה'תשפ"ב • 18:31, 6 ביוני 2022 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכהמתוך תמליל השיעור שם "ומלשונם למדנו שהגר"א לא התנגד למנהג שטיחת עשבים ובשמים, אלא למה שנהגו להעמיד אילנות, ומריש הוי אמינא שעיקר התנגדות הגר"א משום שהנוצרים נוהגים להעמיד עצי אשוח בחג המולד שלהם, ובאמת אין מנהגם בחגא שלהם לשטח עשבים, אך התברר לי שכוונת החיי אדם לחוגא הקרוי בפיהם פנטקוסט וזה שקראוהו פנגשטן, וחג זה נופל סמוך לחג השבועות, אך ככל שביררתי גם בחג זה אינם נוהגין לשטוח עשבים אלא להעמיד אילנות בלבד, ולכאורה מבואר מלשון המעשה רב והחיי אדם בשני ספריו שכל ההתנגדות לא היתה אלא למה שנהגו להעמיד אילנות וכמנהג שהביא המגן אברהם, ולא למנהג שהביא הרמ"א של שטיחת עשבים." . שמש מרפא (שיחה) 18:32, 6 ביוני 2022 (IDT)
הכל לטובה, די ברור ש"פנגשטן" זה לא חג המולד (קראצמאך, כריסמס). אמת שצריך להרחיב את הדיון בדעת הגר"א, אפשר גם לקחת מ"מ מהשיעור הנ"ל. שמש מרפא (שיחה) 18:34, 6 ביוני 2022 (IDT)
שמש מרפא מסופקני האם הסבר של החיי אדם מהווה אישור שאכן לכך הגר"א התכוון, במיוחד אחרי דבריו של הגר"א וויס שגם בחג זה לא שוטחים עשבים, וא"כ מה הפשט בדברי ערוך השולחן? אולי יש הסבר שלישי. בכל מקרה, צריך לציין מקור גם לחחי אדם וגם לגר"א וויס. הכל לטובה 😊 שיחה ח' בסיוון ה'תשפ"ב • 18:41, 6 ביוני 2022 (IDT)
ההסבר הזה מופיע בכל מקום שבו הובאו דברי הגר"א. שמש מרפא (שיחה) 18:52, 6 ביוני 2022 (IDT)
היכן למשל?-- הכל לטובה 😊 שיחה ח' בסיוון ה'תשפ"ב • 18:56, 6 ביוני 2022 (IDT)
במעשה רב. שמש מרפא (שיחה) 18:58, 6 ביוני 2022 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכהשו"ר שבערך פנטקוסט מובא שיש מקומות שנוהגים לפזר ורדים ומיושבת קושיית הגר"א וויס.-- הכל לטובה 😊 שיחה ח' בסיוון ה'תשפ"ב • 18:55, 6 ביוני 2022 (IDT)
בכוונה נמנעתי מלעסוק בשאלה מה המנהג שממנו חשש בגר"א, אבל ברור שהחג הנוצרי המדובר הוא פנטקוסט ולא חגאת המולד. שמש מרפא (שיחה) 18:58, 6 ביוני 2022 (IDT)

תבנית לקישור לתוספתא (בדומה לבבלי למשל)

יש דבר כזה?
נ.ב. אם חסר משהו בדף המשתמש שלך, זה זה...
נ.ב.ב. מה עם אירכוב לדף זה?
הכל לטובה 😊 שיחה ח' בסיוון ה'תשפ"ב • 18:19, 6 ביוני 2022 (IDT)

א. לא קיים. שמש מרפא (שיחה) 18:30, 6 ביוני 2022 (IDT)

התמונה

הבנתי שאני חסום, אך מה הקטע שלך להוריד תמונה הרבה יותר ברורה ויפה ומעודכנת? כפוף לכללים (שיחה) 20:00, 7 ביוני 2022 (IDT)

חבל שאתה לא כפוף לכללים, אתה בסוף תחסם לגמרי, חשבתי שאתה יותר הגיוני, חבל. אפרון (שיחה) 20:13, 7 ביוני 2022 (IDT)
הדיון מתקיים בדף שיחת המשתמש. שמש מרפא (שיחה) 20:13, 7 ביוני 2022 (IDT)

רשימת הערכים החדשים במכלול

שמש מרפא יש איזה מקום שנותן רשימה של כל הערכים החדשים מבית המכלול? 🫵רוצים לעזור בפורטל הציבור החרדי? • עפר ואפר (שיחה) • י' בסיוון ה'תשפ"ב • 19:27, 9 ביוני 2022 (IDT)

