ארינרה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

ארינרה תעשיית רכב בע"מ
.Arrinera Automotive S.A
Logo new-23.png
אחד מאבות הטיפוס של ארינרה הוסאריה בתערוכת הרכב בפוזנן, 2015
אחד מאבות הטיפוס של ארינרה הוסאריה בתערוכת הרכב בפוזנן, 2015
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
מייסדים לוקאץ' טומקביץ', מארק טומקביץ'
תקופת הפעילות 1 בספטמבר 2008 – הווה (15 שנים)
משרד ראשי ורשה, פולין
ענפי תעשייה רכב
מוצרים עיקריים מכונית העל ארינרה הוסאריה
אנשי מפתח אנדריי ווז'נו (יו"ר)
 
www.arrinera.com

ארינרה תעשיית רכב בע"מ (.Arrinera Automotive S.A), היא יצרנית רכב פולנית, שבסיסה בורשה. החברה הוקמה במטרה מוצהרת להוכיח כי ניתן לייצר בפולין מכונית על זולה וטובה יותר מהמותגים הגדולים. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בורשה. עד כה פיתחה החברה ומציעה למכירה דגם אחד בלבד, ארינרה הוסאריה GT.

היסטוריה

החברה הוקמה ב2008 על ידי האחים לוקאץ' ומארק טומקביץ', במטרה לייצר מכונית על פולנית שתתחרה במכוניות העל המפורסמות האחרות, ותישא תג מחיר סביר יותר. בתחילת דרכה השקיעה החברה משאבים במחקר אינטנסיבי של שוק מכוניות העל ברחבי העולם ובדיקת העיצובים השונים, על מנת לקבוע כללים וקווים מנחים לייצור עתידי של המכונית המתוכננת.

בשנת 2011 הודיעה החברה על השקת מכונית הניסוי הראשונה שלה, במבנה של מנוע מרכזי (מנוע הממוקם במרכז הרכב במקום בחזיתו) עם הנעה אחורית. החברה קיבלה ביקורות רבות על האב-טיפוס, כמו גם על התרשימים השונים האפשריים שהציגה, בעיקר על כך שהמנוע זהה למנוע שנמצא בשימוש במכונית על מצליחה אחרת, השברולט קורבט, ועל כך שהמראה של הרכב מזכיר יותר מדי את הקו העיצובי של למבורגיני[1].

בשנת 2012 הציגה החברה אב-טיפוס שני, שנקרא במקור "וונוקארה"[1]. באפריל 2014 שונה השם ל"הוסאריה", משחק מילים על "חיל הפרשים" בפולנית.

מצוידים בידע הראשוני הדרוש להרכבת רכב החזון, החליטו בחברה לדחות את ייצור מכונית העל הראשונית, שאמורה היתה להיות רכב מורשה כביש, ולהתמקד בפיתוח ושכלול הרכב לכדי מכונית מרוץ. בעקבות העיכובים והשינויים הרבים שערכה החברה בתוכניות ובלוחות הזמנים, נשמעו טענות שונות שהטילו ספק ברצינות כוונותיה של החברה[2].

ארינרה פיתחה גרסת מירוץ של הרכב שתאמה את הכללים של רכבים מקבוצת GT3, הוסאריה GT. הרכב הוצג לראשונה בתערוכת הרכב Autosport International בברמינגהאם, בריטניה, בינואר 2016. ביוני של אותה שנה, ההוסאריה GT הייתה המכונית הפולנית הראשונה שהשתתפה בפסטיבל המהירות של גודווד, כשהתמודדה בליגת מכוניות העל. המכונית הפגינה ביצועים מרשימים למול רכבי GT אחרים במירוץ "טיפוס גבעה" באירוע, וסיימה בזמן מהיר יותר מהלמבורגיני אוונטאדור, ניסאן GT-R, פורשה 911 טורבו S, פורד GT, פגאני זונדה ועוד, כשהיא מסיימת בזמן איטי ב1:21 שניות מהמנצח של השנה לפני כן, המקלארן P1.

דגמים

ארינרה מציעה למכירה דגם אחד, ובפרסומים הרשמיים מדווחת על ייצור עתידי של שני דגמים נוספים.

