נרי אוקסמן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome-edit-clear.svg
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: 1. סופרלטיבים ופירוט מוגזם.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: 1. סופרלטיבים ופירוט מוגזם.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
נרי אוקסמן
Neri Oxman
לידה 6 בפברואר 1976 (גיל: 48)
חיפה, ישראל
לאום ישראלישראל ישראל
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
פרסים והוקרה
  • Silk Pavilion 2013
  • Wanderers 2015
  • Material Ecology 2020
בן זוג ביל אקמן

נרי אוקסמן (נולדה ב-6 בפברואר 1976) היא מעצבת אמריקאית-ישראלית במעבדת המדיה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס MIT. היא מובילה את קבוצת המחקר Mediated Matter אשר ידועה באמנות ובארכיטקטורה המשלבות עיצוב, ביולוגיה, מחשוב והנדסת חומרים.

קורות חיים

נרי אוקסמן נולדה בחיפה, ישראל[1] לאדריכלים רוברט ורבקה אוקסמן. אביה הוא דיקאן וחוקר בתחום ההיסטוריה והתיאוריה בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים של הטכניון, ואמה חוקרת בתחום האדריכלות הדיגיטלית בטכניון. אחותה הצעירה, קרן אוקסמן, היא אמנית.[2]

נרי אוקסמן סיימה את לימודיה בבית הספר הריאלי העברי בחיפה בשנת 1994. שירתה בצה"ל כקצינה בחיל האוויר.[3]

לאחר שירותה בצה"ל עברה לירושלים והחלה ללמוד בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית. לאחר שנתיים עברה ללימודי אדריכלות בטכניון, וסיימה את לימודיה בשנת 2004 בבית ספר לאדריכלות בלונדון London Architectural Association School of Architecture.[4][5]

בשנת 2005 עברה לבוסטון כדי להצטרף לתוכנית דוקטורט בעיצוב ממוחשב ב-MIT, תחת המנחה ויליאם ג'יי מיטשל. עבודת הגמר שלה הייתה בנושא עיצוב עם מודעות לחומר.[6]

הייתה נשואה למלחין הארגנטינאי אוסבלדו גוליחוב (אנ'). בינואר 2019 נישאה לביל אקמן.[7] יש להם ילדה משותפת.[8]

קריירה

עבודתה של נרי אוקסמן מוצגת ברחבי העולם, ויש לה יצירות בתערוכות הקבועות של ה-MoMA, מוזיאון קופר יואיט לעיצוב, מרכז ז'ורז' פומפידו, המוזיאון לאמנות שימושית של וינה, המוזיאון לאמנות מודרנית בסן פרנסיסקו SFMOMA, במוזיאון לאמנות בבוסטון ובמוזיאון המדע בבוסטון.[9] היא הציגה גם במוזיאון סמית'סוניאן לאמנות אמריקאית ובביאנלה הבינלאומית בבייג'ינג, ובשנת 2020 נפתחה רטרוספקטיבה של יצירתה ב-MoMA.[10][11][12]

פרסמה מאמרים על עיצוב פרמטרי וקונטקסטואלי ופיתחה טכניקות הנדסיות למימוש אותם עיצובים בחומרים שונים. בשנת 2006 השיקה פרויקט מחקר בין-תחומי ב-MIT שנקרא Materialecology, לצורך ניסוי בעיצוב ג'נרטיבי.[13][14] היא קידמה את הרעיון של מציאת דרכים חדשות לתקשורת לגבי עיצוב ולשיתופי פעולה בעיצוב. בשנת 2016 סייעה בהשקת כתב העת הפתוח הרב תחומי למדעי העיצוב, Journal of Design Science.[15]

נרי אוקסמן הופיעה על השערים של המגזינים Fast Company,[16] Wired UK,[17] ICON,[18] Surface[19] וגלריה של עיתון הארץ[20]. עבודותיה מוזכרות כהשראה לשינוי האופן בו חומרים ומבנים מעוצבים ומיוצרים, ויצירותיה האמנותיות תוארו על ידי אנדרו בולטון, אוצר במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק כ-"otherworldly—defined by neither time nor place".[21]

בשנת 2010 התקבלה כמרצה מן המניין במעבדת המדיה של MIT כפרופסור לפיתוח קריירה מטעם Sony.[דרוש מקור] עם קבלת התואר פרופסור, היא הקימה את קבוצת המחקר Mediated Matter, שם היא הרחיבה את שיתופי הפעולה שלה לתחומי הביולוגיה, הרפואה וביגוד.

