BYD Auto

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף בי.ואי.די אוטו)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
BYD Auto
בי.ואי.די אוטו
סוג חברה בת
תאריך הקמה 2003
משרד ראשי

שנג'ן, גואנגדונג, הרפובליקה העממית של סין

שיאן, שאאנשי, הרפובליקה העממית של סין
מוצרים עיקריים מכוניות
אנשי מפתח וואנג צ'אוואנפו
 
www.byd.com

BYD Auto (בקיצור BYD, בסינית: 比亚迪汽车), חברת בת של BYD Co Ltd, היא יצרנית רכב סינית, שנוסדה בשנת 2003. החברה מייצרת רכבים, אוטובוסים, אופניים חשמליים, מלגזות, סוללות ומשאיות. בשנת 2008 החברה החלה בייצור הרכב ההיברידי הראשון של החברה, ה-BYD F3, ובשנת 2011 החלה לייצר ולמכור את הרכב החשמלי ה-BYD e6.

בשנת 2016 BYD Auto הפכה להיות החברה השלישית בגודלה בייצור רכבים נטענים (Plug In)[1].

היסטוריה

BYD Co Ltd הקימה את חברת הבת, BYD Auto, לאחר שהשלימה רכישה בשנת 2002 של חברה בשם Qinchuan Machinery Works שהייתה בבעלות נורינקו[2]. הרכישה כללה גם רישיון לייצור רכבים שניתן לחברה הנרכשת, שיצרה רכבים מאז 1987.

בשנת 2008 החברה הציגה גרסה היברידית ל-BYD F3, ובשנה העוקבת נמכרו 448,400 יחידות של הרכב[3].

החברה החלה לייצר רכבים היברידיים וחשמליים בשלב מוקדם ביחס לשאר יצרניות הרכב. בשנת 2012 עיריית שנג'ן הזמינה 500 רכבי BYD e6 חשמליים שישמשו כמוניות בעיר.

בשנים החולפות BYD Auto הכניסה לייצור מספר הולך וגדל של רכבים היברידיים וחשמליים, ובשנת 2016 החברה הפכה ליצרנית הרכבים הנטענים השלישית בגודלה בעולם, לאחר מכירות של 161,000 רכבים נטענים מאז 2008[4].

בספטמבר 2016 החברה הציגה רכבים חשמליים לפינוי אשפה ונקיון שנכנסו לשימוש בבייג׳ינג[5], בנוסף החברה החלה בייצור של אוטובוסים חשמליים שנכנסו לשימוש גם באירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה וישראל[6].

החברה הודיעה ב-2020 כי היא מתכוונת להחיל לשווק את רכביה הפרטיים בנורווגיה, כחלק ממהלך של החברה להיכנס לשוק האירופאי[7].

דגמים עיקריים

  • F6DM - מכונית היברידית.
  • F3DM - מכונית היברידית.
  • F6e - מכונית חשמלית בעלת טווח נסיעה של 330 קילומטר.
  • F0 - מכונית המיועדת לנסיעה בעיר.
  • BYD Tang - רכב SUV שצפוי להמכר גם באירופה[8].

בישראל

מספר אוטובוסים חשמליים מתוצרת BYD משרתים בחברת דן במסגרת ניסוי ארוך טווח שהחל ב-2013[9]. חברת אגד רכשה, גם היא כפיילוט, מספר אוטובוסים של החברה, כולל אוטובוס מפרקי שנכנס לפעילות בירושלים[10][11]. קבוצת שלמה זכתה בזיכיון לייבוא אוטובוסים של BYD וצפויה להחדיר אותם לשוק המקומי[12]. בנוסף הקבוצה תבחן שיווק רכבים פרטיים לאחר שתושלם הכניסה של BYD לשוק האירופאי[13].

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף ראו מדיה וקבצים בנושא זה בוויקישיתוף.

הערות שוליים

  1. Jeff Cobb November 7, 2016, China’s BYD Becomes World’s Third-Largest Plug-in Car Maker, HybridCars.com, ‏2016-11-07 (באנגלית)
  2. מתוך ארכיון של אתר BYD, Wayback Machine
  3. 2009 Chinese Auto Sales - Shanghai Volkswagen Leads, GM Trails Right Behind, web.archive.org, ‏2011-07-14
  4. Jeff Cobb November 7, 2016, China’s BYD Becomes World’s Third-Largest Plug-in Car Maker, HybridCars.com, ‏2016-11-07 (באנגלית)
  5. Staff, BYD, Beijing Sanitation Group Launch Electric Trucks, www.automotive-fleet.com
  6. תתחילו לשנן: BYD הופכת ליצואנית אוטובוסים חשמליים מרכזית בעולם – מגזין EV, EV Magazine | מגזין רכב חשמלי, ‏2020-01-04
  7. Chinese firm BYD to begin European expansion in Norway, Autocar (באנגלית)
  8. BYD Tang, מתוך ויקיפדיה האנגלית
  9. אוטובוס חשמלי ראשון לדן - קו 5 בתל אביב, ynet, ‏2013-08-05
  10. ליאור גוטמן, כץ בהשקת האוטובוס הסיני החשמלי הראשון של דן: "אנחנו נכנסים לעידן החשמל", כלכליסט - www.calcalist.co.il, ‏2013-08-05
  11. ניסוי לאוטובוס מפרקי חשמלי, אגד, ‏2020-06-08
  12. גולן חזני ותומר הדר, שלמה רוכשת את כלל מוטורס וזיכיון ליבוא רכבי BYD מסין, כלכליסט - www.calcalist.co.il, ‏2017-06-08
  13. עוד סינית חשמלית בדרך לישראל? BYD תשווק מכוניות באירופה, ynet, ‏2020-05-05
De facto car.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא יצרני רכב ובנושא סין. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
סמל המכלול גמרא 2.PNG
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0