קרוב ל-3,000 מטוסים מדגם זה ונגזרותיו נבנו בין השנים 1966 ל-1991, והמטוס יוּצָא במספרים גדולים למדינות הגוש המזרחי והמזרח התיכון, בהן נטל חלק בעיקר במלחמת יום הכיפורים. גרסאות היצוא סומנו Su-20 (מקביל ל-Su-17M הסובייטי) ו-Su-22 (מקביל ל-Su-17M2 ,M3 ו-M4).
פיתוח המטוס
פיתוח המטוס החל בשנות ה-60 במשרד התכנון של פאבל סוחוי, כאשר הסוחוי 17 החל כניסיון לפיתוח גרסה משופרת של הסוחוי 7, והשינוי המשמעותי ביותר היה החלפת כנף הדלתא בכנף בעלת גאומטריית כנף משתנה שרק חלקיה החיצוניים נעים. מטוס ניסוי מדגם סוחוי 7 שהוסב לתצורה זו טס לראשונה ב-2 באוגוסט1965 בכינוי Su-7IG (ברוסית: изменяемой геометрии - גאומטריה משתנה). תוצאות הניסוי היו משביעות רצון, כאשר המטוס נשא מטען במשקל כפול לטווח גדול ב-30% מהסוחוי 7, תוך שימוש במסלול המראה קצר פי שניים. חיל האוויר הסובייטי הצטייד במטוס החל משנת 1972.