הרצתה בנושא עיצוב דיגיטלי רב תחומי, ועל התקדמות מעבר לייצור המוני של אלמנטים עיצוביים. בין השאר היא הרצתה בשיחת TED פופולרית על עיצוב "בצומת שבין טכנולוגיה וביולוגיה". בהרצאה המרכזית שלה בשנת 2016 בכנס המכון האמריקני לאדריכלים היא אמרה שיש לתת "תפקיד משמעותי יותר לאדריכלות בחברה", על ידי עבודה יד ביד עם מדע והנדסה.[22]

נרי אוקסמן הייתה במרכזו של פרק בסדרת הדוקו של נטפליקס אבסטרקט: אמנות העיצוב (עונה 2, פרק 2).[23]

Mediated Matter Group

קבוצת Mediated Matter ב-MIT משתמשת בעיצוב חישובי, ייצור דיגיטלי, מדע חומרים וביולוגיה סינתטית כדי לחקור אפשרויות עיצוב במבנים קטנים וגדולים,[9] לפעמים תוך שילוב צילום תמונות של דגימה ביולוגית, פיתוח אלגוריתמים לייצור תבניות דומות ופיתוח תהליכי ייצור חדשים למימוש התוצרים. הפרויקטים של הקבוצה כוללים ביגוד לביש בהשראת סביבות עכשוויות ועתידיות,[24] עיצובים מתכלים המונעים על ידי השמש,[25] טכניקות אומנותיות חדשות, ומשטחים ניסויים לצורך השגת חוזק מבני חדשני תוך שימוש בטבע. חלק מהפרויקטים משלבים עבודה בתחומים רבים.

בין התלמידים בקבוצה יש מהנדסים ביו-רפואיים, מנפחי זכוכית, מדעני חומרים, מעצבים, מדעני מחשב המתמחים בבינה מלאכותית, אדריכלים, ביולוגים ימיים, דבוראים, ומומחים נוספים.

ייצור אורגני וטבעי

חלק מיצירותיה של נרי אוקסמן יוצרו על ידי בעלי חיים או באמצעות תהליכים טבעיים, בהרמוניה עם הטבע. חלק מהפרויקטים נוצרים בשיתוף פעולה עם אורגניזמים טבעיים כמו ריריות, דנאיות מלכותיות וטוואי המשי, לצורך יצירת אובייקטים ומבנים.[20]

Silk Pavilion installation

בשנים 2008–2010 היא עיצבה את Beast, ישות אורגנית שנוצרה באופן סינתטי על ידי שילוב של פרמטרים פיזיים עם פרוטוקולים של יצירת צורות דיגיטליות. הוא מורכב ממשטח רציף יחיד, שמהווה גם מבנה וגם עור. המיצב משלב ביצועים מבניים, סביבתיים ופיזיים על ידי התאמת עובי, צפיפות התבנית, הנוקשות, הגמישות והשקיפות לאזורי עומס, עקמומיות ולחץ עורי בהתאמה.[26]

ביתן המשי (Silk Pavillion), מיצב שעוצב בשנת 2013, בלט בשיטת הייצור שלו לא פחות מצורתו הסופית. הוא נטווה על ידי 6,500 תולעי משי חופשיות שהונחו על שלדת כיפה ממשי סרוג.[27] ניסויים עם תולעי המשי זיהו כיצד הם יגיבו למשטחים שונים, ומה יעודד אותם לטוות על מבנה קיים, בניגוד לטוויית פקעת כהרגלם. המסגרת של כיפה פוליאדרלית בקוטר של 3 מטר נארגה ברפיון מחוטי משי דקים על ידי זרוע רובוטית, והוצבה בחדר פתוח.[28] הכיפה עוצבה עם רווחים במקומות בהם הטמפרטורה תהיה הכי גבוהה. תולעי משי שוחררו על הכיפה בהדרגה, שם הן הוסיפו שכבות משי עד שהוסרו ממנה. פרויקט זה שילב הנדסה, טוויית משי ומידול שמש בחלל. תוצר המיצב האומנותי שהתקבל נתלה כך שאנשים יוכלו לעמוד בתוכו.