עפר ואפר, ברשות בעל הבית, החדשים מופיעים בעמוד הראשי. כל השאר מופיעים בערכים שנוצרו במכלול. עמוס חדד (שיחה) 19:52, 9 ביוני 2022 (IDT)
@ראה כאן. יש גם ניוזלטר שמקבלים למייל, ראה בסרגל כלים מימין. שמש מרפא (שיחה) 20:03, 9 ביוני 2022 (IDT)
תודה. מצאתי עוד דרך שעוזרת חלקית כאן. לגבי ההצעה של עמוס חדד רשימה של כל הערכים במכלול לא ממש עוזרת לי 🫵רוצים לעזור בפורטל הציבור החרדי? • עפר ואפר (שיחה) • י"א בסיוון ה'תשפ"ב • 00:28, 10 ביוני 2022 (IDT)
לא הבנת את עמוס, הוא אמר שבעמוד הראשי יש תבנית עם בערך 20 הערכים הכי חדשים אבל זה גם לא הכי מדויק כי התבנית הזו לא מיועדת לקצרמרים, ערכים עם תבניות עריכה, שכתוב או מקורות.. כרם (שיחה) 00:59, 10 ביוני 2022 (IDT)
עכשיו הבנתי. זה רחוק מלהיות מעודכן. הרבה ערכים לא נכנסים לשם, ומכיון שזה לא אוטומטי אלא ידני הרבה פעמים זה לא ממש מתעדכן 🫵רוצים לעזור בפורטל הציבור החרדי? • עפר ואפר (שיחה) • י"א בסיוון ה'תשפ"ב • 01:24, 10 ביוני 2022 (IDT)
בזכותכם עדכנתי כעת את התבנית. 01:26, 10 ביוני 2022 (IDT)
ורק את הערכים שלי זנחת...🙁 🫵רוצים לעזור בפורטל הציבור החרדי? • עפר ואפר (שיחה) • י"א בסיוון ה'תשפ"ב • 02:11, 10 ביוני 2022 (IDT)
ומה לעשות שהם בלי מקורות... 🙌 עצתי: הסדר הנכון בכתיבת ערכים - מקורות, ואז ערך, לא להיפך. שמש מרפא (שיחה) 02:15, 10 ביוני 2022 (IDT)

עריכה בדף במרכז חסידי ויז'ניץ

ראיתי את העריכה שלך שם וכנראה אתה לא מכיר, פשוט יש שני שירים אחד השיטה הק' שזה ההמנון ויש וכולם מקבלים ששרים בארבעת הזמנים מיוחסים המצוינים שם יו"ט (שיחה) 20:23, 9 ביוני 2022 (IDT)

אני לא מכיר, לכן אני נצמד למקור. שמש מרפא (שיחה) 20:39, 9 ביוני 2022 (IDT)
ואני כן מכיר ולכן אני מעיר לך יו"ט (שיחה) 20:53, 9 ביוני 2022 (IDT)

ישיבת מאירת שמועה

א. תודה על העברת הערך.
ב. כמה הארות שצריך לבדוק איך להכניס אותם מבחינת מקורות 1. המרחק בין הישיבה לקניון סיטי הוא 2.4 ק"מ (ע"פ גוגל מפות) כך שזה לא נחשב בסמיכות 2. הרב רוזנבלט לא כיהן כמשיב בישיבת גרודנא 3. העזיבה של הר' רוזנבלט היתה קודם פטירת הרב קרלינשטין כך שלא נכון שרק לאחר פטירתו החלה התגבשות קבוצת בחורים סביב הר' רוזנבלט אלא לאחר היחלשותו. תודה דודו22 (שיחה) 12:51, 10 ביוני 2022 (IDT)

יטופל בעזרת ה', תודה. שמש מרפא (שיחה) 13:12, 10 ביוני 2022 (IDT)

הרב אפוליון

יצרתי טיוטה טיוטה:רבי מרדכי אפוליון, האם לדעתך יש חשיבות?

כפוף לכללים, לא. אין לנו ערכים על ראשי יש"ק, אלא במקרים יוצאי דופן. שמש מרפא (שיחה) 19:25, 15 ביוני 2022 (IDT)

גם ר"מ בישיבה גדולה וגם מחבר ספרים. כפוף לכללים (שיחה) 19:26, 15 ביוני 2022 (IDT)

לא ישיבה משמעותית מדי. שמש מרפא (שיחה) 19:27, 15 ביוני 2022 (IDT)
מכלולאים פעילים‏, במקרה - הרב אפוליון זה היה ידוע בשל אישיותו. אני מבין שיש כללים של משרה וכו', אבל כדוגמה מוקצנת את הרב אלישיב שקיבל ערך בלי משרה. לדעתי אם כמה עורכים שמעו את אישיותו, זה חזי לאצטרופי למשרותיו, וזכאי לערך.בקשת חכמה (שיחה) 16:53, 13 ביולי 2022 (IDT)
לא הבנתי מה זה "אישיותו". שמש מרפא (שיחה) 16:55, 13 ביולי 2022 (IDT)
אולי שיש לו 16 ילדים (חוצמזה שהוא בנדוד של אמא שלי:)... מישהו (שיחה) 23:59, 13 ביולי 2022 (IDT)

