יגואר F-פייס

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יגואר I-פייס
Jaguar F-Pace
The all-new Jaguar F-PACE - Studio (21417287365).jpg
מאפיינים כלליים
יצרן יגואר
שנות ייצור 2016-הווה
הרכבה בריטניהבריטניה בריטניה
סיווג מכוניות שטח/פנאי
מרכב קרוסאובר
פלטפורמה יגואר-לנד רובר D7a
אורך 4,731 מ"מ
רוחב 1,936 מ"מ
גובה 1,667 מ"מ
משקל 1,775 ק"ג
בסיס גלגלים 2,874 מ"מ
מפרט טכני
צריכת דלק 18.9 ק"מ לליטר (במנוע ה-2.0 ליטר)
16.7 ק"מ לליטר (במנוע ה-3.0 ליטר)
קיבולת מכל דלק 60 ליטר (במנוע ה-2.0 ליטר)
66 ליטר (במנוע ה-3.0 ליטר)
קשר אאודי Q5, פורשה מאקאן
מעצב איאן קאלום

יגואר F-פייס היא מכונית במרכב קרוסאובר בעלת חמישה מקומות, שמיוצרת על ידי יגואר משנת 2016. היא הוצגה בתערוכת הרכב הבינלאומית של פרנקפורט בספטמבר 2015[1] והגיעה לישראל ביולי 2016[2]. בספטמבר 2013 הציגה יגואר את דגם הקונספט המקדים בשם יגואר C-X17[3].

היגואר F-פייס שבר שיא עולמי בכך שביצע לופ של 360 מעלות[4].

היגואר F-פייס קיבל במבחן הבטיחות חמישה כוכבים מתוך חמישה.

מפרט טכני

מנועים מלפני מתיחת הפנים

מנוע דיזל I4 צילנדרים בנפח 2.0 ליטר טורבו המספק כ-180 כוחות סוס ב-4,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 8.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 208 קילומטרים לשעה[5].

מנוע דיזל V6 צילנדרים בנפח 3.0 ליטר טורבו המספק כ-300 כוחות סוס ב-4,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 6.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 241 קילומטרים לשעה[6].

מנועים אחרי מתיחת הפנים

היצע מנועי הבנזין כולל מנוע טורבו בנזין I6 צילנדרים בנפח 3.0 ליטר המספק כ-340 או 400 כוחות סוס עם מערכת מיקרו היברידית בקיבולת 48 וואט העוזרת למנוע בתאוצה, ומנוע טורבו בנזין I4 צילנדרים בנפח 2.0 ליטר המספק כ-250 כוחות סוס. למנועי הבנזין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. מנוע ה-2.0 ליטר מאיץ מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 7.3 שניות ומגיע למהירות מרבית של 217 קילומטרים לשעה.

היצע מנועי הדיזל כולל שני מנועי 2.0 ליטר טורבו עם מערכת מיקרו-היברידית בקיבולת 48 וואט בהספקים של 163 כוחות סוס או 204 כוחות סוס, ומנוע טורבו דיזל I6 צילנדרים בנפח 3.0 ליטר המספק כ-300 כוחות סוס עם או בלי מערכת מיקרו-היברידית. למנועי הדיזל תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.

יגואר F-פייס SVR

יגואר F-פייס SVR היא גרסת הביצועים הגבוהים לגרסה הבסיסית שהוצגה באפריל 2018[7]. היא עוצבה בעיצוב המעניק לה מראה ספורטיבי, הכולל גם שיפורים במתלים, במערכת ההיגוי וגלגלים בקוטר 22 אינץ'. היא כוללת מנוע בנזין V8 צילנדרים בנפח 5.0 ליטרים עם מגדש-על המספק כ-550 כוחות סוס[8] ומומנט מרבי של 69.3 קילוגרמים. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 4.3 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 283 קילומטרים לשעה.

בדצמבר 2020 הציגה יגואר את מתיחת הפנים ל-F-פייס SVR[9], הכוללת העלאת המומנט ל-71.3 (תוספת של 2 קילוגרמים) והאצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 4.0 שניות במקום 4.3 שניות ומהירות של 286 קילומטרים לשעה במקום 283 קילומטרים לשעה בדגם היוצא. עם מתיחת הפנים עיצבה מחדש יגואר את תא הנוסעים המזכיר כרגע שילוב של ספורט ויוקרה, הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בקוטר 12.3 אינץ' ומסך מגע בקוטר 11.4 אינץ'.

