סוחוי סופרג'ט ניו

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית מטוס ריקה. סוחוי סופרג'ט ניו (רוסית: Сухой Суперджет Нью; משווק באנגלית בשם: Sukhoi Superjet New) הוא מטוס צר גוף רוסי לטווח קצר, גרסה חדשה של סוחוי סופרג'ט 100 עם החלפת רכיבים זרים מיובאים ברכיבים מתוצרת רוסית.

היסטוריה

בשנת 2018 הוכרז על פיתוח גרסה חדשה של ה־SSJ-100 — מטוס הנוסעים Sukhoi Superjet 100R. במקור תוכנן כי חלקם של רכיבים רוסיים במטוס זה יוגדל ב-10-15%. אבל ב-6 בינואר 2019, רשת RBC, צוטטה הצהרות של מזכיר איגוד התעופה האיראני, מקסול סמאני, פרסם מידע לפיו החוזה לאספקת מטוסי SSJ100 לחברות תעופה איראניות נמצא בסכנה בשל העובדה שמחלקת האוצר האמריקאית הטילה איסור על ייצוא טכנולוגיות לאיראן. זאת כיוון שמספר רכיבי הייצור האמריקאי בגרסה הנוכחית של המטוס עולה על 10%.[1] בהקשר זה התקבלה באפריל 2019 החלטה על החלפת רכיבים ומערכות הסוחוי סופרג'ט (תוך החלפת 97% מהרכיבים הזרים במקבילות רוסיות[2]). הפרויקט קיבל את השם Sukhoi Superjet New או בקיצור SSJ-New.[3] תאגיד KRET הציע להשתמש במתחמי אוויוניקה מאוחדים עבור SSJ-New ו־MS-21, המבוססים על רכיבים בעיצוב רוסי; באוגוסט אמר המעצב הראשי של הלשכה לעיצוב מכשירים (חלק מ־KRET) אלכסנדר אבגנוב כי מתחם האוויוניקה פותח ונמצא בשלב הסופי של מבחני רישוי, המרכיבים העיקריים שלו אושרו על ידי גופי רישוי תעופה, ומערכת התצוגה והבקרה עברו מבחני טיסה במסגרת מטוס ה־MS-21.[4] ביולי 2020 החלו בדיקות טיסה של מערכת הניווט האינרציאלי SINS-2015, שפותחה על ידי המכון לאלקטרומכניקה ואוטומציה של מוסקבה.[5] ב-3 בדצמבר 2020, הסוכנות הפדרלית לתחבורה אווירית קיבלה בקשה לאישור שינויים בעיצוב הסטנדרטי של ה-SSJ-100.[6]

פיתוח

בשנים 2020–2022 מתוכנן להשלים את הפיתוח של רכיבי מערכת הבקרה המשולבת.[7] מערכת הניווט האינרטי המפותחת בתאגיד KRET אמורה להסתיים עד 2022, ולאחר מכן יחלו בדיקות, כשהסמכת המערכת מתוכננת לשנת 2022.[8] על פי ההערכות, הפיתוח של SSJ-New אמור להסתיים במלואו עד 2023 ויעלה 120–130 מיליארד רובל, כולל יצירת מנוע PD-8[9] חדש, שלצורך פיתוחו הוקצה כמחצית מהסכום הכולל[10] קבלת תעודת רישוי צפויה בשנת 2023.[11] תחילת הייצור הסדרתי של SSJ-New מתוכננת לשנת 2024.[2]

הזמנות

הסכמים שנחתמו נמסרו
תאריך חתימה רוכש / בעלים בשירות תקופת שירות הוזמנו אופציה סימוכין
25.04.2018 איראןאיראן Iran Air Tours 20 20 מזכר[12] 0
25.04.2018 איראןאיראן Iran Aseman Airlines 20 20 מזכר 0
סך הכל 40 40 0

הערות שוליים

  1. ^ "Иранские авиалинии заявили о блокировке поставок SSJ100 Минфином США". РБК (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  2. ^ 2.0 2.1 "Сергей Чемезов: спрос на SSJ-New будет как в России, так и за рубежом | Авиация России" (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  3. ^ "Минпромторг заказал работы по импортозамещению компонентов SSJ на 3,5 млрд рублей". Информационное агентство RNS (ברוסית). 2019-04-11. נבדק ב-2021-01-08.
  4. ^ "МАКС-2019: Эксперты СоюзМаш предложили системные решения по отечественным комплексам БРЭО для самолетов SSJ-NEW и МС-21". soyuzmash.ru (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  5. ^ "«Региональные самолёты» приступили к испытаниям инерциальной навигационной системы для SSJ-New | Авиация России" (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  6. ^ "Росавиация получила заявку на сертификацию самолёта SSJ-New | Авиация России" (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  7. ^ "Воронежское ОКБМ разработает систему управления механизацией крыла для SSJ-New | Авиация России" (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  8. ^ "КРЭТ планирует начать испытания навигационной системы для SSJ-New после 2021 года | Авиация России" (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  9. ^ "В России придумали новый способ спасти Superjet". lenta.ru (בрусский). 7 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)תבנית ציטוט עם ציון שפה לא מזוהה (link)
  10. ^ "«Ростех» на создание лайнера Sukhoi SuperJet New потратит 120 млрд рублей". Ведомости (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  11. ^ "Опытно-конструкторские работы по созданию самолета SSJ-New должны завершиться в 2023 году | Авиация России" (ברוסית). נבדק ב-2021-01-08.
  12. ^ "«Сухой» продаст иранским компаниям самолёты SSJ100 на сумму более $2 млрд". РБК. נבדק ב-2018-04-25.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0