שיחת משתמש:שמש מרפא

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תתיישן

קריצה בו"ה, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 20:26 (IDT)

כוכב איכותי!

SVG Barnstar Hires.png כוכב איכותי
על כל העבודה הנפלאה!

Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֵיח!, תבורך! בו"ה, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 20:27 (IDT) 20:27, 16 ביוני 2020 (IDT)

תודה על הכל!! שמש מרפא (שיחה) 20:30, 16 ביוני 2020 (IDT)

כוס קפה בשבילך!

Vector cup of coffee.svg על סינון הערך הבונים החופשיים!!!
משתמש ישן (שיחה) 19:09, 18 ביוני 2020 (IDT)
באמת מגיע לך שאפו גדול. כבר שבועיים שאני מנסה לסנן את הערך המבוקש הזה ולא מצליח אפילו להתחיל. המשך כך!!!

תודה לשניכם, אבל אני בשרי..קריצה. אשמח אם תואילו לעבור על גאולוגיה לפני פתיחה ובפרט על הקטע המתחיל"המאה ה20". שמש מרפא (שיחה) 20:43, 18 ביוני 2020 (IDT)

כלי שמלאכתו להיתר

למה העברת את שיטת הרמב"ם מהפסקה "מהו כלי שמלאכתו להיתר" לפסקה "לא לצורך כלל" הרי הויכוח בין הרמב"ם לשאר הראשונים הוא האם כלי אכילה נכללים בגזירת כלים שבזה עוסקת הפסקה הראשונהננעל במבטו (שיחה) 22:05, 20 ביוני 2020 (IDT)

ננעל במבטו דעת הרמב"ם כפי שהובאה במ"ב היא שכל הכלים אסורים בטלטול שלא לצורך ואילו בגמ' מפורש שג' כלים אינם בכלל הגזרה. וע"כ שאחר שחזרו והתירו לא חילקו בין ג' כלים אלו (או כתבי הקודש וכו') לשאר כלים וכולם אסורים בטלטול שלא לצורך. וראי' מהגמ' בקכד. שלדעת ר' נחמיה אסורים כל הכלים שלא לצורך תשמישן "ואפ' טלית ואפ' תרווד וסכין". וכ"א בהגהות הראמ"ה הורביץ שם. נמצא שאין זה עניין לעיקר גזירת כשל"ה. חוצמזה שהקטע כולו מדבר על טלטול שלא לצורך עוד לפני שהקורא מכיר כזה איסור. נ.ב. סליחה על האיחור שמש מרפא (שיחה) 14:55, 22 ביוני 2020 (IDT)

תודה על החידוש מהגהות הרא"מ הורביץ אף שזה חידוש שאינו מובן כלל מנין לרמב"ם איסור שאינו מגזירת כלים ולמה שיאסרו אחר שהתיר מכל מקום צריך להשאיר כדבריך ואם יש לך יישוב טוב נשמח ננעל במבטו (שיחה) 15:36, 22 ביוני 2020 (IDT)

ננעל במבטו שו"ר בתהילה לדוד שכתב בדעת הרמב"ם דגם כלים אלו לא הותרו אלא לצורך.. ולפי"ז אתי כדבריך דכל הכלים הם בכלל כשל"ה. וע"ע בערוך השולחן ריריש סי' ש"ח. שמש מרפא (שיחה) 14:38, 7 ביולי 2020 (IDT)

רגע...

למה לא תועלת? ומה בעיה בערך על גב ביירון קיטי, דמות חיובית? מלי ג (שיחה) 14:28, 7 ביולי 2020 (IDT)

בויקיפדיה יש ערך ביירון קיטי, העבודה זה חלק ממנו למה לא? מלי ג (שיחה) 14:29, 7 ביולי 2020 (IDT)

זה נראלי ניסוח יותר אנצקלופדי. התועלת הוסברה היטב בגןף הערך. לגבי ביירון קייטי, אין שום רע. הערך פתוח. בו"ה שמש מרפא (שיחה) 14:33, 7 ביולי 2020 (IDT)

סליחה, אכן יש ערך. יש להפנות אליו מדף העבודה של ביירון קיטי, בתיוג. לא מספיק בקיאה בזה. מלי ג (שיחה) 14:35, 7 ביולי 2020 (IDT)

יש הפני'ה. ולגבי התיוג זה פשוט מאד: תקלידי זוג סוגריים מרובעות. זה גם יותר נוח כי זה עולה אוטומטית. שמש מרפא (שיחה) 14:42, 7 ביולי 2020 (IDT)

תודה מלי ג (שיחה) 15:18, 7 ביולי 2020 (IDT)

ויקיפדיה

היי! אתה יודע שאני ויקיפד?