מתיחת פנים שנת 2020

בספטמבר 2020 הציגה יגואר בתערוכת הרכב במונטריאול את מתיחת הפנים ל-F-פייס[10]. יגואר עיצבה מחדש את תא הנוסעים המשלב יוקרה וספורט, הכולל גם ידית הילוכים קטנה, מסך מגע מרכזי בקוטר 11.4 אינץ', מערכת מולטימדיה בקוטר 12.3 אינץ' ללוח המחוונים וגלגל הגה חדש המציג כפתורי מגע במקום כפתורים מכניים. המתלים עברו כיול מחדש.

בתחום ההנעה החליפה והוסיפה יגואר שישה מנועים, יגואר החליפה את שני מנועי הדיזל (2.0 ליטר, 180 כוחות סוס ו-3.0 ליטר, 300 כוחות סוס) בשני מנועים בנזין (2.0 ליטר, 250 כוחות סוס ו-3.0 ליטר, 400-340 כוחות סוס) והוסיפה שלושה מנועי דיזל (2.0 ליטר, 163 כוחות סוס ו-2.0 ליטר 204 כוחות סוס ו-3.0 ליטר, 300 כוחות סוס)[11]. המנוע השישי נמצא בגרסה היברידית פלאג-אין.

יחד עם מתיחת הפנים הציגה יגואר את הדגם היברידי פלאג-אין[12], הנקרא יגואר F-פייס P400e, הכולל מערכת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המספק כ-300 כוחות סוס למנוע חשמלי המספק כ-141 כוחות סוס, שניהם מספקים יחד 404 כוחות סוס ב-5500 סיבובים לדקה, וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 17.1 קילוואט שעה המספקת טווח נסיעה חשמלי של 53 קילומטרים, צריכת הדלק בדגם היברידי עומדת על 40 קילומטר לליטר. את הסוללה ניתן לטעון במטען מהיר בקיבולת 32 קילוואט המטעין את הסוללה מ-0 ל-80 בתוך חצי שעה, או במטען ביתי בקיבולת 7 קילוואט המטעין את הסוללה מ-0 ל-8 בתוך שעה ו-40 דקות. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 5.0 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 240 קילומטרים לשעה[13].

גלריה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יגואר F-פייס בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 2016 יגואר F פייס - רכב הפנאי הראשון של יגואר, באתר קארטיוב, ‏16 בספטמבר 2015
  2. ^ יגואר F פייס בישראל – מחיר החל מ- 389,000 שקל, באתר קארטיוב, ‏13 ביולי 2016
  3. ^ עמרי ספיר, יגואר C-X17 הוא הצצה לעתיד, אבל לא כמו שאתם חושבים, באתר אוטו, ‏11 בספטמבר 2013
  4. ^ אוהד אלגוב, יגואר F-PACE - רק הוצג וכבר שובר שיא עולם, באתר אוטו, ‏16 בספטמבר 2015
  5. ^ יגואר F-פייס מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר - מפרט טכני, באתר אוטו
  6. ^ יגואר F-פייס מנוע טורבו דיזל 3.0 ליטר - מפרט טכני, באתר אוטו
  7. ^ יגואר עושה שריר: F-PACE SVR עם 550 כ"ס, באתר קארטיוב, ‏04 באפריל 2018
  8. ^ רועי צוקרמן, יגואר F-פייס במדי קרב: SVR עם 550 כ"ס, באתר אוטו, ‏02 באפריל 2018
  9. ^ מתיחת פנים: 2021 יגואר F Pace SVR החדש, באתר קארטיוב, ‏02 בדצמבר 2020
  10. ^ אלי שאולי, יגואר F-Pace 2021 נחשף רשמית, באתר אוטו, ‏17 בספטמבר 2020
  11. ^ המנועים החדשים מוצגים במפורט בתחילת הערך בכותרת "מפרט טכני"
  12. ^ מתיחת פנים: 2021 יגואר F Pace החדש נחשף כולל דגם פלאג-אין, באתר קארטיוב, ‏15 בספטמבר 2020
  13. ^ יגואר F-פייס היברידי פלאג-אין - מפרט טכני, באתר אוטו
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0