A-12 אוונג'ר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
A-12 אוונג'ר
איור של ה-A-12 אוונג'ר
איור של ה-A-12 אוונג'ר
איור של ה-A-12 אוונג'ר
מאפיינים כלליים
סוג מטוס תקיפה חמקן
צוות 2
יחידות שיוצרו 0
ממדים 
אורך 37 רגל 10 אינץ' (11.5 מטר)
גובה 11 רגל 3 אינץ' (3.4 מטר)
מוטת כנפיים 70 רגל 3 אינץ' (21.4 מטר)
שטח כנפיים 1,308 רגל2 (122 מטר2)
משקל ריק 39,000 ליברות (17,700 ק"ג)
משקל טעון 80,000 ליברות (36,300 ק"ג)
ביצועים 
מהירות מרבית 500 קשר \ 580 מיל לשעה \ 930 קמ"ש (258 מ' לשנייה)
קצב נסיקה 5,000 רגל/דקה (25 מטר/שנייה)
טווח טיסה מרבי 920 מיל \ 1480 ק"מ
סייג רום 40,000 רגל \ 12,200 מטר
עומס כנף 61 ליברות/רגל2 (300 ק"ג/מטר2)
דחף 13,000 ליברות-כוח (58 קילו-ניוטון) לכל אחד מהמנועים
הנעה 
2 מנועי טורבו-מניפה מדגם F412-GE-D5F2 מתוצרת ג'נרל אלקטריק ללא מבער אחורי

A-12 אוונג'ראנגלית: Avenger; מילולית: "נוקם") הייתה תוכנית אמריקנית של מקדונל דאגלס וג'נרל דיינמיקס לפיתוח מטוס תקיפה חמקן לכל מזג אוויר שיחליף את ה-A-6 אינטרודר בצי האמריקני ובחיל הנחתים האמריקני. המטוס סבל ממספר בעיות במהלך פיתוחו, במיוחד עם החומרים מהם תוכנן, וכאשר העלות המוערכת של כל מטוס צמחה ל-165 מיליון דולר, בוטל המיזם על ידי תת-מזכיר ההגנה, דיק צ'ייני בינואר 1991 לאחר שיוצרו רק דגמים.

המטוס תוכנן ככנף מעופפת בצורת משולש שווה-שוקיים, כאשר תא הטייס מוקם ליד קודקודו. המטוס יועד להיות מונע על ידי שני מנועי טורבו-מניפה מדגם F412-GE-D5F2 מתוצרת ג'נרל אלקטריק, היוצרים דחף של 13,000 ליברות-כוח (58 קילו-ניוטון) כל אחד, ונועד לשאת שני טילי AIM-120 אמראם, שני טילי AGM-88 הארם ופצצות שונות בתא פנימי. המטוס יועד לפעול מנושאות מטוסים וכנפיו תוכננו כך שניתן יהיה לקפלם בעת חניה על-מנת להקטין את מוטת הכנפיים.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא A-12 אוונג'ר בוויקישיתוף