דה סוטו פיירדום

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דה סוטו פיירדום
DeSoto Firedome
DeSoto Firedome, שנת 1955, בתצורה 2 דלתות
DeSoto Firedome, שנת 1955, בתצורה 2 דלתות
מאפיינים כלליים
יצרן דה סוטו (DeSoto) (אנ')
שנות ייצור 19591952
הרכבה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מודל קודם דה סוטו קסטום
חברת אם קרייזלר, (Chrysler Corporation)
סיווג מנוע קדמי, הנעה אחורית 4x2
אורך
  • 5,291 מ"מ (שנת 1952 : פברואר-אוקטובר, סדרה ראשונה)
  • 5,420 מ"מ (מנובמבר 1952, סדרה ראשונה)
  • 5,535 מ"מ (סדרה שנייה)
  • 5,537 מ"מ (סדרה שלישית)
רוחב
  • 1,900 מ"מ (שנת 1952 : פברואר-אוקטובר, סדרה ראשונה)
  • 1,963 מ"מ (סדרה ראשונה)
  • 1,956 (סדרה שנייה)
  • 1,986 (סדרה שלישית)
גובה
  • 1,686 מ"מ (שנת 1952 : פברואר-אוקטובר, סדרה ראשונה)
  • 1,587 מ"מ (מנובמבר 1952, סדרה ראשונה)
  • 1,537 (סדרה שנייה)
  • 1,458 (סדרה שלישית)
משקל
  • 1,962-1,667 ק"ג (שנת 1952 : פברואר-אוקטובר, סדרה ראשונה)
  • 1,937-1,658 ק"ג (מנובמבר 1952, סדרה ראשונה)
  • 1,894-1,719 ק"ג (סדרה שנייה)
  • 1,844-1,773 ק"ג (סדרה שלישית)
בסיס גלגלים
  • 3,187 מ"מ (סדרה ראשונה)
  • 3,200 מ"מ (סדרה שנייה, סדרה שלישית)
מפרט טכני
מנוע
הילוכים
  • תמסורת ידנית - 3 מהירויות (סדרה שנייה)
  • תמסורת אוטומטית - 2 מהירויות (אופציונלי, סדרה שנייה)
מהירות מרבית

דה סוטו פיירדוםאנגלית : DeSoto Firedome) היא מכונית סלון שיוצרה על ידי חטיבת "דה סוטו" (אנ') בבעלות יצרנית הרכב האמריקאית קרייזלר אשר יוצרה בין השנים 19591952 בארצות הברית

חטיבת דה סוטו[1]

חטיבת דה סוטו של חברת קרייזלר עסקה בייצור ובשיווק רכב אמריקאי משנת 19281968. חטיבת דה סוטו בנתה יותר מ-2 מיליון כלי רכב מאז שנת 1928.

חטיבת המכוניות דה סוטו קרויה על שם ארננדו דה סוטו - החוקר הספרדי שהוביל את המסע האירופי הראשון לשטח עליו משתרעת כיום ארצות הברית, היה האירופי הראשון שגילה את נהר המיסיסיפי.

תצורות "דה סוטו פיירדום"

  • 4 דלתות - סדאן
  • 4 דלתות - הרדטופ (סדרה שנייה, סדרה שלישית)
  • 2 דלתות - הרדטופ קופה[2] (סדרה שנייה, סדרה שלישית)
  • 2 דלתות - קופה (סדרה ראשונה)
  • 2 דלתות - קבריולה[3]
  • 4 דלתות - סטיישן (סדרה ראשונה)

סדרות "דה סוטו פיירדום"

  • סדרה ראשונה - יוצרה בין השנים 1954-1952[4]
  • סדרה שנייה - יוצרה בין השנים 1956-1955[5]
  • סדרה שלישית - יוצרה בין השנים 1957–1959

"דה סוטו פיירדום"

[6]

  • מספר נוסעים : 8-6
  • מנוע קדמי
  • סוג הנעה : הנעה אחורית
  • מנוע בנזין
  • קיבולת מכל דלק : 64 ליטר (סדרה ראשונה), 75 ליטר (סדרה שנייה), 87 ליטר (סדרה שלישית)
  • בשנת 1953 יוצרו 64,211 יחידות[7]. מחיר היחידה עמד על 2,740 דולר (ארצות הברית, דגם סדאן בסיסי), מחיר דגם קבריולה בסיסי עמד על 3,172 דולר
  • תאוצה בין 0–97 קמ"ש היא 15.5 שניות (מנוע 4.5 ליטר המפיק 160 כ"ס)
  • תאוצה בין 0–97 קמ"ש היא פחות מ-8.0 שניות (מנוע 5.9 ליטר)
  • דגמי "דה סוטו פיירדום" צולמו לעשרות סרטים[8]
  • בשנת 1958 יוצרו 17,479 יחידות מדגמי "דה סוטו פיירדרום"[9]

תמונות

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דה סוטו פיירדום בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Gunnell, John (Herausgeber), The Standard Catalog of American Cars 1946-1975, Kraus Publications (1987) מסת"ב 0-87341-096-3
  2. ^ "דה סוטו פיירדום", שנת 1959, קופה seriouswheels.com/1950-1959/1959-DeSoto-Firedome-Sportsman-Hardtop
  3. ^ "דה סוטו פיירדום", שנת 1953, קבריולה duricy.com/~desoto/exhibitions/1953_DeSoto_FireDome
  4. ^ "דה סוטו" שנת 1953 - ברושור oldcarbrochures.com/static/NA/DeSoto/1953_DeSoto
  5. ^ "דה סוטו" שנת 1955 - ברושור oldcarbrochures.com/static/NA/DeSoto/1955
  6. ^ „Kelly” Flory: American Cars, 1946–1959: Every Model, Year by Year. McFarland & Company, 2008. מסת"ב 978-0-7864-3229-5
  7. ^ "דה סוטו פיירדום" conceptcarz.com/vehicle/z8121/desoto-firedome
  8. ^ "דה סוטו פיירדום" בסרטים imcdb.org/vehicles_make-DeSoto_model-Firedome
  9. ^ "דה סוטו פיירדום", שנת 1958 conceptcarz.com/z24140/desoto-firedome
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0