אור שמח

"הועבר לדף שיחה:אור שמח#אור שמח. שמש מרפא (שיחה) 00:57, 23 ביוני 2022 (IDT)"

פרשת טמפיקו

ישר כח לך על ההשקעה בערך. אם כבר, תוכל לבצע שתי פעולות טכניות נדרשות? (הצד הטכני בעבודה כאן הוא מהחוליות החלשות יותר אצלי.) א. להקטין משמעותית את התמונה של מיסטר אושונסי. היא גדולה בחוסר טעם. ב. "ליבא" מוויקי אנגלית את הקובץ של התמונה החסרה. (תוכל להשתמש ב"קרדיט" כקישור) ישר כח מראש--הדייג (שיחה) 19:07, 19 ביוני 2022 (IDT)

ה' יברך אותך! אתה השלישי שאני מבקש ממנו והראשון שמבצע. Yes check.svg חילך למכלולייתא!--הדייג (שיחה) 20:53, 19 ביוני 2022 (IDT)--הדייג (שיחה) 20:55, 19 ביוני 2022 (IDT)
תבורך, בשמחה. שמש מרפא (שיחה) 20:58, 19 ביוני 2022 (IDT)

הערכים: פארשפיל, סעודת עניים

האם יש סיכוי שתעשה זמן להעביר את שני הערכים הללו למרחב הראשי? א"כ אשמח מאוד וגם אם לא אולי תוכל להפנות אותי למישהו שכן נראה לך שיעשה זאת, בכל אופן תודה מראש, יו"ט (שיחה) 21:47, 21 ביוני 2022 (IDT)

@יו"ט בווגאי שיש סיכוי, צריך רק סבלנות, ושמישהו יערוך את הערכים... אני מקווה להגיע לזה, בינתיים אולי @עמוס חדד יוכל לעזור. שמש מרפא (שיחה) 02:23, 22 ביוני 2022 (IDT)
יו"ט, התחלתי לעבוד. ויש שם עוד עבודה (בעיקר בניסוח ועוד יותר בקישורים חיצוניים), אשתדל להמשיך בהקדם, אם אשכח, תנדנד ותזכיר. ותודה לשמש מרפא על הפרוייקט קריצה. עמוס חדד (שיחה) 18:37, 22 ביוני 2022 (IDT)
תודה רבה מראש, והאמת שבדיוק אתמול רציתי לפנות אליך ואך בסוף קרה שטרם אקרא ואני אענה יו"ט (שיחה) 13:29, 23 ביוני 2022 (IDT)
תוכל לעבור על סעודת עניים? כי לי נראה שהגיע זמנו, יו"ט (שיחה) 12:47, 5 באוגוסט 2022 (IDT)
@יו"ט זה ברשימת המתנה... לצערי העומס גדול. אבל אני יכול לתייג כאן שוב את @עמוס. שמש מרפא (שיחה) 21:18, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

בינה גבירץ

בקשר לעריכה זו, אין צורך לעדן קצת הלשון? ניטראלישיחה • כ"ד בסיוון ה'תשפ"ב 23:55 (IDT) 23:55, 22 ביוני 2022 (IDT)

Done טופל, יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 01:27, 23 ביוני 2022 (IDT)

העברת שם ערך

שמש מרפא, האם תואיל בטובך (אם זה היה פורום הייתי מוסיף את המילה לעזאזאל) להעביר את שם הערך בני בנימין לבני בנימין (ארגון)? כמה אפשר להתחנן? המנצח (שיחה) 21:30, 27 ביוני 2022 (IDT)

אין לכך הצדקה, כל עוד הערך לא נכתב. לא צריך להקדים רפואה למכה, במקרה זה. שמש מרפא (שיחה) 01:46, 28 ביוני 2022 (IDT)

פאות (פיאס) בחוג חזו"א

גם אם החזון איש אמר ללכת עם פאות בחוץ אפשר לכתוב את זה אולי בערך על החזו"א מצד הלבוש בחוג חזו"א זה לא רלוונטי וחוץ מזה ר' חיים קנייבסקי הוא לא התלמיד היחיד של החזו"א ומשום מה רוב תלמידי החזו"א לא הקפידו אלא שיראו את הפאות בחוץ וגם זה בעיקר עד שיש זקן זמז"י 21:16, 5 ביולי 2022 (IDT)

הסרת חסיה ברטלר מהדף על הרב יחזקאל ברטלר

לא לעניין: כי זה לא מוסיף לו כבוד מילא בדף עליה זה יחוס לא רלוונטי: בשביל מה? לא אקטואלי: בגלל מצבה הזוגי זמז"י 20:41, 11 ביולי 2022 (IDT)