ביתן האוקיינוס (The Ocean Pavillion), מיצב משנת 2014, כלל פלטפורמת ייצור על בסיס מים בה נבנו מבנים מציטוזן, סיב אורגני מתמוסס במים הדומה לציטין. עמודים תומכים ועלים עדינים וארוכים נוצרו על ידי שינוי האופן בו הסיבים מונחים. התוצאה הייתה קומבינציה של מבנים קשים ורכים, שמשתנים ממוצק לגמיש לאורך ענף או עלה, אך כולם עשויים מאותו חומר.

הכוורת הסינתטית (The Synthetic Apiary), מיצב בגודל האנגר שלם שנבנה בשנת 2015, בחן את התנהגותן של דבורים בסביבה מקורה לחלוטין, שאפשרה חיקוי של סביבה טבעית אידיאלית לדבורים. מיצב זה פותח בשיתוף פעולה עם חברת דבוראים, כדרך לבחון תגובות אפשריות לאובדן מושבות דבורים, ולחקור כיצד ניתן לשלב נישות ביולוגיות בבניינים.[29] דבורים משתמשות בפרומונים כדי לתקשר, שפה אנדוקרינית מורכבת שבעזרתה המלכה מורה לפועלות שלה להגביר את קצב העבודה על חלת הדבש. זהו בסיס התובנה של הפרויקט, ששאיפתו היא להשתמש בזרועות רובוטיות כדי להתיז פרומונים שיכוונו דבורים לתבניות של חלות דבש בהיעדרן של מלכות, וכך הרובוטים יוכלו לשלוט בכוורת.[20]

ב-2016 הם עיצבו מסכה עבור הזמרת האיסלנדית ביורק, שעוצבה על פי רקמת הפנים שלה, בהשראת מסכות מוות מקסיקניות.

אגווה-הוחה (Aguahoja), מיצב משנת 2019, חוקר את האפשרות להחליף לחלוטין את השימוש בפלסטיק בביו-פולימרים, המורכבים מרכיבים מולקולריים המצויים בענפי עצים, שלדי חרקים ועצמות אדם. עור המבנה מורכב מביו-קומפוזיט גמיש עם תכונות מכניות, כימיות ואופטיות מדורגת. המיצב מדגים את היישום של ייצור רובוטי על בסיס מים בדומה לייצור בטבע. העבודה עליו החלה בשנת 2012 בניסויים על דגימות בגודל של גרגיר חול, והתקדמה למיצב בגובה 5 מטר.[30]

ביתן המשי

פיתוחים בהדפסת תלת מימד

קבוצת Mediated Matter עבדה רבות בטכניקות שונות של הדפסת תלת מימד. חברי הצוות פיתחו שיטות משלהם ושיתפו פעולה עם חברות דפוס כמו Stratasys. הפרויקטים נעו בסדר גודל בין מארזים ורהיטים גדולים, ליצירות אמנות ובגדים, ביו-קומפוזיטים, שסתומים מלאכותיים והרכבת DNA. הקבוצה תכננה אב-טיפוס של מדפסת עם זרוע רובוטית שיכולה לבנות מבנים בגובה 8 מטרים סביב עצמה במרחב פתוח, ומדפסת שמייצרת חפצים עומדים בזכות עצמם ללא תמיכה.[31] בשנת 2012 נרי אוקסמן הדפיסה את הסט הראשון שלה של ביגוד לביש בגודל גוף אדם, קולקציה בשם Imaginary Beings בהשראת יצורים אגדיים, והציגה אותו במרכז פופידו בפריז. התערוכה כללה 18 עבודות בהשראת ארכיטיפים מהמיתולוגיה, כוחות על, והספר "יצורים דמיוניים" של חורחה לואיס בורחס. היא הדפיסה קסדות, מחוכים ווריאציה על מדוזה המיתולוגית במדפסת תלת־ממד.[2] לאחר מכן היא פיתחה את Anthozoa, שמלה שפותחה בשיתוף פעולה עם מעצבת האופנה איריס ואן הרפן ומהנדס החומרים קרייג קרטר. על שמלה זו היא אמרה "ייצרנו שמלה שהיא כמו עור שני לגוף. עיצבנו לא רק את הבגד, אלא גם את התנועה והגמישות שלו. בעצם עברנו מתפירה עילית מסורתית (הוט קוטור) לתפירה טכנולוגית (טק קוטור). המחטים הוחלפו על ידי קוד".[2] Imaginary Beings ו-Anthozoa היו כמה מהדוגמאות הראשונות להדפסת תלת מימד רב-צבעונית ורב-חומרית בקנה מידה אנושי,[32] תוך שימוש בפלטת צבעים עזה. בשנת 2015 עיצבה את קולקציית The Wanderers עם כריסטוף באדר ודומיניק קולב, בהשראת רעיונות במחקר אינטרדיסציפלינרי. הקולקציה זכתה בפרס של Fast Company עבור חדשנות בעיצוב. המוצר המשפיע ביותר בקולקציה היה החלק העליון של הבגד שנקרא Mushtari, מודל מערכת עיכול מלאה בנוזל ומושבה של בקטריות פוטוסינתטיות ו - E. coli.[33] ייצור Mushtari דרש שיטות מידול חדשות להדפסת צינורות גמישים ארוכים בעובי משתנה.