מעל 1000 עריכות

אם יש שאלות בויקיפדיה

אתה מוזמן לפנות ל-Eitanbb (בויקיפדיה) - אני כאן בויקיפדיה! 18:32, 10 ביולי 2020 (IDT)

רק תגיד לי קודם מה יש לך נגד המכלול. שמש מרפא (שיחה) 17:10, 12 ביולי 2020 (IDT)

הרעיון נחמד. הבעיה היחידה היא שיש כאן צנזורה. וזהו. אני יודע שבאתם עם עבודת קודש כאן להקים אנציקלופדיה מסוננת. שכוייח, אבל אני מתנגד לצנזורות. וראית ששמת "אני בחופשה מכלולאית" האם בויקיפדיה שמת "אני בחופשת ויקי"? - אני כאן בויקיפדיה! 12:58, 13 ביולי 2020 (IDT)

ברשות בעל הבית: הויקיפד, במכלול אין שום צנזורה. יש כאן מחיקה של שטויות שמישהו החליט להשאיר בויקיפדיה במסווה של 'מדע'. אם אני אכתוב שטויות בויקיפדיה, גם שם ימחקו אותי ויצנזרו אותי. למה שם אתה לא מוחה כנגד ה'צנזורה'? מיק 13:41, 13 ביולי 2020 (IDT)

שם אין צנזורה. צנזורה היא סינון מידע. שטויות בויקיפדיה נחשבות ל"בגיל 19 חזר לגיל 6 באמצעות כדורי המשאלות" (ראיתי דבר כזה) זה שטויות. ולא "יצנזרו" אותך בויקיפדיה, אלה ישחזרו אותך. כי מוסיפים שטויות. ואין כל סתירה בין דבר ה' ומדע, ואני חושב שהאבולוציה נכונה חלקית (בלי לקפוץ ישר ולקרוא לי "כופר"). - אני כאן בויקיפדיה! 14:32, 13 ביולי 2020 (IDT)
מבחינתי, אין שום הבדל בין שטויות כמו כדורי משאלות לשטויות כמו ביקורת המקרא לדוגמה. שניהם לא נכונים, שניהם לא יכולים להיות נכונים ולשניהם מבחינתי אין מקום באנציקלופדיה.מיק 14:57, 13 ביולי 2020 (IDT)
1.מתוך הערך צנזורה:צֶנְזוּרָה (מלטינית: censere להעריך) היא פיקוח ושליטה על הפצת מידע, דעות וספרות; היא מוטלת לרוב על ידי גופי ממשל. לעיתים קרובות צנזורה מופעלת על ניסיונות תקשורת הפונה לציבור, תוך דיכוי של דעות. עכ"ל. המכלול לא מסתיר שום מידע; הוא מסנן מידע. וההבדל תהומי.
2.לגבי האבולוציה ודאי שהיא נכונה, יש תהליכים מדהימים שעוברים בצורה אבוליוצנית (ע"ע סחף גנטי למשל). השאלה היא האם מי שיודע להחליף סיפון בכיור גם בנה את מנהטן. \
3.כשאני במכלול אני במכלול, בויקיפדיה אני בויקיפדיה. אתה מוזמן לפנות אלי במקומות הרלוונטיים. שמש מרפא (שיחה) 18:46, 13 ביולי 2020 (IDT)
תודה על ההבהרה. יש כאן באג בעורך החזותי, הוא מראה עד "תגיד לי מה יש לך נגד המכלול" או משהו כזה, ואת ההודעה הבאה, וזהו. כנראה אפנה אליך בויקיפדיה, בתור Eitanbb. - אני כאן בויקיפדיה! 10:23, 14 ביולי 2020 (IDT)
איך ביטלת את הזרימה?! (ככה קוראים לזה בויקיפדיה. איך קוראים לזה כאן? שיחת המשתמש של Matanya היא כמו שיחה רגילה כאן.) - אני כאן בויקיפדיה! 11:23, 16 ביולי 2020 (IDT)