שותא דמר לא ידענא. שמש מרפא (שיחה) 21:03, 11 ביולי 2022 (IDT)
תמה אני על תקציר העריכה שלך שמשתמע ממנו ביקורת ולא במרומז, וכי יש לי עניין לרכל? בס"ה הסברתי לך את דברי הכותב הראשון בכדי שתחליט כיצד לנהוג בנידון (שבכותרת הפסקה) וביקשתי במפורש שתמחוק אם זה לא מתאים. אחודה חידה (שיחה) 23:00, 11 ביולי 2022 (IDT)
אני מתנצל, לא הייתה שם ביקורת עליך, לא במרומז ולא במפורש. הסרתי את מה שקיבלתי רשות להסיר (ושכלל רכילויות), ועל זה התקציר. שמש מרפא (שיחה) 02:08, 12 ביולי 2022 (IDT)
תודה על ההבהרה אחודה חידה (שיחה) 20:30, 12 ביולי 2022 (IDT)
תכלס היא עוד רגע לא כלתו וכו' בא נסגור אם להוריד או לא מחכה לתשובה זמז"י 20:39, 14 ביולי 2022 (IDT)
אין סיכוי להוריד כרגע כי זה לא קרה, כרגע היא כלתו אז כרגע ככה היא מופיעה בערך, אם היא כבר לא תהיה כלתו ייתכן שהנוסח יצטרך להשתנות ל"הייתה כלתו בעבר", נצטרך לחשוב על ניסוח מדוייק אם זה יהיה רלוונטי, כרגע זה לא, ואין שום טעם לדון במצבם הזוגי של אחרים. אפרון (שיחה) 06:45, 15 ביולי 2022 (IDT)

הרב איש גריינימן

הסרת קישור למכתבו על הקורונה, אני חושב שזה ממש מוסיף כי זה אחד מהדעות הכי לא שיגרתיות שלו [כלומר: הוראה נגד כלל הוראות הממסד] אבקש לשחזר. שמש מרפא! אנא התייחס לפנייתי.

אפשר לכתוב במשפט קצר את עמדתו על הקורונה. שמש מרפא (שיחה) 02:09, 18 ביולי 2022 (IDT)

אפשר אך זה לא חייב להיות במקום..סלבודקער צעיר (שיחה | תרומות) לא חתם

סלבודקער צעיר, א. כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. ב. קש"ח נועדו לקישורים שמרחיבים אודות נשוא הערך, כשמדובר במשהו נקודתי מוסיפים את הקישור כהערת שוליים בלבד. (שיחה) 02:20, 18 ביולי 2022 (IDT)

אה"נ אני יכתוב משפט על דעתו ואת המכתב בהערה. סלבודקער צעיר

@מצויין, אבל אני רואה שטרם למדת לחתום.... שמש מרפא (שיחה) 02:26, 18 ביולי 2022 (IDT)

אליטרציה ולשון נופל על לשון

שלום הרב שמש מרפא

תמוה בעיני שמחקת את כל מה שהוספתי בערך אליטרציה, וכמעט כל מה שכתבתי בערך לשון נופל על לשון.

איני בקי בכללי האתר כאן, אך מתוך חשיבות הענין להבנת סגנון המקרא, ראיתי צורך להרבות בדוגמאות כדי להמחיש כי כי מדובר בסגנון המקרא כולו, וכי המתבונן ימצאנו באמת כמעט בכל פסוק.

הדוגמאות הבודדות בפתיח בודאי אינם מספיקות לכך. אני מבחינתי מוכן לעבוד לסנן את הנצרך אך איני יודע אם יש בכך תועלת כאשר הכל נדון למחיקה.--מיעוט שיחה (שיחה) 02:38, 12 ביולי 2022 (IDT)

שלום וברוכים הבאים. ראשית כדאי לחשוב על הקורא; האם בבואו לקרוא על אליטרציה הוא מעוניין בקריאת רשימה מייגעת של עשרות או מאות דוגמאות, או שדי לא בכמה דוגמאות בודדות בכדי להבין את העקרון. ערך אנציקלופדי לא צריך לתת את כל המידע והפירוט - לכך יש ספרים ומאמרים. יתרונו של המכלול הוא בהגשת המידע כשהוא מתומצת וממוקד. שנית, ההנחה שכל הדוגמאות הם מקרים מובהקים של אליטרציה/לשון על לשון נכנסת להגדרה של מחקר מקורי. בהצלחה! שמש מרפא (שיחה) 03:04, 12 ביולי 2022 (IDT)

הרב ארנברג

מה הקשר לייחס לר' ארנברג את החיבור 'בצילו חימדתי? --חיים שיש בהם (שיחה) 16:38, 13 ביולי 2022 (IDT)

@חיים שיש בהם, איני יודע על מה מר שח, תוכל לפתוח בדיון בדף השיחה של הערך. שמש מרפא (שיחה) 16:44, 13 ביולי 2022 (IDT)
מתנצל, משום מה הבנתי לפי השוואת גירסאות שאתה הוספת את זה. עמך הסליחה. אפתח את זה שם

