סבולץ'-סטמאר-ברג

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
דגל סבולץ'-סטמאר-ברג
דגל סבולץ'-סטמאר-ברג
Dombrád - Nature.jpg
מנופי המחוז
מדינה הונגריההונגריה הונגריה
חבל צפון המישור הגדול
נפות במחוז 12
ערים במחוז 27
בירת המחוז נירג'האזה
שטח 5,935.87 קמ"ר (דירוג: 6)
אוכלוסייה
 ‑ במחוז 563,653 (דירוג: 3, 2013)
אזור זמן UTC +1
http://www.szszbmo.hu

לחצו כדי להקטין חזרה

מחוז גיור-מושון-שופרוןמחוז קומארום-אסטרגוםמחוז ואשמחוז זאלהמחוז וספרםמחוז שומוג'מחוז פיירמחוז טולנהמחוז באראניהבודפשטמחוז פשטמחוז באץ'-קישקוןמחוז נוגראדמחוז הוושמחוז יאס-נאג'קון-סולנוקמחוז צ'ונגרדמחוז בורשוד-אבאוי-זמפלןסבולץ'-סטמאר-ברגמחוז בקשמחוז היידו-ביהראוסטריהסלובניהקרואטיהסרביהצ'כיהסלובקיהאוקראינהרומניהSzabolcs-Szatmar-Bereg in Hungary.svg
אודות התמונה

סבולץ'-סטמאר-ברגהונגרית: Szabolcs-Szatmár-Bereg) הוא מחוז בחלקה הצפון-מזרחי של הונגריה. מצפון גובל המחוז בסלובקיה ובמחוז בורשוד-אבאוי-זמפלן, בצפון-מזרח הוא גובל באוקראינה, בדרום-מזרח ברומניה ובדרום-מערב במחוז היידו-ביהר. בירת המחוז היא העיר נירג'האזה.

סבולץ'-סטמאר-ברג הוא המחוז המזרחי ביותר בהונגריה. ניתן לחלק את המחוז לשני אזורים עיקריים: בחלקו המזרחי והצפוני משתרע עמק הטיסה העליון על שם נהר הטיסה הזורם דרכו, ובחלקו האחר אזור הנירשג (בהונגרית: Nyírség) על שם עצי השדר הנפוצים בו. במחוז 27 ערים, ובסך הכול 229 יישובים.

היסטוריה

גבולותיו של המחוז והמחוזות השכנים עברו שינויים תכופים לאורך השנים. הגבולות הנוכחיים נקבעו בשנת 1950 על ידי איחוד שתי מחוזות: סבולץ' וסטמאר-ברג. ב-1989 שונה שם המחוז מסבולץ'-סטמאר לשמו הנוכחי. בעקבות חוזה טריאנון הועברו חלקים ניכרים ממחוז סטמאר ההיסטורי לרומניה ורובו של מחוז ברג ההיסטורי נמצא כיום בתחומי אוקראינה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סבולץ'-סטמאר-ברג בוויקישיתוף
Terrestrial globe.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא גאוגרפיה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0