קוראים לזה זרימה. זה בוטל באמצעות ארכוב ויצירת דף חדש. ולא אני עשיתי את זה אלא שרגא ככתוב למעלה. שמש מרפא (שיחה) 15:23, 16 ביולי 2020 (IDT)

ספק דרבנן והילך בדברי סופרים אחר המיקל

מה דעתך מקומם בשני ערכים נפרדים או בערך אחד יש הבדלים ביניהם לא נראה לי מספיק משמעותיים או שלא ננעל במבטו (שיחה) 01:57, 12 ביולי 2020 (IDT)

ננעל במבטו לדעתי יש מקום לשניהם. (לא בכל מקום שאומרי ספד"ר לקולא אומרים הלך אחר המיקל). אגב Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֵיח! על הרחבת הערך ספיקא דרבנן לקולא. כבר מזמן רציתי להכניס את ה'רייד' עם הש"ש והזוהר הרקיע. אגב 2, להבא כשאתה מזכיר ערך תיצור קישורית באמצעות שני[[. Yes check.svg חיילך למכלולייתא! שמש מרפא (שיחה) 16:19, 12 ביולי 2020 (IDT)

ההבדל היחיד שאני מכיר הוא שבספק דרבנן נוהגים אפילו בתרתי דסתרי (שבת לג.) בשונה מבדברי סופרים הלך אחר המיקל שלא אומרים ראה בערך שם אם אתה יודע להחכימני בעוד הבדלים אשמח

אך לדעתי בכל מקרה גם הבדל זה מצריך ערך נפרד ננעל במבטו (שיחה) 21:04, 13 ביולי 2020 (IDT)

יצרתי כבר את הערך תראה שם במה אפשר לעזור ננעל במבטו (שיחה) 21:59, 14 ביולי 2020 (IDT)

יפה מאד. נפק"מ הפוכה זה שבהלך אחר המיקל זה גם במקום שיש חזקת איסור כי חזקה לא יכולה להכריע הלכה. עיי' בש"ש א' כב. ופעם הבאה תזיח באמצעות נקודותיים, אחרת התגובה תהיה באותה שורה. שמש מרפא (שיחה) 22:10, 14 ביולי 2020 (IDT)

אדיר ראיתי את הש"ש זה מחזק את הטענה שטענתי בערך שההבדל הוא שספק דרבנן לקולא אינו פסק אלא קולא לנהוג כשני הצדדים בונה משל סופרים הלך אחר המיקל שהוא פסק, מכניס את זה לערך בעז"ה תעיין שם אני ישמח ננעל במבטו (שיחה) 22:18, 14 ביולי 2020 (IDT)

תיוג

שים לב לעריכתך זו. תייגת משתמש אבל באותה נשימה מחקת בטעות את חתימתך, כך שהלה לא תוייג.. מישהו כבר אפילו הוסיף תבנית "שכח לחתום"... יחיד ורבים (שיחה) 19:03, 14 ביולי 2020 (IDT)

כוכב למנסח!

Content Creativity Barnstar Hires.png כוכב המנסחים
על תרומת הגדולה למערך האספקלריה!

ועל ניסוח ושכתוב ופתיחת ערכים, ירבו כמותך! שרגא - שיחה - י"ב באב ה'תש"ף - 00:45 (IDT) 00:45, 2 באוגוסט 2020 (IDT)

לומדע'ס

הערך תוקן

כולל 1, הערך כולו הוא מהרהורי לבך. לא הבאת שום מקור לדבריך, והדברים נתונים לפרשנות. (ר' חיים סבר שהכל גזיה"כ? מי אמר? כי כך מקובל היום לומר על הבריסקער'ס?) ממליץ לך להיעזר בערך דרכי לימוד הגמרא. ובערך שיטת בריסק. ובדפים כאלה צריך לחתום ע"י 4 טילדות ~ שמש מרפא (שיחה) 13:36, 5 באוגוסט 2020 (IDT)