ר"י ספרדים

אני רוצה לכתוב ערכים על הרב ברוך צבי לב ( ראש ישיבת יסודות התורה - 420 ) הרב אברהם ויזמן (ישיבת יסודות - 450) הרב דניאל זאדה (ישיבת תורת אברהם - 200) הרב חנוך כהן (ישיבת באר התורה - 700) הרב אליהו ציון סופר (רכסים - 700) האם כולם עוברים לדעתך? 2. זה חיסרון שאין ערכים על רבנים ספרדים. כפוף לכללים (שיחה) 21:31, 17 ביולי 2022 (IDT)

המספרים לא לגמרי מדוייקים, אבל כולם עוברים למעט הרב זאדה, עליו אין לי ידיעה או דעה. אם כי אני ממליץ שלא ליצור ערכים ללא מקורות. אני כבר הפסקתי להתעסק עם זה.שמש מרפא (שיחה) 21:42, 17 ביולי 2022 (IDT)

חסידות ברסלב

שלום הרב שמש מרפא ראיתי שמחקת את הפרשייה מהערך של ברסלב, הרבה מאד מזה לא מופיע בערך של ברלנד (ההתפתחויות בברסלב, ההגעה לשול, ועוד) לדעתי זה כן חלק מהערך על ברסלב (זה לא הפרשייה, אלא היסטוריית ברסלב בפרשייה).

(אני מקווה שפה זה המקום לשאול על זה)

אשמח להתייחסות, תודה.חסיד ברסלב (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה

שלום וברכה, א. כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.

ב. עיקרי הדברים כבר מופיעים, אפשר להרחיב עוד קצת (עם מקורות) במה שנוגע לחסידות. כמעט כל התוספת מיותרת לערך הזה. בהצלחה! שמש מרפא (שיחה) 21:01, 20 ביולי 2022 (IDT)

קודם כל תודה על ההחכמה,

עיקרי הדברים המופיעים בערך הפרשייה אתה צודק, אני התכוונתי בעיקר לקטעים אלה:

בעקבות פרשיית ברלנד הבינו בברסלב שצריך לחזק את בדקי הבית ומצד שני לספק מענה הולם למקורבים ובעלי תשובה, בתי כנסת רבים עברו שינויים פנימיים, וחידוד ההליכה בדרך המסורה בלא הוספת חדשות, בית הכנסת "אנשי הצדיק" בשכונת גבעת ירושליים בבית שמש התפלג, כאשר הפורשים טוענים שבבית הכנסת אין מספיק התבדלות מברלנד ואנשיו, וכי לא נשמרים שם כל ציוויי רבי נחמן, בהמשך התפלג גם בית הכנסת "הקלויז" בברכפלד, מטענות דומות, כמו כן ניכר חיזוק בפעילות "מורשת הנחל" שאף התחילו להוציא גליון חודשי בשם "מימי הנחל", הוקם ירחון חדש שמאגד את כל חסידי ברסלב "אבקשה", קו תוכן עם שיעורים והנעשה והנשמע "מערכת ברסלב" באידיש ו"איחוד חסידי ברסלב" בעברית, הוקם ארגון "את אחי" לסיוע והכוונה בעולם התשובה, וארגון "החזיקו" המחקה את פעולות "מורשת הנחל" לכאלה שמורשת הנחל לא מתאים להם, ועוד שינויים רבים.

והקטע שלפני זה:

=== ניסיון ברלנד לחזור לשול === ==== הרב ישראל אודסר====
בשלהי שנת [[ה'תשע"ח|תשע"ח]] ותחילת שנת [[ה'תשע"ט|תשע"ט]] ניסו [[אליעזר ברלנד|ברלנד]] וחסידיו לחזור לבית הכנסת הגדול דחסידי ברסלב בירושלים - [[השול (ברסלב)|השול]], בהתחלה ב[[ברית מילה|ברית]] בו הוזמן לשמש כ[[סנדק]], לאחר מכן ב[[יום הכיפורים|יום כיפור]] [[ה'תשע"ט|תשע"ט]] הגיע [[אליעזר ברלנד|ברלנד]] בלוית חסידיו לתפילות ב[[השול (ברסלב)|שול]], רבים ממתפללי [[השול (ברסלב)|השול]] שלא רצו להתפלל עמו עלו לגג הבניין שם התפללו במניין ספונטני, לאחר מכן ניסו [[אליעזר ברלנד|ברלנד]] ותלמידיו במשך תקופה ארוכה להגיע ל[[השול (ברסלב)|שול]] בכל [[ליל שבת]], מתנגדיו נעמדו על השולחנות והספסלים וצעקו "צא טמא", אחרים ירדו להתפלל למטה על פני [[רחוב סלנט]], חסידי [[אליעזר ברלנד|ברלנד]] היכו את הצועקים, נהרסו רהיטים בשול, והרב שמעון נחמן קרמר הובל לטיפול רפואי עם שברים בצלעות, [[מחוז ירושלים (משטרה)|משטרת ירושלים]] היתה מעורבת, ואף הגיע כמה פעמים ל[[השול (ברסלב)|שול]], בי[[י' בטבת|' בטבת]] יא"צ [[רבי נתן מברסלב|רבי נתן מברסל]]<nowiki/>ב השתלטו חסידי [[אליעזר ברלנד|ברלנד]] על שולחן המזרח והושיבו בו את [[אליעזר ברלנד|ברלנד]], חסידי ברסלב ערכו [[הילולה|הילולא]] שניה במוצאי הצום, לאחר מכן עזבו ברלנד וחסידיו את השול ויותר לא הגיעו.