הוסאריה GT

הארינרה הוסאריה GT, הדגם היחיד אותו מציעה ארינרה למכירה כיום, היא מכונית מרוץ התואמת את כללי קבוצה GT3 של הפדרציה הבינלאומית לרכב. הרכב מונע באמצעות מנוע V8 מדגם ג'נרל מוטורס LS7, אותו מנוע שמניע את השברולט קורבט, המייצר הספק של 500 כוח סוס בלימה. הרכב מצויד בתיבת הילוכים סיקוונסיאלית מיוחדת בעלת 6 מהירויות. הרכב כולל מסגרת חלל מודולרית מפלדה, מתלה דחיפה, מערכת ABS, מערכת בקרת משיכה ובלמי דיסק 380 מ"מ. גוף המכונית עוצב על ידי פאבלו בורקצקי, עם תכנון אירודינמי מאת יאנוש פיאצ'נה מאוניברסיטת ורשה לטכנולוגיה והנדסה מכאנית על ידי קריסטוף סטלמזקצוק. אף שהרכב תוכנן ועוצב בפולין בה ממוקמת החברה, ההרכבה בפועל מתבצעת בקיימברידג'שייר, אנגליה. הארינרה הוסאריה GT ניתן לרכישה במחיר 229,000 דולר אמריקאי, אך חובה לרכוש עמו גם ערכת חלקי חילוף במחיר 69,000 דולר[3].

מכונית המרוץ נבחנה ב2016 על ידי נהג המרוצים הבריטי אנתוני רייד במסלולי המרוצים סנטרטון ודונינגטון פארק באנגליה.

ההוסאריה GT התחרתה באפריל 2017 בתחרות גביע GT וטורינג בהוקנהיימרינג. במרוץ הראשון של האירוע סיימה ההוסאריה במקום ה22 מתוך 24, בזמן שיא איטי ב20 שניות מהרכב המנצח. במרוץ השני פרשה המכונית בעקבות תקלה באלטרנטור[4].

בספטמבר 2017 נרשמה המכונית למירוץ דונינגטון באליפות בריטקאר, עם הנהג ג'וני מקגרגור. ההוסאריה פרשה עוד בשלב המוקדמות בעקבות פיצוץ במנוע[5].

הוסאריה 33

ההוסאריה 33 היא שכלול של דגם האב טיפוס המקורי של ההוסאריה, ובעצם היא מכונית העל המקורית שעל חזון פיתוחה הוקמה החברה. בניגוד לGT, ה33 תהיה מורשית כביש ונמצאת בתהליכי רישוי ובחינה. הדגם מציג גוף אירודינמי בעל חמישה חלקים מתכווננים העשוי משילוב של סיבי פחמן וקוולאר, מנוע V8 בעל הספק של 650 כוח סוס בלימה, ומערכת בקרה ושליטה לנהג עם תצוגה של שלושה מסכים. החברה לא פרסמה פרטים בנוגע למחיר הדגם ואפשרויות הקנייה.

מלכתחילה תכננה החברה להוציא גרסה מוגבלת של 33 רכבים בלבד, שיהיו בעלי מאפיינים של רכבי יוקרה עם אבזור נוחות יקר, בנפרד מהדגם הרגיל. לבסוף לא יצאה התוכנית לפועל, בעקבות שינוי ההתמקדות של החברה לכיוון של דגם המרוץ, הGT, אך השם 33 נותר עבור הדגם הרגיל.

הוסאריה אלקטריק

בעקבות הטרנד הגלובלי להפחתת זיהום האוויר ומעבר לאנרגיה ירוקה, החליטו בארינרה להתאים את המרכב של הדגם הבסיסי הקיים, על מנת שיוכל בעתיד להתאים לרכב-על חשמלי. על פי פרסומי החברה, המכונית החשמלית העתידנית תהיה בעלת מאפיינים של מכונית-על למרוצים, בדומה לדגמים הראשונים, ותעמוד בביצועים זהים ואף משופרים. העבודה על הדגם החשמלי מסתכמת בינתיים בעריכת התאמות בגוף הדגם הקיים, ולא דווח עדיין על התקדמות בפיתוח ממשי של המנוע החשמלי או הרכיבים הדרושים.

הדגם עתיד לכלול: מערכת הנעה חשמלית לגמרי, גוף סיבי פחמן המורכב מתא אחד (מונוקוק) עם בטרייה מובנית, מערכת מולטימדיה ומידע בייצור מותאם במיוחד, טכנולוגית נהיגה על חוט (דומה למערכת טוס-על-חוט), מרכב אירודינמי מתכוונן, הנעת 4x4 ופליטת רעש מופחתת. בנוסף, תאפשר החברה לכל לקוח לעקוב ולהשתתף בתהליך הייצור של הרכב שהזמין.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 דני שטיינמן, ארינרה וונוקארה: מכונית העל הפולנית יוצאת לדרך, 11 באוקטובר 2011, באתר אוטו
  2. ^ רועי אלקיים, ארינרה הוסאריה – סוף סוף נחשפת, 14 באפריל 2015, באתר אוטוספורט
  3. ^ מייקל היינס, You Can Now Buy Poland's First-Ever Supercar, But There's One Catch, דצמבר 2016, באתר CarBuzz
  4. ^ תוצאות המרוץ הרשמיות (גרמנית) באתר GTC Racing
  5. ^ יורק ביאגוס, עדכון אמצע עונה בבריטקאר (אנגלית), 18 בספטמבר 2017, באתר GT Report


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה האנגלית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0