בשנת 2014 קבוצת Mediated Matter פיתחה את G3DP,[34] הידוע גם בשם Glass I,[35] המדפסת התלת־ממדית הראשונה לזכוכית אופטית שקופה.[36][37] באותה תקופה, מדפסות תלת מימד סינטריות יכלו להדפיס באבקת זכוכית, אך התוצאות היו שבירות ואטומות.[38] G3DP תוכנן בשיתוף עם MIT's Glass Lab ומכון Wyss, תוך חיקוי תהליכי עבודה מסורתיים בזכוכית. זכוכית מותכת נשפכה בזרמים עדינים וקוררה בתא חישול, מה שהניב דיוק מתאים לאמנות ומוצרי צריכה, ועמידות המתאימה לאלמנטים אדריכליים.[39] התהליך איפשר שליטה מדויקת על צבע, שקיפות, עובי ומרקם.[40] שינוי גובה המהירות של המשפך יצר לולאות אחידות שהפכו את המדפסת ל"מכונת תפירה מזכוכית".[41] סט של כלי זכוכית שיוצרו במדפסת זו הוצג בתערוכה במוזיאון קופר יואיט ובמוזיאונים אחרים,[42] ופסל זכוכית בגובה 10 מטרים, YET, עוצב לכבוד שבוע העיצוב במילאנו 2017.[43]

בשנת 2014 היא פיתחה את כיסא ג'מיני (תאומים), שנקרא כך כי הוא עשוי משני חלקים, חלק תחתון וחלק עליון. הכיסא מעוצב כגוף האדם, ומתוכנן ליצור הרגשה של ישיבה בתוך רחם. הוא הודפס במדפסת תלת־ממד מחומרים שבולעים קול כדי לייצר סביבה שקטה. החלק העליון סוגר כמו גולם על החלק התחתון עליו יושבים.[2]

צילומי עבודות

אומנות, משטחים ורהיטים
ביגוד, מכונות ומיצבים

תערוכות נבחרות

פרסים ותארים

נרי אוקסמן היא עמיתה בכירה ב-Design Futures Council,[50] וזכתה בפרס וילצ'ק לעיצוב בשנת 2014.[51] בשנת 2009 היא הייתה ברשימת ICON של "20 האדריכלים המשפיעים ביותר על עיצוב עתידנו."[52] באותה שנה היא הייתה ברשימת 100 האנשים היצירתיים בעולם של מגזין Fast Company.[53] בשנת 2012, Shalom Life דירגו אותה במקום הראשון ברשימת "הנשים היהודיות המוכשרות, האינטליגנטיות, המצחיקות והמדהימות ביותר בעולם."[1][54]

פרסים נוספים:

  • זוכה פרס לעיצוב בר-קיימא של השנה ופרויקט העיצוב של השנה בטקס פרסי Dezeen 2019.[30]
  • פרס לחדשנות בעיצוב של פסטיבל לונדון לעיצוב (2018)[8]
  • מדליית Collier של MIT לשנת 2016[55]
  • מנהיגה תרבותית, הפורום לכלכלת העולם (2016)[56]
  • פרס לחדשנות בעיצוב לשנת 2015 של ה-Fast Company, עבור Wanderers[57]
  • פרס נשים בעיצוב לשנת 2014 של American Institute of Architects
  • פרס "גאוות אמריקה" לשנת 2014 של Carnegie
  • פרס עיצוב בר-קיימא לעיצוב עתידני 2009
  • Carter Manny Citation, Graham Foundation for the Arts 2008[58]
  • Holcim Foundation Next Generation Award (2008), for microstructure research for building skins[59]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נרי אוקסמן בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 Ashley Baylen (12 באפריל 2012). "Top 50 Hottest Jewish Women (10–1) – Page2". Shalom Life. אורכב מ-המקור ב-7 בינואר 2016. נבדק ב-2 במאי 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 2.0 2.1 2.2 2.3 תחיה ברק, האלמנט החמישי, באתר ליידי גלובס, ‏אפריל 2014
  3. ^ Langmuir, Molly (9 באוגוסט 2019). ""Neri Oxman has all the answers"". MIT Media Lab via ELLE. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Neri Oxman Official Website".
  5. ^ Her master's thesis was on using "structural, spatial and environmental" cues to drive shape generation. Oxman, Neri (2004). Performative Morphologies.http://neri.media.mit.edu/assets/pdf/Publications_VH.pdf
  6. ^ Material-based design computation, Neri Oxman, 2010. DSpace@MIT.
  7. ^ [1]
  8. ^ 8.0 8.1 Mallozzi, Vincent (19 בינואר 2019). "As If by Design, Their Connection Was Inevitable". נבדק ב-10 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ 9.0 9.1 "Mediated Matter group website". MIT Media Lab. נבדק ב-15 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Oxman, Neri (8 ביולי 2010). "Structuring Materiality: Design Fabrication of Heterogeneous Materials". Architectural Design. 80 (4): 78–85. doi:10.1002/ad.1110. {{cite journal}}: (עזרה)
  11. ^ Roux, Caroline (28 בפברואר 2020). "Neri Oxman: the architect of tomorrow". Financial Times. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ אודית לורן בלקין, התערוכה של נרי אוקסמן ב-MoMA מרתקת למרות שהמוזיאון נסגר זמנית, באתר Legit, ‏16/03/2020
  13. ^ Material Ecology blog, 2006–2013
  14. ^ Oxman, Neri. "Material Ecology projects Neri Oxman".
  15. ^ MIT Media Lab's Journal of Design Science, Liz Stinson, WIRED. March 10, 2016.
  16. ^ "Most Creative People of 2009". Fast Company. 2010.
  17. ^ "The Team at Wired are 3D Printing Obsessed". נבדק ב-2 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ O'Neal, Paul. "Neri Oxman on 3D Printing – Icon Magazine". www.iconeye.com. נבדק ב-2 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)(הקישור אינו פעיל)
  19. ^ "NO. 129 JUNE/JULY 2016". SURFACE. נבדק ב-20 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)(הקישור אינו פעיל)
  20. ^ 20.0 20.1 20.2 פנלופי גרין, ניו יורק טיימס, איך מישהי יכולה גם להיות דה וינצ'י של ימינו וגם חברה של בראד פיט? לנרי אוקסמן יש את התשובה, באתר הארץ. תרגום: מרב שמבן, ‏16 אוקטובר 2018
  21. ^ Sullivan, Robert. “Future Perfect”, in VOGUE, Met Gala Special Edition, June 2016, pp. 44–45.
  22. ^ "Perspectives on BEST of SHOW 2016", Architosh, June 3, 2016. The talk proposed "a more profound role for the architecture field in society", and received a standing ovation.
  23. ^ "Neri Oxman and Olafur Eliasson feature in second series of Netflix design documentary". Dezeen (באנגלית). 2019-09-20. נבדק ב-2019-10-08.
  24. ^ Design Fiction: Neri Oxman, “Imaginary Beings: Mythologies of the Not Yet”, Wired magazine. May 12, 2012
  25. ^ “Mushtari” Is a 3D Printed Wearable That Makes Products from Sunlight, ArchDaily. July 12, 2015
  26. ^ Neri Oxman, Beast, Prototype for a Chaise Lounge | by Neri Oxman, neri.media.mit.edu(הקישור אינו פעיל)
  27. ^ Oxman, Neri; Laucks, Jared; Kayser, Markus; et al. "Silk Pavilion: A case study in fibre-based digital fabrication" (PDF). Fabricate: Negotiating Design and Making. gta Verlag. pp. 249–255.