חסיד ברסלב (שיחה) 08:37, 21 ביולי 2022 (IDT)

תבנית:משתמש הגריג"א

האם אפשר לעשות תבנית משתמש הגרא"ד לאלה שצועדים בדרכו של הרב אשר דויטש או הגריב"נ לאלה שצועדים בדרכו של הרב יעקב בן נאים וכדו'?

תבנית עושים רק אם יש לה ביקוש. עקרונית לפי הכללים היבשים היו צריכים למחוק גם את הנ"ל, אבל רצוי שלא ליצור חדשים, בוודאי כאלה שלא צפוי להם הרבה ביקוש. תוכל פשוט לכתוב את הקוד בדף שלך, בלי תבנית. שמש מרפא (שיחה) 20:25, 21 ביולי 2022 (IDT)
עיין כאן כאן כאן כאן וכאן ויש עוד --אוהב לדעת (שיחה)
אוהב לדעת שים לב לשינויים שבצעתי בקישורים. מוטי (לשעבר מיכי) ~ שיחה • 16:24, כ"ה בתמוז שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

לגבי עריכתך בתבנית משתמש הגריג"א

בהקשר ל[זו] חבל שלא תיקנת גם את שני שורות הטקסט האחרות --אוהב לדעת (שיחה) 15:41, 24 ביולי 2022 (IDT)

תגובה לשינוי

אני רואה את מחיקותיך וקיצויך הרבים בדף של רבי משה הלברשטאם. אז ככה, או שמע"כ לא זכה להכירו ולא שמע עליו, או שסתם למחוק בלי לבדוק מה מוחקים, או שיש סיבה לכך וד"ל, ולמה אני כותב כך, כי: האם קשריו ההדוקים עם המנחת יצחק ור' שלמה זלמן אויערבאך אינם ראויים לאיזכור? האם הקשר ההדוק עם רבו הרב ואזנר לא ראוי לאיזכור? האם זה שהרב אלישיב והרב עובדיה הסתמכו על פסיקותיו ועצותיו לא ראויים לאיזכור? הרי עכשיו - לפי הדף שלו - הוא היה "עוד רב" מטעם העדה החרדית כמו עשרות רבנים, בלי שום ייחדויות, וזאת בזמן שעשרות שנים היה אחד המיוחד מרבני עיה"ק ירושלים שמצודתו היתה פרוסה ברחבי תבל [ראה רשימת הארגונים שכיהן בראשם, וראה היכן מכהנים תלמידיו!]. ואם כותבים את קשריו ההדוקים עם עמיתיו פוסקי הדור, ניכר בעליל דברי אמת שהוא היה מגדולי ההוראה בדורו!. חבל מאוד!.

זאת ועוד: האם הפרק המיוחד בחייו שבזה נודע בכל העולם בכך שהעמיד מאות תלמידים להוראה אינו ראוי לאיזכור? עכשיו אני רואה שמחקת גם את הארגונים שהוא כיהן בראשם, האם זה לא מופיע אצל כל רב זוטר שמכהן ב-3 ארגונים? האם זה לא ראוי לכתיבה בכדי שהקורא יידע במי המדובר, באדם שהתמסר כולו לכלל ישראל?

זה פשוט לא יאומן מה שעשית ל'ערך' הזה לאחר ההשקעה המרובה והבירורים שהיו כרוכים בכתיבת הערך. כתבתי בקיצור, ויש עוד להאריך, אבל זה מאוד כואב. בכל מקרה, בכל 'ערך' מופיעים דברים אלו, רק פשוט אצל ר' משה זה מאוד ארוך ומכובד [ואולי לכן מחקת?!]. והעיקר, משה אמת ותורתו אמת!.

