וירג'ין אטלנטיק
שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית
פרמטרים ריקים [ סיסמה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |||||||||||
בואינג 787-9 של החברה | |||||||||||
נתונים כלליים | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
תקופת הפעילות | 1984–הווה (כ־41 שנים) | ||||||||||
מיקום המטה |
![]() | ||||||||||
מנכ"ל | שי ויס | ||||||||||
נתוני חברת תעופה | |||||||||||
| |||||||||||
| |||||||||||
www.virgin-atlantic.com |


וירג'ין אטלנטיק (באנגלית: Virgin atlantic) היא חברת תעופה בריטית, השייכת לחברת הענק וירג'ין של ריצ'רד ברנסון. בסיסה הראשי נמצא בנמלי התעופה של לונדון.
תולדות החברה
החברה נוסדה בשנת 1982 על ידי רנדולף פילדס, במטרה לקיים קו טיסה בין לונדון לאיי פוקלנד, זמן קצר לאחר סיום המלחמה באיים.
בשל מסלול הנחיתה הקצר באיים ובעיות אחרות נגנז רעיון זה במהרה והוחלט לנסות לבצע טיסות בין נמל התעופה הית'רו בלונדון לנמל התעופה לנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי בניו יורק. לחברה לא אושר לבצע טיסות אלו והפתרון שהוצע היה הפעלת טיסות בין שדה התעופה גטוויק בלונדון לניוארק.
מיד לאחר מכן פגש פילדס את ריצ'רד ברנסון במסיבה במרכז לונדון שבה סוכם כי ברנסון יקח לידיו את רוב מניות החברה ופילדס ימשיך להחזיק ברבע ממנה ויהיה מנהלה הראשון. כמו כן שונה שם החברה לוירג'ין אטלנטיק.
ב-22 ביוני 1984 ביצעה החברה את טיסתה הראשונה בין גטוויק לניוארק במטוס בואינג 747-200 חכור מחברת אארולינאס ארחנטינס.
בשנת 1986 הוסיפה החברה מטוס בואינג 747 נוסף והחלה לטוס גם בקו גטוויק - מיאמי. בשנים הבאות נוספו לחברה מטוסים נוספים ויעדים נוספים. החברה גם החלה להפעיל טיסות מנמל התעופה לונדון- לוטון לאירלנד, בתחילה במטוסי טורבו פרופ ולאחר מכן במטוסי בואינג 727.
בשנת 2000 מכרה החברה 49% ממניותיה לחברת סינגפור איירליינס.[1]
בשנת 2002 הייתה "וירג'ין איירליינס" החברה לראשונה שהטיסה את מטוס האיירבוס A340-600 בשירות סדיר.
החברה עוזרת בניסויים למציאת דלק חלופי "ירוק" לתעופה ובפברואר 2008 ביצעה החברה טיסה מיוחדת במטוס בואינג 747 ללא נוסעים בה הונע אחד ממנועי המטוס בדלק אורגני. כמו כן החברה הודיעה כי היא מעוניינת לתדלק בעתיד את מטוסיה בדלק המופק מאצות.
החל משנת 2010 סבלה החברה מהפסדים גדולים שנאמדו בשנת 2013 בכ- 233 מיליון ליש"ט, אלו הובילו לקיצוץ חד בקווי הטיסות המופעלות על ידי החברה ובכמות העובדים. כחלק מההתמודדות עם הבעיה, בשנת 2012 רכשה חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס את כל מניותיה של סינגפור איירליינס בחברה וזו נדרשה לעזור בייצוב החברה.
ביולי 2017 הודיעה החברה כי תיכנס לשותפות עם תאגיד התעופה אייר פראנס-KLM, כאשר אלו יירכשו 31% ממניותיה של חברת וירג'ין בחברה. תהליך הרכישה צפוי להסתיים בתחילת שנת 2019 ובסיומו יישמר המותג וצורת ההפעלה הנוכחית שלו מבריטניה לצד שיתוף פעולה בין החברות בתאגיד.
הסכמי שותפות קוד

לוירג'ין אטלנטיק הסכמי שותפות קוד עם החברות הבאות:
צי המטוסים
צי המטוסים של החברה נכון ליולי 2019:[2]
כלי טיס | בצי | בהזמנה | נוסעים | הערות | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
J | W | Y | סה"כ | ||||
איירבוס A330-200 | 4 | — | 19 | — | 271 | 290 | |
איירבוס A330-300 | 10 | — | 31 | 48 | 185 | 264 | |
איירבוס A330-900neo | 0 | 14 | טרם נקבע | יתקבלו החל משנת 2021 | |||
איירבוס A340-600 | 5 | — | 45 | 38 | 225 | 308 | יוחלפו במטוסי איירבוס A350-1000 |
איירבוס A350-1000 | 1 | 11 | 44 | 56 | 235 | 355 | קבלת המטוסים החל משנת 2019 |
בואינג 747-400 | 8 | — | 14 | 66 | 375 | 455 | יוחלפו במטוסי איירבוס A350-1000 |
בואינג 787-9 | 17 | — | 31 | 35 | 198 | 264 | |
סה"כ | 45 | 25 |
פעילות החברה בישראל
ב-25 בספטמבר 2019 החלה החברה להפעיל טיסה סדירה באופן יום-יומי בין שדה התעופה הית'רו שבלונדון לנמל התעופה בן-גוריון שבתל אביב. הטיסות בקו זה מתבצעות במטוסי איירבוס A330-300 של החברה.[3][4][5]
קישורים חיצוניים
מדיה וקבצים בנושא וירג'ין אטלנטיק באתר Airliners.net
הערות שוליים
- ↑ "Branson sells 49% of Virgin Atlantic". BBC News (באנגלית). 1999-12-20. נבדק ב-2018-06-27.
- ↑ פרטי צי המטוסים של וירג'ין אטלנטיק, באתר airfleets.net (באנגלית)
- ↑ https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5460012,00.html
- ↑ https://simpleflying.com/virgin-atlantic-tel-aviv-flights/
- ↑ דני שדה, חברת התעופה של ברנסון בדרך לישראל, באתר ynet, 24 בדצמבר 2018
וירג'ין אטלנטיק26635148