שיחת משתמש:שמש מרפא

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תתיישן

קריצה בו"ה, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 20:26 (IDT)

כוכב איכותי!

SVG Barnstar Hires.png כוכב איכותי
על כל העבודה הנפלאה!

Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֵיח!, תבורך! בו"ה, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 20:27 (IDT) 20:27, 16 ביוני 2020 (IDT)

תודה על הכל!! שמש מרפא (שיחה) 20:30, 16 ביוני 2020 (IDT)

כוס קפה בשבילך!

Vector cup of coffee.svg על סינון הערך הבונים החופשיים!!!
משתמש ישן (שיחה) 19:09, 18 ביוני 2020 (IDT)
באמת מגיע לך שאפו גדול. כבר שבועיים שאני מנסה לסנן את הערך המבוקש הזה ולא מצליח אפילו להתחיל. המשך כך!!!

תודה לשניכם, אבל אני בשרי..קריצה. אשמח אם תואילו לעבור על גאולוגיה לפני פתיחה ובפרט על הקטע המתחיל"המאה ה20". שמש מרפא (שיחה) 20:43, 18 ביוני 2020 (IDT)

כלי שמלאכתו להיתר

למה העברת את שיטת הרמב"ם מהפסקה "מהו כלי שמלאכתו להיתר" לפסקה "לא לצורך כלל" הרי הויכוח בין הרמב"ם לשאר הראשונים הוא האם כלי אכילה נכללים בגזירת כלים שבזה עוסקת הפסקה הראשונהננעל במבטו (שיחה) 22:05, 20 ביוני 2020 (IDT)

ננעל במבטו דעת הרמב"ם כפי שהובאה במ"ב היא שכל הכלים אסורים בטלטול שלא לצורך ואילו בגמ' מפורש שג' כלים אינם בכלל הגזרה. וע"כ שאחר שחזרו והתירו לא חילקו בין ג' כלים אלו (או כתבי הקודש וכו') לשאר כלים וכולם אסורים בטלטול שלא לצורך. וראי' מהגמ' בקכד. שלדעת ר' נחמיה אסורים כל הכלים שלא לצורך תשמישן "ואפ' טלית ואפ' תרווד וסכין". וכ"א בהגהות הראמ"ה הורביץ שם. נמצא שאין זה עניין לעיקר גזירת כשל"ה. חוצמזה שהקטע כולו מדבר על טלטול שלא לצורך עוד לפני שהקורא מכיר כזה איסור. נ.ב. סליחה על האיחור שמש מרפא (שיחה) 14:55, 22 ביוני 2020 (IDT)

תודה על החידוש מהגהות הרא"מ הורביץ אף שזה חידוש שאינו מובן כלל מנין לרמב"ם איסור שאינו מגזירת כלים ולמה שיאסרו אחר שהתיר מכל מקום צריך להשאיר כדבריך ואם יש לך יישוב טוב נשמח ננעל במבטו (שיחה) 15:36, 22 ביוני 2020 (IDT)