א. זה דיון שמתאים לדף השיחה.
ב.כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.
ג. מיותר לפרט את קשריו עם כל גדולי הדור, אפשר לכתוב באופן כללי. זה בדיוק ההבדל בין ספר ובין ערך אנצי'. כנ"ל לגבי הארגונים - אצל רב זוטר זה משמעותי, אצל רב שהיה חבר בעשרות ארגונים פשוט נכתוב זאת, בלי לפרט (האם אתה מצפה שבערך רבי אהרן יהודה ליב שטינמן יפורטו כל המוסדות הרבים?). שמש מרפא (שיחה) 14:02, 25 ביולי 2022 (IDT)
א. אבל למה מחקת את רוב הערך? ועכשיו מה שנשאר הוא בקושי זה שר' משה "ייעץ לבוני עולם" והיה "מו"צ בעדה החרדית" וחבר הנהלה בכמה ארגונים... זה מה שמסמל את "רבי משה הלברשטאם" האגדי? הרי מדובר באחד מענקי ההלכה בדור האחרון שהתמסר כל כולו לכלל ישראל, ואיך ידעו זאת?
ב. תודה ש"הואלת בטובך" להוסיף את המנחת יצחק והרב ואזנר, מה עם שאר הפוסקים שמחקת והשמטת?
ג. מה הקשר הרב שטינמן? הוא היה מנהיג הדור שידוע בכל העולם ואך טבעי שכל המוסדות היו כפופים אליו, אבל ר' משה אם זה לא יהיה כתוב כאן מי ידע זאת? מי יספר שהוא עודד והקים עשרות ארגונים לתורה להוראה ולחסד וצדקה? זה לא מגיע לו שהדור הצעיר ידע מה הוא פעל? אני יכול להביא לך עשרות דפים שמכילים תוכן כזה! פשוט אצלו זה הרבה ארגונים וזה באמת מאוד מרשים שאדם אחד פעל כל-כך הרבה למען כלל ישראל, האם זה לא ראוי לאיזכור?.
למה? למה? למה? למה למחוק בכזה עזות את רוב הערך?, ולהשאיר "העדה החרדית" "ביקור חולים"... אליער זוסמן (שיחה) 14:14, 25 ביולי 2022 (IDT)
מחקתי את מה שמיותר בערך בנסיון להפוך אותו לקריא ואנציקלופדי, לא בחנתי האם זה רוב או מיעוט. אחזור שוב: כתוב בערך שהוא היה חבר בעשרות ארגונים, רק לא כתוב הפירוט, כי מה לעשות, זאת אנציקלופדיה. שמש מרפא (שיחה) 14:17, 25 ביולי 2022 (IDT)
"לא בחנתי"... בדיוק על זה אני כותב לך! מחקת ומחקת ומחקת הכל עד "העדה החרדית" ו"ביקור חולים"...
זה פשוט מקומם ומרתיח מה שעשית!, אצל כל רב כתוב הארגונים שהוא חבר בהם ורק אצל ר' משה לא?! למה כי זה הרבה? אז עד כמה מותר לכתוב? יש בזה כלל? אולי תכתוב רק חצי מהארגונים - כמה שמותר לכתוב?
האם זה שהרב אלישיב והרב עובדיה ור' מרדכי אליהו סמכו עליו זה "מיותר"? האם זה לא בא בכדי לכתוב שגם ליטאים וספרדים ודת"ל יכולים לסמוך על פסיקותיו והוראותיו שהשתמרו לדורות?
מה ר' משה עשה לך שככה אתה מחריב לו את הערך? אליער זוסמן (שיחה) 14:24, 25 ביולי 2022 (IDT)
ראשית אני מציע לך לקחת נשימה ארוכה וכוס מים קרים. אני מצר על כך שאת מרגיש ש"מכסחים" לך את העריכות, אבל המטרה היא לשמור על מבנה אנציקלופדי כמקובל.
לא בחנתי כי זה לא מעלה ולא מוריד, אין מקום לפרט בערך את כל האנשים עמם היה נשוא הערך בקשר. מעבר לכך אני מוחה על כבודו של הגרמ"ה אותו אתה חושב לרב אנונימי שיש לפרסמו. שמש מרפא (שיחה) 16:18, 25 ביולי 2022 (IDT)
היות שאני רואה שאתה סתם עושה ליצנות: "קח נשימה ארוכה"... "מוחה על כבודו"... אתה בכלל לא עונה על השאלות ששאלתי אותך, וכך כל מי שרואה את השאלות מבין שאני צודק (עי' פסקה הבאה), ואתה כלל לא עונה לגופו של ענין, וזה נראה שאכן דואגים שכל מי שקורא את הדף של ר' משה יחשוב שהוא היה "רב אנונימי" ולא רב בקנה מידה עולמי [אין עוד שום ערך שככה הורידו את עיקריו, והשאירו 3 פרטים יבשים]. לכן הנני להודיעך שאין לי כל כוונה להתכתב איתך יותר, ולך תעשה ליצנות מאנשים אחרים!. ובכל זאת, אם אתה אדם הגון [וזה נראה ככה מכתיבותיך האחרים] תחזיר לפחות את עיקרי הדברים.
אני קורא מכאן לכל הקוראים, לכו תראו [ב'גרסאות קודמות'] איך בנו יפה את הערך של רבי משה הלברשטאם, לשקף את דמותו ואת תרומתו העצומה לציבור החרדי, והגיע היהודי היקר הזה ומחק את הכל והשאיר פרטים שוליים בודדים, אם אתם פוגשים אותו [איני יודע מיהו] תשאלו אותו: למה?. אליער זוסמן (שיחה) 18:18, 25 ביולי 2022 (IDT)
כין ששמש לא נמצא ברגע זה במכלול אנסה להסביר. ההמלצה לנשימה עמוקה משמעותה שלא צריך לקחת את הערך במכלול בתור עניין כ"כ משמעותי בכבודו של הגר"מ (שכמובן אין לו שמץ של עניין בזה). ולגופו של עניין אתה עורך במכלול לעיתים מזדמנות בהקשר מסוים, בניגוד לשמש מרפא ועוד שעוורכים בקביעות גם בתחומים שאינם נוגעים אליהם, משכך הם מכירים יותר את מה שמקובל בתוכן הערכים וצורתם. ולכן ערך את מה שערך ועיקר עריכותיו היו תמצות שזה אחד מאפייני האנציקלופדיה, אם תעיין תראה שמלבד ביטויי הערכה וחביבות שאין מקומם במכלול הוא לא השמיט כמעט כלום רק תמצת משפטים למילים. מוטי (לשעבר מיכי) ~ שיחה • 18:33, כ"ו בתמוז שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
כיוון שניכר שאתה זועם, הצעתי לך להניח את הזעם ולנסות להיות רציונאלי ולא אמוציונאלי. אכתוב לך בפעם השלישית והאחרונה: עיקרי הדברים כבר שם. שמש מרפא (שיחה) 23:25, 25 ביולי 2022 (IDT)