  28. ^ Dvorsky, George. "Thousands of silkworms and one robot made this intricate sculpture". io9 (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-19 במרץ 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  29. ^ "Neri Oxman + Mediated Matter Create Synthetic Apiary to Combat Honeybee Colony Loss". ArchDaily (באנגלית אמריקאית). 5 באוקטובר 2016. נבדק ב-10 ביולי 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  30. ^ 30.0 30.1 Dezeen Awards
  31. ^ "Freeform 3D Printing: Towards a Sustainable Approach to Additive Manufacturing". 2013. אורכב מ-המקור ב-2 במרץ 2017. נבדק ב-1 במרץ 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ "The not-so-secret Objet multi-color 3D printer". 3D Printer (באנגלית אמריקאית). 7 במאי 2012. נבדק ב-28 בפברואר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  33. ^ "MIT professor creates 3D printed 'wearable skin' for space exploration". 3 בדצמבר 2014. נבדק ב-7 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  34. ^ Klein, John (2015). Additive Manufacturing of Optically Transparent Glass. Mediated Matter.
  35. ^ "Glass I (G3DP)". Kayser Works.
  36. ^ Chandler, David (14 בספטמבר 2015). "Printing transparent glass in 3-D". MIT News. נבדק ב-9 ביולי 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  37. ^ Dorrier, Jason (9 בספטמבר 2015). "Watch MIT's Breakthrough 3D Printer Pour Molten Glass Like Honey". Singularity Hub. Singularity University. נבדק ב-1 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  38. ^ joris (14 באפריל 2010). "you can now 3D print in glass with Shapeways". The Shapeways Blog (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-19 במרץ 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  39. ^ Peach, Matthew (1 בספטמבר 2015). "US group develops 3D-printing technique for optical glass". optics.org. SPIE. נבדק ב-12 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  40. ^ "MIT's Neri Oxman on the True Beauty of 3D Printed Glass". 28 באוגוסט 2015. נבדק ב-12 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  41. ^ Webb, Jonathan (1 בינואר 2016). "'Sewing' with molten glass and maths". BBC News (באנגלית בריטית). נבדק ב-19 במרץ 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  42. ^ "Cooper Hewitt Design Triennial, Beauty". Cooper Hewitt. ביולי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  43. ^ Manon, Victoria (17 בפברואר 2017). "L'exposition " Lexus Yet " à la Milan Design Week en collaboration avec Neri Oxman | Linformatique.org". Linformatique.org (בצרפתית). אורכב מ-המקור ב-2017-02-17. נבדק ב-28 בפברואר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  44. ^ "Neri Oxman: At the Frontier of Ecological Design" (PDF). Museum of Science, Boston. Fall 2009. נבדק ב-1 ביולי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  45. ^ Imaginary Beings: Mythologies of the Not Yet, Wired, May 2012.
  46. ^ 3-D printing produces a fresh creative outlet for artists, L.J. Williamson, LA Times. March 10, 2013.
  47. ^ What is the future of fashion?, Joe Incollingo, Boston Globe. March 7, 2016.
  48. ^ Remora – EXEMPLARY: 150 YEARS OF THE MAK, MAK Blog. July 8, 2014.
  49. ^ The NGV announces its biggest installation of the year (אורכב 03.10.2017 בארכיון Wayback Machine), Angelica Xidias. Vogue Magazine, March 8, 2017.
  50. ^ Senior Fellows - Design Futures Council, web.archive.org, ‏2017-03-24
  51. ^ "Media Lab's Neri Oxman awarded Vilcek Prize". MIT News. נבדק ב-11 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  52. ^ "Architect, Designer Neri Oxman Uses Principles of Nature to Create, Build". Targeted News Service. 3 בנובמבר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  53. ^ Meet Neri Oxman, one of Fast Company's 100 Most Creative People 2009, Fast Company (באנגלית)
  54. ^ "Who the Hell Is Your New Wonder Woman?". 4 בדצמבר 2013. נבדק ב-19 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  55. ^ Neri Oxman | MIT Human Resources, hr.mit.edu
  56. ^ Arts and Culture at Davos 2016, widgets.weforum.org (באנגלית)
  57. ^ Neri Oxman and SOM Among Fast Company's Innovation By Design Award Winners, ArchDaily, ‏2015-09-18 (באנגלית)
  58. ^ Bustler, FAB.REcology Designer Neri Oxman Named Winner of First Earth Award, Bustler (באנגלית)
  59. ^ LafargeHolcim Foundation for Sustainable Construction [email protected], Top sustainable construction projects in North America honored, LafargeHolcim Foundation website
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0