תגובה לשינוי מספר 2

אני לא יודע במה מדובר בתגובה לשינוי הראשונה (שלפניי)אבל גם אני מפריע לי שידידנו שמש מרפא מוחק לי עריכות אפשר לעיין בעריכה של גיטו וידו באין כאחד מהיום ופירטתי שם בדף השיחה ואף על פי שהסכימו אתי הוא מחק אני לא בא לשבור את ידידנו שמש מרפא אלא ברצוני שיתן את לבו ואת עינו להיות יותר רחום וחנון וארך אפיים כאשר הוא בא למחוק עריכות. ואי אפשר שלא להזכיר את כל הטובות והתועליות שידידי שמש מרפא מביא ומכניס להמכלול ויהי רצון שימשיך עוד לתחזק ולהועיל להמכלול ויהנו עורכי המכלול ממגוון המעלות והכישורים של הרב שמש מרפא משך חכמה (שיחה) 15:30, 25 ביולי 2022 (IDT)

ארכוב

יכול להיות שהגיע הזמן? טישיו (שיחה) 18:41, 25 ביולי 2022 (IDT)

נצל"ש (בלי קשר) רק מעיר שאת הדיון שסגרת אתמול טישיו כבר סגר בערב ומאן דהו פתח מחדש. מוטי (לשעבר מיכי) ~ שיחה • 11:33, ה' באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

שתי טיוטות המבקשות את עזרתך

אחדשה"ט. טיוטה:עשרת בני רב פפא נראית לי בשלה. אמרת כי המפריע להעלאתה הוא אישורו של מרדכי עציון והוא אישר בדף הבקשות. התיאות לסיים את הענין?

משתמש:לי צה/יוחנן צבי שלאנק (שלנק). הייתה בעית ז"י. אזכירך כי רצית לטפל בעניין. אשמח כי תבצע באדיבותך כי רבה ואסיים את הניסוח.--הדייג (שיחה) 18:55, 26 ביולי 2022 (IDT)
לשלנק לא הגעתי ואני לא בטוח שאגיע לפני בה"ז. בבני רב פפא אטפל בע"ה. שמש מרפא (שיחה) 21:52, 26 ביולי 2022 (IDT)

עמוני גר

למה עמוני גר זה הפניה מיותרת? סביר מאד שיחפשו בסוג החיפוש הזה! המנצח (שיחה) 22:37, 30 ביולי 2022 (IDT)

לא כ"כ, וזה גם לא תקין תחבירית, מקסימום ינסו את האופציה ההפוכה גר עמוני. מוטי (לשעבר מיכי) ~ שיחה • 23:14, ב' באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

ערכים חדשים מבית המכלול

מה נסגר לבסוף? אתה הולך לכתוב את כל מילתא בתבנית הנ״ל או לא? אם תוסיף אני ממש יודה לך על כך... המנצח (שיחה) 01:28, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

כוכב ניטור!

Cleanup Barnstar Hires.png כוכב המנטרים
"הנה לא ינום ולא ישן..." אפרון (שיחה) 03:52, 8 באוגוסט 2022 (IDT)

מדליית זהב עבורך!

מדליית זהב המכלול.png הרב שמש מרפא

יישר כח עצום על כל מה שאתה עושה כאן למען עם ישראל כל פעם ההערות שאתה עושה אחרי ערך חדש זה נותן שיפשוף מוצלח....

בנש"ק (שיחה) 17:27, 8 באוגוסט 2022 (IDT)
@תודה, אשמח אם תעקוב אחרי התיקונים שלי ותיישם אותם להבא. שמש מרפא (שיחה) 17:09, 9 באוגוסט 2022 (IDT)